PDA

View Full Version : boek Bonjaski



remco pardoel
14-05-2008, 17:44
wat vonden jullie ervan??
In vergelijking met Los van Dennis vd Geest vindt ik m niet echt overtuigend

micha
14-05-2008, 17:51
beetje vroeg vind ik. ik denk pas dat er boek moet komen als je stopt en terugblikt. Net als Clarence Seedorf met zijn memoires op zijn 19e. Maar ik heb het niet gelezen dus misschien is het wel een geweldig boek.

RisingSun
14-05-2008, 17:54
Uit betrouwbare bron weet ik dat er ook een boek in de maak is over de carriere van Ernesto Hoost!

anonymous001
14-05-2008, 18:02
Uit betrouwbare bron weet ik dat er ook een boek in de maak is over de carriere van Ernesto Hoost!

Daar zou ik nou echt in geinteresseerd zijn! Denk dat je dan ook gelijk een mooi beeld van een belangrijk stuk van de Nederlandse vechtsportgeschiedenis krijgt.

RisingSun
14-05-2008, 18:15
Is al ff bekend toch? Wordt geschreven door Jens Olde Kalter. Hij is Ernesto al een hele tijd aan het volgen dus hij neemt er de tijd voor. Dat feit gecombineerd met zijn schrijfstijl levert volgens mij echt een goed boek op!
Haha ok ja ik wist het nog niet :thup:

jaco
14-05-2008, 19:05
ik heb ergens gehoord dat het begin volgend jaar uitkomt

HUNTER
14-05-2008, 19:58
ik heb het boek van Bonjasky van t weekend voor mn verjaardag gekregen. Heb er alleen nog even doorheen gebladerd maar meteen viel op dat er ontzettend veel spelfouten in zitten...... Het is blijkbaar een beetje te veel gevraagd om enige research te doen naar de juiste spelling van de namen van vechters sommige vechters.

Aarti
14-05-2008, 20:56
Zeker veel spelfouten in en ik vond dat de sport 'dodelijk' beschreven werd bv. die dodelijke stoten, dodeljke trappen etc. Maar verder heb ik er van genoten en geprobeerd om het realistisch te lezen (Bonjasky is een favoriet van mij) en vond het een makkelijk leesbaar boek. Het stuk over zijn moeder vond ik zeker fascinerend.

Aarti
14-05-2008, 20:58
Spelfouten in de namen, maar ook niet altijd bv. ene bladzij schrijft zij over Badir en de andere bladzijde weer over Badr. Beetje slordig.

micha
14-05-2008, 21:46
kijk dat boek van Hoost is wel logisch

Guillermo
14-05-2008, 22:07
Ik vind het wel raar als je een boek gaat schrijven midden in je carriere. Is logischer als het een terugblik is wanneer je ermee kapt lijkt mij.

marcelt
14-05-2008, 23:27
ik heb het boek van Bonjasky van t weekend voor mn verjaardag gekregen. Heb er alleen nog even doorheen gebladerd maar meteen viel op dat er ontzettend veel spelfouten in zitten...... Het is blijkbaar een beetje te veel gevraagd om enige research te doen naar de juiste spelling van de namen van vechters sommige vechters.

Mee eens, maar was wel leuk om te lezen.

MMA Fan
15-05-2008, 02:34
Spelfouten in de namen, maar ook niet altijd bv. ene bladzij schrijft zij over Badir en de andere bladzijde weer over Badr. Beetje slordig.

Dat is voor mij al een reden om hem niet te kopen.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat als je zo nodig een boek wilt uit brengen terwijl je beste jaren in principe nog moeten komen, je op zijn minst een boek verwacht met kwaliteit.
Sorry maar als de namen al fout zijn.....dan snap ik het allemaal niet.
Beetje jammer dit.

Vechters waar ik een boek van verwacht, en imo het ook verdienen : Kaman, Hoost, Dekker en Rutten. Die zijn allemaal gestopt en kunnen een boek brengen met alles.....van hun 1e gevecht tot en met hun laatste en dan ook een aanvullend hoofdstuk met wat ze nu doen.

Ik vond het ook al erg vroeg voor Bonjaski om met een boek te komen.....hij heeft nog zoveel voor hem.......weet je.

MMA Fan
15-05-2008, 02:37
ik heb het boek van Bonjasky van t weekend voor mn verjaardag gekregen. Heb er alleen nog even doorheen gebladerd maar meteen viel op dat er ontzettend veel spelfouten in zitten...... Het is blijkbaar een beetje te veel gevraagd om enige research te doen naar de juiste spelling van de namen van vechters sommige vechters.

Je kan toch op zijn minst verwachten dat Remi dat boek leest voordat ie hem laat drukken, ik bedoel COME ON NOW MAN !!!.....Als hij zo nodig zijn naam op dat boek wilt laten zetten wil HIJ er toch ook trots op zijn ????
Spelfouten, OK ...dat betekent gewoon goedkope en snelle productie, maar vechters met spelfouten in hun naam kan gewoon niet......kom nou toch.....als je trots hebt dan zie je dat..REMI !!.....

tfix
15-05-2008, 07:57
beetje jammer idd

harry
15-05-2008, 08:40
Sorry maar als de namen al fout zijn.....dan snap ik het allemaal niet.
Beetje jammer dit.

Vechters waar ik een boek van verwacht, en imo het ook verdienen : Kaman, Hoost, Dekker en Rutten.


Het is Dekkers volgens zijn site beetje jammer dit ... Official site Diamond Dekkers (http://www.diamonddekkers.com/) ;)


Maar wat een geneuzel zeg, komt er eens een boek uit over een top vechter krijg je dat gezeik van dat het te vroeg is, en over spelfouten...:sleep1:

TOON
15-05-2008, 09:11
het maakt in principe ook geen reet uit of je het na je carriere doet of er middenin...als je maar een verhaal te vertellen hebt...

maar persoonlijk vind ik het behoorlijk irritant teksten te lezen waar spelfouten inzitten...! ik verwacht van een schrijver en uitgever gewoon dat ze dat op orde hebben...het wordt meteen een stuk amateuristischer zo'n boekwerk...

MJOKKIE
15-05-2008, 09:13
Grappig, een topic over het boek van Remy, en in de de tweede post roept men reeds om de biografie van Ernesto Hoost:D
Zie artikel in dagblad 'de Pers' en ook het AD. Daarin wordt melding gemaakt van dit boek en de lanceringsdatum. 13 Januari 2009
http://www.depers.nl/sport/197270/Het-schaakspel-van-Hoost.html

http://www.sportwereld.nl/algemeen/2251769/lsquoDit_is_verdiendrsquo.html

anonymous001
15-05-2008, 10:22
Spelfouten, OK ...dat betekent gewoon goedkope en snelle productie, maar vechters met spelfouten in hun naam kan gewoon niet......kom nou toch.....als je trots hebt dan zie je dat..REMI !!.....

Hij heet toch "Remy"?

cornelus
15-05-2008, 10:44
als ik een boek koop, dus met echt geld enzo, dan wil ik wel graag dat iemand zijn best heeft gedaan om alle rottigheid en niet kloppende shit er uit te halen, sorry hoor.. er zijn toch best goeie editors in het wereldje? of niet ... (?)

Dragon Tail
15-05-2008, 10:58
als ik een boek koop, dus met echt geld enzo, dan wil ik wel graag dat iemand zijn best heeft gedaan om alle rottigheid en niet kloppende shit er uit te halen, sorry hoor.. er zijn toch best goeie editors in het wereldje? of niet ... (?)

Kon je van je VCash dat boek dan niet kopen? :D

Maar ik heb het boek in één ruk op een zonnige zondagmiddag uitgelezen.
Zaten zeker fascinerende stukken in met name de beschrijving van de relaties tussen de verscheidene trainers/teams....
wat zijn vrouw op zijn laptop ontdekte....
en waarom hij na zijn vertrek bij Mejiro gym hij niet bij FFCarbin (stijl..?) en Mike's gym (concurrent...?) wilde trainen.

Ach lees zelf maar!

Marco
15-05-2008, 11:17
Kon je van je VCash dat boek dan niet kopen? :D

Maar ik heb het boek in één ruk op een zonnige zondagmiddag uitgelezen.
Zaten zeker fascinerende stukken in met name de beschrijving van de relaties tussen de verscheidene trainers/teams....
wat zijn vrouw op zijn laptop ontdekte....
en waarom hij na zijn vertrek bij Mejiro gym hij niet bij FFCarbin (stijl..?) en Mike's gym (concurrent...?) wilde trainen.

Ach lees zelf maar!


wat ontdekte zijn vrouw op zijn laptop ? vieze filmpjes zeker haha

joost
15-05-2008, 11:40
jij had was teveel in de dungeon van mixfight ;)

Marco
15-05-2008, 12:38
jij had was teveel in de dungeon van mixfight ;)

jij had was teveel, ?? wat voor taal is dat ?

FOCUS
15-05-2008, 14:07
slordig hoor:lol:

wil je een boek met spelfouten, biografie van J.Bluming is dan zeker aan te raden....

Illest
15-05-2008, 17:12
Kon je van je VCash dat boek dan niet kopen? :D

Maar ik heb het boek in één ruk op een zonnige zondagmiddag uitgelezen.
Zaten zeker fascinerende stukken in met name de beschrijving van de relaties tussen de verscheidene trainers/teams....
wat zijn vrouw op zijn laptop ontdekte....
en waarom hij na zijn vertrek bij Mejiro gym hij niet bij FFCarbin (stijl..?) en Mike's gym (concurrent...?) wilde trainen.

Ach lees zelf maar!


Verdomme, nu word ik wel een beetje nieuwsgierig...
Waarom koos hij destijds niet voor FFC of Mike's gym...

Vooral FFC begreep ik niet...hij trainde toch regelmatig met Spong?

Olv Hippo trainen was overigens een hele slimme zet...de stijl van Vos past perfect bij Remy...Hippo rulezz

Naqual
15-05-2008, 17:53
Heb het ook in een ruk uitgelezen. omdat ik hoopte op een document dat het draagvlak voor de vechtsport onder de goegemeente had kunnen vergroten. Dat is niet gelukt en dat is een gemiste kans.

De titel 'God in Japan' is nogal hoog ingezet, niet alleen omdat het eigendunk kan suggeren, maar vooral omdat het verwachtingen ten aanzien van die titel schept. En die worden niet waargemaakt. Waarom hij god in Japan zou zijn wordt, los van een paar dwarsstraten over volle stadions en handtekeningenjagers, niet helemaal duidelijk.
Evenmin wordt er, zoals ik had gehoopt, op heroische gevechten in gegaan. Begrijpelijk,
Remy is een mooie vechter, maar heeft nog geen heroisch gevecht geleverd. De strubbelingen met zijn trainer hadden interessant kunnen zijn als men ook de andere kant van het verhaal, die van Mannaert en Mejiro, zou vertellen. de schrijfster lijkt nogal moeite te hebben met het bewaren van afstand tot haar hoofdpersoon, waardoor ze remy een podium geeft om een grote klaagzang te houden. Niemand deugt. zijn trainer niet, zijn ex-vrouw niet ( best begrijpelijk), behalve zijn moeder. Dat is eigenlijk het enige aangrijpende in dit boek. Jammergenoeg slaagt de schrijfster er door haar gebrekkige pen maar niet in om ook maar enige spanning op te bouwen. Moet toch niet zo moeilijk zijn in een boek over een k-1 vechter zou je zeggen
Nu is het net een wijvenboek. Veel geklaag en je struikelt over de bijvoeglijke naamwoorden en cliche's. 'Op het supergrote megascherm', en op elke bladzijde 'dodelijk' dit, 'dodelijk' dat. Of 'in een poep en een scheet lag hij op z'n kont' en 'het zal Remy aan z'n kont roesten'. Da's geen taalgebruik waar ze bij Pauw en Witteman heel erg warm voor lopen. Ik vermoed dat dat de reden was dat er daar totaal niet over het boek werd gediscussieerd toen Remy er zat. Gelukkig spreekt hij netjes en gaf zich een goede houding.
De recensies in de Volkskrant en het parool logen er niet om. Heel positief was het niet, 'een aardig werkje voor de liefhebber van de vechtsport, maar meer ook niet', zo zei men.

Ook al klinkt het misschien wat negatief,ik vond het gewoon geen goed boek, is een goed teken dat er anno 2008 boeken over vechters en k-1 worden geschreven. En er is toch wel wat media opgedoken, positief is of niet.







mzzl

detje
15-05-2008, 20:43
gezien de reacties op dit forum denk ik dat ik eerst "los" ga kopen en "onaangepast"(aangezien ik ook groot voetballiefhebber ben)....ik had het boek wel even doorgebladerd in de boekhandel, maar wat me het meest is bijgebleven zijn de foto's van zijn knappe (blijkbaar ex-)vriendin...

Fr3ddy
15-05-2008, 21:42
Reps voor je post Naqual

De man van 14K
15-05-2008, 22:52
Toch maf, ik heb bevoorbeeld de biografie van Valentino Rossi (What if i never did it) gelezen, echt een schitterend stukje proza en in 1x uitgelezen. Snap niet dat dat hier niet schijnt te kunnen. Best jammer

anonymous001
15-05-2008, 23:10
Toch maf, ik heb bevoorbeeld de biografie van Valentino Rossi (What if i never did it) gelezen, echt een schitterend stukje proza en in 1x uitgelezen. Snap niet dat dat hier niet schijnt te kunnen. Best jammer

Ik schud zo een biografietje uit mijn mouw, hoor... Vechters, stuur me een pm en je hebt als allereerste Nederlandse vechter een biografie zonder spelfouten!

Dragon Tail
16-05-2008, 10:42
Ik schud zo een biografietje uit mijn mouw, hoor... Vechters, stuur me een pm en je hebt als allereerste Nederlandse vechter een biografie zonder spelfouten!

Justi heeft zijn wedstrijdcarriere toch al afgesloten.
Misschien iets voor een biografie...

RisingSun
16-05-2008, 11:57
Justi heeft zijn wedstrijdcarriere toch al afgesloten.
Misschien iets voor een biografie...

Met als laatste zin:
"en hij leefde nog lang en gelukkig...in de dungeon " :thup:

redjuh
16-05-2008, 12:05
lijkt me interessant, maar blijft een boek he. wanneer komt de film, of heeft iemand een uittreksel?

Naqual
16-05-2008, 12:28
lijkt me interessant, maar blijft een boek he. wanneer komt de film, of heeft iemand een uittreksel?

Alsjeblieft niet. Ik zie het al voor me. Remy the movie. Een film is altijd een verkrachting van een boek. Nee laat er dan eerst maar een goed boek komen. books rule!!!

redjuh
16-05-2008, 12:36
nou je kan lullen wat je wilt, ik en zeker velen met mij, zien een verkrachting liever op film dan dat je het moet lezen ;-)

thrillseekah
16-05-2008, 13:07
nou je kan lullen wat je wilt, ik en zeker velen met mij, zien een verkrachting liever op film dan dat je het moet lezen ;-)

die referenties naar de dungeon blijven toch opduiken...

Marco
16-05-2008, 15:09
Bol.com (bijna) altijd raak :

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004002406598&Section=BOOK

Dragon Tail
17-05-2008, 00:36
gezien de reacties op dit forum denk ik dat ik eerst "los" ga kopen en "onaangepast"(aangezien ik ook groot voetballiefhebber ben)....ik had het boek wel even doorgebladerd in de boekhandel, maar wat me het meest is bijgebleven zijn de foto's van zijn knappe (blijkbaar ex-)vriendin...

Kickboksen en voetbal.....

.....dan moet je het commentaar lezen van Bonjasky op voetballer Winston Bogarde, die eerder (2005?) dan Bonjasky begon met het geven van grote feesten o.a. in de Heineken Music Hall.

Ik heb de biografie van Bogarde 'Deze neger buigt voor niemand' ook gelezen (6,95 bol.com ;-) )
Er zijn tussen Bonjasky en Bogarde tegenstellingen; heeft niets met Suriname, de ander dweept er mee, als overeenkomsten; ziekelijk op jonge leeftijd, geen vader die er is dus hang naar zijn moeder, doorzettingsvermogen en een beter leven willen om de armoe uit zijn jeugd te verdringen.
Deze lees je ook in één ruk uit op een zonnige zondagmiddan, maar dan zonder spelfouten, voor zover ik bij machte ben dat te kunnen beoordelen...haha.

Lees zelf zou ik zeggen.

Garcia
17-05-2008, 09:28
Erg jammer dat dit boek niet aan de verwachtingen heeft voldaan. Ik heb het ook gelezen en ik heb mij dood geirriteerd aan de spellingsfouten (niet dat mijn NL altijd fautloos is ;-)) Maar als je een boek uitbrengt dan verwacht je op z'n minst dat er op een bekwame mensen eraan werken.

Dragon Tail
17-05-2008, 10:41
Erg jammer dat dit boek niet aan de verwachtingen heeft voldaan. Ik heb het ook gelezen en ik heb mij dood geirriteerd aan de spellingsfouten (niet dat mijn NL altijd fautloos is ;-)) Maar als je een boek uitbrengt dan verwacht je op z'n minst dat er op een bekwame mensen eraan werken.

Contaminatie: geirriteerd aan
ergeren aan... of ... geirriteerd raken. ;)

Illest
17-05-2008, 12:54
Kickboksen en voetbal.....

.....dan moet je het commentaar lezen van Bonjasky op voetballer Winston Bogarde, die eerder (2005?) dan Bonjasky begon met het geven van grote feesten o.a. in de Heineken Music Hall.

Ik heb de biografie van Bogarde 'Deze neger buigt voor niemand' ook gelezen (6,95 bol.com ;-) )
Er zijn tussen Bonjasky en Bogarde tegenstellingen; heeft niets met Suriname, de ander dweept er mee, als overeenkomsten; ziekelijk op jonge leeftijd, geen vader die er is dus hang naar zijn moeder, doorzettingsvermogen en een beter leven willen om de armoe uit zijn jeugd te verdringen.
Deze lees je ook in één ruk uit op een zonnige zondagmiddan, maar dan zonder spelfouten, voor zover ik bij machte ben dat te kunnen beoordelen...haha.

Lees zelf zou ik zeggen.

hahahah 'Deze neger buigt voor niemand'.....priceless!!:thup:

De man van 14K
17-05-2008, 18:48
Verschil is dat Bonjasky meer bereikt heeft dan Boogarde.

Guillermo
17-05-2008, 18:50
Verschil is dat Bonjasky meer bereikt heeft dan Boogarde.

Hangt ervanaf hoe je het bekijkt. Ga je het uitdrukken in harde eurootjes dan komt Boogarde er beter vanaf :whistling:

Dragon Tail
17-05-2008, 20:32
Verschil is dat Bonjasky meer bereikt heeft dan Boogarde.

Lees het boek van Bogarde alsnog ..... ;)

Marco
14-08-2008, 11:20
heb het boek gelezen inmiddels en me verbaasd dat hij met geen woord rept over Peter Aerts... Aerts heeft Remy denk ik toch ook behoorlijk gevormd in de sparringspartijen maar daar hoor je niks over, wel dat Leo de Snoo hem aanpakte en dat hij veel leerde van Harry Hooft....
Zijn ex vrouw komt er niet genadig vanaf in zijn boek maar als je leest dat Remy een aparte gsm koopt om te kunnen blijven sms en met zijn vrouwelijke contacten dan is ie zelf ook geen heilig boontje en lekker aan het msn is met allerlei vrouwtjes tsja lekkere basis voor een relatie heb je dan..

Coldcrust
14-08-2008, 11:32
:D:D:D:D:D
nou je kan lullen wat je wilt, ik en zeker velen met mij, zien een verkrachting liever op film dan dat je het moet lezen ;-)

Coldcrust
14-08-2008, 11:33
:D:D:D:D:D:D:D:D
slordig hoor:lol:

wil je een boek met spelfouten, biografie van J.Bluming is dan zeker aan te raden....