PDA

View Full Version : Sem Braan in de telegraaf



phranq
17-03-2008, 09:57
Uit de bijlage van de Telegraaf van vandaag:

KNOKKEN VOOR 100.000 DOLLAR
VECHTSPORT
AMSTERDAM – Als je hem op straat ziet lopen, lijkt Sem Braan in niets op de levensgevaarlijke kickbokser die hij in de ring is. Niet al te breed, vriendelijk lachend, het prototype van de ideale schoonzoon en als mens zeker geen rouwdouwer. De 29-jarige Wormerveerder, met de bijnaam Semtex, zit al sinds zijn veertiende in de vechtsport en heeft al veel overwinningen op zijn naam staan.
Afgelopen zomer werd hij geselecteerd, als één van de 22 deelnemers, uit een gezelschap van enkele honderden aankomende jonge vechtsporttalenten vanuit de hele wereld, om mee te doen aan de zogenoemde ’It’s Showtime realityshow’. Voor dit programma zijn in Thailand televisieopnamen gemaakt die in dertien delen worden uitgezonden door Eurosport. Eén van de juryleden was onder meer de Nederlandse wereldkampioene boksen, Lucia Rijker. Organisator Simon Rutz: „Deelnemers uit 22 landen moesten het drie weken lang tegen elkaar opnemen in de ring. Twee finalisten bleven over en die zullen op 26 april tijdens het grote ’It’s ’Showtime K1’ in de Amsterdam ArenA strijden voor een contract van honderdduizend dollar.”
Vanaf het begin werd bij de opnamen van de serie duidelijk dat Sem Braan één van de favorieten en reeel kanshebber voor een finaleplaats is. „Helaas kan en mag ik er niets over zeggen, want ik mag niet uit de school klappen”, zegt hij na een training bij Mejiro Gym, Amsterdam, met een brede grijns. „De reden is dat de realityshow op dit moment nog in 62 landen wordt uitgezonden. Wel mag ik vertellen dat ik het zeker niet slecht heb gedaan. Voor mij was het een leerzame ervaring om in zo’n internationaal gezelschap te trainen en voor de camera’s te staan. Onder leiding van mijn trainer André Mannaart scherp ik bijna dagelijks mijn technieken aan en zorg ervoor topfit te zijn.”


De gerenommeerde trainer Mannaart over zijn pupil: „Sem train ik al wat langer dan vandaag en vooral het laatste jaar heeft hij veel progressie gemaakt. Om te winnen heb je altijd een dosis geluk nodig, maar als je het mij vraagt, zet ik in op Sem.” Over een tekort aan steun, daar heeft Braan geen klagen over. „Ik kan terugvallen op een grote aanhang, met als grootste supporter mijn moeder. Aanvankelijk had ze haar bedenkingen tegen de vechtsport. Criminelen die schoppen en slaan, vreselijk leek haar dat. Tot zij een keer meeging. Vanaf die dag gingen bij haar alle vooroordelen overboord.”
„Zeker en vast is ze van de partij bij het komende gala in de Amsterdam ArenA. Met grote namen als Peter Aerts, Melvin Manhoef, Andy Souwer en Buakaw Por Promuk zal niemand zich vervelen en… als ik in de finale kom, dan is niet alleen mijn tegenstander hiermee gewaarschuwd, maar beloof ik bovendien spektakel”, zegt Braan strijdlustig.

De man van 14K
17-03-2008, 10:12
TOP Semtex ik hoop dat hij door gaat.
Aangezien het al geweest is, is er toch wel iemand die hier een spoiler voor kan maken?