PDA

View Full Version : Bob Schrijber Vs Wanderlei Silva!!!!! >>old skool<<



F@dur
22-04-2008, 23:40
MMA Tube - Mixed Martial Arts :: Wanderlei Silva vs. Bob Schrijber - From PRIDE Grand Prix in 2000 (http://www.mma-tube.com/watch/1b6b7a7d29490fe5ec9f/Wanderlei-Silva-vs.-Bob-Schrijber)

Peete
23-04-2008, 01:03
Door al die uitroeptekens en het feit dat Bob weer gaat knokken, dacht ik ff wat anders...

2x:D

micha
23-04-2008, 05:48
ik ook

sebastiaan
23-04-2008, 06:58
zou wel de shit zijn,een rematch, ik heb altijd wel geloofd dat hij het opzich had kunnen winnen,het was hier vooral omdat ie gewoon geen grondspel had.

chief108
23-04-2008, 07:24
zou een gave rematch geweest zijn voor Bob's afscheidspartij.......

Paganstars
23-04-2008, 08:33
:stupid:

Tony
23-04-2008, 09:00
Waarom geen Matsui voor Bob's afscheidpartij?

:lol:

YoMarK
23-04-2008, 09:19
Wandy zou hem nu(zeker) outstriken, heeft een mega conditie en is stukken beter op de grond.
Alle respect voor Bob hoor, maar het zou gewoon een mismatch zijn, waarbij er alleen maar een afstraffing kan volgen door Wandy.

Chico
23-04-2008, 09:32
Ik vind deze partij nog steeds het voorbeeld van de potentie van nederlands mma...

op het moment dat wanderlei je naar de grond haalt omdat hij het staande niet redt betekent dat heel veel... als in nl het grondniveau (bjj, worstelen en judo in mma) nou eens een aantal niveau's omhoog wordt gekrikt kan nederland best een land van betekenis worden naast brazilie/japan/vs/rusland...

De mentaliteit van "het gevecht begint staande dus leer dat nou maar" moet toch echt worden doorbroken

remco pardoel
23-04-2008, 12:09
Als de vechters nu niet willen leren... of liever op een nivo blijven hangen... wat dan??

Ralph
23-04-2008, 12:37
Dan verdienen ze een schop onder hun reet en moeten ze aan hun haren de mat op getrokken worden :D
Het lijkt me duidelijk dat er op het gebied van grondvechten nog het meest gewonnen kan worden voor Nederlanders.

Briant
23-04-2008, 12:56
Toch zie je dat grappling/BJJ aan populariteit aan het winnen is. Ook zijn er een aantal MMA scholen die niet vanuit het kickboxen zijn opgezet. De vechters zitten weliswaar nog niet op UFC/(voormalig-)Pridefc niveau, maar de veranderingen zijn zeker daar. Kwestie van tijd als je het mij vraagt.

Tony
23-04-2008, 12:59
Als de vechters nu niet willen leren... of liever op een nivo blijven hangen... wat dan??

Dan moeten ze gaan trainen bij Pardoel Sports om aldaar een schop onder hun luie reet te krijgen waardoor ze wel dat ene nivo omhoog gaan ;)

TOON
23-04-2008, 13:00
op het moment dat wanderlei je naar de grond haalt omdat hij het staande niet redt betekent dat heel veel...

ja maar waarom zou wanderlei een staande oorlog uit gaan vechten als hij het op de
grond zo af kon maken??


als in nl het grondniveau (bjj, worstelen en judo in mma) nou eens een aantal niveau's omhoog wordt gekrikt kan nederland best een land van betekenis worden naast brazilie/japan/vs/rusland...

X100!!! als nederlandse mma-ers hun grondwerk en TD defense idd op zouden schroeven dan zouden er heel wat een rol van betekenis kunnen spelen!! vond vooral in het begin van Pride de nederlanders door de mand vallen, zo van dat redden we wel staand.... om vervolgens een hele pot lang met een braziliaan op je te liggen en gewoon zonder enige kans te verliezen, zie bv Yvel tegen Belfort

Paganstars
23-04-2008, 13:06
:stupid: of naar tatsujin!

goro
23-04-2008, 13:18
op het moment dat wanderlei je naar de grond haalt omdat hij het staande niet redt betekent dat heel veel...

ja maar waarom zou wanderlei een staande oorlog uit gaan vechten als hij het op de
grond zo af kon maken??


Tja dat vroeg ik me ook af toen hij Liddell terug liet staan.

Chico
23-04-2008, 13:59
Als de vechters nu niet willen leren... of liever op een nivo blijven hangen... wat dan??
dan blijven we sub top internationaal gezien...

En misschien heb ik wel geen recht van spreken aangezien ik er ook geen moer aan doe.. ben momenteel meer met het judo en jiujitsu bezig dan dat ik me op mma richt maar vind het zo jammer dat er zoveel potentie zit in de nederlandse MMA scene en dat het er internationaal (uitzonderingen daargelaten) zo weinig uit komt doordat de staande mentaliteit er zo moeilijk uitgeslagen wordt (goede nederlandse grondtrainers zijn zover ik weet op 1 hand te tellen terwijl er een heleboel goede nederlandse kickboks trainers rondlopen)

De man van 14K
23-04-2008, 14:07
Misschien heb je wel gelijk, Nederlands is natuurlijk een echt Muay Thai land!

doom
23-04-2008, 14:17
ik vond silva staand ook beter meer knieen en stoten dan bob

Dragao
23-04-2008, 14:40
Ik vind deze partij nog steeds het voorbeeld van de potentie van nederlands mma...

op het moment dat wanderlei je naar de grond haalt omdat hij het staande niet redt betekent dat heel veel... als in nl het grondniveau (bjj, worstelen en judo in mma) nou eens een aantal niveau's omhoog wordt gekrikt kan nederland best een land van betekenis worden naast brazilie/japan/vs/rusland...

De mentaliteit van "het gevecht begint staande dus leer dat nou maar" moet toch echt worden doorbroken


Nou dit is iets teveel door een roze bril gekeken. Bob heeft 1x getrapt en iets van 2x half geraakt met een stoot, terwijl wanderlei aan bleef vallen dus om te zeggen dat hij hem naar de grond bracht omdat ie het staande niet redde is wel wat overdreven

Chico
23-04-2008, 14:46
ik kijk hem vanavond nog eens en ik kom er morgen op terug...

maar het argument staat nog steeds

Dragao
23-04-2008, 14:52
ik kijk hem vanavond nog eens en ik kom er morgen op terug...

maar het argument staat nog steeds


Je argument klopt ook wel dat als nl aan worstelen etc werkt dat we een topland kunnen worden in het mma. Daar spreek ik je ook niet tegen :)