PDA

View Full Version : is dit waar???



Boxer
22-05-2008, 16:29
Ha guys..

las net iets op een fitness forum

Als je klaar bent met trainen, neem dan in het uur erna geen koolhydraten. Je vetverbranding is in volle gang en als je dan koolhydraten neemt, stopt de vetverbranding omdat je lichaam de voorkeur geeft aan koolhydraten om te verbranden

klopt dit? Ik eet altijd pas na de training namelijk, en altijd vrij koolhydraatrijk.. (ben aan t aftrainen dus moet met alles rekening houden he)

SamE
22-05-2008, 20:08
Dat is wel heel erg zwart wit. De doelstelling na een training is voor de meeste mensen het zo snel mogelijk herstellen en als er al dan niet een moment is voor koolhydraten dan is dat rondom je training, vooral als je wat gewicht kwijt wilt, spieren nemen de KH dan beter op.

Koolhydraten rondom je training verhogen de stofwisseling zelfs meer doordat je intensiever kan trainen. Alleen eiwitten eten na het trainen is ook niet aan te raden omdat eiwitten ook om kunnen worden gezet naar glucose.

Als je wilt aftrainen zou ik eerder de KH buiten de trainingen om verminderen.

Boxer
23-05-2008, 09:12
Ha, bedankt..

Ik eet inderdaad wel vrij veel koolhydraten volgens mij.

Waar kan ik de koolhydraten op de rest van de dag mee vervangen?
Ik eet nu 2 volkoren boterhammen 3x per dag (6 boterhammen in totaal) en 1x melk met ontbijtgranen (de gezondere variant) een ei en natuurlijk wat fruit en de avondmaaltijd..Verlies ongeveer 1 kg per week.
Vind het moeilijk om de balans te vinden tussen gewicht maken en toch kracht behouden.

Moet nog ongeveer een kilo kwijt en dan dat gewicht een week vasthouden.

goede tips altijd nog welkom:)

SamE
23-05-2008, 09:26
Als wat je nu doet werkt dan zou ik het gewoon blijven doen. Normaal gesproken zou je dan bijvoorbeeld KH kunnen vervangen door groentes, dan eet je bijvoorbeeld een salade met kip ipv van boterhammen met kip.

Een van de methodes die mensen goed volhouden is het weglaten van KH in de ochtend en in de avond. Of al de KH eten rondom je training en de rest van de dag niet. Eet je normaal gesproken 300 gram KH per dag dan neem je bijv 100 voor 100 tijdens en 100 na je training (of iets minder).

Boxer
23-05-2008, 09:29
Ok bedankt voor de tip. Ik moet denk ik sowieso een klein beetje meer kip, vis en vlees gaan eten want dat krijg ik alleen een beetje tijdens avondeten.

Die boterhammen zijn makkelijk op t werk he:), maar t weekend komt eraan dus kan ik eens wat gaan kokkerellen

SamE
23-05-2008, 09:29
Nog wat tips:

Groene thee
Koud water
Geen dranken die calorieen bevatten
Visolie
Voldoende vetten blijven eten
Suikers weglaten
Geen voorverpakt eten
Voldoende eiwitten
Geen alcohol

Boxer
23-05-2008, 09:43
yep..dat gaat allemaal goed (ben erg streng voor mezelf haha). Ik denk wel dat ik de verhoudingen beter kan doen. Merk nu dat ik soms wat kracht te kort kom, train natuurlijk ook wel veel...maar toch...moet iets meer power in..

mama
23-05-2008, 09:59
Bij sommige bakkers kan je ook Koolhydraatarm brood kopen. Is goed te eten hoor. die bevatten per snee 5gr koolhydraten.
Maar als je op www.koolhydraten.com (http://www.koolhydraten.com) of www.koolhydratentabel.nl (http://www.koolhydratentabel.nl) kijkt daar kan je precies uitrekenen hoeveel koolhydraten er in zitten
succes

FOCUS
23-05-2008, 10:19
meervoudige koolhydraten kunnen dacht ik niet zo veel kwaad
je hebt ze toch nodig, je computer loopt erop
en als je kracht of energie tekort komt met trainen ligt het toch vaak aan het tekort aan koolhydraten

dat low carb gedoe wat nu helemaal de hype is, vind ik zelf voor actieve sporters ongeschikt
tis ook allemaal gebaseerd op epi-genetica en hun ideeen over evolutie en voeding, wat ongeveer hetzelfde is als jomanda die haar visie geeft over de sterren en het heelal

mama
23-05-2008, 10:23
Ik heb een koolhydraatarm dieet jaren geleden al gedaan
Hielp echt heel goed. Kon er zelfs zwaar op trainen. Moest van te voren wel iets van een banaan of broodje eten.
En ik trainde op dat moment iedere dag zeker 2 uur.
Helaas door te veel lekker eten en drinken en me niet aan mijn, opdat moment redelijkvast eetpatroon, te houden ben ik helaas weer aangekomen.
Maar voor sommige mensen werkt het wel goed hoor.
;)
(kweet ben eigenwijs)

Boxer
23-05-2008, 10:41
:) ik denk dat het ook best wel persoonlijk is, niet?

Je moet er in ieder geval behoorlijk wat discipline voor opbrengen, kan ik ook alleen met een wedstrijd in t vooruitzicht en niet voor esthetische doeleinden;)

FOCUS
23-05-2008, 10:58
Ik heb een koolhydraatarm dieet jaren geleden al gedaan
Hielp echt heel goed. Kon er zelfs zwaar op trainen. Moest van te voren wel iets van een banaan of broodje eten.
En ik trainde op dat moment iedere dag zeker 2 uur.
Helaas door te veel lekker eten en drinken en me niet aan mijn, opdat moment redelijkvast eetpatroon, te houden ben ik helaas weer aangekomen.
Maar voor sommige mensen werkt het wel goed hoor.
;)
(kweet ben eigenwijs)

ofwel; ik had geen energie, dus ik moest alsnog ff wat energie tanken anders kon ik niet presteren

en je moest idioot veel sporten en je precies aan de dieetvoorschriften houden anders viel je niet af...

ofwel: another bad diet...
:ehhh:

anonymous001
23-05-2008, 10:59
:) ik denk dat het ook best wel persoonlijk is, niet?

Je moet er in ieder geval behoorlijk wat discipline voor opbrengen, kan ik ook alleen met een wedstrijd in t vooruitzicht en niet voor esthetische doeleinden;)

Dat is natuurlijk de enige goede reden...:)

@mama: Bedoel je echt dat je helemaal geen koolhydraten at, behalve voor de training??? En dus dat je verder genoeg energie had om daar bij te blijven functioneren? Hoe zag dat dieet er verder uit?

chief108
23-05-2008, 11:01
ofwel; ik had geen energie, dus ik moest alsnog ff wat energie tanken anders kon ik niet presteren

en je moest idioot veel sporten en je precies aan de dieetvoorschriften houden anders viel je niet af...

ofwel: another bad diet...
:ehhh:
ik hou meer van een gevarieerd dieet....

zit alles in wat een mens nodig heeft:

http://www.foodfacts.info/blog/uploaded_images/tall-hamburger.jpg

FOCUS
23-05-2008, 11:20
:)zonder broodje is het idd low carb

Boxer
23-05-2008, 11:36
hahaha Chief..Die ga ik na de wedstrijd bestellen!!!!:thup:

chief108
23-05-2008, 11:47
heb er wel honger van gekregen....

The Bulldog
23-05-2008, 13:12
http://www.foodfacts.info/blog/uploaded_images/tall-hamburger.jpg

NATTE DROOM gehad na het zien van deze maaltijd!!!!

chief108
23-05-2008, 13:26
morgen heb je je junkdag toch Ralf??? :p

redjuh
23-05-2008, 14:04
bier en jagermeister cola. 'nuff said

ijsblok
23-05-2008, 14:07
mensen, ik moet voor volgende week zaterdag nog 1,4 kg eraf halen... Wat zijn do's en don'ts om m'n kracht te behouden??

Casparvdzouw
23-05-2008, 15:06
Sauna

Boxer
23-05-2008, 16:08
sauna is voor idoten die niet op tijd aftrainen:twak:

The Bulldog
23-05-2008, 16:16
@ CHIEF:

ik heb net 2 weken geleefd...dus vanaf de partij is het redelijk zo geweest dat ik elke dag wel wat fouts heb gegeten...
Wel lekker doorgetraind en deze week ook weer pittig, maar de voeding was niet zo heel super...hahaha

vanaf maandag weer strak aan de bak met de voeding...

The Bulldog
23-05-2008, 16:18
sauna is voor idoten die niet op tijd aftrainen:twak:

sauna kan ook voor slimme vechters zijn die de dag voor de partij wegen....

bij wegen de dag van de partij is het in mijn mening ook niet goed... toch verzwakking door vocht verlies...

Boxer
29-05-2008, 13:18
underdog: ik snap wat je bedoelt, maar sommige vechters die heus nog wel een boel vet kwijt kunnen gaan dan op vocht aftrainen...lijkt me een beetje een easy way out...(en is jammer voor jezelf als je dan toch je vet mee de ring in sleept:))