PDA

View Full Version : Cro Cop grappling Ralek Gracie - DREAM 15 June



S.
26-05-2008, 22:08
CroCop laat weten op z'n MMA-ID:


Fighting on June 15 but not in MMA!

First of all, thank you everyone for being so patient when waiting for news regarding my next fight. Although I really wanted to face Jerome LeBanner on June 15, this fight is unfortunately postponed. I've been training for a MMA bout for almost 2 month and I'm going to fight on June 15, but not under MMA rules!

Lees verder op:
www.mma-id.com

Ton
26-05-2008, 22:11
WTF!!!!!! Zwaar kut!

Tony
26-05-2008, 22:29
hmm weet je... Ik vind dit juist toffer dan een partij tegen lebanner...

Het zal op aangepaste abi dhabi regels uitgevochten worden..

Ik ben zo benieuwd he... Eens kijken hoe CC;s groundgame nou echt is.

The Bulldog
26-05-2008, 22:35
De man is dus echt uitgestippeld en opbouwens bezig, anders ga je je grondspel niet testen op dit nivo...
Ben echt benieuwd of hij door gaat stoten naar de wreld top weer....waar hij in mijn ogen thuishoort...

Tony
26-05-2008, 22:59
De man is dus echt uitgestippeld en opbouwens bezig, anders ga je je grondspel niet testen op dit nivo...
Ben echt benieuwd of hij door gaat stoten naar de wreld top weer....waar hij in mijn ogen thuishoort...

x2.... Ik hoop het in elk geval absoluut..
CC hoort maar op 1 plek thuis... en dat is in de top 3 van alle heavyweights

cholitzu
26-05-2008, 23:01
Van CC zijn blog:

Since there was no opportunity for me to fight under MMA rules in June, I accepted this challenge and I'm going to face Ralek under modified Abu Dhabi rules.

The fight is set for two 5-minute rounds, there are no points, so the only way to win this fight is by submission.

If we make the distance the fight will be automatically declared a draw.
This is probably something you didn't see coming, it came really out of blue.
However, in a given circumstances, this is a unique opportunity for me to test my ground game against top level competition and it's going to be exciting.
I'll prepare for this match with my grappling coach Marcio Corletta, a two times world champion.

Tony
26-05-2008, 23:03
wat weegt Ralek Gracie?

Ben benieuwd... aan CC's coach zal het in elk geval niet liggen.

En what about Werdum... geen (training)contact meer tussen die twee?

The Bulldog
26-05-2008, 23:10
Van CC zijn blog:

Since there was no opportunity for me to fight under MMA rules in June, I accepted this challenge and I'm going to face Ralek under modified Abu Dhabi rules.

The fight is set for two 5-minute rounds, there are no points, so the only way to win this fight is by submission.

If we make the distance the fight will be automatically declared a draw.
This is probably something you didn't see coming, it came really out of blue.
However, in a given circumstances, this is a unique opportunity for me to test my ground game against top level competition and it's going to be exciting.
I'll prepare for this match with my grappling coach Marcio Corletta, a two times world champion.

jaja die Ralf is niet zo gek...hahahaha

el bastardo
27-05-2008, 09:00
Als die match toch al niet doorging, lijkt me dit wel een hele goeie oplossing. Zeker opbouwend voor Cro Cop om te kijken waar hij staat met zn grondwerk. Geen verkeerde beslissing van hem denk ik.
Hoop wel dat de partij tegen JLB er nog gaat komen of dat ie tegen een andere lastige tegenstander vecht op korte termijn. Op MMA regels dan.

Angelco
27-05-2008, 10:08
En what about Werdum... geen (training)contact meer tussen die twee?
Nee Werdum is naar Chute Boxe gegaan

Garcia
27-05-2008, 10:40
Alhoewel ik Jerome een charismatische vechter vind en altijd leuk vind om naar z'n partijen te kijken weet ik op voorhand al dat Jerome geen kans zou maken tegen CroCop.

Respect voor Crocop om nu tegen een Gracie te gaan vechten, ik kijk hier zeker naar uit.

YoMarK
27-05-2008, 10:47
Ik denk dat JLB zeker kans had kunnen maken tegen Cro Cop, waarom niet? JLB is een van de beste kickboxers ter wereld, en heeft niets anders gedaan de afgelopen jaren.
Cro Cop is beter op de grond, maar ik denk niet dat ie zo snel iemand wil submitten(al zal dat tegen Ralek natuurlijk anders zijn).

nicolas the red
27-05-2008, 11:14
dit is volslagen nutteloos

Tony
27-05-2008, 11:19
dit is volslagen nutteloos

Vind ik niet hoor...

Op veel fora en blogs stellen ze Crocop de vraag: wat is je gordel in BJJ of waar kan je het mee vergelijken...

antwoord bleef hij ons altijd schuldig..

Crocop heeft veel MMA partijen gedraaid maar je zag hem zelden op de grond bezig in een aanvallende vorm...

Ik (en ook heel veel andere mma/bjj liefhebbers) zijn daarom ook erg benieuwd om te zien waar Crocop's groundgame zich bevind...

En ja, ook al is het grondspel bij MMA anders dan bij Grappling en bij puur BJJ.

Fasada
27-05-2008, 12:39
ik vind het een beetje onzin allemaal, als deze partij op een grappling toernooi was gekomen had ik er geen problemen mee maar ik vind dat een organisatie als Dream niet partijen op speciale regels moet laten vechten... het gaat nergens om.. het is mma of k-1 en geen grappling.. als ik dat wil zien ga ik wel naar een BJJ toernooi...

Hij wil gewoon lekker easy geld verdienen, kijk MMA is voor mij stuk gevaarlijker en daar hoort dan ook een prijskaartje aan maar voor een 100.000 een grappling partij vechten gaat nergens over.. maar goed dat is mijn mening. moet wel zeggen dat ik BJJ als sport wel enorm kan waarderen maar dit moet je overlaten aan de echte BJJ masters....

Tony
27-05-2008, 12:46
Ten eerste... Ik denk niet dat ze op zo'n korte notice nog een vechter voor crocop kunnen vinden... Dus... dan maar een grappling wedstrijd.. alles is beter dan niets.

Ten tweede is nergens gezegd dat Crocop hier net zo veel aan verdiend als met een mma partij..

Ten derde moet je er rekening mee houden dat Dream een EVENT is in Japan.. En CC is nu eenmaal een van de japanse all time favourites.. dat gecombineerd met een Gracie..... dat is vuurwerk voor de jappen.

Ik heb er dus absoluut vrede meee.

chief108
27-05-2008, 12:55
het is voor hemzelf wel een strakke actie
weet niet of Dream publiek nou echt op een grappling match van CC zit te wachten... :wink:

maar ja....
we zullen wel zien wat hij ervan terecht brengt niet?

p dordt
27-05-2008, 13:37
wat weegt Ralek Gracie?

Ben benieuwd... aan CC's coach zal het in elk geval niet liggen.

En what about Werdum... geen (training)contact meer tussen die twee?

Ralek Gracie weegt 154lb zeg maar zo'n 70 kg.Een middengewicht dus.

Tony
27-05-2008, 13:39
hmmm... dan kan CC heel wat goedmaken puur op kracht en lichaamsgewicht...

Fasada
27-05-2008, 14:23
ten eerste; lijkt het mij onwaarschijnlijk dat zij iemand op korte termijn konden regelen.. Als je een man van 70kg zo ver kan krijgen.. Weet bijvoorbeeld dat Alistair klaar zou staan voor zo'n wedstrijd

ten tweede; hij zal waarschijnlijk misschien minder krijgen maar crocop is een businessman dus hij zal er zeker niet gratis rollenbollen, hij kreeg bij de UFC 1,2 miljoen voor 3 partijen ofzo dus lijkt mij wel dat hij een aanzienlijk bedrag krijgt vandaar dat een ton in de buurt komt (normaal krijgt hij het drievoudige)..

ten derde; ik weet dat Japan in staat is om dit soort matches te doen (bob sapp vs jerome en sakaruba vs gracie zonder timelimiet) maar dat neemt niet weg dat ik het zelf niks vind maar dat is puur een persoonlijke mening..

Verder zal ik de partij zeker wel gaan kijken alleen heb er niet zoveel mee, zeker nu ik hoor dat die gracie 70kg weegt. Nogmaals kan mij goed voorstellen dat mensen echt leuk vinden dat dit gebeurt maar ik vind het niks zeggend want ik kijk Dream voor MMA en geen grappling...

123trisweat
27-05-2008, 14:35
CC had dit toch ook kunnen doen:
Overeem is back ! rumored! - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=82184)

kooivechter
27-05-2008, 14:44
[QUOTE=the underdog;553171]De man is dus echt uitgestippeld en opbouwens bezig, anders ga je je grondspel niet testen op dit nivo...
Ben echt benieuwd of hij door gaat stoten naar de wreld top weer....waar hij in mijn ogen thuishoort...[/QUO

de man is volgens mij nog steeds de absolute wereldtop. hij heeft alleen 2 mindere gevechten bij de ufc gehad

Ton
27-05-2008, 14:48
CC had dit toch ook kunnen doen:
Overeem is back ! rumored! - www.MixFight.nl (http://www.MixFight.nl)


Hmm idd... Er heeft toch weer wat voorbereidingstijd voor CC tussen het Its showtime gala en het aankomende Dream gala gezeten...

steven_v_geel
27-05-2008, 18:19
op japanse gala's zijn er wel vaker grappling matches als ik me niet vergis. zelfs tag team matches :P die zijn echt leuk ^_^ zoals gomi en uno samen of zoals bij deep, Imanari en Hanai tegen 2 russen. (leglocks ftw :D)

imho is dit beter dan cc tegen jlb :)

nicolas the red
28-05-2008, 09:33
Ralek Gracie weegt 154lb zeg maar zo'n 70 kg.Een middengewicht dus.
155 lbs is lichtgewicht

YoMarK
28-05-2008, 10:20
imho is dit beter dan cc tegen jlb :)
Serieus? Ik zit echt niet te wachten op een grappling match tussen CC en een totaal onbekend persoon(met bekende achternaam)? Zeker niet omdat die ook nog eens 30 kilo lichter is. :crying:
Tegen JLB was het zeker vuurwerk geweest. Twee geweldige strikers tegen elkaar.

Evilman
28-05-2008, 11:32
als crocop door kerel van 70 wordt gesubmit
is t wel huilen met de pet op.

el bastardo
28-05-2008, 11:37
als crocop door kerel van 70 wordt gesubmit
is t wel huilen met de pet op.
70 kg. hoop ik dan toch ;)

Garcia
28-05-2008, 11:49
New King of the Cage ... Grandpa!!!!!
Of moet het zijn King of the Age...

steven_v_geel
28-05-2008, 12:48
volgens sherdog heeft ralek gevochten tegen een lhw op 205lbs, 93kg
Fight Finder - Ralek Gracie's Mixed Martial Arts Statistics (http://www.sherdog.com/fightfinder/fightfinder.asp?FighterID=23235)

@YoMark: JLB is goed in K1 zeker (hoe hij Hong Man Choi nakte was te mooi ;)), maar CC is mma en daar is JLB niet zo bedreven in tbh

YoMarK
28-05-2008, 13:05
Klopt steven, maar Cro Cop is toch een standup fighter met z'n roots in de K1. Bohalve toen tegen Randleman heb ik hem nog iemand zien of willen submitten.
Misschien dat hij een vechter als JLB wel kan submitten, maar of hij dat ook wil?

Tony
28-05-2008, 13:07
volgens sherdog heeft ralek gevochten tegen een lhw op 205lbs, 93kg
Fight Finder - Ralek Gracie's Mixed Martial Arts Statistics (http://www.sherdog.com/fightfinder/fightfinder.asp?FighterID=23235)

@YoMark: JLB is goed in K1 zeker (hoe hij Hong Man Choi nakte was te mooi ;)), maar CC is mma en daar is JLB niet zo bedreven in tbh

Ralek heeft ooit gewonnen van Shibata... Deze pannekoek verloor laatst in DREAM van Mayhem Miller.

stiffler
28-05-2008, 13:17
Serieus? Ik zit echt niet te wachten op een grappling match tussen CC en een totaal onbekend persoon(met bekende achternaam)? Zeker niet omdat die ook nog eens 30 kilo lichter is. :crying:
Tegen JLB was het zeker vuurwerk geweest. Twee geweldige strikers tegen elkaar.

X2 Het is mischien goed voor zijn grondwerk. Maar ik wil hem zien vlammen!!

Duncan
28-05-2008, 13:29
volgens sherdog heeft ralek gevochten tegen een lhw op 205lbs, 93kg
Fight Finder - Ralek Gracie's Mixed Martial Arts Statistics (http://www.sherdog.com/fightfinder/fightfinder.asp?FighterID=23235)

@YoMark: JLB is goed in K1 zeker (hoe hij Hong Man Choi nakte was te mooi ;)), maar CC is mma en daar is JLB niet zo bedreven in tbh

Ralek is idd LHW en loopt zwaarder rond...heb hem vorig jaar aan't werk gezien en het is een vrij forse kerel!