PDA

View Full Version : AFTER UFC 84, SILVA EYES RAMPAGE AND LIDDELL



Pepe the Ice-Murderer
21-05-2008, 12:11
Wednesday, May 21, 2008 - by Damon Martin - MMAWeekly.com

http://www.mmaweekly.com/absolutenm/articlefiles/6313-headline.jpg
Rematches have become one of the most compelling storylines in all of mixed martial arts. From the trilogy of fights between Chuck Liddell and Randy Couture, to the fights featuring Tito Ortiz and Ken Shamrock, rematches mean big business in MMA.

Two potential rematches that seem almost certain to happen involve former Pride middleweight champion Wanderlei Silva. As he prepares for his upcoming bout at UFC 84 against Keith Jardine, he knows that fights with Quinton “Rampage” Jackson and Chuck Liddell may have new life down the road.

During his time with the Japanese promotion Pride, Silva defeated Jackson two separate times, finishing both fights with strikes and handing Rampage two of his more devastating losses. The Brazilian recently spoke to MMAWeekly Radio where he intimated that a third fight is definitely in order.

“Of course I want to fight him,” said Silva about another fight with Rampage. “Him and I are going to have to fight, maybe next year, or however I’m going to fight with him. I want to fight him in the Octagon, because I want to beat him here in the United States, in the Octagon.”

Never short on words, Rampage has rarely had nice things to say about Silva and the former Pride champion has taken notice.

“Guys don’t talk much (expletive) about me. The guy is talking a lot in interviews. I’ve looked at him many times at events, he don’t look at my eyes,” Silva commented. “He’s (saying), ‘Oh I’m not afraid of him,’ but he don’t look at my eyes.

“I don’t know what the problem is. They have a problem with me, come and talk to me, don’t talk on an interview. If I have a problem with some guy, I’m going to go talk and say, ‘hey man, I don’t like you.’ I talk to them (face to face).”

Despite two dominant victories over Jackson, Silva welcomes a third fight and says this time there won’t be much talking when the battle is over.

“The next time, I’m going to beat him here,” Silva stated with a fierce tone. “He won’t talk more about me never (again).”

In his return bout to the UFC, Silva lost a decision to former 205-pound king Chuck Liddell. The two legends put on a “Fight of the Year” performance and Silva is hopeful for another shot at that fight as well.

“I know I’m going to fight with him again,” he said about a rematch with Liddell. “Because the last fight was a great fight. It was a great honor to fight him, and he’s a great name too.”

Silva feels confident in his chances for a second go round.

“I want to fight with him again, and the next time I’m going to beat him.”

For the time being, he will finish out his training camp this week in preparation for his upcoming bout on May 24 with Keith Jardine at UFC 84.

Denken jullie dat Wanderlei zijn tweede adem vindt en zijn weg naar de top in de UFC kan knokken? Ik geloof er alvast in! Hopelijk pakt ie Jardine aan zoals we hem kennen van in zijn Pride topjaren! Forza Wanderlei!!!

De man van 14K
21-05-2008, 12:18
Eest dit winnen, dan van Chuck en dan van Jackson en de titel pakken!

Chico
21-05-2008, 12:18
"The two legends put on a “Fight of the Year” performance"

enigzins overdreven, maar goed...

ik hoop dat ie zijn tweede adem vindt maar denk dat ie beter kan presteren in de ring met pride regels dan in de kooi met ufc regels...

HUNTER
21-05-2008, 13:00
Jardine gaat toch winnen.....

Wheelie
21-05-2008, 13:07
Jardine gaat toch winnen.....

Hater ;)

Wanderlei Silva komt zeker terug :thup:

Guillermo
21-05-2008, 13:27
Als hij nu tegen Rampage gaat pakt Rampage hem zeker! Dat hoop ik tenminste :pimp:

Iwan
21-05-2008, 14:07
Ik denk dat Silva nog zwaar gaat domineren in de UFC.

Mike
21-05-2008, 18:03
wtf is iedereen vergeten wat een beest wanderlei is

en hij ging iedere exchange aan met chuck , hij is voor niemand bang en hoeft voor niemand onder te doen , laat staan vor de champ die hij gewoon 2maal toe heeft geslachht en gesloopt. en dat zeg ik als diehard rampage fan.

jardine gaat een pak rammel krijgen en chuck in de rematch ook!

hij brengt altijd een show en is levensgevaarlijk in de ring of octagon. Ik denk dat hij wel de ufcchamp wordt , al hoop ik dat rampage t nog een tijdje blijft

Mike
21-05-2008, 18:07
"The two legends put on a “Fight of the Year” performance"

enigzins overdreven, maar goed...



ha echt niet dat was toch een mega partij , jaren naartoe geleefd en t werd een all out standup war tussen twee dominante standup kampioenen.

wat de fok wil je nog meer dan?

dat was absoluut a fight of the year performance!!!!

Joris
21-05-2008, 19:24
god ik hoop het echt!

Zoveel wedstrijden die ik nog wil zien van hem hea,,,,

Evilman
21-05-2008, 19:53
nee geen fight of the year.
dat was gewoon een rospartij tussen 2 mensen
waar iedereen al heel lang op wacht.

hansen/alvarez maakt meer kans op die titel!

Anyways.. ik denk dat silva zeker de potentie heeft
om te winnen. silva ging niet ko tegen chuck terwijl
hij alleen zn stoten gebruikte. hij kan meer.. dus als
hij dat nou ook s gebruikt.. dan kanie chuck verslaan..
en de rest vast ook. hopelijk heeft ie nog wat worstelen
geleerd want anders haalt rampage m neer en gaat ie
op m liggen lol.

el bastardo
21-05-2008, 20:13
Denk dat Rampage enorm gegroeid is sinds zijn Pride optredens tegen Wandy. Wandy gaat het tegen Rampage erg zwaar krijgen.

The Maniac
22-05-2008, 08:22
Ik weet niet of Wandy gaat winnen Jardine is een stuk langer dus ook een veel grotere reach(naar het hoofd knieen wordt toch een stuk lastiger), meer technisch staand combineert stoten goed met low kicks en middle kicks. Wandy moet het gewoon hebben van zijn wervelwind links rechts maaien en aggresiviteit.

a.s.c.
22-05-2008, 09:59
Hoewel ik een (zeer) groot fan ben van Wanderlei denk ik dat het deze keer tegen Rampage toch een ander verhaal word (of het gevecht met Chuck niet veel anders). Niet alleen omdat de zware oorlogspartijen waar hij zich al van het begin van zijn carriere in heeft gemengd zijn tol lijken te eisen. Maar tevens omdat prestatieverhogende middelen in de UFC niet worden getolereerd. Ik ben er van overtuigd dat zijn winstpartijen op Jackson meer met techniek, kwaliteit en inzicht te maken hadden dan met steroids maar ik denk dat hij ze wel nodig heeft gehad om zijn lichaam telkens tot het uiterste te dwingen, iets wat met zijn sluggerstijl haast niet verwonderlijk is. De (nieuwe) Rampage in de UFC + het ontbreken van prestatiebevorderende middelen en een afgebeuld lichaam gaan denk ik het verschil maken in deze partij(en).

redjuh
22-05-2008, 13:07
X2! eerst deze winnen, dan lyoto machida om #1 contender, en vervolgens rampage!