PDA

View Full Version : MMA de nr2 sport in Amerika



Mike
02-06-2008, 20:51
Enkele forumleden , waaronder Bas Boon en Remco Pardoel beweren dat MMA op dit moment de nr2 sport in Amerika is kwa kijkcijfers en populairiteit. En dat het de nr 2 sport is op de amerikaanse ppv kanalen.

Ik denk dat absoluut niet het geval is (helaas :D t zou wel vet zijn als MMA de wereld domineerde)

omdat andere topics onder deze discussie "leden" heb ik maar deze topic geopend.

Ik ben erg benieuwd of men t kan en wil onderbouwen. Ik heb zelf een klein onderzoekje in google gehouden en ik ben in de VS opgegroied en heb daar nog een groep vrienden. Uit mijn bronnen blijkt helemaal niet dat mma de nr2 sport is. Tis juist een upcoming sport die nog minstens 15 andere sporten voor moet laten gaan op de ranglijsten.

Het verbaast me vooral dat insiders van de sport deze uitspraken doen want die zouden moeten weten dat MMA nog een ontzettende lange weg te gaan heeft voordat het echt een mainstream sport is.

ik knip nog wel wat posts uit de andere topic met de discussie.

Mike
02-06-2008, 20:55
--------------------------------------------------------------------------------
Posted by remco pardoel
MMA is de 2e sport van Amerika met kijkcijfers en populariteit, beter je huiswerk doen

Mike
????? hoe kom je er bij ?????
tis nog niet eens de 10de sport. Ik zou graag willen dat je gelijk had maar ja. Hoe kom je aan deze informatie , tis echt onzin namelijk.

1)nfl Football 2)Baseball 3)Basketball 4) hockey 5)Golf 6)tennis 7)nascar 8)poker 9)Boxing 10) soccer en dan misschien mma maar waarschijnlijk eerst nog wat andere sporten



Posted by basboon
Elite X was deze zaterdag op prime time CBS, prime time is voor de nbr1 sport, kijkcijfers!

Mike:
dat was de eerste keer toch pas , een uniek moment in de mma wereld. beetje vroeg om dan meteen te gaan claimen dat het de nr2 sport is. De hele grap kost de organisatie meer geld dan het oplevert. En op de 90 andere kanalen waren honkbal en basketbal wedstrijden die waarschijnlijk 10x zoveel kijkers trokken. Laten we straks kijken naar de ratings\zoiets als kijkcijfers hier) als die bekend worden gemaakt en zien of ze goed hebben gescored. Ik vrees van niet namelijk

Cbs heeft het trouwens niet in alle staten van amerika uitgezonden. Op veel cbs kanalen was de normale programmering van de zaterdagavond te zien.

Mike
02-06-2008, 20:56
Zijn hier cijfers van? En op basis waarvan is MMA de tweede sport van Amerika? Puur op PPV-basis?

Kijkcijfers zijn te meten (en vast ook wel ergens te vinden), maar Remco heeft het ook over populariteit. Ben benieuwd naar de cijfermatige onderbouwing daarvan.

Sorry dat ik off-topic ging.

Ik hoop voor Aerts dat JP er snel weer bij is.

MikeEp3
02-06-2008, 20:58
Ik heb Dana White dit ook horen zeggen dat het de nr. 2 sport is in Amerika.

Mike
02-06-2008, 21:01
en als het gaat om 2de populairste sport in ppv is dan ben je dus niet de 2de populairste sport in t land, verre van zelfs.

dat het verdienmodel er zo uit moet zien zegt al genoeg

op mainstream tv trekken de sporten van ppv blijkbaar nog niet genoeg kijkers om interessant te zijn voor grote adverteerders.[/QUOTE]

Mike
02-06-2008, 21:02
Ik heb Dana White dit ook horen zeggen dat het de nr. 2 sport is in Amerika.

Heb em ook horen zeggen dat Fedor een beperkte vechter is :D

Briant
02-06-2008, 21:06
Heb em ook horen zeggen dat Fedor een beperkte vechter is :D

Fedor is ook beperkt...




hij heeft maar twee armen en twee benen :P

Mike
02-06-2008, 21:09
voor de duidelijkheid ik zou willen dat het wel zo was , want laten we eerlijk zijn tis de nr 1 sport v/d wereld :D dus flame me niet kapot , ben geen hater ;)

ik realiseer me ook dat we in een bijzondere tijd leven als mma-fans en sporters. De sport krijgt eindelijk de aandacht en respect die t verdient. tis echt "booming"de laatste jaren. Internet speelt daar trouwens een gigantische rol in maar dat erzijde.

het opnemen tegen de grote sporten in amerika , dat kan MMA nog lang niet. Er zijn nog teveel tegenstanders , teveel mensen die gewoon niet van geweld/combat houden , teveel leken die alleen maar bloodsport zien en niet inzien dat er hier gewoon super profesionele athletenen en organisaties actief zijn. en teveel mensen waarbij honkbal nfl en nba gewoon in de genen zit . Tis nog lang geen mainstream

Biiyen
02-06-2008, 21:12
MMA is niet de 2st meest gekeken sport in de USA.

DE UFC is de 2de best bekeken in zijn groep. De UFC is ingedeeld in "Sports Entertainment" en achter de WWE is de UFC het best bekeken. Het best bekeken event van de WWE is al jaren Wrestlemania.

MMA kan natuurlijk nooit de best bekeken show zijn... Football, BasketBall, Baseball zijn de best bekeken sport shows. Daarna volgen autoraces zoals de Indy500 en Nascar.

Mike
02-06-2008, 21:12
MMA is niet de 2st meest gekeken sport in de USA.

DE UFC is de 2de best bekeken in zijn groep. De UFC is ingedeeld in "Sports Entertainment" en achter de WWE is de UFC het best bekeken. Het best bekeken event van de WWE is al jaren Wrestlemania.

MMA kan natuurlijk nooit de best bekeken show zijn... Football, BasketBall, Baseball zijn de best bekeken sport shows. Daarna volgen autoraces zoals de Indy500 en Nascar.

x2 psies

pfft en ik maar typen

jij legt t hele verhaal in 5 zinnen uit hahaha reps man

MilfhunterMMA
02-06-2008, 21:25
Neen. Anders zou er wel meer geld in omgaan. Dan zouden vechters als Jardine niet 6k krijgen voor hun optreden...

123trisweat
02-06-2008, 21:40
@mike,

Aantal vraagjes
welke meeteenheid/eenheden moet worden aangehouden om te bepalen hoe groot een sport is in de US?

- aantal beoefenaars
- aantal pros
- hoeveelheid $$$$$$$$ in omloop
- combinaties met een weging

Las zijdelinks iets over een verdienmodel, maar van uit wie gezien
- vechters
- promoters
- organisaties

Ik geloof zeker dat MMA groeiende is in Amerika (beoefenaars, ppv en pros) maar 2de sport van Amerika, nee echt niet. Zeker niet als in een aantal staten nog geen events mogen worden georganiseerd.

Mike
02-06-2008, 21:44
wel veel vragen voor iemand die het met mij eens is :D

123trisweat
02-06-2008, 21:49
probeer de discussie levend te houden ;)
en ben ook genuine nieuwsgierig wat voor een cijfers er circuleren.

Jochem
02-06-2008, 23:20
volgens mij had ik ook al in het andere topic geplaatst: MMA is de 2e sport als je kijkt naar de PPV inkomsten per event. Dat is ook waar Dana White het over heeft. Maar das ook hearsay, echte bron heb ik niet kunnen vinden.

En overigens, het EliteXC event was qua kijkers in de belangrijkste (MMA) doelgroep het grootste sportevent zaterdagavond.
ELITEXC RATINGS REPORT | FIGHT NEWS UNLIMITED (http://unlimitedfightnews.com/wordpress/?p=1695)

anonymous001
02-06-2008, 23:28
Neen. Anders zou er wel meer geld in omgaan. Dan zouden vechters als Jardine niet 6k krijgen voor hun optreden...

Of dat is omdat White een exploitative white fat bastard is. :)

Maar op zich zouden we de hele discussie daarmee gelijk kunnen beslissen: we kijken naar de omzet en het kapitaal van de UFC (stond laatst in een topic over die broers, ofzo...) en die van bonden en clubs van andere sporten.

Dan zijn we klaar. :)

Moet allemaal makkelijk te vinden zijn. Als niemand er zin in heeft, doe ik het morgen zelf wel effe...

MMARuud
02-06-2008, 23:37
Ik denk dat in japan mma/kickboksen wel in de top tien van meest populaire sporten staat maar kan niet geloven dat het in de usa ook het geval is. Ik hoorde wel ergens dat het één van de snelst in populariteit stijgende sporten van de usa is. (weet iemand of dit klopt?)

anonymous001
02-06-2008, 23:38
Of dat is omdat White een exploitative white fat bastard is. :)

Maar op zich zouden we de hele discussie daarmee gelijk kunnen beslissen: we kijken naar de omzet en het kapitaal van de UFC (stond laatst in een topic over die broers, ofzo...) en die van bonden en clubs van andere sporten.

Dan zijn we klaar. :)

Moet allemaal makkelijk te vinden zijn. Als niemand er zin in heeft, doe ik het morgen zelf wel effe...

O. Ik zie het al. De Boston Celtics, om maar eens een clubje te noemen, is een paar jaar terug gekocht voor 350 miljoen. De geschatte waarde van de UFC is in totaal 1 miljard, dus slechts drie keer zo veel.

Reken maar na...

Mike
02-06-2008, 23:46
En overigens, het EliteXC event was qua kijkers in de belangrijkste (MMA) doelgroep het grootste sportevent zaterdagavond.
ELITEXC RATINGS REPORT | FIGHT NEWS UNLIMITED (http://unlimitedfightnews.com/wordpress/?p=1695)

Dat maak ik niet op uit t artikel
CBS Places First in Key Young Adult and Men Demographics with Triple Digit Percentage Increases Versus the Network's Season Average on Saturday

ik ben benieuwd naar de ratings

Mike
02-06-2008, 23:48
CBS 'EliteXC' fight ratings KO'd by overtime
CBS launched its mixed martial arts franchise Saturday night with a fight that delivered decent ratings, yet likely taught the network some lessons for staging future events.

The nearly three-hour telecast ran 45 minutes past 11 p.m., pushing the much-anticipated headliner bout between Kimbo Slice (pictured, Getty Images photo) and James Thompson outside of primetime hours. As a result, CBS placed second for the night in the adults 18-to-49 demo -- coming in a tenth of a point behind NBC’s airing of the Stanley Cup Finals, which in turn tied Fox’s presentation of movie “The Rookie” for first place.

CBS opened the night with a “CSI” repeat (4.5 million viewers, 0.9 adults 18 to 49 rating and a 4 share), followed by its “EliteXC Saturday Night Fights Special” (4.3 million viewers, 1.9/6). "EliteXC" won its time periods. But according to the metered market overnights,the fight's viewership significantly spiked during overtime (full program ratings will not be known until the national numbers are released Tuesday).


The overrun not only hampered what could have a CBS full-night ratings victory, but also frustrated some viewers. CBS wanted to introduce its broadcast audience to ultimate fighting by featuring plenty of player profiles and interviews, yet the result seemed to annoy MMA purists.

“The broadcast dragged on interminably,” wrote Yahoo Sports. “There was more chatting than ‘The Tonight Show’ …when it was 70 minutes into the show, there had been just 2:12 of fighting.”

CBS noted the primetime portion of the telecast nonetheless increased the network’s time-period average in the demo by 36% compared to the past season. And with CBS’ next “EliteXC” bout scheduled for July, the network still has plenty of time to work on tightening its production.

“There’s a bit of a learning curve here, but I think we had a terrific start,” said Kelly Kahl, head of scheduling for CBS. “We had three goals: Improve our Saturday night demos, get some new advertisers and expand viewership of the sport -- and we did all three.”

CBS is trying to get foothold on low-rated Saturday nights and bring in young male viewers who do not typically watch the network. CBS had staffers phone about 500 sports bars last week to spread the news about the “EliteXC” event.

Mike
02-06-2008, 23:50
CBS opened the night with a “CSI” repeat (4.5 million viewers, 0.9 adults 18 to 49 rating and a 4 share), followed by its “EliteXC Saturday Night Fights Special” (4.3 million viewers, 1.9/6)

een herhaling van csi trekt dus meer kijkers gratis MMA

en 4,3 miljoen kijkers in amerika is peanuts........... niet echt interessant voor grote adverteerders


Live Feed: CBS 'EliteXC' fight ratings KO'd by overtime (http://www.thrfeed.com/2008/06/cbs-elitexc-fig.html)
onderin de reacties

anoniem gg
03-06-2008, 04:29
LOL!

Interessante topic! Hopelijk reageren Bas en Remco hier ook nog ff, liefst met cijfers want ik hoop dat wat ze zeggen waarheid is. Maar ik vrees (en denk) echter van niet.

Als een zender voor de eerste keer prime time MMA uitzend op free tv en het krijgt een stijging van 271% in de doelgroep 18 tot 34 (en de zender krijgt bijna 2x zoveel vechters als men verwachte), dan is MMA een van de best bekeken sporten (superbowl komt op een). Kijk CBS nam een gokje en waagde het om MMA op prime time te zenden, resultaat burger king als sponsor (om er eens eentje op te noemen) en in de states, waar het werdt uitgezonden trok de show monster ratings!
En dat voor de eerste keer met een programma van middelmaat of eronder (het aantal vechters was nou niet echt van een hoog pride/UFC gehalte laten we maar zeggen, wel goed gebracht overigens).

UFC scoort hoger dan boxen en WWF, PPV inkomsten van UFC waren het hoogst al drie jaar lang!

Denken wij, dat als SBS6 onze sport uitzend om 9 uur savonds dat er dan meer als een miljoen mensen kijken? Ik denk meer en waarom? Omdat SBS6 s'avonds laat gewoon het grootste marktaandeel al heeft en in een hele interresante doelgroep met vechtsport en dan terwijl ze nog maar twee jaar bezig zijn.

anoniem gg
03-06-2008, 04:34
CBS opened the night with a “CSI” repeat (4.5 million viewers, 0.9 adults 18 to 49 rating and a 4 share), followed by its “EliteXC Saturday Night Fights Special” (4.3 million viewers, 1.9/6)

een herhaling van csi trekt dus meer kijkers gratis MMA

en 4,3 miljoen kijkers in amerika is peanuts........... niet echt interessant voor grote adverteerders


Live Feed: CBS 'EliteXC' fight ratings KO'd by overtime (http://www.thrfeed.com/2008/06/cbs-elitexc-fig.html)
onderin de reacties

Je maakt een fout:

CSI werdt uitgezonden ervoor en Elite X erna (11 uur veel later dus) en had oplopende cijfers, draai het om en je hebt een verdubbeling van de kijkcijfers.
CSI bestaat al voor 10 seizoenen en dit was de eerste keer voor Elite X en ja je hebt gelijk burger king is een stuk kleiner dan Mc donald,pfffffffffffffff

anoniem gg
03-06-2008, 05:16
Mixed martial arts show with Kimbo Slice scores big in Los Angeles - Los Angeles Times (http://www.latimes.com/sports/boxing/la-sp-kimbo2-2008jun02,0,7613707.story)

anoniem gg
03-06-2008, 05:24
CBS punches Saturday ratings - Entertainment News, TV News, Media - Variety (http://www.variety.com/article/VR1117986702.html?categoryid=14&cs=1)

123trisweat
03-06-2008, 08:35
Voor de economen en geinteresseerde een must read
Ultimate Cash Machine - Forbes.com (http://www.forbes.com/forbes/2008/0505/080.html)

random quotes


Lorenzo Fertitta says the competition will ultimately redound to his company: "We are like football and the NFL. The sport of mixed martial arts is known by one name: UFC."

en een aantal cijfers uit het artikel


Price the Fertittas paid for UFC in 2001: $2 million
Value today: $1 billion-plus
UFC estimated 2008 sales: $250 million
UFC is estimated to control 90% of the mixed martial arts industry.
UFC pay-per-view buys in 2001: 145,000
UFC pay-per-view buys in 2007: 5.1 million
The average UFC pay-per-view event draws 3 million male viewers between 18 and 49--often the same as a big college football GAME.
UFC employs 275 fighters.
Most make more than $100,000 a year. (hmm, niet Jardine ;) en alle andere TUF contracten)

Superstars make millions.
The average ticket price of a live UFC event in 2007: $250

remco pardoel
03-06-2008, 08:48
Bas = Correct!

appelsap
03-06-2008, 09:26
Bas = Correct!

Jullie zijn beiden incorrect. De vraag was niet of het een populaire sport in de VS (aan het worden) is, maar of het de nr 2 sport in de VS is.

Zeker er wordt over gepraat bij around the horn en pti (beiden ESPN) en Kimbo staat zelfs op de voorpagina van cnnsi.com (matige recensie trouwens, maar wel to the point), maar het is que populariteit, gemeten in kijkcijfers en omzet natuurlijk nog niet eens een top 10 sport.
Voor adverteerders kan het echter wel interessant zijn omdat het hoog scoort in bepaalde doelgroepen en dat is wat telt voor adverteerders.

Kom op jongens statistieken kunnen door iedereen op een andere manier gebruikt worden, maar om met droge ogen te blijven beweren dat het de nr. 2 sport in de VS is, lijkt me een beetje dommig.

Mike
03-06-2008, 10:05
Jullie zijn beiden incorrect. De vraag was niet of het een populaire sport in de VS (aan het worden) is, maar of het de nr 2 sport in de VS is.

Zeker er wordt over gepraat bij around the horn en pti (beiden ESPN) en Kimbo staat zelfs op de voorpagina van cnnsi.com (matige recensie trouwens, maar wel to the point), maar het is que populariteit, gemeten in kijkcijfers en omzet natuurlijk nog niet eens een top 10 sport.
Voor adverteerders kan het echter wel interessant zijn omdat het hoog scoort in bepaalde doelgroepen en dat is wat telt voor adverteerders.

Kom op jongens statistieken kunnen door iedereen op een andere manier gebruikt worden, maar om met droge ogen te blijven beweren dat het de nr. 2 sport in de VS is, lijkt me een beetje dommig.

x2

het gaat beter maar 2de sport van amerika , hahaha echt dus niet

Mike
03-06-2008, 10:12
Je maakt een fout:

CSI werdt uitgezonden ervoor en Elite X erna (11 uur veel later dus) en had oplopende cijfers, draai het om en je hebt een verdubbeling van de kijkcijfers.
CSI bestaat al voor 10 seizoenen en dit was de eerste keer voor Elite X en ja je hebt gelijk burger king is een stuk kleiner dan Mc donald,pfffffffffffffff

ik ben niet degene die een fout maakt................

of je wilt het niet zien of je wilt het niet toegeven maar tis gewoon niet zo'n succesvolle en populaire sport als jij hier beweert.


en 1 grote adverteerder is toch lang niet genoeg om de nr 2 sport van amerika te zijn?


ja tis gelukkig veel populairder dan 5 jaar geleden

en ja ze hebben het beter gedaan dan ik verwacht had afgelopen zaterdag kwa ratings

en ja de exposure is off the chart

maar nee we zijn er nog lang niet,

en beweren dat t de tweede sport van amerika is ,dat is gewoon onzin

Christophe
03-06-2008, 17:17
O. Ik zie het al. De Boston Celtics, om maar eens een clubje te noemen, is een paar jaar terug gekocht voor 350 miljoen. De geschatte waarde van de UFC is in totaal 1 miljard, dus slechts drie keer zo veel.

Reken maar na...

Ik denk dat we - om deze vergelijking te laten kloppen - de waarde van niet één maar alle teams uit de NBA moeten optellen. Of was dat je punt? :confused:

anonymous001
03-06-2008, 17:35
Ik denk dat we - om deze vergelijking te laten kloppen - de waarde van niet één maar alle teams uit de NBA moeten optellen. Of was dat je punt? :confused:

Ja. Heel goed gezien. ;)

Ik heb het vanmiddag voor de gein ook even geprobeerd met honkbal en football. Daar waren de resultaten nog duidelijker. 1 club zet daar meer om dan de hele ufc...

Ik heb golf ook geprobeerd, maar daar kwam ik er niet helemaal uit...

anoniem gg
03-06-2008, 17:37
ik ben niet degene die een fout maakt................

of je wilt het niet zien of je wilt het niet toegeven maar tis gewoon niet zo'n succesvolle en populaire sport als jij hier beweert.


en 1 grote adverteerder is toch lang niet genoeg om de nr 2 sport van amerika te zijn?


ja tis gelukkig veel populairder dan 5 jaar geleden

en ja ze hebben het beter gedaan dan ik verwacht had afgelopen zaterdag kwa ratings

en ja de exposure is off the chart

maar nee we zijn er nog lang niet,

en beweren dat t de tweede sport van amerika is ,dat is gewoon onzin

Probeer burger king te krijgen zou ik zo zeggen
je kunt hier in Nederland pas na 14 jaar weer een kooigevecht , mma op tv hier, nog niet behalve dat ik met sbs6 daarmee bezig ben.
maar om prime time slot op cbs te krijgen.
Alleen america's most wanted trok een paar honder duizend kijkers meer die avond, net zoiets als peter r de vries.

En sporten als baseball en basketbaL ZIJN ER AL VEEL LANGER EN HEBBEN HEEL VEEL TEAMS, DUS HET IS EEN ONGELOOFELIJK PRESTATIE WAT ER NU GEBEURT!

MilfhunterMMA
03-06-2008, 18:07
Komop ik snap niet dat deze discussie nog raast. MMA is pertinent niet de tweede sport als je naar alle belangrijke factoren kijkt (o.a. kijkcijfers, geld in omloop, participatiegraad). Als je het tegendeel beweert lijkt me dat een gebrek aan relativeringsvermogen en misschien is deze of geen een beetje te opgeslokt in de mma wereld om ook nog te kijken naar andere sporten (het mag zo klinken, maar dit is absoluut niet persoonlijk bedoeld)

Waarop wordt deze uitspraak gebasseerd? PPV is maar een heel klein onderdeel van de media. Welke aanwijzingen zijn er verder? Als het de 2e sport in Amerika zou zijn zou de gemiddelde Nederlander iig toch wel weten wat MMA inhoudt? (wat absoluut niet het geval is, misschien 3 %) Iedereen weet wat baseball is, wat basketball is etc (om maar een tipje van de sluier op te lichten)

Mike
03-06-2008, 18:53
Probeer burger king te krijgen zou ik zo zeggen
je kunt hier in Nederland pas na 14 jaar weer een kooigevecht , mma op tv hier, nog niet behalve dat ik met sbs6 daarmee bezig ben.
maar om prime time slot op cbs te krijgen.
Alleen america's most wanted trok een paar honder duizend kijkers meer die avond, net zoiets als peter r de vries.

En sporten als baseball en basketbaL ZIJN ER AL VEEL LANGER EN HEBBEN HEEL VEEL TEAMS, DUS HET IS EEN ONGELOOFELIJK PRESTATIE WAT ER NU GEBEURT!

geef dan gewoon toe dat je ernaast zat!!!!!

het is dus niet de 2de sport van amerika zoals jij en Remco Pardoel constant beweren

daar gaat het om in deze discussie.

Geef gewoon toe dat mma nog niet eens in de top tien sporten van amerika zit.


zoals ik al eerder aangaf in posts , ja het gaat veeeeeeeeeeeel beter met mma dan bijv. 10 jaar terug . Dat ontkent niemand, ik vind het gewoon erg vreemd dat men hier blijft roepen tis de nr 2 sport , klopt gewoon niets van die stelling. Over beter je huiswerk doen gesproken ;)

ik denk dat we niet eens zo veel verschillen van mening over het succes van mma de afgelopen jaren, dat succes is giga , t gaat om de uitspraak nr 2 in usa. Burgerking binnenhalen als sponsor is ook geweldig voor een upcoming sport , dat ontken ik niet maar er moet nog zoveeeel gebeuren om de andere populaire sporten van de troon te storen...........

Biiyen
03-06-2008, 19:18
O. Ik zie het al. De Boston Celtics, om maar eens een clubje te noemen, is een paar jaar terug gekocht voor 350 miljoen. De geschatte waarde van de UFC is in totaal 1 miljard, dus slechts drie keer zo veel.

Reken maar na...

Dit is appels en peren...

Je kan 1 team uit een league niet gaan vergelijken met een complete organisatie en dan daaruit oncluderen dat de organisatie daarom groot is. Met dat soort fratsen kun je bij de overheid nog heel groot worden!

Je zou het overkoepelende orgaan moeten schatten op waarde en dat afzetten tegen de UFC. Dat is eerlijker.


Ik denk dat we - om deze vergelijking te laten kloppen - de waarde van niet één maar alle teams uit de NBA moeten optellen. Of was dat je punt? :confused:

haha je had het al opgemerkt! reps voor jou

Biiyen
03-06-2008, 19:26
Probeer burger king te krijgen zou ik zo zeggen
je kunt hier in Nederland pas na 14 jaar weer een kooigevecht , mma op tv hier, nog niet behalve dat ik met sbs6 daarmee bezig ben.
maar om prime time slot op cbs te krijgen.
Alleen america's most wanted trok een paar honder duizend kijkers meer die avond, net zoiets als peter r de vries.

En sporten als baseball en basketbaL ZIJN ER AL VEEL LANGER EN HEBBEN HEEL VEEL TEAMS, DUS HET IS EEN ONGELOOFELIJK PRESTATIE WAT ER NU GEBEURT!

Met andere woorden Mike had gelijk en jij niet.

Heel stoer de caps lock toets gebruiken om iets te benadrukken wat er in het geheel niet toe doet maakt geen indruk op personen ouder dan 12.

anonymous001
03-06-2008, 19:33
Dit is appels en peren...

Je kan 1 team uit een league niet gaan vergelijken met een complete organisatie en dan daaruit oncluderen dat de organisatie daarom groot is. Met dat soort fratsen kun je bij de overheid nog heel groot worden!

Je zou het overkoepelende orgaan moeten schatten op waarde en dat afzetten tegen de UFC. Dat is eerlijker.



haha je had het al opgemerkt! reps voor jou

?????:confused:

Wat wil je nu zeggen?

Biiyen
03-06-2008, 19:59
?????:confused:

Wat wil je nu zeggen?

Jip en Janneke zaten op een bankje.
Janneke zei "Hey, Jip! ga je mee naar de vijver"
"Ja! wat een leuk idee Janneke!"
Ze spongen van het bankje af en rende zo snel ze
konden naar de vijver.
"Kijk daar!" roept Jip, terwijl hij wijst naar de overkant
van de vijver.
"Wat is er dan?" vraagt Janneke

anonymous001
03-06-2008, 21:27
Jip en Janneke zaten op een bankje.
Janneke zei "Hey, Jip! ga je mee naar de vijver"
"Ja! wat een leuk idee Janneke!"
Ze spongen van het bankje af en rende zo snel ze
konden naar de vijver.
"Kijk daar!" roept Jip, terwijl hij wijst naar de overkant
van de vijver.
"Wat is er dan?" vraagt Janneke

Is dit een andere manier om te zeggen dat je je even niet zo goed raad weet met jezelf?

Is ook een emoticon voor: :blush:

Volgende keer gewoon vragen, geeft niks, jongen.

anoniem gg
04-06-2008, 05:25
Met andere woorden Mike had gelijk en jij niet.

Heel stoer de caps lock toets gebruiken om iets te benadrukken wat er in het geheel niet toe doet maakt geen indruk op personen ouder dan 12.


Ok voor alle hersenloze en onozele, deze nieuwe sport mma is het land aan het veroveren met storm. Andere sporten die er al veel langer zijn krijgen het nakijken!

anonymous001
04-06-2008, 07:25
Ok voor alle hersenloze en onozele, deze nieuwe sport mma is het land aan het veroveren met storm. Andere sporten die er al veel langer zijn krijgen het nakijken!

Aha. Je bent dus maar helemaal opgehouden met het geven van argumenten?

Mike
04-06-2008, 10:02
hehe ik geef t ook op :D

als hij niet wil toegeven dat hij het fout had, dan niet. tis denk ik wel duidelijk zo..........

MMA is absoluut NIET de nr2 sport van Amerika, en wie dat wel beweert weet simpelweg niet waar hij het over heeft.

laten we het maar houden op wishful thinking...........

Evilman
04-06-2008, 11:44
O. Ik zie het al. De Boston Celtics, om maar eens een clubje te noemen, is een paar jaar terug gekocht voor 350 miljoen. De geschatte waarde van de UFC is in totaal 1 miljard, dus slechts drie keer zo veel.

Reken maar na...

haha.. ja en de boston celtics zijn EEN club van heel veel in amerika,
die samen 1 groot front zijn op het gebied van 1 sport.
Dus er zijn eigenlijk een aantal dozijn * 350 miljoen..

in tegenstelling tot de ufc.. de enige grote winstgevende mma org van de usa.
als je het over sport hebt kun je niet de ufc vergelijken met 1 club van het hele basketbal in de usa.

anonymous001
04-06-2008, 12:00
haha.. ja en de boston celtics zijn EEN club van heel veel in amerika,
die samen 1 groot front zijn op het gebied van 1 sport.
Dus er zijn eigenlijk een aantal dozijn * 350 miljoen..

in tegenstelling tot de ufc.. de enige grote winstgevende mma org van de usa.
als je het over sport hebt kun je niet de ufc vergelijken met 1 club van het hele basketbal in de usa.

:confused:

Is het nou echt zo moeilijk?!

In het eerste twee zinnen is dat toch precies wat je doet, vergelijken? Namelijk door te vermenigvuldigen met een aantal dozijn?

Dat betekent toch dat basketbal veel groter is dan MMA in de VS?!:twak:

Jezus christus...