PDA

View Full Version : Hammerkick archief : Brian Pieters wka wereldtitel in Innsbruck !



Hammerkick
04-04-2008, 17:50
Als je aan iemand zou vragen, welke nederlanders hebben ooit een wereldtitel wka kickboksen gewonnen ? Komt men al snel aan met, o.a Rob Kaman, André Brilleman, Milo El Geubli, Fred Royers, Joao Vierra, Ivan Hippolyte, Peter Smit, Luc Verheye enz. Maar, als je zou zeggen, Brian Pieters. Dan zeggen er toch al heel veel : Wie is dat ? Toch, kon hij er wat van, anders kan je nooit geen wereldkampioen wka weltergewicht worden. Lees, een mooi verslag hoe Brian Pieters, uit Heerhugowaard in 1989, de wereldtitel wka pakte.

Hammerkick
04-04-2008, 17:51
http://img386.imageshack.us/img386/4919/img055ih5.jpg (http://imageshack.us)

http://img20.imageshack.us/img20/923/img056xp1.jpg (http://imageshack.us)

payap
04-04-2008, 21:14
Top Dirk!

Was een van onze favoriete vechters vroeger. Vooral zijn harde en perfect getimde voorwaartse trappen waren sterk. En altijd short in die muaythai van de Amerikaanse vlag.

bloody
04-04-2008, 21:42
leuk om te lezen

Hammerkick
04-04-2008, 22:49
Top Dirk!

Was een van onze favoriete vechters vroeger. Vooral zijn harde en perfect getimde voorwaartse trappen waren sterk. En altijd short in die muaythai van de Amerikaanse vlag.
Thx Chris !! Hier is een foto van Brian in z'n Rocky short.

http://message.axkickboxing.com/images/user_uploaded/dirk%20stal/petdam%20vs%20pieters.JPG

Brian Pieters vs Petdam 18-02-1990

De man van 14K
04-04-2008, 23:50
Leuk man, ik heb vroeger bij Rob Pardoel getraind. Vroeger was Rob eigenaar van Kyo Thai waar hij een enorm sterk wedstrijdteam had (begin jaren 90) daarna heeft Pieters de tent overgenomen en toen er een tap in de sportschool geplaatst werd was het helemaal gauw over. Geloof dat Pieters daarna ook een beetje aan lager wal geraakt is, uitgaan was ook wel leuk zeg maar..
Rob (zelf ook wereld kampioen geweest) heeft nog steeds een sportschool in Heerhugowaard. Zonder echte wedstrijdvechters echter, die jongens die wedstrijden gingen draaien gingen naar Loeks of Gym Alkmaar.
Pardoel zelf komt bij Vos vandaan en dat zie (zag) je ook in de stijl van Pieters.

De afscheidspartij van Pieters vocht hij tegen Ivan Hippolyte die Pieters verloor op punten.
De aanloop van die partij was ook wel grappig, Pardoel had nog wel contact met Johan Vos die Brian kleinerend Pietje Pieters noemde, vervolgens heeft Rob gezegd; "Dat zou nog wel eens een leuke partij zijn Brian tegen die jongen van jou, hoe heet hij ook al weer; Hyperventilatie?"
En zodoende kwam die partij er, Pieters verloor overigens op punten maar dat was volgens Rob omdat hij te veel onder de indruk was van Hippo. Als Pieters zijn eigen spel had gespeeld had hij kunnen winnen.
Grappig detail; In de tijd van kyothai hielp Peter van Os, Rob Pardoel met het trainen van zijn wedstrijd jongens.

Hammerkick
05-04-2008, 00:09
De afscheidspartij van Pieters vocht hij tegen Ivan Hippolyte die Pieters verloor op punten.
De aanloop van die partij was ook wel grappig, Pardoel had nog wel contact met Johan Vos die Brian kleinerend Pietje Pieters noemde, vervolgens heeft Rob gezegd; "Dat zou nog wel eens een leuke partij zijn Brian tegen die jongen van jou, hoe heet hij ook al weer; Hyperventilatie?"
En zodoende kwam die partij er, Pieters verloor overigens op punten maar dat was volgens Rob omdat hij te veel onder de indruk was van Hippo. Als Pieters zijn eigen spel had gespeeld had hij kunnen winnen.

Hier is een foto van die partij !!

http://message.axkickboxing.com/images/user_uploaded/dirk%20stal/hippo%20vs%20pieters.JPG

Brian Pieters vs Ivan Hippolyte 20-10-1991

Tony Galento
05-04-2008, 09:14
Leuk man, ik heb vroeger bij Rob Pardoel getraind. Vroeger was Rob eigenaar van Kyo Thai waar hij een enorm sterk wedstrijdteam had (begin jaren 90) daarna heeft Pieters de tent overgenomen en toen er een tap in de sportschool geplaatst werd was het helemaal gauw over. Geloof dat Pieters daarna ook een beetje aan lager wal geraakt is, uitgaan was ook wel leuk zeg maar..
Rob (zelf ook wereld kampioen geweest) heeft nog steeds een sportschool in Heerhugowaard. Zonder echte wedstrijdvechters echter, die jongens die wedstrijden gingen draaien gingen naar Loeks of Gym Alkmaar.
Pardoel zelf komt bij Vos vandaan en dat zie (zag) je ook in de stijl van Pieters.

De afscheidspartij van Pieters vocht hij tegen Ivan Hippolyte die Pieters verloor op punten.
De aanloop van die partij was ook wel grappig, Pardoel had nog wel contact met Johan Vos die Brian kleinerend Pietje Pieters noemde, vervolgens heeft Rob gezegd; "Dat zou nog wel eens een leuke partij zijn Brian tegen die jongen van jou, hoe heet hij ook al weer; Hyperventilatie?"
En zodoende kwam die partij er, Pieters verloor overigens op punten maar dat was volgens Rob omdat hij te veel onder de indruk was van Hippo. Als Pieters zijn eigen spel had gespeeld had hij kunnen winnen.
Grappig detail; In de tijd van kyothai hielp Peter van Os, Rob Pardoel met het trainen van zijn wedstrijd jongens.

Grappig, ik ben ook begonnen bij Kyo Thai.

Brian doet het trouwens goed tegenwoordig. Die zit in de kleding. Laatste keer dat ik 'm sprak had hij het trainen ook weer opgepakt.

De man van 14K
06-04-2008, 16:57
Goed man, de laatste keer dat ik hem dus zag was 4 /5 geleden en toen was hij ook wel eens af en toe bij AS Aerobics te vinden.
Dat aan lager wal geraken was overigens het beeld wat ik schetste van toen hij stopte met Kickboxen en Kyo Thai had overgenomen.
Hoe het tegenwoordig zou gaan, zou ik niet weten.
Hoe dan ook jammer, er was vroeger een sterk wedstrijdteam daar!

bryan
06-04-2008, 17:01
Ik heb die partij nog op mijn computer staan ! vette partij was dat
hippo domineert wel hoor..

De man van 14K
06-04-2008, 17:06
Hier is een foto van die partij !!

http://message.axkickboxing.com/images/user_uploaded/dirk%20stal/hippo%20vs%20pieters.JPG

Brian Pieters vs Ivan Hippolyte 20-10-1991

Links achterin op die foto zie je Rob Pardoel :)

Hoorde wel eens verhalen en anekdotes van Rob vroeger, dat was wel een leuke tijd; Kickbox gala's in Marcanti Amsterdam die uit de hand liepen. Waar Rob zijn ijsemmer omgekeerd over zijn kop deed om zo bij de ring weg te kunnen vluchten omdat de glazen door de lucht vlogen.

Die gasten waren gek, Rob en Pieters gingen wel eens uit in HHWaard waar Pieters het aan de stok kreeg met een gozer die een mes trok. Rob en Pieters peerde hem en waren een keer bij Johan Vos waar ze het verhaal vertelde. Wegrennen? Dat was geen optie en vervolgen trok Johan Vos een SAi van de muur en heeft tegen Rob gezegd dat hij zich maar moest verdedigen. Dat ging natuurlijk mis en Johan stak Rob met die Sai diep in zijn dij.
Pleister erop en Rob naar huis en hij was 'snachts bijna dood gegaan van de koorts en is met de ambulance naar het ziekehuis afgevoerd.

wat een gasten :D

De man van 14K
06-04-2008, 17:07
Ik heb die partij nog op mijn computer staan ! vette partij was dat
hippo domineert wel hoor..


ik heb die partij ook gezien en vond dat ook wel, geloof dat trainers dat soms toch ander zien..;)

bryan
06-04-2008, 17:28
ik heb die partij ook gezien en vond dat ook wel, geloof dat trainers dat soms toch ander zien..;)

yep das altijd zo ! zal die partij f proberen te uploaden in het media forum.. wel ff leuk om terug te kijken