PDA

View Full Version : Eye of the beholder: 10-9 for Kimbo in second round



Tony
03-06-2008, 10:04
http://mmamania.com/wp-content/uploads/2008/06/elitexc-kimbo-judgescard.jpg

t seemed — whether it was by coincidence or not — that everybody was doing their part to make sure that Kimbo Slice defeated James Thompson at Elite XC: “Primetime” at the Prudential Center in Newark, N.J. on May 31.

However, the judge in question should have picked a less decisive round to do it — Kimbo took 71 consecutive unanswered blows starting from 1:20 until the end of round two.

To check out the video of Kimbo “winning” round two click here.

Conspiracy theorists … conspire.

Keep in mind that Elite XC does not hire judges nor appoint them to score certain fights. That’s the responsibility of the state athletic commission, which is its own entity and completely separate from Elite XC or any other promotion for that matter.

Tony
03-06-2008, 10:10
Dus conclusie... er zitten dus refs bij die Kimbo serieus de 2e ronde geven.... lijkt me niet echt objectief..

YoMarK
03-06-2008, 10:13
Vreemd is dan weer wel dat hij de eerste ronde een 10-9 voor Thompson heeft geschreven. Dat zou je andersom ook nog kunnen verdedigen. :)

Tony
03-06-2008, 10:26
Ik ga straks na het werk die hele partij nog een keer kijken vanuit een referee's point of view...

Tony
03-06-2008, 10:27
Maarre... feit is dat alledrie de judjes de eerste ronde aan thompson geven... dus blijkbaar heeft hij beter gescored (wellicht door die takedown ofzo)

Als de derde ronde naar een decision was gegaan had wellicht JT met zijn handen in de lucht gestaan. (of 1 in de lucht en 1 op zijn oor)

Biiyen
03-06-2008, 10:57
http://mmamania.com/wp-content/uploads/2008/06/elitexc-kimbo-judgescard.jpg

t seemed — whether it was by coincidence or not — that everybody was doing their part to make sure that Kimbo Slice defeated James Thompson at Elite XC: “Primetime” at the Prudential Center in Newark, N.J. on May 31.

However, the judge in question should have picked a less decisive round to do it — Kimbo took 71 consecutive unanswered blows starting from 1:20 until the end of round two.

To check out the video of Kimbo “winning” round two click here.

Conspiracy theorists … conspire.

Keep in mind that Elite XC does not hire judges nor appoint them to score certain fights. That’s the responsibility of the state athletic commission, which is its own entity and completely separate from Elite XC or any other promotion for that matter.

Jezus wat een ophef zeg... Er staan 5 rondes in het voordeel van Thompson en 1 voor Kimbo. Dus ik begrijp niet hoe dit verklaard dat er gerotzooid wordt!

Kijk eens naar mijn scores bij de pbp die ik gaf, ik gaf de eerste ronde 10-10 OF 10-9 Thompson.

Tony
03-06-2008, 11:12
Point taken Biiyen.. maar je moet dit even zien door de bril waarin men argwaan heeft mbt tot de stoppage.

als je met die bril verder kijkt dan kan je de nodige conclusies trekken... Ik bedoel elke jurylid kan een fout maken of iets fout interpreteren.. maar volgens mij kan je ronde twee simpelweg niet zo interpreteren dat Kimbo hem gewonnen heeft.
maargoed.. zoals ik al zei.. Ik ga die hele partij nog eens kijken. misschien valt het allemaal ook wel mee.

FightingDutchman
03-06-2008, 11:32
Wazig dat iemand die ronde aan Kimbo kan geven... Heb de partij welliswaar maar 1 keer gezien maar ik kan me niet voorstellen dat als je 1,5 minuut op je hoofd geslagen wordt zonder iets terug te doen dat je de ronde dan nog kunt winnen...

Conclusie; Wazige actie van dit jury lid, voor de uitslag van de partij niet echt relevant...

MilfhunterMMA
03-06-2008, 11:35
Dit is echt verschrikkelijk. Hier zou een comissie voor moeten opgericht worden ofzo die beslissingen terug kunnen draaien. dit is toch te gek voor woorden.

FightingDutchman
03-06-2008, 11:36
Dit is echt verschrikkelijk. Hier zou een comissie voor moeten opgericht worden ofzo die beslissingen terug kunnen draaien. dit is toch te gek voor woorden.

Naja dan zou de ronde naar Thompson gaan maar blijft de Stoppage nog altijd staan dus dat zou niet veel zin hebben.... Tenzij je de stoppage ook terug kan draaien maar dat gaat never nooit gebeuren!

Al ben ik het met je eens dat het op zijn minst raar is!