PDA

View Full Version : "one Against Many" Multiple Opponent Survival System - DVD



Noel
24-03-2008, 20:32
Hey allemaal,

dat Krav Maga en MMA met elkaar vergelijken hetzelfde is als appels en peren vergelijken, bleek wel uit de afgelopen posts in andere threads. Dus even los van die ( hele) discussie, wilde ik even een dvd aankaarten die een van mn Krav Maga instructeurs laat uitbrengen via Paladin-Press.com (http://www.paladin-press.com/).

Hier een filmpje als preview van de hele dvd:
http://www.youtube.com/watch?v=H2yjXEe_X7E

Enjoy.

Tony
25-03-2008, 09:59
Hoi Noël,
Ik zet zelf altijd vraagtekens bij de toegevoegde waarde van zulke dvd's (aangezien alle "tegenstanders" simpelweg meewerken omdat het een demo is.)

Wat ik wel weet te waarderen is dat de instructeur duidelijk laat zien dat hij de confrontatie niet aangaat maar simpelweg een manier zoekt om weg te rennen van het geheel.. Dat is in veel dvd's wel eens anders (waarbij de instructeur als een rambo het op gaat nemen tegen tien anderen).

Hier op Mixfight post ene FrankUNL die weet wel raadt met meerdere mannen.

Noel
27-03-2008, 11:34
Sorry for the late reply,

@ Tony,
wellicht dat je een verkeerde indruk bij het geheel hebt gekregen. ( Door mijn fout wellicht).
Dit MOSS systeem heeft niks met Krav maga te maken en wat betreft jouw reactie, misschien dat je na het lezen van het artikel hieronder je mening aanpast? Je ziet hier natuurlijk maar een "BITE SIZE" van een dvd die 2uur duurt.
Voor mensen die verder interresse hebben:

http://www.kravmaganederland.nl/media/tijdschriften_mixfight.htm

Tony
27-03-2008, 11:38
Ok, dus als ik het goed begrijp is dit systeem geen standaard zelfverdigings systeem, maar meer een werk-en denkwijze bij het belanden in een situatie waarbij je tegen meerdere tegenstanders staat?

Noel
27-03-2008, 11:46
Hey Tony,

ik denk dat je daarmee al meer in de richting komt ja. Lees het stukje en mocht je later de hele dvd kunnen zien, kijk die dan ook of kom even in contact met Branimir ( via Krav maga Nederland, in Leiden) en vraag wanneer een MOSS seminar wordt gegeven.

Tony
27-03-2008, 11:51
Ik heb het stuk gelezen.. Tis me al een stuk duidelijker.

Maar voor de rest heb ik niet echt interesse in dit soort seminars/dvd's.

YoMarK
27-03-2008, 12:38
De instructeur laat zich niet beetpakken, maar in dit voorbeeld gaat het niet over verdedigen tegen stoten en trappen, en dat is wel de praktijk.

Noel
27-03-2008, 13:01
Hey YoMark,

klopt, dat is de praktijk, maar (nogmaals) aangezien je hier maar een paar minuten van het geheel ziet, is het moeilijk ( niet realistisch) om daar het hele systeem op te beoordelen. Dat zou hetzelfde zijn als een demo van bv. een karateka zien, die een breektest doet. En daarna reageren met: het is alleen maar planken/stenen in gruis slaan.
Ik snap wel, DIT is alles wat je krijgt te zien en daar baseert men zijn beeld dan op. Daarom ( ook nogmaals) kijk, als het je wat lijkt of je de hele dvd kan bemachtigen en anders een seminar kan bijwonen.
thanks voor de reply

Chico
28-03-2008, 09:00
ik ga niet eerst geld uitgeven om te bepalen of een systeem me bevalt...

ik wil eerst weten of een systeem me bevalt.. dan pas geld er aan uitgeven..

ik heb de stukkies niet gelezen/gezien.. maar de bovenstaande logica gaat voor de meeste mensen op. DVD en seminars zijn niet goedkoop... als je er naar toe gaat of het besteld en dan uiteindelijk zoiets hebt van mhwao.. viel wel mee... dat is niet de bedoeling.

FOCUS
28-03-2008, 09:20
ik ga niet zeggen dat het wel/niet effectief is,
maar demo's van vechtpartijen zeggen me helemaal niets.
IS hetzelfde als een dvd van Steven Seagal kijken, al kan de laatste niet acteren.

dimitri
28-03-2008, 09:26
Leuk dat ze allemaal om de beurt aanvallen. Ik denk niet dat het in het echt meestal zo ordelijk gebeurt.

Anyway zoals Focus zegt, demo's van vechtpartijen zeggen helemaal niets.

octopussy
16-04-2008, 13:11
Video ziet er goed uit Brani.

Kida Timo

Jochem
16-04-2008, 15:05
Tja, ik heb altijd mijn twijfels bij dit soort dingen. Het probleem is in mijn ogen dat ze ervan uitgaan dat je tegenstanders idioten zijn die niks kunnen.

Het is misschien een leuke aanvulling. Ik bedoel, je kan iemand wel leren zich te verdedigen tegen 5 man, maar je kan beter iemand eerst laten winnen van 1 man. (bjj/kickbocksen verhaal). En dan is de theorie/oefening leuk dat je met maximaal geweld je je uit zon situatie kan redden.