PDA

View Full Version : Sterk door anabolen steroïden (National Geographic)



OXY
21-05-2008, 14:15
National Geographic zendt donderdag 22 mei de documentaire Super human uit waarin spierkracht centraal staat. Veel is er al geschreven, gesproken, en niet te vergeten ingenomen en gespoten door sporters die steroïden gebruikten maar het in vrijwel alle gevallen (blijven) ontkennen. De wetenschap achter een van de meest controversiële middelen van nu - anabole steroïden. Waar schuilt het gevaar? Kun je er daadwerkelijk spiermassa mee ontwikkelen om je prestaties te verbeteren?

Super Human donderdag 22mei 22.30

YouTube - Superhuman Strength (http://nl.youtube.com/watch?v=Us-X_sE3pLM)

Virus
21-05-2008, 14:17
Thanks

rene37
21-05-2008, 15:11
Bedankt voor de tip!
Interessant maar het antwoord lijkt me wel duidelijk.
Kijken hoe het wetenschappelijk onderbouwd wordt.

FOCUS
21-05-2008, 15:49
thnx altijd interessant

nicolas the red
21-05-2008, 16:25
cool niet te missen

chief108
21-05-2008, 17:44
thnx...

hopenlijk wordt het een beetje interessant gebracht

Garcia
22-05-2008, 13:27
Merci, ik ga zeker kijken.

uwheerser
22-05-2008, 16:18
TNX, interessant!

chief108
23-05-2008, 07:25
en toch gemist....

was het wat?

Tsuki
23-05-2008, 09:32
meer van het zelfde .................. ja het helpt ............ ja bij overmatig gebruik is het slecht voor je ..........

chief108
23-05-2008, 11:23
ik heb ondertussen begrepen dat het dus gewoon deze was?

national geographic docu on roids - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=80406)

lopez86
23-05-2008, 11:26
yep

chief108
23-05-2008, 11:41
dan heb ik niet gemist :p

uwheerser
24-05-2008, 20:10
Vond toch dat er een erg onvolledig verhaal werd verteld. Roids zijn slecht, roids zijn schadelijk, roids jagen je de kist in...
Maar niks over het feit dat diegenen die stierven, of net niet, echt wel extreme gebruikers waren die het niet so nauw namen met cycli, opbouw en afbouw...

beetje zwak om 'wetenschappelijk' te zijn...

PigDog
25-05-2008, 00:57
Vond toch dat er een erg onvolledig verhaal werd verteld. Roids zijn slecht, roids zijn schadelijk, roids jagen je de kist in...
Maar niks over het feit dat diegenen die stierven, of net niet, echt wel extreme gebruikers waren die het niet so nauw namen met cycli, opbouw en afbouw...

beetje zwak om 'wetenschappelijk' te zijn...

De onvolledigheid van het verhaal steekt vooral in de sporters zelf, die niet eerlijk voor hun gebruik uitkomen, en dus niet wetenschapelijk in te delen zijn.
Ik ken veel sporters die vroeger gedoceerd, en gecontrolleerd anabolen tot zich namen, en heb toch wel zorgelijke ontwikkelingen gezien, hart en vaatziekten op 1, en kanker in vele verschijningsvormen op een goede tweede......Let wel, ik ben zelf voorstander van gebruik van anabolica, onder bepaalde voorwaarden.
Maar het is gewoon slecht voor je donder, net als roken en overmatig alcoholgebruik. Ga dat nu niet weghonen met de smoes dat het niet wetenschappelijk bewezen is, dat deden rokers ook, de laatste 20 jaar, terwijl nu toch duidelijk is wat elke longarts al 20 jaar riep, dat roken dodlijk is.

FOCUS
25-05-2008, 08:11
Er zijn zoveel verschillende AAS en andersoortige prestatiebevorderende middelen , allen verschillen stuk voor stuk qua werking, androgeniteit, antikatabolisme, schadelijkheid voor lever, bloeddruk, nieren, hart, spierweefsel etc. Ook verschil in aanmaak hoeveelheid en soort weefsel, schade van vruchtbaarheid, vermindering of verandering van eigen hormoonsysteem, aggressie, ga maar door.
Hoe lang neemt iemand gedurende een kuur, hoe vaak in zijn leven,drinkt iemand nog alcohol of neemt hij recr drugs erbij, welk middel gebruikt hij, of welk middel denkt hij te gebruiken, wat voor combinaties van middelen, gebruik van antidiuretica, beta2agonisten..
Denk ook aan erfelijke of aangeboren afwijkingen (hart, nieren, lever).

Omdat het nog altijd verboden is, zijn van een hoop middelen al deze (bij)werkingen nog niet goed in kaart gebracht.

sommige anabolen slopen in een paar weken je lever compleet.
Kankerverwekkend zijn niet de AAS zelf, maar de aangekoppelde structuren die de AAS voorbij de lever moeten loodsen.
Zal een tumor juist gaan groeien van AAS, of hebben mensen tijdens hun strijd tegen kanker baat bij AAS omdat ze spierweefsel en immuunsysteem op peil houden?
Sommige mensen worden wel oud en blijven hun hele leven lang sterke en vitaal met gebruik van AAS.
Anderen nemen een kuurtje, krijgen tieten of last van hun hart. Lever en/of hart kapot kan dus door AAS, maar kan ook komen omdat ze ernaast ook wel eens aan de coke gaan, of omdat ze alcohol nuttigen.
Doe je alleen krachttraining of train je ook je hart-long systeem? Bloedvaten neigen eerder tot artheriosclerose wanneer alleen aan krachttraining wordt gedaan, cardio zal dit verminderen. Geldt dit ook voor gebruikers? En hoe zit het met het cholesterol? en de bloeddruk. heeft iemand die niet gebruikt altijd minder kans op klachten hieraan, of is het bij sommigen zowiezo al foute boel? Eetgewoonten, etc etc stress, ....
ik kan nog wel even doorgaan.

Het is helaas een moeras van onbekende factoren.
Gebruik betekent risico's nemen, maar is het echt zo zwart-wit goed/slecht ..?
ik weet het niet.

Bud S
25-05-2008, 08:35
Er zijn zoveel verschillende AAS en andersoortige prestatiebevorderende middelen , allen verschillen stuk voor stuk qua werking, androgeniteit, antikatabolisme, schadelijkheid voor lever, bloeddruk, nieren, hart, spierweefsel etc. Ook verschil in aanmaak hoeveelheid en soort weefsel, schade van vruchtbaarheid, vermindering of verandering van eigen hormoonsysteem, aggressie, ga maar door.
Hoe lang neemt iemand gedurende een kuur, hoe vaak in zijn leven,drinkt iemand nog alcohol of neemt hij recr drugs erbij, welk middel gebruikt hij, of welk middel denkt hij te gebruiken, wat voor combinaties van middelen, gebruik van antidiuretica, beta2agonisten..
Denk ook aan erfelijke of aangeboren afwijkingen (hart, nieren, lever).

Omdat het nog altijd verboden is, zijn van een hoop middelen al deze (bij)werkingen nog niet goed in kaart gebracht.

sommige anabolen slopen in een paar weken je lever compleet.
Kankerverwekkend zijn niet de AAS zelf, maar de aangekoppelde structuren die de AAS voorbij de lever moeten loodsen.
Zal een tumor juist gaan groeien van AAS, of hebben mensen tijdens hun strijd tegen kanker baat bij AAS omdat ze spierweefsel en immuunsysteem op peil houden?
Sommige mensen worden wel oud en blijven hun hele leven lang sterke en vitaal met gebruik van AAS.
Anderen nemen een kuurtje, krijgen tieten of last van hun hart. Lever en/of hart kapot kan dus door AAS, maar kan ook komen omdat ze ernaast ook wel eens aan de coke gaan, of omdat ze alcohol nuttigen.
Doe je alleen krachttraining of train je ook je hart-long systeem? Bloedvaten neigen eerder tot artheriosclerose wanneer alleen aan krachttraining wordt gedaan, cardio zal dit verminderen. Geldt dit ook voor gebruikers? En hoe zit het met het cholesterol? en de bloeddruk. heeft iemand die niet gebruikt altijd minder kans op klachten hieraan, of is het bij sommigen zowiezo al foute boel? Eetgewoonten, etc etc stress, ....
ik kan nog wel even doorgaan.

Het is helaas een moeras van onbekende factoren.
Gebruik betekent risico's nemen, maar is het echt zo zwart-wit goed/slecht ..?
ik weet het niet.

klinkt toch wel heel onheilspellend allemaal, laat maar lekker zitten die troep

off topic : wat doe jij zo vroeg uit je nest op zondagochtend ?

ook kinderen ?

FOCUS
25-05-2008, 22:41
nee rhenitis extremis
woon in de polder en ik kon niet slapen van ellende
alleen mannen kunnen zoveel zelfmedelijden hebben en tegelijkertijd een echte bikkel zijn:pimp:

uwheerser
26-05-2008, 11:09
... Ga dat nu niet weghonen met de smoes dat het niet wetenschappelijk bewezen is, dat deden rokers ook, de laatste 20 jaar, terwijl nu toch duidelijk is wat elke longarts al 20 jaar riep, dat roken dodlijk is.

FF correct lezen, a.u.b. Hier wordt niks weggehoond !!
Ik gaf enkel kritiek op de reportagemakers.

Het beeld dat hier opgehangen wordt is er een van extremen. En de 'gecontroleerde omstandigheden' waar jij het over hebt, zijn hier nergens in terug te vinden. Ik heb zo mijn deeltje van het verhaal ook wel gezien in het verleden. En dat was ook onder gecontroleerde omstandigheden. Maar laten we a.u.b. niet veralgemenen. Niet iedereen gaat dood of wordt ongeneeselijk ziek omdat hij langs en spuit of een pilletje doorloopt. De kerels die in deze reportage zaten, waren laboratoriumratten. Nieuwe dingen uitproberen, nieuwe cocktails maken en gebruiken om aan de spits te geraken en te blijven. Dit is op het scherp van de snee. Een ander, meer genuanceerd, geluid hoor je nauwelijks in deze reportage. Spijtig...

Ach ja, kijkcijfers...

Tsuki
26-05-2008, 13:07
kunnen we nu gewoon gaan gebruiken of niet ..................

uwheerser
26-05-2008, 15:36
meer van het zelfde .................. ja het helpt ............ ja bij overmatig gebruik is het slecht voor je ..........

chief108
26-05-2008, 15:52
kunnen we nu gewoon gaan gebruiken of niet ..................
ja hoor, geen probleem....
maar......

zoals met alles is het zo gauw er *te* voorstaat moet je uitkijken...
*te* veel, *te* weinig, *te*quilla, *te*stosteron....

:rolleyes:

Tsuki
26-05-2008, 19:00
ja hoor, geen probleem....
maar......

zoals met alles is het zo gauw er *te* voorstaat moet je uitkijken...
*te* veel, *te* weinig, *te*quilla, *te*stosteron....

:rolleyes:

*te* stikel ?

Tsuki
26-05-2008, 19:04
*te* efje ?

Christophe
26-05-2008, 19:10
ja hoor, geen probleem....
maar......

zoals met alles is het zo gauw er *te* voorstaat moet je uitkijken...
*te* veel, *te* weinig, *te*quilla, *te*stosteron....

:rolleyes:

:lol:

uwheerser
26-05-2008, 20:58
te*pels?

chief108
27-05-2008, 08:21
ja, sorrie.... :blush:

maar back on topic:

je bent natuurlijk gewoon doktertje aan het spelen met je eigen lichaam zo gauw als je bent met het toevoegen van allerlei hormonen etc aan je eigen systeem....
vanzelfsprekend zal dit een invloed hebben op allerlei zaken waar je van te voren waarschijnlijk nog niet aan gedacht had

tegenwoordig is er wel heel erg veel informatie hierover te vinden, maar ook bijzonder veel onzin (vooral op forums etc...)

aan de andere kant: als je ziet wat voor bagger mensen klakkeloos in hun lijf proppen voor recreatieve doeleinden....