PDA

View Full Version : Yamma: Ground and Pound was nog nooit zo gemakkelijk **spoiler**



Biiyen
12-04-2008, 18:50
Ten eerste, dit is volgens mij de eerste keer dat ik een event wilde afzetten vanwege de ringspeaker. Wat een zeldzaam slecht stemgeluid. Naarmate het event vorderde werdt zijn stem ook heser en heser vanwege de onnatuurlijke sound die de man wilde neerzetten. De man zouden ze per direct moeten uitzenden naar Irak om informatie los te peuteren van terroristen, geheid een succes.

Dan de cage zelf, het leek vooraf leuk maar naar mijn mening voegt het niets toe aan MMA en geef je grapplers een tool in handen om wel heel gemakkelijk aan een take down te komen. Weliswaar neem je saaie clinchen tegen de kooi weg maar creeër je met deze setting wel een situatie die in het nadeel is van staande vechters of mensen die veel werken met take down defence.

Ook zag ik meerdere malen dat vechters weggleden op de rand en daardoor vielen/uitgleden in een voor hun ongunstige positie. Je kan je vraagtekens zetten of het wel of niet goed is voor de gewrichten maar belangrijker is dat de hellende ring gevaarlijke maar bovendien lullige situaties creeërd. Vechters gebruikte de rand meer om hun vallende tegenstander daarna goed op neer te leggen om er op in te beuken.

De show zelf was vooral matig maar desondanks leuk voor de liefhebbers die de sport al een hele tijd volgen. Met namen als Kerr en Taktarov op het menu wil je het toch even meepikken. Kerr verloor door een beenklem van de oude rot Taktarov. Daarna werdt tussen neus en lippen door Butterbean nog even KO geslagen door Smith. De winnaar van het toernooi was de geroutineerde Travis Wiouff die won in de halve finale van Ricco "Suave' Rodriguez en in de finale van Chris Tuchscherer.

redjuh
12-04-2008, 19:16
en voor 't gemak spoil j het ff. dat kost je reps

Biiyen
12-04-2008, 19:19
en voor 't gemak spoil j het ff. dat kost je reps

En voor het gemak lees je de titel en besluit je om het topic niet te openen.

redjuh
12-04-2008, 19:20
ik wil gewoon reps hebben ok

De dikke nudist
12-04-2008, 19:23
Spoiler :thown:

Biiyen
12-04-2008, 19:28
Spoiler :thown:

O11 -> Ik wil niets weten over Yamma

Mixfight topic -> Yamma: Ground and Pound was nog nooit zo gemakkelijk

Wat verwacht je dan domme lul? dat ik ga schrijven over het weer ofzo?

De dikke nudist
12-04-2008, 19:40
Ik verwachte dat je ging schrijven over de ring en technieken.

Je lijkt trouwens geïrriteerd.
Effe knuffele?

chief108
12-04-2008, 19:52
:ghug:

Ronald
12-04-2008, 20:16
Het hele evenement viel me erg tegen. Niet echt een goeie show, matige vechters en matte partijen. Die hellende rand is een leuk probeersel maar idd behoorlijk in het nadeel van de staande vechter. Het doet bovendien nogal "onnatuurlijk" aan.

Judas
12-04-2008, 21:01
Vond die partij van Oleg leuk om te zien, maar voor de rest was het weinig soeps.
Die ringspeaker was dramatisch. Leek wel een slechte imitatie van Karl uit Slingblade.

Biiyen
12-04-2008, 21:04
Het hele evenement viel me erg tegen. Niet echt een goeie show, matige vechters en matte partijen. Die hellende rand is een leuk probeersel maar idd behoorlijk in het nadeel van de staande vechter. Het doet bovendien nogal "onnatuurlijk" aan.

Wat mij ook stoorde aan het event was het hele "badass" image gedoe. Hele agressieve marketing. Leuk dat er meer MMA is, maar al dat stoere praatjes gedoe hoeft van mij echt niet. Is in mijn ogen alleen maar schadelijk voor het imago. Bij de intro dacht ik even dat ik per ongeluk de film judge dred had aangeklikt. "this is the law". "No escape" blabla redneck blabla

Daarna die terminator ring speaker eroverheen met zijn domme one liners bij de vechters introductie: "You don't want to mess with this men", "Vicious is his middle name" wat een Ezel van man. Doe mij maar de japanse aanpak, spreekt mij veel meer aan.

Mack
12-04-2008, 21:22
Ten eerste, dit is volgens mij de eerste keer dat ik een event wilde afzetten vanwege de ringspeaker. Wat een zeldzaam slecht stemgeluid. Naarmate het event vorderde werdt zijn stem ook heser en heser vanwege de onnatuurlijke sound die de man wilde neerzetten. De man zouden ze per direct moeten uitzenden naar Irak om informatie los te peuteren van terroristen, geheid een succes.


x2!!

Evilman
12-04-2008, 21:58
Het hele evenement viel me erg tegen. Niet echt een goeie show, matige vechters en matte partijen. Die hellende rand is een leuk probeersel maar idd behoorlijk in het nadeel van de staande vechter. Het doet bovendien nogal "onnatuurlijk" aan.

nadeel?
juist niet.. tenminste als je in t midden blijft komt je tegenstander
steeds weer terug naar je toe en kan ie niet zo veel vluchten.

Ronald
13-04-2008, 19:21
nadeel?
juist niet.. tenminste als je in t midden blijft komt je tegenstander
steeds weer terug naar je toe en kan ie niet zo veel vluchten.
Een staande vechter is vooral in het nadeel als hij een takedown moet verdedigen. Je kunt niet meer op een natuurlijk manier teruglopen. Ook wegdraaien wordt een stuk lastiger omdat in de lijn die je dan volgt een hobbel kan liggen.

De hellende rand zorgt er in principe voor dat een gevecht makkelijker naar de grond gaat doordat je stabiliteit weg is bij de rand van de kooi en door het hoogte verschil dat er ontstaat. En het voordeel om een partij makkelijker naar de grond te kunnen brengen lijkt mij toch echt in het nadeel van de staande vechter.

Emilio
14-04-2008, 00:57
hele gala gezien.

Ik vond het niet zo denderend. Dat man toernooi was toch wel vaak een kwestie van een takedown en dan 5 minuten controleren en winnen.

Butterbean is een kermisattractie. Die vent kan niet eens opstaan als hij ligt.

Ik vond de Pit ook niet echt heel indrukwekkend. Je mist er toch een hoop dirty boxing door. Volgens mij is het ook moeilijk om te sprawlen op die gladde helling.

En dan de announcer. Wat figuur. Nog nooit zulke lange aankondiginen gehad. Kwam geen einde aan... Geef mij maar Michael en Bruce Buffer.

Mike
14-05-2008, 12:46
die ringspeaker haHAHAHAHA

LEEK WEL EEN GRAP

dat kan toch gewoon niet, zo triest en zo nep. klinkt echt niet

Ronald
14-05-2008, 21:54
Hmmm, ik heb wat gemist. Ben benieuwd wat jullie bedoelen met die helling enzo. Is er ergens nog wat te zien van dit evenement?
Als je nog wat kunt vinden dan waarschuw ik je vast: je gaat je vervelen :D;)

Pepe the Ice-Murderer
15-05-2008, 13:27
Wat mij ook stoorde aan het event was het hele "badass" image gedoe. Hele agressieve marketing. Leuk dat er meer MMA is, maar al dat stoere praatjes gedoe hoeft van mij echt niet. Is in mijn ogen alleen maar schadelijk voor het imago. Bij de intro dacht ik even dat ik per ongeluk de film judge dred had aangeklikt. "this is the law". "No escape" blabla redneck blabla

Daarna die terminator ring speaker eroverheen met zijn domme one liners bij de vechters introductie: "You don't want to mess with this men", "Vicious is his middle name" wat een Ezel van man. Doe mij maar de japanse aanpak, spreekt mij veel meer aan.


Jips, goeie opmerking. Die hele stoerdoenerij verspreidt zich trouwens meer en meer in MMA wereld. Moet je eens kijken wat voor volk je tegenkomt op een doorsnee Belgisch gala. Een niveau om bij te huilen, maar wel allemaal een smerige vuile bek.
Ach, echte toppers doen hier niet aan mee en dit zie je ook in hun prestaties. Geen vieze ruige gasten, maar respect tussen vechters, zo hoort het.

nicolas the red
15-05-2008, 15:00
Jips, goeie opmerking. Die hele stoerdoenerij verspreidt zich trouwens meer en meer in MMA wereld. Moet je eens kijken wat voor volk je tegenkomt op een doorsnee Belgisch gala. Een niveau om bij te huilen, maar wel allemaal een smerige vuile bek.
normaal zou ik m'n land verdedigen, maar helaas moet ik je deze keer gelijk geven