PDA

View Full Version : Discussie over partij KImbo *spoiler*



The Bulldog
01-06-2008, 21:21
In de persconferentie na het gala werd Kimbo door een andere vechter uitgedaagd..

Hij maakte ook de opmerking dat Kimbo in de 1e ronde rond na de 2 minuten zou hebben afgeklopt toen ie in een choke lag...heb de partij 1 keer gezien en is mij niet opgevallen...iemand?

Lennie
01-06-2008, 21:27
ja klopt ik dacht ook dat ik het zag.. hij klopte op de onderrug van thompson geloof ik.

Arie
01-06-2008, 21:27
Als je weet hoe je kunt downloaden van newsgroepen dan kun je de partij nogmaals bekijken:

Binsearch -- Usenet search engine (http://www.binsearch.info/?q=Kimbo.Slice.vs.James.Thompson.Main.Event.Only&max=25&adv_age=7&server=)

m.g
01-06-2008, 21:29
Hij deed wel wat met zijn hand ja maar of het afkloppen was weet ik niet.

The_Game
01-06-2008, 21:33
Ik heb m inderdaad iets met zn hand zien doen en het leek er verdacht veel op alsof ie van plan was om te kloppen. Of die het ook echt heeft gedaan kan ik zo niet zeggen. Vond het zowiezo ook een rare beslissing van de scheidsrechter om de wedstrijd te stoppen.

Arie
01-06-2008, 21:40
Hij klopt wel maar niet af; hij gaat door en er is geen interventie (en Thompson behoudt kracht in zijn choke). Geen idee of een klop als een afklop, altijd een afklop moet zijn.

anonymous001
01-06-2008, 21:43
Hij klopt wel maar niet af; hij gaat door en er is geen interventie (en Thompson behoudt kracht in zijn choke). Geen idee of een klop als een afklop, altijd een afklop moet zijn.

Wtf???? :lol:

De man van 14K
01-06-2008, 21:46
Dat is een moeilijke Arie.. ik kom er morgen op terug haha...

Arie
01-06-2008, 22:01
Haha sorry ik ken de regels te slecht.

joost
01-06-2008, 22:16
dat oor van thomson pff... pijnlijk! die slaapt niet meer op die kant van zn hoofd :D haha

Tony
01-06-2008, 22:30
Ik dacht ook dat kimbo afklopte.. volgens mij was het toen Thompson hem in een guilotine had.

The Bulldog
01-06-2008, 22:33
http://i5.photobucket.com/albums/y200/bobroonie/2vmvadk.gif

Ik denk dat mensen dit van de andere kant hebben gezien en een tap dachte te zien....

The Bulldog
01-06-2008, 22:33
Thum up dus...ipv een tap.

Fasada
01-06-2008, 22:41
hij wou zeker afkloppen alleen hij had de mazzel dat hij hem niet aanraakte waardoor hij toch maar dacht dat hij door zou gaan.. Weet zeker dat op dat moment hij wou afkloppen maar zijn wilskracht was toch hetgeen wat hem er door heen sleepte.. Moet wel zeggen dat ik deze wedstrijd erg dubieus vind..

De scheids had in moeten grijpen toen Kimbo niks deed en alleen maar ellebogen kreeg om vervolgens te snel in te grijpen wanneer Thompson nog niet KO was...

Echt een Kimbo show was het, maar vind het persoonlijk maar niks.. Begrijp het wel maar door deze partij heeft Kimbo wel aangetoond te kunnen vechten maar dat hij zeker geen top 10 materiaal is...

dontmindme
01-06-2008, 22:43
zoals ik het nu zie is het een tap maar moet toch even iets meer vand de partij met name hoelang hij zo in de choke wordt gehouden

emiel74
01-06-2008, 22:46
Thumbs up volgens mij.

Ton
01-06-2008, 22:46
Echt een Kimbo show was het, maar vind het persoonlijk maar niks.. Begrijp het wel maar door deze partij heeft Kimbo wel aangetoond te kunnen vechten maar dat hij zeker geen top 10 materiaal is...

x2!
Ik heb respect voor Thompson die zowaar is met een gameplan kwam. Heb echt 'á la chuck liddell' para mee zitten kijken naar de partij en Thomspon vooruit geschreeuwt... Mocht helaas niet baten.

Ton
01-06-2008, 22:47
In de persconferentie na het gala werd Kimbo door een andere vechter uitgedaagd..



Wie was deze andere vechter?

Emilio
01-06-2008, 23:57
x2!
Ik heb respect voor Thompson die zowaar is met een gameplan kwam. Heb echt 'á la chuck liddell' para mee zitten kijken naar de partij en Thomspon vooruit geschreeuwt... Mocht helaas niet baten.

haha jij ook al?

Ik was toch maar elke blij als ik die mokers zag missen.

Wheelie
02-06-2008, 00:04
De scheids had in moeten grijpen toen Kimbo niks deed en alleen maar ellebogen kreeg om vervolgens te snel in te grijpen wanneer Thompson nog niet KO was....

Helemaal mee eens.
Zoals ik in die andere topic al postte, Kimbo is gematst en Thompson kan echt heel veel hebben

Slome
02-06-2008, 02:59
Wie was deze andere vechter?


http://mmastore.mmamania.com/DVDimg/fight.jpg
A man is man. And what I saw in this man today, it was just garbage. I’m going to speak it real, it was garbage. You did tap. You did tap out, I saw it, I was right there.-Undefeated EliteXC heavyweight Brett “The Grim” Rogers trashes the performance of flagship fighter Kevin “Kimbo Slice” Ferguson at the “Saturday Night Fights” post-event press conference and nearly causes an all-out melee. Rogers - as well as many fans in attendance - thought they saw Ferguson tap during the second-round onslaught by his opponent, English import James “The Colossus” Thompson.

(mmamania.com)

DE BIJBEHORENDE VIDEO (http://mixedmartialartvideos.com/2008/06/01/brett-rogers-criticizes-kimbo-slice-video/)
also hier (http://www.youtube.com/watch?v=aLus50WRfWc)

Joris
02-06-2008, 03:03
kombo mag 3 min lang op zijn hoofd geslagen worden zonder zichzelf te verdedigen.

thompson word flink geraakt, cutman (hebben ze die?) gaat pas kijken na de wedstrijd...

Ik had thompson voor staan trouwens..

Kerberos
02-06-2008, 05:44
Door wie werd Kimbo nou eigenlijk uitgedaagd?

MMA Fan
02-06-2008, 06:42
duidelijk een THUMBS UP....zijn DUIM is omhoog.....kom nou toch.....duidelijk geen TAP...NOT EVEN CLOSE !!!!!!!

MMA Fan
02-06-2008, 06:44
I am still on the Kimbo band wagon

jan sensei kyokushin
02-06-2008, 07:40
Osu jullie mogen zeggen wat je willen ik vind kimbo een onterechte winnaar !!!
verder wil ik er niks over kwijd of jullie zijn blind aan bij de ogen
alles heeft weer met macht geld en roem te maken de hele vechtsport wordt zo naar de kloten geholpen


sportgroeten

chief108
02-06-2008, 08:46
Video Kimbo Slice Vs James Thompson Round 1 - Kimbo, Slice, James, Thompson, CBS - Dailymotion Share Your Videos (http://www.dailymotion.com/relevance/search/kimbo/video/x5migb_kimbo-slice-vs-james-thompson-round_sport)

Video Kimbo Slice vs James Thompson Round 2 - Kimbo, Slice, James, Thompson, 2 - Dailymotion Share Your Videos (http://www.dailymotion.com/relevance/search/kimbo/video/x5mit8_kimbo-slice-vs-james-thompson-round_sport)

Video Kimbo Slice Vs James Thompson Round 3 - Kimbo, Slice, James, Thompson, 3 - Dailymotion Share Your Videos (http://www.dailymotion.com/relevance/search/kimbo/video/x5mj0h_kimbo-slice-vs-james-thompson-round_sport)

Garcia
02-06-2008, 08:52
Respect voor thompson, man wat heeft die man een incasseringsvermogen.

Die tapout vind ik dubieus ... het is erg onduidelijk maar toch respect voor beide vechters. Ze zijn beide tot het gaatje gegaan en dat verdient alleen maar respect.

ijsbier
02-06-2008, 10:04
ik zou Kimbo wel eens tegen Aleks willen zien vechten

Tony
02-06-2008, 10:15
Kimbo vs The Grim....

YoMarK
02-06-2008, 10:22
Was duidelijk een tumbs-up.

Overigens had het ook afgelopen kunnen zijn aan het einde van de 2e ronde. Thompsom bleef maar ellebogen geven op Kimbo's hoofd(zat niet veel kracht achter, maar Thompson is wel een gast van 115kg), en die deed helemaal niets terug. Ik heb partijen voor minder gestopt zien worden.

De stoppage in de 3e ronde vond ik weer veel te vroeg, Thompson stond nog op z'n voeten... niet helemaal stabiel, maar dat had ook te maken met vermoeidheid.
(Z'n oor zag er wel ranzig uit trouwens :) )

Al met al had ik behoorlijk het idee dat Thompson gestolen is.

FightingDutchman
02-06-2008, 10:27
Ik vond het persoonlijk een belachelijke beslissing! Zoals hier al eerder is aangegeven heeft Kimbo in de tweede ronde zeker een halve minuut, als het niet langer is, op de grond gelegen en ellebogen genomen zonder iets te doen. Wanneer Thompson dan (alweer) geraakt wordt dan stopt de scheids meteen de partij.... :S Hoe duidelijk wil je je 'money maker' laten winnen!?

Wel moet ik zeggen dat Kimbo heeft laten zien dat hij vooruit gaat... Laten we niet vergeten dat dit pas zijn 3e partij is...!

FightingDutchman
02-06-2008, 10:29
Hoeveel bijnamen heeft die Kimbo trouwens haha...! Ik heb tijdens zijn introductie verschillende gehoord:

The popular Legend
The Phenom
The streetfighting legend
The internet warrior

Of in iedergeval vanalles dat hier op leek...! En dat allemaal in 1 introductie van zijn pas 3e partij ;)...

taizbra
02-06-2008, 11:05
De vechter in kwestie is Brett Rogers, onverslagen zwaargewicht die tevens zaterdag vocht (eerste gevecht van op de main card). Een potentiele match up want beide heren zijn onverslagen en brawlers..

Terug naar de Kimbo partij.. In mijn ogen zwaar teleurstellend.. Tap? Zeker niet, heb de hele event hier in HD zitten kijken en Kimbo zet duidelijk zijn hand op het bovenbeen van James om te voorkomen dat deze de leverage kan vergroten/knieen te voorkomen, gevolgd door een zeer duidelijk thumps up signaal. Daarbij komt ook nog eens dat James de guillotine met Kimbo´s rechter arm erbij probeert aan te zetten vanuit een staande positie. En we weten allemaal dat James niet bekend staat om zijn grappling dan wel submission skills.. you do the math..

Ondanks Bas Rutten´s trainingscamp kan ik niet ontkennen dat dit een zeer zwakke partij was. Een paar wagenwijde openingen op de grond die Kimbo niet benutte (zie bijvoorbeeld 50 seconden voor het einde van ronde 1; sweep van Kimbo waardoor hij in side guard uit komt en vervolgens met gemak full mount kan pakken maar ondanks deze mogelijkheid uiteindelijk zijn been tussen James´ been plaatst waardoor deze zeer gemakkelijk de half guard vast legt). De dude is 34, als Elite XC management slim is melken ze hem uit tegen tegenstanders ala Thompsen, Abbott etc. want tegen een A klasse vechter maakt hij geen enkele schijn van kans..

OSU!

Tony
02-06-2008, 11:16
De vechter in kwestie is Brett Rogers, onverslagen zwaargewicht die tevens zaterdag vocht (eerste gevecht van op de main card). Een potentiele match up want beide heren zijn onverslagen en brawlers..

Terug naar de Kimbo partij.. In mijn ogen zwaar teleurstellend.. Tap? Zeker niet, heb de hele event hier in HD zitten kijken en Kimbo zet duidelijk zijn hand op het bovenbeen van James om te voorkomen dat deze de leverage kan vergroten/knieen te voorkomen, gevolgd door een zeer duidelijk thumps up signaal. Daarbij komt ook nog eens dat James de guillotine met Kimbo´s rechter arm erbij probeert aan te zetten vanuit een staande positie. En we weten allemaal dat James niet bekend staat om zijn grappling dan wel submission skills.. you do the math..

Ondanks Bas Rutten´s trainingscamp kan ik niet ontkennen dat dit een zeer zwakke partij was. Een paar wagenwijde openingen op de grond die Kimbo niet benutte (zie bijvoorbeeld 50 seconden voor het einde van ronde 1; sweep van Kimbo waardoor hij in side guard uit komt en vervolgens met gemak full mount kan pakken maar ondanks deze mogelijkheid uiteindelijk zijn been tussen James´ been plaatst waardoor deze zeer gemakkelijk de half guard vast legt). De dude is 34, als Elite XC management slim is melken ze hem uit tegen tegenstanders ala Thompsen, Abbott etc. want tegen een A klasse vechter maakt hij geen enkele schijn van kans..

OSU!

goeie post... helemaal duidelijk..

Welkom op mixfight.nl

anonymous001
02-06-2008, 11:28
goeie post... helemaal duidelijk..

Welkom op mixfight.nl

x2...

YoMarK
02-06-2008, 11:59
heb de hele event hier in HD zitten kijken
Offtopic, maar hoe heb je dat in HD kunnen kijken?

Pepe the Ice-Murderer
02-06-2008, 12:03
Gedownload event zeker...

taizbra
02-06-2008, 12:24
Dank u heren..

Sorry correctie. De partij van Kimbo Vs Thompson was slechts in HD en inderdaad los te downloaden (nieuwsgroepen). De event zelf echter standaard formaat. Ik vind het zelf tot op zekere hoogte bezwaarlijk om te downloaden, maar helaas beschik ik niet over de middellen om op alternatieve, rechtmatige wijze de beelden in mijn bezit te krijgen.

Excuses voor offtopic gepraat, maar zou er graag aan willen toevoegen dat Lawler vs Smitt main event had moeten zijn.. Wat een partij zeg, spetterende actie!

Tony
02-06-2008, 12:27
maak je geen zorgen.. wij vinden het niet zo bezwaarlijk om te downloaden ;)
er zijn in Nederland te weinig legale kanalen voor mma liefhebbers.

jopke
02-06-2008, 13:33
hij klopte niet!!

eindelijk een mooie partij!
tompson, is een pannekoek in zn meeste gevechten, maar hier deed hij het toch echt goed!
als kimbo nu tegen een echte komt te staan gaat hij er aan...

jopke
02-06-2008, 13:34
Osu jullie mogen zeggen wat je willen ik vind kimbo een onterechte winnaar !!!
verder wil ik er niks over kwijd of jullie zijn blind aan bij de ogen
alles heeft weer met macht geld en roem te maken de hele vechtsport wordt zo naar de kloten geholpen




sportgroeten


x2 reps!

taizbra
02-06-2008, 13:58
eindelijk een mooie partij!


Hebben wij dezelfde partij gezien? Ik leek wel alsof ik naar twee nieuwelingen zat te kijken, techniek was ver te zoeken en beide vechters waren meer aan het stoeien dan daadwerkelijk grapplen. Die takedowns van Thompson waren bijvoorbeeld niets anders dan blind naar voren rushen in de hoop een single of double te scoren, in het proces totaal open staand voor knieen of op/neerwaartse stoten (muv de allereerste takedown). En kijkt Thompson tegenwoordig niet meer in de spiegel tijdens het tandenpoetsen ofzo? Wat een knikker op zijn oor zeg.. :eek:

YoMarK
02-06-2008, 13:58
Osu jullie mogen zeggen wat je willen ik vind kimbo een onterechte winnaar !!!

Eens!


verder wil ik er niks over kwijd of jullie zijn blind aan bij de ogen
alles heeft weer met macht geld en roem te maken de hele vechtsport wordt zo naar de kloten geholpen

sportgroeten

De scheidsrechters zijn nooit in dienst van de organisatie, maar werken voor de state athletic commission, en die zijn onafhankelijk(super goed principe). Dit zijn dezelfde scheidsrechters die ook voor de UFC en andere organisaties werken. Ik vond de stoppage ook slecht, maar om nu te zeggen dat EliteXC de athletic commission heeft omgekocht vind ik wel heel ver gaan ;) :whistling:

jopke
02-06-2008, 14:04
Hebben wij dezelfde partij gezien? Ik leek wel alsof ik naar twee nieuwelingen zat te kijken, techniek was ver te zoeken en beide vechters waren meer aan het stoeien dan daadwerkelijk grapplen. Die takedowns van Thompson waren bijvoorbeeld niets anders dan blind naar voren rushen in de hoop een single of double te scoren, in het proces totaal open staand voor knieen of op/neerwaartse stoten (muv de allereerste takedown). En kijkt Thompson tegenwoordig niet meer in de spiegel tijdens het tandenpoetsen ofzo? Wat een knikker op zijn oor zeg.. :eek:


het is altijd mooier dan die eerste twee partijen...

Tsuki
02-06-2008, 14:08
Dank u heren..

Sorry correctie. De partij van Kimbo Vs Thompson was slechts in HD en inderdaad los te downloaden (nieuwsgroepen). De event zelf echter standaard formaat. Ik vind het zelf tot op zekere hoogte bezwaarlijk om te downloaden, maar helaas beschik ik niet over de middellen om op alternatieve, rechtmatige wijze de beelden in mijn bezit te krijgen.

Excuses voor offtopic gepraat, maar zou er graag aan willen toevoegen dat Lawler vs Smitt main event had moeten zijn.. Wat een partij zeg, spetterende actie!


x 10000 die heb ik gisteren zitten kijken wat een partij, ik zat helemaal hyper mee te kijken ..................

taizbra
02-06-2008, 14:12
het is altijd mooier dan die eerste twee partijen...


Baroni die zwaar wordt gepowned in iets meer dan 60 seconden is toch een genot om aan te zien, helemaal als je zijn pre-fight comments in beschouwing neemt..

Ton
02-06-2008, 14:39
Ben eigenlijk wel erg benieuwd naar een interview met Thompson na afloop... Iemand beelden?

Ook mooi de reactie van hem hoe die de scheids toch nog ff een tikje gaf... Valt IMO in dit geval trouwens niet onder onsportief gedrag.

Jochem
02-06-2008, 14:57
Tja, beetje vroeguh stoppage, maar zeker geen tap. Was niet echt indrukwekkend.

amilster
02-06-2008, 15:01
zoals ik het nu zie is het een tap maar moet toch even iets meer vand de partij met name hoelang hij zo in de choke wordt gehouden

Dat was echt geen tap hoor
thumbs up zoals al eerder gezegt, moets er wel om lachen.
Die stoppage vondt ik ook zeer discutabel maar aan de andere kant zaten ze er goed op en leek het er mij ook op dat thomsom geen verweer meer had, en om dan zo iemand als kimbo er nog een paar te laten geven tsja lastig te zeggen.

vond het wel een mooie strijd en ben ook niet door kimbo teleurgesteld, zeker er zijn zaken te verbeteren maar als je in deze korte tijd toch zo'n partij neerzet thumbs up! :D

ik kijk alweer naar de volgende partij van hem uit, het is toch wel een charismatische vechter en dat vind ik ook wel mooi om te zien, zoals ik Machida ook mooi vind om te zien maar dan op een hele andere (stylistiche) manier.

Fasada
02-06-2008, 15:25
Knap dat jij dat zo zeker weet haha!

Ik moet zeggen dat ik de partij live in de nacht ging kijken dus met een paar biertjes op en een stel vrienden dachten wij echt dat hij aan het tappen was maar bij deze moet ik mijn woorden terug nemen.. Het was geen tap!!

sorry the beer made me do it!!! ;)

De dikke nudist
02-06-2008, 15:26
Haters.
Er stonden twee gasten in de kooi en er werd keihard gerost.
Voor de rest niet zeuren. Iedereen wist van tevoren dat dit geen toppers zijn.

Fasada
02-06-2008, 15:32
het was geen tap!! het waren inderdaad flesjes hahah ;)

Joris
02-06-2008, 18:53
Ben eigenlijk wel erg benieuwd naar een interview met Thompson na afloop... Iemand beelden?

Ook mooi de reactie van hem hoe die de scheids toch nog ff een tikje gaf... Valt IMO in dit geval trouwens niet onder onsportief gedrag.


http://www.sherdog.net/forums/f61/james-thompson-bas-talk-about-kimbo-fight-stoppage-791093/

reactie van zowel bas als james,

moet zeggen dat ik thompson echt een class act vind:thup:

Vond de stoppage zelf ook te vroeg, en die ellebogen o mijn god.

bas laat zich er niet echt over uit, ook begrijpelijk.

ik zeg rematch!

Guillermo
02-06-2008, 20:17
Vroege stoppage of niet, Thompson sucks met hoofdletter S. Voor iemand die 20+ matches gehad heeft moet hij veeeeel meer ervaring hebben dan Kimbo. Het leek wel of beiden hun eerste mma wedstrijd deden :whistling:
En het is nu eenmaal zo dat men de wedstrijd stopt bij hevige bloeding. Ik vind het wel jammer dat de ref hem stopte want Thompson was al half buiten westen en kwam echt weer bij nadat de ref hem tegen de ring aandrukte. Nog 3 klapjes en hij was K.O.!

Maar anyway, Slice heeft weer gewonnen en ik heb wat meer Vdoekoe! :thup:

ijsbier
02-06-2008, 20:53
Elite xc is gewoon een kut organisatie, dit was gewoon n amerikaans circus. nog even en ze zetten 'n tafel in het midden van de ring.

Tsuki
02-06-2008, 21:54
thompson zijn oor zag er niet best uit :S ...............................

Mike
02-06-2008, 22:24
zou er graag aan willen toevoegen dat Lawler vs Smitt main event had moeten zijn.. Wat een partij zeg, spetterende actie!

x 10000 die heb ik gisteren zitten kijken wat een partij, ik zat helemaal hyper mee te kijken ..................

x2
echt top partij , spannend en ze gingen er vol in maar wtf was er met het publiek die booooode de hele partij?????

Mike
02-06-2008, 22:26
vond het vreemd dat Kimbo James "The Glass Chin" Thompson niet kon KO-en

hij heeft em wel tig keer vol geraakt............ t leek alsof die hard sloeg maar blijkbaar valt zijn punching power nog wat tegen.
Of James heeft ineens gewapend beton in de kin............

amilster
02-06-2008, 22:52
vond het vreemd dat Kimbo James "The Glass Chin" Thompson niet kon KO-en

hij heeft em wel tig keer vol geraakt............ t leek alsof die hard sloeg maar blijkbaar valt zijn punching power nog wat tegen.
Of James heeft ineens gewapend beton in de kin............



Dat viel mij ook al op ja normaal stort ie bij dat soort treffers meteen ter aarde maar nu had ik zoiets van damn heeftie ineens een titanium kin-implantaat laten aanbrengen ofzo. Ik was iig verrast door zijn nieuwe kin, die klappen die Kimbo uitdeelde lagen er niet slechts lafjes tegenaan.

Evilman
03-06-2008, 00:11
wat aan bullshit zeg om je posterboy zo te beschermen!
t lijkt japan wel.

2 minuten stoten krijgen en niet verdedigen.. ook al is t niet voluit.
en dan krijgt thompson paar goeie stoten.. staat nog (tis geen kickboxen)
en ref ertussen?!

ik von net dat ie 'for real' was met trainen enzo ondanks alle media aandacht, maar zoiets verneukt t weer helemaal. kijk er niet van op als dit zo bedoeld was. poor thompson. hij deed t echt goed / vergeleken met zijn verleden.

he got robbed.

Evilman
03-06-2008, 00:19
ow enne.. juist nu we meer hebben gezien van kimbo zie ik
in dat ie nog echt lang niet klaar is voor t echte werk met
de toppers. Iemand die zo tegen thompson vecht heeft nog
een lange weg te gaan om bij de top te horen.

nu begint de hype hem te overstijgen en zien we dat hij er niet
aan toeleeft. ontnuchterend :)

jan sensei kyokushin
03-06-2008, 07:17
Eens!

De scheidsrechters zijn nooit in dienst van de organisatie, maar werken voor de state athletic commission, en die zijn onafhankelijk(super goed principe). Dit zijn dezelfde scheidsrechters die ook voor de UFC en andere organisaties werken. Ik vond de stoppage ook slecht, maar om nu te zeggen dat EliteXC de athletic commission heeft omgekocht vind ik wel heel ver gaan ;) :whistling: Osu zeg Nooit Nooit beste YoMark :)met geld is veel te koop en verleidelijk
sportgreetz

jan osu

Mack
03-06-2008, 07:43
Ik begrijp trouwens niet waarom Thompson niet even z'n oor heeft laten drainen voor deze partij.

Tony
03-06-2008, 09:16
Wellicht had ie zoiets van... Ach, Kimbo draind hem wel ff... met een vuist.
Zo goor op het laats bij die klap op JT's oor... pats in een keer spatte zijn gezwel open...

rene37
03-06-2008, 10:13
Ik vond het eigenlijk niet eerlijk. Hebben jullie Shrek gezien?
Volgens mij is Thompson een Oogly, en die zijn erg sterk..

On topic: heel jammer dat Elite zich verlaagd tot dit soort praktijken, hoe duidelijk/opzichtig bevoordeel je iemand?

shakie
03-06-2008, 13:09
Wat een gare partij,alleen eerste ronde was geen tijdverspilling.....
In de 2e ronde dat zijn toch geen ellebogen man....die neem ik ook wel:cool2::D
En idd kimbo is nog ver verwijderd van de top,maar moet wel zeggen dat zn vechtstijl wel vooruitgaat.
Klapte hij die scheids gewoon...lol

Prak
03-06-2008, 13:46
zou er graag aan willen toevoegen dat Lawler vs Smitt main event had moeten zijn.. Wat een partij zeg, spetterende actie!


x2
echt top partij , spannend en ze gingen er vol in maar wtf was er met het publiek die booooode de hele partij?????

x2

Zeker een geweldige partij ook mooi hoe smith ze'n ellebogen begon te gebruiken in ronde 2
verder was het wel belachelijk dat smith niet zijn 5 minuten kreeg om te herstellen.

Over die kimbo gevecht, het meest slechte vond ik nog wel dat op een gegeven moment het gevecht weer staand werd gebracht, terwijl tomphson kimbo in de side mount had. :wacko:

zokizo
03-06-2008, 14:24
Ik moet zeggen dat ik de partij live in de nacht ging kijken dus met een paar biertjes op en een stel vrienden dachten wij echt dat hij aan het tappen was maar bij deze moet ik mijn woorden terug nemen.. Het was geen tap!!

sorry the beer made me do it!!! ;)

Mag ik je vragen waar je live hebt gekeken?

Fasada
03-06-2008, 14:34
Normaal gesproken kijk ik via de bekende website, die mag ik volgens mij niet publiceren dus dan moet je een pm sturen naar de moderaters... Let wel op dat je hier voor geld moet doneren wil je een redelijke stream hebben...

Dit keer was het evenement ook te zien via ProElite Browse (http://live.proelite.com/event/51) dit kon je vinden op de website van royalrumble.

Ton
03-06-2008, 15:12
Ik begrijp trouwens niet waarom Thompson niet even z'n oor heeft laten drainen voor deze partij.

Bij zijn opkomst moest ik hier ook meteen aan denken... Zag er ook niet opgezwollen van kraakbeen ofzo uit, echt gewoon een ballon bloed in zn oor...




Over die kimbo gevecht, het meest slechte vond ik nog wel dat op een gegeven moment het gevecht weer staand werd gebracht, terwijl tomphson kimbo in de side mount had. :wacko:

Damn ja! Heb die scheids meerdere malen zitten vervloeken tijdens deze partij :wacko:

FOCUS
03-06-2008, 16:32
De vechter in kwestie is Brett Rogers, onverslagen zwaargewicht die tevens zaterdag vocht (eerste gevecht van op de main card). Een potentiele match up want beide heren zijn onverslagen en brawlers..

Terug naar de Kimbo partij.. In mijn ogen zwaar teleurstellend.. Tap? Zeker niet, heb de hele event hier in HD zitten kijken en Kimbo zet duidelijk zijn hand op het bovenbeen van James om te voorkomen dat deze de leverage kan vergroten/knieen te voorkomen, gevolgd door een zeer duidelijk thumps up signaal. Daarbij komt ook nog eens dat James de guillotine met Kimbo´s rechter arm erbij probeert aan te zetten vanuit een staande positie. En we weten allemaal dat James niet bekend staat om zijn grappling dan wel submission skills.. you do the math..

Ondanks Bas Rutten´s trainingscamp kan ik niet ontkennen dat dit een zeer zwakke partij was. Een paar wagenwijde openingen op de grond die Kimbo niet benutte (zie bijvoorbeeld 50 seconden voor het einde van ronde 1; sweep van Kimbo waardoor hij in side guard uit komt en vervolgens met gemak full mount kan pakken maar ondanks deze mogelijkheid uiteindelijk zijn been tussen James´ been plaatst waardoor deze zeer gemakkelijk de half guard vast legt). De dude is 34, als Elite XC management slim is melken ze hem uit tegen tegenstanders ala Thompsen, Abbott etc. want tegen een A klasse vechter maakt hij geen enkele schijn van kans..

OSU!


en meteen reps cashen:)

FOCUS
03-06-2008, 16:36
oh en ik zou hem wel tegen een topper willen zien
eentje maar
een minuut
zijn we eindelijk van het mediageile circus af dat Kimbo heet
dat is toch geen pro jongens
ik snap het niet
youtubenoob

dimitri
03-06-2008, 18:11
Is er buiten mij nog iemand die Kimbo nog niet heeft uitgedaagd?

steven_v_geel
03-06-2008, 18:56
ik heb de partij gisteren voor een tweede en een derde keer zitten kijken, eigenlijk deed kimbo het best goed imho. alleen dat uitzitten van die ellebogen was niet slim maar Rutten gaf al aan dat Kimbo zijn rust daar pakte. als je kijkt naar de kracht die er achter zat was het ook echt niet alsof kimbo KO ging en had kimbo krassen op zijn gezicht? nee, Thompson zijn gezicht is aardig verbouwd moet ik zeggen. oke de ref sprong er tevroeg in maar een grote kans dat thompson KO was gegaan.

zoals al eerder gepost: Bas Commentary Kimbo / Thompson fight (http://www.basrutten.tv/newskimbo.htm)

El Bambino
03-06-2008, 21:53
Ik heb naar een hele leuke partij zitten kijken hoor.
Kimbo heeft terecht gewonnen. Die Thompson werd aardig gebeukt op zijn hoofd en die bloed die eruit kwam, lijkt wel ff ie uit zijn oor uitkwam.
Dat de scheids deze partij stopt vind ik terecht. We moeten niet vergeten dat deze sport al een slechte naam heeft, de scheids neemt in deze sport de belangrijkste positie, hij moet ervoor zorgen dat de vechters niet zich helemaal laten verbouwen. Nogmaals, harstikke terecht dat de scheids ingrijpt, heeft niks te maken met bevoordelen van andere vechter!

MilfhunterMMA
04-06-2008, 00:17
Ik ben benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen. ik vind het best een aardige vechter.

Garcia
04-06-2008, 09:05
Ik heb naar een hele leuke partij zitten kijken hoor.
Kimbo heeft terecht gewonnen. Die Thompson werd aardig gebeukt op zijn hoofd en die bloed die eruit kwam, lijkt wel ff ie uit zijn oor uitkwam.
Dat de scheids deze partij stopt vind ik terecht. We moeten niet vergeten dat deze sport al een slechte naam heeft, de scheids neemt in deze sport de belangrijkste positie, hij moet ervoor zorgen dat de vechters niet zich helemaal laten verbouwen. Nogmaals, harstikke terecht dat de scheids ingrijpt, heeft niks te maken met bevoordelen van andere vechter!

Absoluut mee eens.

Thompson heeft een mooie partij neergezet en had het in de 2e ronde kunnen afmaken. Echter waren die elleboogstoten (vanwege vermoeidheid?) behoorlijk zwak en dus niet doorslaggevend. Dat Kimbo niets terug deed was niet slim zoals Bas aangeeft maar ook enigzins begrijpbaar aangezien een gevecht een aanslag op je conditie is.

Waar je ook aan zou kunnen denken is dat die stoppage van de ref juist te maken heeft gehad met bloed uit het oor. Bloed uit iemands oor duid op hersenbeschadiging en wellicht heeft de scheids daarom het gevecht direct gestaakt. Ok het klinkt vergezocht en het blijft bij speculeren maar zoiets zou mogelijk kunnen zijn. Maargoed, Thompson kwam al met een infectie aan z'n oor in de ring dus ik zal het vast mis hebben :twak:

FOCUS
04-06-2008, 09:16
Is er buiten mij nog iemand die Kimbo nog niet heeft uitgedaagd?


:lol:

De man van 14K
04-06-2008, 10:28
hehe.. hij deed het goed voor iemand die zijn 4e partij vocht. Ik ben het eens met Bas zijn onderbouwing en als ik zie hoe diep Kimbo ging die partij heeft hij van mij wat meer respect gekregen, hij liet toch zien een echte vechter te zijn!

FOCUS
04-06-2008, 11:49
ik heb net het commentaar van B.Rutten gelezen
en dat klonk eigenlijk wel logisch ja...

hmm, ben toch nog steeds geen fan van die overrated gorilla

Evilman
04-06-2008, 12:38
kimbo heeft in tegenstelling tot zijn vorige partijen
nu juist meer holes in zijn game laten zien.
Hijs nu al exposed en dat dankzij.. james thompson haha.

hij kreeg glassjaw niet knock out.. way to go thompson!
maar kimbo is dus nog steeds iemand die vooral kan stompen
en verder redelijk weinig.

na deze pot ben ik helemaal overtuigd dat hij nog lang niet klaaR
is om tegen een topper te staan. Dan gaat hij echt KO of tappen.
En ook al zijn stoten niet zo hard.. 90 sec niets doen om je positie
te verbeteren houdt in dat je verloren hebt. Had gestopt moeten
worden.

taizbra
04-06-2008, 16:19
Zojuist kwam ik het volgende tegen op het forum van sherdog en tevens aansluitend op het bericht van de TS;

(voor de eenvoud heb ik de lap tekst maar even gekopieerd zodat je niet door hoeft te klikken)

An Open letter to all

On behalf of Brett Rogers, Team Bison and everyone representing our camp: we would like to clarify a few issues that may be mis- interrupted by the press and the many many message boards.
First we would like to start out by once again thanking Gary Shaw and Elite XC. Elite is our home and it is where we hope to be for a long time. They treat their fighters great. More then the day to day treatment of the fighters they are interested in developing fighters and making long term commitments to their fighters. Unlike other promotions who have a tradition of “one and done” and cancelling contracts without notice; Elite is standing by their fighters. We are proud to be with the organization that brought back Yves, Sammy and Phil when others wrote them off. We were proud to be part of an organization that gave James Thompson a chance at redemption (and in our mind earned another chance on Saturday!). Elite gave us an amazing opportunity to bring aboard great sponsors who could really get their money’s worth.
We really believe in Elite and hope to bring more of our fighters up through their ranks. We do not want anyone to think for a second we are ungrateful, angry or otherwise disappointed with Gary Shaw, Elite, Showtime or CBS. And no; we have not been forced or threatened to say this and anyone who thinks we could be does not know Team Bison. Simply put; we will always speak our minds and will not be intimidated; which brings us to the Kimbo situation.
Brett had won 6 fight before coming to Elite. He struggled on the local circuit to find fights. He was pretty much avoided from day 1. The guys he fought simply provided zero competition and he put them all away early. When he fought for the regional title he fought a guy who was 10-1 and suppose to be this great striker. Brett KO’d him in under 10 seconds. We went to Hawaii where despite changing the rules as we stepped through the ropes and again during the fight; Brett KO’d his opponent. Finally we got to go BIG and face serious competition in Elite XC in Texas. The main event on that show was Kimbo Slice vs Bo Cantrall. Bo is a sub .500 fighter who was on a 4 fight losing streak when he got the call to come to Elite. On that show Brett faced Ralph Kelly who a decent up and comer with a good amateur record. Brett had a tougher opponent but got less money and a on the Under Card.
Next stop Miami where Kimbo is again the main event and blown up huge. His opponent; the venerable Tank Abbot. I believe the last time Tank won a democrat was in the White House and gas was $1.50 a gallon. Brett took on Pride veteran James Thompson for way less money and way down on the card. Brett puts him away in the 1st half of the 1st round.
CBS show. Kimbo gets the same James Thompson Brett had just KO’d. James coming in losing 3 of his last 4 and his last two straight by KO. Brett gets the opening spot against Jon Murphy. Murphy a 9-2 fighter with great Jujitsu who had impressively KO’d Dave Huckabee. Again the tougher fight for less money. 3 times running – tougher guys for less money. Not a great pattern!
And you know we would be fine with that as well; however Kimbo is not only getting the softer spots and the heavier cheddar (as they say) he is also being pushed as the monster; best fighter in the organization. As a fighter Brett is expected to want to fight the best. Our Team has a focus to be the best. Elite is our home and we are told KIMBO is the best. Now why would Brett want to fight anyone else? Every interview Brett has done since before the Kelly fight has started and ended with a Kimbo question. It is only natural he would like to answer the Kimbo question once and for all.
On a personal note: we like Kimbo very much. We have nothing but respect for him, Bas and the love and support his crew shows him. We could do with out the silliness to be sure; but hey it is the fight game and some times people just have to act that way; even if they don’t. But this isn’t about hating the man or his accomplishments. This is about being the best. We respect Kimbo does this to feed his kids, care for his family. Brett has a family too.
Fighting is about challenging yourself; testing the limits. It is about courage and strength and honor. There is no honor is fighting down a tier. Elite is saying this man is the best – We are Elite! Brett has earned the opportunity to fight the best. Everyone he has fought got dusted in the first round. It is time to see how he does at the top of card against the man they are pushing as the standard bearer.
If they believe that Kimbo is not ready for Brett; that Brett is too dangerous for Kimbo – We can accept that. Frankly there are a lot of people Brett shouldn’t be allowed to fight and maybe Kimbo is one of those people. We are fine with that decision. All we ask then is that we be allowed to be in that spot with all it’s benefits and responsibilities and take any and all comers without reservations.
This letter would not be complete without mentioning the other forgotten man in all this, Antonio “Big Foot” Silva. Antonio is a certified, absolute all around warrior. He is one of the very best heavyweight fighters in the world. We have a world of respect for Antonio and ATT and would consider it a tremendous honor to compete with him. If it was a fight for the title; if was billed as the fight between the two best fighters in Elite; we would be overjoyed. However it does not seem right that Brett and Antonio should be fighting just to see who gets to be the number 2 man behind Kimbo.
I’m willing to bet that Antonio feels the same way. As true warriors we want to fight the best and right now everything; judging by the money, the publicity and the billboards; that is Kimbo. Has Kimbo earned that spot? We are not convinced. So we are calling Kimbo out. If this is a challenge he does not feel ready to accept; that is cool. That we can understand. But it is somewhat unreasonable to ask everyone to play second fiddle – to fight tougher opponents for less money while another fighter makes bank on the also rans. Brett has fought three very tough heavy weights with legitimate skills. The result in every one of those fights was a first round KO. No decisions, no controversy just straight up cart them off wins. Yet every interview and every place he goes he hears Kimbo this, Kimbo that. Hell, if we were not asking to fight Kimbo, Gary would be ashamed of us and would be wondering what type of wimps he had fighting for him. If Kimbo is the badest man on the planet; then lets do this thing. All due respect…step up or step aside."

Thank You
Brett Rogers, Mike Reilly, and Team Bison

Jochem
04-06-2008, 16:31
Kimbo de beste? nee, de main act. Het eerste wat kimbo na zijn partij zei was (teleurgesteld) dat ie nog veel te leren had.

Maar tegen Brett Rogers wil ik Kimbo wel zien, die houdt ook wel van stompen.

Mike
04-06-2008, 18:04
lekker doorzichtig ook dit van elitexc

t begin van de hype voor de partij kimbo vs brett is blijkbaar nu al begonnen

die partij hoef ik niet te zien

taizbra
04-06-2008, 19:02
lekker doorzichtig ook dit van elitexc

t begin van de hype voor de partij kimbo vs brett is blijkbaar nu al begonnen



Wellicht heb je de geplaatste open brief niet helemaal doorgelezen of slechts selectief, maar er is helemaal geen sprake van hype. Brett's management lobbyt voor deze partij en claimt zelfs dat Elite XC hem onrecht aan doet door hem te laten vechten tegen 1. betere tegenstanders en 2. voor minder goede financiele tegemoetkomingen.. Het is nog wachten op een (on)officiele reactie van zowel Kimbo's camp als Elite XC's management..

Mike
04-06-2008, 19:04
ik ben al een paar stappen verder

de brief is denk ik onderdeel van het begin van de hype maken

ik bedoel cmon who da fuck is brett rogers met zn 7 wins over nobodies

en dan toevallig kimbo uitdagen op de persconferentie en dan deze brief. Nou ik weet wel hoe laat t is. Deze partij gaat er komen en dus opgeblazen worden en het wordt weer een "huge" main event maar niet heus. weer een matige main event

FOCUS
05-06-2008, 14:12
ik ben benieuwd of je gelijk gaat krijgen

Garcia
05-06-2008, 14:39
Ach zolang Kimbo brett gaat slopen ga ik met plezier kijken :D