PDA

View Full Version : Fight Heart.nl - Meld je sportschool aan!!



Leejunfan
14-03-2008, 08:19
De Fight Heart.nl teller is gister binnen 1 dag opgelopen tot 185 euro en loopt nog tot 30 december 2008!

Meld je sportschool aan via [email protected] !

De opbrengst zal verdeeld worden over twee van de aangemelde sportscholen vermeld op de website.

Fight Heart.nl zet zich in om sportscholen op het gebied van Kick-/Thaiboxing, Kyokushin Karate, Brazilian Jiu-Jitsu, Grappling en MMA een extra steuntje in de rug te geven door een inzameling te starten van vrijwillige bijdragen door personen en/of bedrijven die deze sporten een warm hart toedragen.

Heb jij ook een Fight Heart?
Doe mee! [email protected]

Sportieve groeten,

Tim @ FightHeart.nl

http://www.fightheart.nl/fightheart1.png (http://www.fightheart.nl)

Leejunfan
14-03-2008, 17:31
Kom op vechtsportliefhebbers! no reply?? :fight: :cry2:

http://www.fightheart.nl/fightheart1.png (http://www.fightheart.nl)

2e dag:
5 aangemelde sportscholen en de teller staat op €245,-

:D

Tim @ Fight Heart.nl

Effective
14-03-2008, 18:05
Oké vooruit:D, goed initiatief!

GPC
14-03-2008, 18:38
x2

klepsi
14-03-2008, 18:51
Ik heb de site bekeken.
Dus...als ik het goed begrijp, moeten noodlijdende sportscholen zich aanmelden om vervolgens broekjes met eigen opdruk te kunnen financieren? (Die ze waarschijnlijk gewoon verkopen aan de leerlingen.)

Ik zie een aantal prominente sportscholen staan. (vd Vathorst, Loyd van Dams) Daar gaat het geld mogelijk naartoe?

Uit de zogenaamde motivatie die op de site staat wordt ik ook niet wijzer. Die motivatie gaat van de hak op de tak en verteld mij niet waarom ik geld zou moeten storten. Om het imagoprobleem? Omdat sportscholen geen kantine hebben? Omdat mensen verder moeten kijken dan hun neus lang is?

Mijn vragen:

- Wat is het doel van deze actie?
- Wordt er ook gekeken naar de financiele gezondheid van de club? (en de redenen waarom)
- Zijn er criteria waar je aan moet voldoen om je aan te melden?

Hoe het er nu uitziet is het een gratis loting met een prijzenpot gefinancieerd door naivelingen.

De site ziet er overigens goed uit.

Leejunfan
14-03-2008, 22:03
Ik heb de site bekeken.
Dus...als ik het goed begrijp, moeten noodlijdende sportscholen zich aanmelden om vervolgens broekjes met eigen opdruk te kunnen financieren? (Die ze waarschijnlijk gewoon verkopen aan de leerlingen.)

Ik zie een aantal prominente sportscholen staan. (vd Vathorst, Loyd van Dams) Daar gaat het geld mogelijk naartoe?

Uit de zogenaamde motivatie die op de site staat wordt ik ook niet wijzer. Die motivatie gaat van de hak op de tak en verteld mij niet waarom ik geld zou moeten storten. Om het imagoprobleem? Omdat sportscholen geen kantine hebben? Omdat mensen verder moeten kijken dan hun neus lang is?

Mijn vragen:

- Wat is het doel van deze actie?
- Wordt er ook gekeken naar de financiele gezondheid van de club? (en de redenen waarom)
- Zijn er criteria waar je aan moet voldoen om je aan te melden?

Hoe het er nu uitziet is het een gratis loting met een prijzenpot gefinancieerd door naivelingen.

De site ziet er overigens goed uit.


Hi klepsi,

Bedankt voor je kritische reactie, een beetje interactie hoopte ik ook op.
Het idee achter Fight Heart is eigenlijk heel plotseling ontstaan en het doel heel simpel.

Wat kan ik doen om iets bij te dragen aan de "Full contact vechtsporten" op een simpele vrijblijvende manier? Geld inzamelen op een ouderwetse manier, een eurootje hier en daar.
De mensen die er voor kiezen iets te doneren doen dat dan ook vrijblijvend voor de sport, niet voor een specifieke school.

Wanneer ik zou moeten onderzoeken wat de financiele gezondheid is van een club en criteria moet stellen waaraan ze moeten voldoen, kost me dat helaas iets teveel tijd en is m'n simpele straight forward idee van de baan.
Wat maakt het ook eigenlijk uit welke sportschool de bijdragen krijgt? Gaat het er niet om dat je iets bijdraagt aan de sport? in welke vorm dan ook.
Dat neemt overigens niet weg dat ik het zeker met je argumenten eens ben en er ook over heb nagedacht maar ik heb geprobeerd het zo simpel mogelijk te houden.

Tuurlijk ben ik me wel bewust dat de ene school het breder heeft dan de ander maar ik ga er vanuit dat ieder die een dergelijke sportschool heeft, hart heeft voor zijn/haar sport.
Ook betreft de keuze die de trainer maakt wat te doen met de bijdragen ben ik misschien iets te goed van vertrouwen maar ook de controle daarop is heel lastig.
Uiteraard wil ik graag wel een verslag van het resultaat op de website plaatsen.

Mocht je echter specifieke ideeën hebben hoe iets dergelijks correct op te zetten dan ben ik uiteraard bereid dit samen te bespreken en eventueel toe te passen.
Dan is het vrij simpel, gaan diegene die al een bijdrage hebben gedaan accoord, perfect, zo niet, stort ik de bijdrage gewoon terug. Nogmaals, het moet simpel en leuk blijven voor ieder die wat kwijt wil aan de sport. Een loting zou betekenen dat je d.m.v. je bijdrage zelf ook kans maakt op een "prijs" wat hier absoluut niet het geval is.

Wil je iets vrijblijvend bijdragen, perfect, (al is het een euro) zo niet, dan niet.
De "naïvelingen" tot nu toe zijn voornamelijk collega's, vrienden en familie die zich er goed van bewust zijn dat het naar een willekeurige school gaat welke iets doet met vechtsporten. :-)
Ajax & PSV zullen ook vast nog steeds sponsors werven en die hebben het denk ook niet echt hard nodig in hun huidige situatie.

Gezien je zelf ook member bent van Mixfight.nl ga ik ervan uit dat je ook enige relatie hebt met vechtsport en toch ook wel hier en daar leest/ervaart dat het vaak wordt ondergewaardeerd. M'n geschreven motivatie is dan ook niets meer dan een korte samenvatting van m'n frustraties na het lezen van de stukken over "Sportman van het jaar" en Gerard Gordeau's Kyokushin toernooi voor KiKa. Dat een paar eurootjes dat probleem niet oplost weet ik ook wel maar het gaat er mij om dat de namen vermeld op de website/uitreiking staan voor waardering voor de vechtsport/sporters.
Misschien dat het motivatie stuk technisch niet goed is opgezet maar wel hetgene wat toen in me opkwam.

Mocht je ook daarvoor verbeteringen hebben om mensen meer te motiveren, graag!
Hoe meer mensen mee willen werken aan het concept FightHeart.nl, des te beter! Een (naam)@fightheart.nl is zo aangemaakt hoor! ;-)

Thanks overigens voor je compliment betreft de layout van de site.

Sportieve groet,

Tim @ Fight Heart.nl

http://www.fightheart.nl/fightheart1.png (http://www.fightheart.nl)