PDA

View Full Version : Shooto D klasse



Bosco Baracus
14-03-2008, 21:40
Ik heb op wikipedia gezien dat er in andere landen naast A,B,C ook en D klasse in het Shooto bestaat. Die regels zijn so als in die C klasse maar zonder knietjes naar het hoofd in het staande gevecht en die rondetijd is 2x2 minuten.


Shooto fighters are categorized into four Classes.
Class-D: Amateur (2x2min, Headgear, Special point system)
Class-C: Amateur (2x3min, Headgear, Special point system)
Class-B: Pro (2x5min)
Class-A: Pro (3x5min)Fighters start out as Class-D or Class-C fighters and enter amateur competitions that Shooto hosts together with the help of local gyms all over Japan. Class-D Shooto does not allow knee strikes to the face or striking on the ground. Class-C Shooto does not allow striking on the ground, but knee strikes to the head are allowed. There are regional championship and once a year the All-Japan amateur championships. Then a fighter can get a Class-B pro license, these fights are 2x5 minute long and use the same rules as Class-A fights. For new pros Shooto each year hold a rookie tournament in each weightclass.
When a fighter has gathered enough wins and experience in Class-B he will get awarded with a Class-A license, as a sign that he's part of the elite professional fighters.
Shooto - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Shooto)

Ik vind die regels fijn voor echte beginners of voor jeugd vechters.

Is er en rede waarom deze klasse niet in het "nederlandse" Shooto bestaat?

De dikke nudist
14-03-2008, 21:53
Mischien omdat hier geen/weinig jeugd-MMA is.

TheSkindo
14-03-2008, 22:02
Wij zijn hier allemaal hardcore!! :)

renamer
15-03-2008, 12:22
ik vind de c klasse shooto regels al nergens op slaan eigenlijk... op die manier kan je als striker niks uithalen tegen een grapler/bjj/guardjumper.. die gaan gewoon aan je been hangen.. en je moet wel naar de grond.. beetje jammer.. en in de d mag je dan ook geen knietjes meer geven.. haha houd ze dan maar eens tegen om aan je been te gaan hangen...

De dikke nudist
15-03-2008, 13:41
ik vind de c klasse shooto regels al nergens op slaan eigenlijk... op die manier kan je als striker niks uithalen tegen een grapler/bjj/guardjumper.. die gaan gewoon aan je been hangen.. en je moet wel naar de grond.. beetje jammer.. en in de d mag je dan ook geen knietjes meer geven.. haha houd ze dan maar eens tegen om aan je been te gaan hangen...
Da's nou juist de kunst. :rolleyes:

renamer
15-03-2008, 18:37
Da's nou juist de kunst. :rolleyes:

yups dat is een kunst.. mja.. geen mma als je het mij vraagt

Jochem
15-03-2008, 19:25
ik vind de c klasse shooto regels al nergens op slaan eigenlijk... op die manier kan je als striker niks uithalen tegen een grapler/bjj/guardjumper.. die gaan gewoon aan je been hangen.. en je moet wel naar de grond.. beetje jammer.. en in de d mag je dan ook geen knietjes meer geven.. haha houd ze dan maar eens tegen om aan je been te gaan hangen...

Uhm, niet stoten op de grond is juist het voordeel van degene die NIET kan grapplen. Degene die beter kan grapplen, kan beter posities maken en stoten. Overigens ben ik het met je eens, ik vind dat je bij de amateurs ook zou moeten mogen stoten op de grond.

TheSkindo
15-03-2008, 19:46
De reden dat er geen stoten zijn is omdat amateurs dan de kans hebben om posities te maken die bij de profs juist zo belangrijk zijn. Amateur Shooto is er om te leren, om ring gevoel te krijgen en ervaring op te doen. Er is trouwens een c+ klasse in NL waar stoten wel mag (als ik me niet vergis)

renamer
15-03-2008, 20:02
Uhm, niet stoten op de grond is juist het voordeel van degene die NIET kan grapplen. Degene die beter kan grapplen, kan beter posities maken en stoten. Overigens ben ik het met je eens, ik vind dat je bij de amateurs ook zou moeten mogen stoten op de grond.

wat gaat diegene dan op de grond doen? zijn tegenstander laten submitten door hem boos aan te kijken? :lol: