PDA

View Full Version : LET OP: Alle MMA Fans...Kooigevecht is terug in Nederland !!! Check De Flyer



Andre
23-05-2008, 23:53
D.O.C - Dutch Octagon Championship brengt het kooivechten terug in Nederland. Sinds het 12 jaar geleden verboden werd, zijn er tot op heden geen kooi gevechten meer geweest. D.O.C. brengt hier verandering in. Op 27 September is het dan eindelijk weer zo ver…….het eerste echte kooigala is dan een feit.
De gemeente Ede heeft D.O.C als eerste en enige organisatie in de gelegenheid gesteld alle vooroordelen weg te nemen en te laten zien dat het M.M.A sport in de octagon een plaats verdient in de Nederlandse vechtsportwereld.

D.O.C. is trots om op het eerst komende gala een groot aantal M.M.A. toppers te mogen presenteren. Tot op heden ziet de line-up er als volgt uit: Sander Thonhauser, Michael Knaap, Jason Jones, Billy Kaptijn,Willy Ni, Raymond Jarman en Danny van Bergen en niemand minder dan Cage Rage Kampioen Paul “Semtex” Daley .
Tevens zijn we in onderhandeling met een grote internationale vechter, waarvan we de naam helaas nog niet bekend mogen maken.
Wij zijn ervan overtuigd dat deze vechters voor een groot spektakel gaan zorgen.
Noteer het alvast in je agenda...en mis het niet Zaterdag 27 september!!!

Wij hopen dat jullie net zo enthousiast zijn als wij van de organisatie. Met jullie steun kunnen we dit tot een groot en internationaal succes maken net zoals Dream, Pro-elite, Cage Rage en U.F.C.

Tot slot hebben we nog één vraag aan iedereen die MMA een warm hart toedraagt;

Welke Nederlandse MMA-vechter zouden jullie graag tegen de huidige Cage Rage Kampioen Paul “Semtex” Daley willen zien vechten?



http://www.djqlick.com/PREFLYER_DOC_FRONT_INTERNET.jpg

http://www.djqlick.com/PREFLYER_DOC_BACK_INTERNET.jpg

ArjanV
24-05-2008, 00:02
Ik ben benieuwd of alles ook daadwerkelijk door gaat....en dat heeft dan niets met de organisatie te maken...begrijp me niet verkeerd maar met de politiek...

Maar ik hoop dat het door gaat....Emmen is al weer te lang geleden met good old Willy Peeters!

Khanom Thom
24-05-2008, 00:04
Eindelijk gerechtigheid..! :thup:

Rooie
24-05-2008, 02:39
De Flyer is cool :P

Justinian
24-05-2008, 08:01
Goed bericht. Persoonlijk zou ik de term 'kooigevecht' niet teveel gebruiken trouwens. Het kan actiegroepen triggeren en daar zou ik toch mee oppassen. Hoe dan ook, erg goed om te zien dat jullie de gemeente Ede hebben overtuigd!

Wat betreft Paul Daley (75kg?), ik denk aan de volgende tegenstanders:
Oktay Karatas
Chico Martinez
Brian Lo-A-Njoe
Kaas
Willy Ni

A.F.
24-05-2008, 08:34
Heb gister wat dingen gehoord.. en het word een heeeeel vet gala!!

Eindelijk een gemeente die ballen toont!!!!

Dit kan veel betekenen voor de toekomst van de octagon in NL...

Tsuki
24-05-2008, 08:46
OH WAT VET !!!!!!!!!!!!!!!!!

chief108
24-05-2008, 08:47
hoop dat de media er nu ook wat volwassener mee om kan gaan...

wel erg gaaf dat het weer kan iig

henk kuipers
24-05-2008, 09:12
Geweldig in een woord, na twaalf jaar eindelijk weer een kooigevecht Bas en Ik hebben de shit over ons heen gehad vanuit de politiek, zoals tweedekamer lid Rijpstra {vvd} destijds ons probeerde neer te zetten als een stel idioten sloeg helemaal nergens meer op.
Die zelfde rijpstra is nu burgervader van zuidlaren en eerde twee jaar terug 1 van onze beroemdste en beste kooivechter Sem Schilt ??????????? toen ik hem op de schouder tikte en zei dat hij 1 van de grootste hypocrieten van ons land was, was zijn antwoord tijden veranderen meneer Kuipers.
En dan is het nu eindelijk zover, mijne heren van de organisatie van harte.
Ik zelf ben enorm gecharmeerd van een kooi, het geeft een extra demensie aan MMA.
Pride was de beste en mooiste competitie maar de UFC spreekt tot de verbeelding.

Succes in Ede en ben zeker van de partij

Bud S
24-05-2008, 09:16
wat is de meerwaarde van een kooi eigenlijk ?
(bedoel het niet vervelend)
een gewone boksring maakt gemengde gala's mogelijk
lijkt me met een kooi een stuk lastiger. maar dat zal dan ook wel niet de bedoeling zijn.
niks voor mij. maar ik vind mma dan ook nog steeds helemaal niks. ik blijf het leuk proberen te vinden. maar dat geworstel, gewriemel en gesmoor...boring...
maar afgezien daarvan, wel een goeie ontwikkeling dat vechten als sport steeds meer gewaardeerd en erkend wordt.

Ronald
24-05-2008, 09:20
Wow, super!

Dennuz
24-05-2008, 09:23
Super!!!!!!!!!!!!

Justinian
24-05-2008, 09:25
wat is de meerwaarde van een kooi eigenlijk ?
(bedoel het niet vervelend)
een gewone boksring maakt gemengde gala's mogelijk
lijkt me met een kooi een stuk lastiger. maar dat zal dan ook wel niet de bedoeling zijn.
niks voor mij. maar ik vind mma dan ook nog steeds helemaal niks. ik blijf het leuk proberen te vinden. maar dat geworstel, gewriemel en gesmoor...boring...
maar afgezien daarvan, wel een goeie ontwikkeling dat vechten als sport steeds meer gewaardeerd en erkend wordt.
Het heeft ondermeer als voordeel dat je er niet uit kunt vallen (tenzij de deur niet goed dicht zit ;)). Verder kun je het gebruiken door je tegenstander op de grond vast te zetten. In de ring kan dat niet op deze manier. Verder oogt het ook wel goed denk ik.

Ik denk dat wanneer dit allemaal goed verloopt, het weleens perspectief kan bieden voor Cage Rage of zelfs de UFC t.z.t.

Jochem
24-05-2008, 09:29
wat is de meerwaarde van een kooi eigenlijk ?
(bedoel het niet vervelend)
een gewone boksring maakt gemengde gala's mogelijk
lijkt me met een kooi een stuk lastiger. maar dat zal dan ook wel niet de bedoeling zijn.
niks voor mij. maar ik vind mma dan ook nog steeds helemaal niks. ik blijf het leuk proberen te vinden. maar dat geworstel, gewriemel en gesmoor...boring...
maar afgezien daarvan, wel een goeie ontwikkeling dat vechten als sport steeds meer gewaardeerd en erkend wordt.

waarom geen thaiboxpartij, of bokspartij in de kooi? Gewoon doen!

MB667
24-05-2008, 09:29
dat hebben jullie dan goed voor elkaar gekregen.feli en succes. maar wel hopen dat alles goed komt en er geen klopjacht dadelijk op mma wordt gemaakt

Bud S
24-05-2008, 09:36
Het heeft ondermeer als voordeel dat je er niet uit kunt vallen (tenzij de deur niet goed dicht zit ;)). Verder kun je het gebruiken door je tegenstander op de grond vast te zetten. In de ring kan dat niet op deze manier.

duidelijk, bedankt voor de uitleg


Verder oogt het ook wel goed denk ik.



ik vind dat altijd een beetje een paradoxale gedachtenkronkel bij mma-/"kooivechters"
aan de ene kant vechten om erkenning voor de sport "wij zijn echt geen beesten... etc."
aan de andere kant vinden ze het stiekem toch wel cool dat beestenimago en onderstreept een gevecht in een kooi dat nog eens extra.

Dennuz
24-05-2008, 09:49
ik vind dat altijd een beetje een paradoxale gedachtenkronkel bij mma-/"kooivechters"
aan de ene kant vechten om erkenning voor de sport "wij zijn echt geen beesten... etc."
aan de andere kant vinden ze het stiekem toch wel cool dat beestenimago en onderstreept een gevecht in een kooi dat nog eens extra.

Tja, het heeft natuurlijk wel wat als je in een kooi staat.. Dus daar moet ik je wel gelijk in geven.. Maar zoals Justi ook al zei, het is voor de veiligheid van de vechters ook gewoon beter..

Justinian
24-05-2008, 09:56
ik vind dat altijd een beetje een paradoxale gedachtenkronkel bij mma-/"kooivechters"
aan de ene kant vechten om erkenning voor de sport "wij zijn echt geen beesten... etc."
aan de andere kant vinden ze het stiekem toch wel cool dat beestenimago en onderstreept een gevecht in een kooi dat nog eens extra.
Dat schreef ik niet, ik schreef alleen dat het wel goed oogt. Ben zelf bij de UFC en bij Cage Rage geweest en zo'n octagon heeft gewoon iets. Past beter bij het MMA als je het mij vraagt en ziet er professioneel uit. Begrijp overigens je punt wel, want het is wel zoals veel mensen er over denken.

Jochem
24-05-2008, 10:14
Dat schreef ik niet, ik schreef alleen dat het wel goed oogt. Ben zelf bij de UFC en bij Cage Rage geweest en zo'n octagon heeft gewoon iets. Past beter bij het MMA als je het mij vraagt en ziet er professioneel uit. Begrijp overigens je punt wel, want het is wel zoals veel mensen er over denken.

Je schreef het niet nee. Het is toch ook gewoon leuk, en stoer om erin te vechten. who cares dat die mening het niet helemaal politiek correct is.

calyptus
24-05-2008, 10:19
Vet! Hoop dat het terug een boost krijgt...

Tony
24-05-2008, 10:24
Wellicht dat de term "afgeschermde ring" beter in de oren van de politiek klinkt dan het woord "kooi".

UFC spreekt ook niet van een cage maar over een octagon.. ook prima term mijns inzien.

Ulis-E
24-05-2008, 11:15
ahahah azo vet... ben opgegroeid in ede... maar alweer een jaartje of 7 weg.... zag het altijd nog steeds als een heel christelijk dorp.. en dan laten ze ineens kooivechten toe.. top! :D

RisingSun
24-05-2008, 11:22
Super dat dit kan!! Goed bezig Andre ( en collega's)! 100% dat ik daarbij ga zijn!

Lex
24-05-2008, 12:15
Klasse Andre, weet dat je er erg lang mee bezig bent geweest om het voor elkaar te krijgen.

marcelt
24-05-2008, 12:52
ik vind dat altijd een beetje een paradoxale gedachtenkronkel bij mma-/"kooivechters"
aan de ene kant vechten om erkenning voor de sport "wij zijn echt geen beesten... etc."
aan de andere kant vinden ze het stiekem toch wel cool dat beestenimago en onderstreept een gevecht in een kooi dat nog eens extra.

LOL !

:lol:

Paganstars
24-05-2008, 12:53
Waaaaaaa vette shit!!!! Denk dat ik daar zeker bij aanwezig ben!

chief108
24-05-2008, 13:00
waarom geen thaiboxpartij, of bokspartij in de kooi? Gewoon doen!
x2


Je schreef het niet nee. Het is toch ook gewoon leuk, en stoer om erin te vechten. who cares dat die mening het niet helemaal politiek correct is.
:lol:
that's the spirit...

reps

Ronald
24-05-2008, 13:23
Ede wordt zo langzamerhand op deze manier een beetje de vechtsporthoofdstad van Nederland.

micha
24-05-2008, 13:25
in een kooi kun je niet weg

RNLMC
24-05-2008, 14:12
Goede zaak dit zeg, hoop dat er in de toekomst steeds meer in de kooi gevochten gaat worden hier in NL

SebasMMA
24-05-2008, 14:27
Mag je de naam 'Octagon' wel gebruiken? Volgens mij heeft de UFC al vaker organisaties aangeklaagd voor copyright-infringement.

remco pardoel
24-05-2008, 15:00
HET WERD TIJD OM MMA OP EEN HOGER PLAN TE KRIJGEN ...
EN WEDSTRIJDEN IN EEN OCTAGON WAREN ECHT NODIG

Voor MMA is een Octagon altijd beter als een ring.
Je krijgt nooit meer dat iemand de ring uit kan rollen

topfighter
24-05-2008, 15:51
HET WERD TIJD OM MMA OP EEN HOGER PLAN TE KRIJGEN ...
EN WEDSTRIJDEN IN EEN OCTAGON WAREN ECHT NODIG

Voor MMA is een Octagon altijd beter als een ring.
Je krijgt nooit meer dat iemand de ring uit kan rollen

volledig mee eens !!!!

Bud S
24-05-2008, 16:13
Voor MMA is een Octagon altijd beter als een ring.
Je krijgt nooit meer dat iemand de ring uit kan rollen

gelukkig dat ze nu die klote ring niet meer uit kunnen rollen zodat ze op de valreep toch nog ff half dood tegen die kooi geslagen kunnen worden
het echte werk !

;)

F@dur
24-05-2008, 17:39
HET WERD TIJD OM MMA OP EEN HOGER PLAN TE KRIJGEN ...
EN WEDSTRIJDEN IN EEN OCTAGON WAREN ECHT NODIG

Voor MMA is een Octagon altijd beter als een ring.
Je krijgt nooit meer dat iemand de ring uit kan rollenx10.MMA hoort thuis in een kooi en nergens anders!!!!!!!Simpel!!!Je gaat toch ook niet voetballen op een tennisplein????

De man van 14K
24-05-2008, 17:50
zolang je de term "kooivechten" niet gebruikt kan ik me voorstellen dat er wel mogelijkheden een MMA gala van de grond te krijgen waar ze in een octagon vechten ipv een ring. Zolang niemand maar de term "KOOI"in zijn mond neemt want dat impliceert een totaal andere beeldvorming die we proberen te vermijden.

Ben
24-05-2008, 18:52
mooi werk andre

Briant
24-05-2008, 19:07
Ede is in veel opzichten conservatief maar op gebied van vechtsport zeer vooruitstrevend. Daarom toch een grote verassing, hoop dat het veel goeds naar Nederland trekt op vechtsport gebied.

Oh en over de term Octagon gesproken, Octagon betekent gewoon achthoek, niets meer niets minder. Dit is dezelfde rede waarom oa. de naam "Sting" niet beschermd is.

De man van 14K
24-05-2008, 19:36
Dat snappen we allemaal wel, kooi klink natuurlijk een stuk dramatischer

chief108
24-05-2008, 19:55
x10.MMA hoort thuis in een kooi en nergens anders!!!!!!!Simpel!!!Je gaat toch ook niet voetballen op een tennisplein????
:thup:
exactly....

Marco (scheids)
25-05-2008, 11:01
HET WERD TIJD OM MMA OP EEN HOGER PLAN TE KRIJGEN ...
EN WEDSTRIJDEN IN EEN OCTAGON WAREN ECHT NODIG
Voor MMA is een Octagon altijd beter als een ring.
Je krijgt nooit meer dat iemand de ring uit kan rollen

x2 !!!

Andre goed gedaan man ... en gefeliciteerd :thup:

Overgens in Rusland heb je ook gewoon Muay Thai gevechten in een octagon (zeg ik liever dan kooi ;)) hoor. Niets mis mee ...

Ufuk
25-05-2008, 15:05
Vet!

Chico
25-05-2008, 16:29
heel vet.. hoop dat er geen politieke/maarschappelijke groeperingen roet in het eten gaan gooien...

mocht het een succes worden hoop ik dat er ook plaats komt voor amateurs bij D.O.C.

sebastiaan
25-05-2008, 16:46
Ff gewoon voor de aardigheid, maar ik heb altijd gehoord dat het gebruik van een kooi(of octagone) oorspronkelijk in Brazilie voor het eerst werd toegepast om (jaja!) de toeschouwers buiten het gevecht te houden, en niet om de vechters in de kooi te houden.
Het gebeurde zo vaak dat de zaal begon mee te vechten als hun favo vechter verloor,dat ze met de kooi kwamen omdat te voorkomen.

Mooie ontwikkeling trouwens, ookal geef ik de voorkeur aan een ring,afsnijden en veren,heerlijk!

schurem
26-05-2008, 09:37
puike ontwikkeling! ik hoop dat het mooie, technische gevechten worden, die de sport bij het grote publiek in een positief daglicht stellen.

Franklin
26-05-2008, 09:57
nog mma jongen nodig van 70 kilo wiens wens is in de kooi te vechten?

Ton
26-05-2008, 10:42
HEEL vet! Zowiezo ben ik een voorstander van meer MMA op gala's, of nog ultiemer, volledige MMA gala's!

(Ultimate)Glory zijn wat dat betreft ook echt goed bezig!!

Garcia
26-05-2008, 10:44
GEWELDIG!!!!

Ik ga hier zeker heen en hoop dat er meer van dit soort gala's georganiseerd worden.

jan sensei kyokushin
26-05-2008, 13:31
TOP WERK

Osu

Stallion
26-05-2008, 14:26
Leuk en goed voor het MMA, maar van mij hoeven er geen MT-partijen in een Octagon(als ik het goed spel).

uwheerser
26-05-2008, 15:59
Wellicht dat de term "afgeschermde ring" beter in de oren van de politiek klinkt dan het woord "kooi".

UFC spreekt ook niet van een cage maar over een octagon.. ook prima term mijns inzien.

Nice thinking! Spread the word...

MarkoSrb
26-05-2008, 22:11
heb ik ff geluk dat ik in Ede woon!:D

jordamn
26-05-2008, 23:24
Ah wow wel gaaf! Jarman en Ni zullen zich ook wel prettig voelen in een kooi. Mogen wij als mede-Edenaren best naar uitkijken.

danial
27-05-2008, 00:07
Heb je het echt goed geregeld Andere, Voor mij ben je promotor van het jaar,

Waaaaaaa vette shit!!!! Denk dat ik daar zeker bij aanwezig ben!
Denk je nou dat je daar bent of weet je het zeker,
reps voor deze post:D

Wobbli
27-05-2008, 13:18
Gaaf. Zeker iets voor Chico Martinez en Danial Sharifi om hun kunsten te tonen!

Dennuz
27-05-2008, 13:21
Gaaf. Zeker iets voor Chico Martinez en Danial Sharifi om hun kunsten te tonen!

Die vechten beide een week of 2 weken erna in de Ahoy..

danial
14-07-2008, 22:46
Hoop dat het gala door gaat. Is er al wat bekend? met kaart verkoop enz.....

MataLeo
15-07-2008, 08:14
Kan iemand mij mailen ivm meer informatie over dit evenement en over fotopassen ??
Wie neemt het op voor TV ?? Wie zendt het uit ??
In ieder geval Succes - Leo

RayOmac
15-07-2008, 08:39
Ik ben voor :D

Chico
15-07-2008, 09:27
Hoop dat het gala door gaat. Is er al wat bekend? met kaart verkoop enz.....
what he said enzo

Triker
16-07-2008, 00:42
Benieuwd hoe het gaat met foto's maken aan zo'n gaasje :)
Enne, Andre, zoals besproken in Apeldoorn ben ik van de partij!

Khanom Thom
13-08-2008, 22:26
Nog wat meer nieuws over het gala, het is aardig stil...
Hoop wel dat het doorgaat!

blackadder
13-08-2008, 22:49
Welke Nederlandse MMA-vechter zouden jullie graag tegen de huidige Cage Rage Kampioen Paul “Semtex” Daley willen zien vechten?
Melvin Manhoef.

lunatic
14-08-2008, 09:25
Melvin Manhoef.

ander gewicht ;)

paspoes
14-08-2008, 09:38
top dit :thup:

tom l
14-08-2008, 09:40
Vet! Wel denk ik dat een ring voorlopig nog beter is voor mma om als sport geaccepteerd te worden. Wanneer de mensen de 'kooi' (ik prefereer ook wel octagon :) ) zien gaan ze op voorhand al besluiten dat dit wel barbaars moet zijn. Uiteraard heeft een kooi wel een bepaald voordeel tegenover een ring, de vechters kunnen er niet uitvallen. Of er verder nog voordelen of nadelen aan een kooi verbonden zijn tov de ring of omgekeerd zou ik niet weten...

Verder zou ik Willy Ni wel graag tegen Paul Daley willen zijn uitkomen! Lijkt me vet! Of Oktay Karatas!

Marco
14-08-2008, 10:27
Bogdan van Kops (weet ff niet wat zijn gewicht is ...maar dat maakt bij Bogdan niet zoveel uit :) )

remco pardoel
14-08-2008, 10:38
Mensen moeten nu eens leren over MMA te praten / schrijven ipv Kooivechten of Free Fight, dat is zo jaren '90.

Mensen gaan een partij aan in een ...gon ipv een kooi.

Ook geen coffeeschops of sex gerelateerde bedrijven aan gala verbinden.
zo blijven we steken. Laat die mensen dan een of twee vechters "sponsoren" daar is iedereen meer mee gebaat

Voor de rest ik juich t alleen maar toe dat we er een goed gala bij krijgen op Nederlandse bodem!

chief108
14-08-2008, 10:47
:stupid:

blackadder
14-08-2008, 11:10
ander gewicht ;)
Oh, juist.

Iwan
14-08-2008, 13:00
Mensen moeten nu eens leren over MMA te praten / schrijven ipv Kooivechten of Free Fight, dat is zo jaren '90.

Mensen gaan een partij aan in een ...gon ipv een kooi.

Ook geen coffeeschops of sex gerelateerde bedrijven aan gala verbinden.
zo blijven we steken. Laat die mensen dan een of twee vechters "sponsoren" daar is iedereen meer mee gebaat

Voor de rest ik juich t alleen maar toe dat we er een goed gala bij krijgen op Nederlandse bodem!

Goeie zaak!

tom l
14-08-2008, 14:17
Hairob, je begint eigenlijk pas iets van mma te kennen, zoals je zelf al aangaf. Ik denk dus echt niet dat de oplossingen voor mma meer geaccepteed te krijgen van jou gaan komen. Remco Pardoel vind het trouwens helemaal geen slechte zaak dat de gevechten in een octagon gebeuren, hij vermijd gewoon het gebruik van de naam 'kooi'. Ik vind ook dat termen als 'kooigevecht', 'kooi' en 'freefight' een beetje uit het verleden zijn en zeker niet helpen aan onze reputatie.

A.F.
14-08-2008, 14:25
hij vecht geloof ik op 75 kilo

paul daley vs.

raymon jarman
oktay
wim de putter
willy wel willy nie
romano

edit: latoel

Marco (scheids)
14-08-2008, 16:22
willy wel willy nie



LMFAO !!!
:D :thup:

Hoe is t eigenlijk met jou gewicht Flipper?

MilfhunterMMA
14-08-2008, 16:34
Hairob, je begint eigenlijk pas iets van mma te kennen, zoals je zelf al aangaf. Ik denk dus echt niet dat de oplossingen voor mma meer geaccepteed te krijgen van jou gaan komen. Remco Pardoel vind het trouwens helemaal geen slechte zaak dat de gevechten in een octagon gebeuren, hij vermijd gewoon het gebruik van de naam 'kooi'. Ik vind ook dat termen als 'kooigevecht', 'kooi' en 'freefight' een beetje uit het verleden zijn en zeker niet helpen aan onze reputatie.

ARGL :bash:. Dat politiek correcte gehannes altijd... het is toch gewoon een kooi? 2 gasten bashen elkaar in een kooi, dat vinden we toch allemaal vet?

A.F.
14-08-2008, 17:35
LMFAO !!!
:D :thup:

Hoe is t eigenlijk met jou gewicht Flipper?

met mijn gewicht is het prima...

ben alleen aan me nek geopereerd dus ik val af + daley traint zo nu en dan bij ons

Marco (scheids)
15-08-2008, 08:24
met mijn gewicht is het prima...

ben alleen aan me nek geopereerd dus ik val af + daley traint zo nu en dan bij ons

Wow ... heftig zeg ... komt alles wel weer dusdanig goed dat we je wel weer in de ring gaan zien?

A.F.
15-08-2008, 09:53
ik hoop het wel ja

Luka
15-08-2008, 10:16
waarom geen thaiboxpartij, of bokspartij in de kooi? Gewoon doen!

hahaha :P keer wat anders

Khanom Thom
15-08-2008, 11:38
Denk ook wel dat het nodig is om enkele kickbokspartijen op het programma te zetten. Denk niet dat je in Nederland de zaal vol krijgt met alleen MMA partijen... daar zijn wij nog niet rijp voor, al gaat het de goede kant op.

blackadder
15-08-2008, 12:12
Denk ook wel dat het nodig is om enkele kickbokspartijen op het programma te zetten. Denk niet dat je in Nederland de zaal vol krijgt met alleen MMA partijen... daar zijn wij nog niet rijp voor, al gaat het de goede kant op.
Ben op zich blij dat dat zo is. Anders wordt het thaiboxen in NL misschien wel net zo'n tweederangs sport als in de US.

Chico
16-08-2008, 17:25
nog nieuws over kaarten etc?

the boxer
16-08-2008, 18:46
Al iets bekend van de line-up?

Andre
16-08-2008, 23:04
Aankomende week komt er een up date.

Andre

linkeloetje
17-08-2008, 10:42
wat is de meerwaarde van een kooi eigenlijk ?
(bedoel het niet vervelend)
een gewone boksring maakt gemengde gala's mogelijk
lijkt me met een kooi een stuk lastiger. maar dat zal dan ook wel niet de bedoeling zijn.
niks voor mij. maar ik vind mma dan ook nog steeds helemaal niks. ik blijf het leuk proberen te vinden. maar dat geworstel, gewriemel en gesmoor...boring...
maar afgezien daarvan, wel een goeie ontwikkeling dat vechten als sport steeds meer gewaardeerd en erkend wordt.

De kooi dient er oorspronkelijk voor te voorkomen dat de vechters uit de ring op de jury tafels vallen, of hard op de vloer terecht komen.
Gewriemel en gesmoor is idd vervelend voor een leek om naar te kijken, echter voor een grappler is het spannend. Die ziet wat er echt gaande is.
Anyway..super dat er weer een poging ondernomen wordt om het in Nederland te houden. Wij kunnen als land met zoveel topvechters niet achterblijven.

De man van 14K
17-08-2008, 10:48
Een octagon dus.

jopke
17-08-2008, 21:19
eerlijk gezegt lijkt het me best een grappig idee:P

Quato
19-08-2008, 12:11
Geweldig in een woord, na twaalf jaar eindelijk weer een kooigevecht Bas en Ik hebben de shit over ons heen gehad vanuit de politiek, zoals tweedekamer lid Rijpstra {vvd} destijds ons probeerde neer te zetten als een stel idioten sloeg helemaal nergens meer op.
Die zelfde rijpstra is nu burgervader van zuidlaren en eerde twee jaar terug 1 van onze beroemdste en beste kooivechter Sem Schilt ??????????? toen ik hem op de schouder tikte en zei dat hij 1 van de grootste hypocrieten van ons land was, was zijn antwoord tijden veranderen meneer Kuipers.
En dan is het nu eindelijk zover, mijne heren van de organisatie van harte.
Ik zelf ben enorm gecharmeerd van een kooi, het geeft een extra demensie aan MMA.
Pride was de beste en mooiste competitie maar de UFC spreekt tot de verbeelding.

Succes in Ede en ben zeker van de partij

Gelukkig niet meer... Wat een eikel was dat!

uwheerser
21-08-2008, 10:11
hoi kijk voor ik op mixfight ben gaan kijken wist ik
niets van de UFC(nooit van gehoort!) had ik ooit eens ff iets opgepakt van
PRIDE en dacht ik dat die kooigevechten vroeger in rusland plaatsvonden!

Ben me erin gaan verdiepen en kwam op het idee van een grote mat
neemt natuurlijk wel veel ruimte in zo´n mat maar wel beter zicht hmm
buiten de mat gewoon opnieuw beginnen er is genoeg respect toch inmiddels!

Verder voor ha die massa zat ik ooit ook met kickboxen te denken aan
de grote volksfeesten zeg Rheinkirmes, Crange Kirmes en Oktoberfest tis
wel allemaal in germany maar langs deze 3 feesten(grootste in EU!) komen circa zo´n 30.000.000mensen voorbij lopen!
http://www.oktoberfest.de/en/index.php
Misschien volgens jaar op Tilburgse kermis in het vechtgekke brabant!
ENTREE 7 EURO x 1000 plaatsen elk uurtje tentje vol hmm dat gaat..

Al 60jaar staat Lemoine met vechten met de beer nu BOXSCHAU als
Austeller op deze volksfeesten hij heeft ook al jaren de beste plaatsen!
Zeg men introduceert deze vechtsport hiero met demo-fights en mensen uit
het publiek kunnen proberen te fighten net als bij het BOXEN!??
Dan kan er natuurlijk gewerkt worden met een octagon of kermiskooi..
Kraantjesmachine daarnaast met FEDOR poppetjes:thup:

GRTZ. HAIROB

Keer terug naar start en ontvang GEEN €200 :D