PDA

View Full Version : UFC cuts more bait, releases Din Thomas, Kuniyoshi Hironaka, Tommy Speer and more



Tony
06-05-2008, 13:49
http://mmamania.com/wp-content/uploads/2008/05/dinthomas-tommyspeer.jpg

It’s lately win or go home inside the Octagon … literally.

The UFC — in a move to trim its roster and offer the the better fighters more opportunities to compete — has once again released several fighters from their contracts after losing performances, including Din Thomas, Kuniyoshi Hironaka and Tommy Speer, according to the most recent print edition of the Wrestling Observer newsletter.

These combatants join Jake O’Brien, Travis Lutter, David Heath, Kalib Starnes, Joe Doerksen and John Halverson on the growing list of recent Zuffa contract casualties.

Thomas is perhaps the most accomplished veteran to get the axe — he was considered a top contender in the stacked 155-pound division prior to back-to-back losses (one was because he blew out his knee during the fight.) “Dinyero” — perhaps sensing that the end was near — recently revealed his desires to compete at 145 pounds.

Whether or not he lands in the World Extreme Cagefighting (WEC) promotion remains to be see.

Speer, of course, was the runner up during The Ultimate Fighter (TUF) 6 show, losing in the finals to eventual champion Mac Danzing via first round technical knockout. The “Farm Boy” was then blasted out in his next fight against Anthony Johnson at UFC Fight Night 13 last month.

That’s not a glowing endorsement of the talent pool of the mixed martial arts reality series.

Hironaka was a very tough fighter who could just not get it together inside the Octagon. He lost three of four bouts, including a “Fight of the Night” against Jonathan Goulet at UFC 83: “Serra vs. St. Pierre 2″ on April 19.

If nothing else this latest news puts more pressure on fighters to not only win, but perform well if given the chance to fight for the UFC. It also ensures that, hopefully, we see more of the top fighters competing against better competition more often.

FOCUS
06-05-2008, 13:59
is UFC te groot geworden?
waarom niet een aantal divisies maken?

Chico
06-05-2008, 14:00
jesus... hoeveel vechters per klasse willen ze hebben.. 2 ofzo?

TOON
06-05-2008, 14:01
vervelend voor de desbetreffende vechters natuurlijk, maar persoonlijk vond ik het heel storend dat de UFC toppers zo beperkt te zien waren, zat toch altijd wel een UFC of vijf of zes tussen voordat je ze weer aan het werk kon zien...

Tony
06-05-2008, 14:59
Als ik de UFC was dan zou ik een divisie onder de fight night maken... dus voor de TUF vechters en andere "beginners"..

Dan de fight night een soort van Pride Bushido.... met voor mijn part 1 echte main event..

En dan nog de echte PPV UFC met dan ook echt alleen maar rasechte toppers en headliners... (met een fightcard zoals in de good old pride tijd)

FightingDutchman
06-05-2008, 15:25
Als ik de UFC was dan zou ik een divisie onder de fight night maken... dus voor de TUF vechters en andere "beginners"..

Dan de fight night een soort van Pride Bushido.... met voor mijn part 1 echte main event..

En dan nog de echte PPV UFC met dan ook echt alleen maar rasechte toppers en headliners... (met een fightcard zoals in de good old pride tijd)

Hier heb ik inderdaad ook wel eens over nagedacht. Je ziet dit soort constructies eigenlijk in alle sporten. Bijvoorbeeld de eredivisie en de eerstedivisie in het voetbal. De Major en Minor Leagues in het honkbal in de VS en ga zo maar door. Dit zou ook een volgende stap zijn op weg naar echte professionalisering van de sport in mijn ogen...

TOON
06-05-2008, 16:02
Als ik de UFC was dan zou ik een divisie onder de fight night maken... dus voor de TUF vechters en andere "beginners"..

Dan de fight night een soort van Pride Bushido.... met voor mijn part 1 echte main event..

En dan nog de echte PPV UFC met dan ook echt alleen maar rasechte toppers en headliners... (met een fightcard zoals in de good old pride tijd)

zou inderdaad een stuk logischer zijn!

The Bulldog
06-05-2008, 17:30
misschien dat de kosten de pan uit rijzen voor de UFC op de manier die ze nu hebben...

Tony
06-05-2008, 17:39
no way... UFC heeft geld als water...

Laatst werd hier een topic geopend over de financiele status van de ufc... damn Ralf, je wilt niet weten wat hun allemaal verdiend hebben.

wrestler_nl
06-05-2008, 17:45
no way... UFC heeft geld als water...

Laatst werd hier een topic geopend over de financiele status van de ufc... damn Ralf, je wilt niet weten wat hun allemaal verdiend hebben.


http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=81111

The Bulldog
06-05-2008, 18:00
:wacko:SLIK:wacko:

Dat nog eens bedragen deamn...

De man van 14K
06-05-2008, 18:32
WTF!!

ik hoop voor Hardonk dat hij er nog een tijdje kan zitten om zich omhoog te knokken en dat het niet een kort avontuur wordt! We moeten daar meer nederlanders hebben!

Biiyen
06-05-2008, 19:14
Poeh dat is best een statement dat ze maken zeg... Maar zoals hier gezegd, ik vind het niet zo vervelend. Alleen krijg je wel straks Penn Vs Karo 5 en Wanderlei Vs Lidell 8...

Het enige dat ik echt jammer vindt is dat Arlovski weg gaat. Ik ben benieuwd waarheen maar eind deze maand loopt zijn contract af en vertrekt hij.

anonymous001
06-05-2008, 21:54
Poeh dat is best een statement dat ze maken zeg... Maar zoals hier gezegd, ik vind het niet zo vervelend. Alleen krijg je wel straks Penn Vs Karo 5 en Wanderlei Vs Lidell 8...

Het enige dat ik echt jammer vindt is dat Arlovski weg gaat. Ik ben benieuwd waarheen maar eind deze maand loopt zijn contract af en vertrekt hij.

Ik vind het heel vervelend. Voor een topcompetie heb je ruimte nodig om te verliezen. Bij voetbal, judo, tennis etc. is er ruimte om jarenlang klote te presteren en dan in 1 keer te pieken. Die ruimte is hier dus niet.

Maar ja. Laten we hopen dat ufc snel doodbloedt.

YoMarK
06-05-2008, 23:56
Maar ja. Laten we hopen dat ufc snel doodbloedt.
En dan?
Tuurlijk: Concurrentie is altijd goed, maar de UFC is stabiel (in tegenstelling tot andere organisaties) en zorgt er wel voor dat 275 vechters zeer behoorlijk betaald krijgen(zie link hierboven), en dus op een hoog niveau kunnen trainen.
Bovendien: als het waar is dat de meeste van de 275 vechters meer dan $100k betaald krijgen, dan schat ik het gemiddelde op zo'n $150k.
Dat is dus meer dan $41 Miljoen dollar aan salaris voor de vechters alleen, dat vind ik een behoorlijk gedeelte van $250 miljoen totale omzet.