PDA

View Full Version : Telegraaf: Bonjasky temt Manhoef in ArenA



Justinian
27-04-2008, 10:40
AMSTERDAM - "Vanavond wordt een nieuwe kampioen geboren", blufte Melvin Manhoef vlak voor aanvang van zijn partij tegen Remy Bonjasky in de Amsterdam ArenA. Tijdens het It's Showtime/K-1-gala kon de 31-jarige K-1-vechter evenwel geen moment de daad bij het woord voegen. Bonjasky temde Manhoef in de derde ronde definitief met een knock-out, nadat de pupil van trainer Mike Passenier daarvoor al tot vier maal toe acht tellen had gekregen.

"Ik heb laten zien wie de baas is in Amsterdam", glunderde een zichtbaar opgeluchte Bonjasky. "Er stond veel druk op dit gevecht voor eigen publiek. Ik had echt niet verwacht dat Melvin vijf keer neer zou gaan. Hij is een sterke, explosieve vechter. Hopelijk kan ik deze lijn de komende maanden doortrekken. De liefhebbers hebben ongetwijfeld genoten van deze partij", stelde de ontketende Flying Gentleman.

Na een moeilijke periode in de privé-sfeer, als gevolg van een echtscheiding en het overlijden van zijn moeder, maakte Bonjasky gisteravond duidelijk weer helemaal op de goede weg terug te zijn. "Zo'n drie jaar lang was ik het goede gevoel kwijt door allerlei privé-zaken die niet lekker liepen. Nu voel ik me weer goed en sterk", verklaarde de tweevoudig K-1-wereldkampioen (2003, 2004) uit Almere, die alleen in de tweede ronde even in de problemen kwam, toen hij met een linkse hoek op zijn kaak werd getroffen. "Ik wankelde even, waarna ik iets voorzichtiger werd. In eigen huis neergaan, dat wil niemand."

Manhoef overkwam dat onheil dus maar liefst vijf maal, maar die klap had hij snel verwerkt. "Het is altijd een eer om in de ArenA te vechten. Ik heb nu twee tandjes minder, maar ik ga door", beloofde Manhoef vuurwerk voor de toekomst. Na afloop toonden de twee kemphanen veel respect voor elkaar. Zo tilde Bonjasky de kanloos gelaten Manhoef op in de ring, terwijl een groot applaus neerdaalde vanaf de volgepakte tribunes.

Eind juni treft Bonjasky mogelijk landgenoot Peter Aerts in het Japanse Fukuoka. De inwoner van Borne zou aanvankelijk gisteravond aantreden tegen Manhoef, maar moest zich geblesseerd afmelden. Ondanks de relatief korte voorbereidingstijd van invaller Bonjasky was het krachtsverschil enorm. En dus slaagde Manhoef, die in 2002 zijn eerste gevecht in het zwaargewicht op punten verloor van Bonjasky, er niet in sportieve wraak te nemen. Na zijn indrukwekkende triomf werd de 32-jarige Bonjasky (1.92 m., 106 kg) in de ring geknuffeld door Aerts, die vervolgens de microfoon in de hand nam en Sem Schilt uitdaagde voor een revanchepartij in september, tijdens het kwalificatietoernooi in Seoel voor de grote finale.

De K-1-organisatie heeft volgens Aerts al ingestemd met dit gevecht. "De Japanners zijn akkoord, nu Sem nog", richtte hij zich tot de regerend wereldkampioen uit Zuidlaren. Bonjasky kon de mededeling van Aerts wel waarderen. "Sem heeft nu drie keer op rij de wereldtitel gepakt. Het is tijd voor een nieuwe kampioen." Schilt reageerde aanvankelijk enigszins afhoudend. "Ik kan er nog niets over zeggen. Ik heb eerst vier andere partijen." Dan: "Maar als Peter op mijn pad komt in Seoel, moet hij aan de kant." Een doel dat ook Manhoef nastreeft. Maar hij moet na de afstraffing tegen de opgeleefde Bonjasky voorlopig even een pas op de plaats maken.

Remco
27-04-2008, 11:17
Mooi artikel!

el bastardo
27-04-2008, 11:20
Nice!

Highline
27-04-2008, 11:27
leuk artikel, wel fucked up voor melvin dat ie 2 tadjes minder heeft

supermann
27-04-2008, 11:28
AMSTERDAM - "Vanavond wordt een nieuwe kampioen geboren", blufte Melvin Manhoef vlak voor aanvang van zijn partij tegen Remy Bonjasky in de Amsterdam ArenA. Tijdens het It's Showtime/K-1-gala kon de 31-jarige K-1-vechter evenwel geen moment de daad bij het woord voegen. Bonjasky temde Manhoef in de derde ronde definitief met een knock-out, nadat de pupil van trainer Mike Passenier daarvoor al tot vier maal toe acht tellen had gekregen.

"Ik heb laten zien wie de baas is in Amsterdam", glunderde een zichtbaar opgeluchte Bonjasky. "Er stond veel druk op dit gevecht voor eigen publiek. Ik had echt niet verwacht dat Melvin vijf keer neer zou gaan. Hij is een sterke, explosieve vechter. Hopelijk kan ik deze lijn de komende maanden doortrekken. De liefhebbers hebben ongetwijfeld genoten van deze partij", stelde de ontketende Flying Gentleman.

Na een moeilijke periode in de privé-sfeer, als gevolg van een echtscheiding en het overlijden van zijn moeder, maakte Bonjasky gisteravond duidelijk weer helemaal op de goede weg terug te zijn. "Zo'n drie jaar lang was ik het goede gevoel kwijt door allerlei privé-zaken die niet lekker liepen. Nu voel ik me weer goed en sterk", verklaarde de tweevoudig K-1-wereldkampioen (2003, 2004) uit Almere, die alleen in de tweede ronde even in de problemen kwam, toen hij met een linkse hoek op zijn kaak werd getroffen. "Ik wankelde even, waarna ik iets voorzichtiger werd. In eigen huis neergaan, dat wil niemand."

Manhoef overkwam dat onheil dus maar liefst vijf maal, maar die klap had hij snel verwerkt. "Het is altijd een eer om in de ArenA te vechten. Ik heb nu twee tandjes minder, maar ik ga door", beloofde Manhoef vuurwerk voor de toekomst. Na afloop toonden de twee kemphanen veel respect voor elkaar. Zo tilde Bonjasky de kanloos gelaten Manhoef op in de ring, terwijl een groot applaus neerdaalde vanaf de volgepakte tribunes.

Eind juni treft Bonjasky mogelijk landgenoot Peter Aerts in het Japanse Fukuoka. De inwoner van Borne zou aanvankelijk gisteravond aantreden tegen Manhoef, maar moest zich geblesseerd afmelden. Ondanks de relatief korte voorbereidingstijd van invaller Bonjasky was het krachtsverschil enorm. En dus slaagde Manhoef, die in 2002 zijn eerste gevecht in het zwaargewicht op punten verloor van Bonjasky, er niet in sportieve wraak te nemen. Na zijn indrukwekkende triomf werd de 32-jarige Bonjasky (1.92 m., 106 kg) in de ring geknuffeld door Aerts, die vervolgens de microfoon in de hand nam en Sem Schilt uitdaagde voor een revanchepartij in september, tijdens het kwalificatietoernooi in Seoel voor de grote finale.

De K-1-organisatie heeft volgens Aerts al ingestemd met dit gevecht. "De Japanners zijn akkoord, nu Sem nog", richtte hij zich tot de regerend wereldkampioen uit Zuidlaren. Bonjasky kon de mededeling van Aerts wel waarderen. "Sem heeft nu drie keer op rij de wereldtitel gepakt. Het is tijd voor een nieuwe kampioen." Schilt reageerde aanvankelijk enigszins afhoudend. "Ik kan er nog niets over zeggen. Ik heb eerst vier andere partijen." Dan: "Maar als Peter op mijn pad komt in Seoel, moet hij aan de kant." Een doel dat ook Manhoef nastreeft. Maar hij moet na de afstraffing tegen de opgeleefde Bonjasky voorlopig even een pas op de plaats maken.

Dan moet je ook erbij rekenen dat melvin maar 85 kg weegt voor een wedstrijd. en een pracht pot neer zetten tegen een zwaar defensive remy die geen mis stap durfde te nemen
en daar door niet los ging maar heel zielig partij vechte, vond ik pesoonlijk hoor graag meer reacties op dit stuk.
ps. respect Manhoeff WARRRR DREAM is voor hem dit JAAR

HUNTER
27-04-2008, 11:34
nee jij hebt er verstand van supermann :twak:

remy haalt Melvin gewoon 4 x neer en dan nog vind je hem defensief vechten??? :eek:

Justinian
27-04-2008, 11:37
nee jij hebt er verstand van supermann :twak:

remy haalt Melvin gewoon 4 x neer en dan nog vind je hem defensief vechten??? :eek:
Neem aan dat hij doelt op de dubbele dekking, maar er is een verschil tussen je dekking op orde hebben en defensief vechten. Bonjasky heeft een slim spel gespeeld door zij dekking dicht te hebben en hoofdzakelijk met trap- en knietechnieken te scoren. Bij defensief vechten denk ik aan achteruit vechtende vechters, die helemaal dicht zitten en een beetje counteren bij tijd en wijle.

supermann
27-04-2008, 11:48
nee jij hebt er verstand van supermann :twak:

remy haalt Melvin gewoon 4 x neer en dan nog vind je hem defensief vechten??? :eek:

ik zeg niet dat hij niet heeft gewonnen op knock out maar hij durft niet eens te boksen, omdat hij geen counter op zijn kin wou. Volgens mij heeft zijn trainer gewoon zijn armen op zijn hoofd gebonden. Remy wilde telkens maar in een hoek blijven staan, om vervogens om de aanvall van Melvin te wachten. Wat ik zeg, als melvin zoals Remy vocht dan was het een dood saaie partij geworden.
Sorry als ik iemand beledig, of als iemand het er niet mee eens is, maar dit is gewoon mijn mening over de partij.

Justinian
27-04-2008, 12:03
ik zeg niet dat hij niet heeft gewonnen op knock out maar hij durft niet eens te boksen, omdat hij geen counter op zijn kin wou. Volgens mij heeft zijn trainer gewoon zijn armen op zijn hoofd gebonden. Remy wilde telkens maar in een hoek blijven staan, om vervogens om de aanvall van Melvin te wachten. Wat ik zeg, als melvin zoals Remy vocht dan was het een dood saaie partij geworden.
Sorry als ik iemand beledig, of als iemand het er niet mee eens is, maar dit is gewoon mijn mening over de partij.
Het is heel simpel, Bonjasky maakte veel knie- en traptechnieken. Boksen deed hij vrijwel niet. Manhoef daarentegen hield het - op een lowkick na - bij zijn bokswerk, waar hij ontzettend sterk in is.

Cave
27-04-2008, 12:13
ik zeg niet dat hij niet heeft gewonnen op knock out maar hij durft niet eens te boksen, omdat hij geen counter op zijn kin wou. Volgens mij heeft zijn trainer gewoon zijn armen op zijn hoofd gebonden. Remy wilde telkens maar in een hoek blijven staan, om vervogens om de aanvall van Melvin te wachten. Wat ik zeg, als melvin zoals Remy vocht dan was het een dood saaie partij geworden.
Sorry als ik iemand beledig, of als iemand het er niet mee eens is, maar dit is gewoon mijn mening over de partij.

Kerel, echt, wat verwacht je nou? Waarom zou Remy een slagenwisseling aangaan met Melvin als hij weet dat boksen niet zijn sterkste punt is? Remy staat daar om te winnen, niet om het spelletje te spelen zoals het Melvin het beste uitkomt. Je zou nog een punt hebben als Remy de hele partij in zijn achteruit had gestaan en al back paddlend net zo lang op Melvins benen had getrapt totdat deze niet meer kon maar ook daar was geen sprake van.
Al met al vond ik het een partij waar ik nogal wisselende gevoelens bij heb. Aan de ene kant vind ik het een mismatch maar aan de andere kant was het wel een partij vol actie waarbij Melvin van te voren alle kans leek te maken om Remy met body shots te slopen.

Goed gevochten door beide heren maar Melvin lijkt mij toch, letterlijk, iets te klein voor het vechten tegen de toppers van K-1.

Coldcrust
27-04-2008, 12:18
Als je je eigen plan trekt en niet meegaat in het favoriete spelletje van je opponent ben je dus laf?
Remy moet om alle fans van Melvin een plezier te doen een paar beuken op zijn kop nemen?
Soms is het echt droevig gesteld met de sportiviteit van de fans en moeten zijn maar eens een voorbeeld nemen aan Melvin zelf die wel respect kan opbrengen voor zijn tegenstander omdat hij op en top sportman is.

Guillermo
27-04-2008, 12:28
Nou nee, bij de doorsnee kijker gaat het erom dat men bloed wil zien en ko's waarbij de tegenstander met stuiptrekkende benen op het canvas ligt :twak:
Men vergeet heel vaak de tactische kant van dit gebeuren en nog belangrijker dat het een sport is en geen gladiatoren strijd uit 1400 waarbij koppen gesplijt moesten worden om enkele rijke snobs in majo's te plezieren!

YoMarK
27-04-2008, 12:35
Dan moet je ook erbij rekenen dat melvin maar 85 kg weegt voor een wedstrijd. en een pracht pot neer zetten tegen een zwaar defensive remy die geen mis stap durfde te nemen
en daar door niet los ging maar heel zielig partij vechte, vond ik pesoonlijk hoor graag meer reacties op dit stuk.

Totaal niet mee eens.

Melvin moet eigenlijk niet tegen jongens vechten die meer dan 100kg wegen, en 20cm groter zijn, dan zit ie gewoon met een nadeel te kijken, al voordat de partij begonnen is.
En wat mij betreft gaat ie zich lekker richten op MMA. :thup:

supermann
27-04-2008, 12:44
[QUOTE=YoMarK;540736]Totaal niet mee eens.

Melvin moet eigenlijk niet tegen jongens vechten die meer dan 100kg wegen, en 20cm groter zijn, dan zit ie gewoon met een nadeel te kijken, al voordat de partij begonnen is.
En wat mij betreft gaat ie zich lekker richten op MMA. :thup:[

MEE eens

Justinian
27-04-2008, 12:48
En wat mij betreft gaat ie zich lekker richten op MMA. :thup:
Melvin heeft een contract voor vrijwel alleen maar MMA-partijen en wil zich ook richten op MMA. Contractueel is hij echter verplicht 1 a 2 K-1 partijen te draaien per jaar.

El Bambino
27-04-2008, 13:35
Dan moet je ook erbij rekenen dat melvin maar 85 kg weegt voor een wedstrijd. en een pracht pot neer zetten tegen een zwaar defensive remy die geen mis stap durfde te nemen
en daar door niet los ging maar heel zielig partij vechte, vond ik pesoonlijk hoor graag meer reacties op dit stuk.
ps. respect Manhoeff WARRRR DREAM is voor hem dit JAAR

Moet Bonjasky soms net als die Rus karaev neergang in de eerste minuut ?Tuurlijk is een Manhoef en een badr erg atracctief, tuurlijk maakt het de wedstrijd erg spannend met bluf praatjes van deze heren voor de wedstrijd.Maar ik heb nog meer respect voor Bonjasky omdat deze geen praatjes nodig heeft en omdat hij niet de ganster hoeft uit te hangen voor de wedstrijd maar gewoon zijn ding doet en respect toont voor iedereen.Dat zijn de ware KAMPIOENEN in mijn ogen, bescheiden toppers!

Biiyen
27-04-2008, 13:40
Dan moet je ook erbij rekenen dat melvin maar 85 kg weegt voor een wedstrijd. en een pracht pot neer zetten tegen een zwaar defensive remy die geen mis stap durfde te nemen
en daar door niet los ging maar heel zielig partij vechte, vond ik pesoonlijk hoor graag meer reacties op dit stuk.
ps. respect Manhoeff WARRRR DREAM is voor hem dit JAAR

ding ding ding zeldaam dom bericht....

Gefeliciteerd, u mag door naar Sherdog Mixed Martial Arts Forums (http://www.sherdog.net/forums/)

BJJCORE
27-04-2008, 13:49
Het lengte verschil was enorm en ik snap best dat mensen zeggen dat Remy wat assertiever had mogen zijn. Voor beide respect, maar Melvin heeft niet veel te zoeken als zwaargewicht. Hij is gewoon te klein. Als er een klasse lager zou zijn in de K-1 zou hij deze mogelijk domineren.
Remy werkt goed met zijn knie-en ..... logisch al je tegenstander kleiner is. Dat is geen falen van Remy omdat hij dit vanuit een defence deed, maar gewoon hoe de situatie is en daar gebruik van maken. Als Melvin niet had willen vechten had hij dat niet gedaan. Ik vind het artikel wat overdreven.... Melvin was niet kansloos. Het kon beide kanten op gaan. Maar omdat Melvin soms onorthodox vecht laat hij gaten vallen en Remy haalde daar zijn voordeel uit. Leuke partij hoor..... op naar de volgende ;-)

TOON
27-04-2008, 14:53
manhoef komt net iets te kort voor de echte HW's helaas... je ziet als ie tegen iemand komt die zn verdediging op orde heeft (wat overigens niks met laf te maken heeft eerder met intelligentie) hij het moeilijk krijgt, dan krijg je
het gewoon zwaar door je mindere lenge en gewicht! Manhoef blijft een topper natuurlijk, maar hij kwam duidelijk tekort tegen Remy die echt weer
super vocht!!

Mephisto
27-04-2008, 18:40
@Supermann, you are doing it wrong...

Dekking van Bonjasky is fenomenabel, tactiek tegen Manhoef perfect.

Manhoef is een baasje, alleen al voor hem moet de K-1 een -93kg klasse beginnen.

Effective
27-04-2008, 22:06
Remy is een baas.

Octavius
27-04-2008, 22:22
Remy heeft het gewoon goed gedaan. Dekking houden, kijken op het moment dat Melvin de dekking ging verwaarlozen en dan toeslaan.

Waarschijnlijk vind Supermann dat Ali ook mee had moeten vechten tegen Foreman. En niet in de touwen had moeten hangen.

A-team
28-04-2008, 10:25
Als je eerlijk bent vocht Manhoef gewoon heel dom. Remy strafte het meteen af.

Dragon Tail
28-04-2008, 10:31
Melvin slaat + Remy schopt (op 1:13 min)

http://xs226.xs.to/xs226/08181/remymelvin221.jpg (http://xs.to)