PDA

View Full Version : Marquardt's Piledriver



Tony
10-06-2008, 13:05
http://farm4.static.flickr.com/3023/2565573346_8e88cf2d19_o.gif

Sjongejonge.. dat mag toch niet meer gebeuren.. Piledrivers zijn toch verboden in MMA.. toch?

Paganstars
10-06-2008, 13:11
wtf!! volgens mij wel ja!

Garcia
10-06-2008, 13:15
verboden toch

Tony
10-06-2008, 13:19
Herb Dean liet het gevecht doorgaan...

als je goed kijkt zie je volgens mij dat Leites zich nog een beetje kan opvangen met zijn armen/ellebogen...

maar toch.. Zo is het echt wachten op de eerste binnen de ufc met een gebroken nek.

HUNTER
10-06-2008, 13:19
wat een onzin

als je zo'n slechte shoot maakt dat je je zo laat pakken en ondersteboven laat houden dan moet je maar leren valbreken

straks wordt de supplex ook nog verboden zeker :twak:

anonymous001
10-06-2008, 13:23
wat een onzin

als je zo'n slechte shoot maakt dat je je zo laat pakken en ondersteboven laat houden dan moet je maar leren valbreken

straks wordt de supplex ook nog verboden zeker :twak:

Mee eens...

Daar komt bij dat het volgens mij nog helemaal niet zo makkelijk is om op die manier een nek te breken.

Ik zeg: uittillen en slammen met die hap!

Briant
10-06-2008, 13:44
Marquadt deed een aantal gekke dingen in deze wedstrijd ja, knie naar het hoofd op de grond, ellebogen op het achterhoofd en dan deze piledriver. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit iemand ko zien gaan van zo'n pile driver, maar echt goed voor je nek kan het niet zijn.

De man van 14K
10-06-2008, 13:46
Marquadt deed een aantal gekke dingen in deze wedstrijd ja, knie naar het hoofd op de grond, ellebogen op het achterhoofd en dan deze piledriver. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit iemand ko zien gaan van zo'n pile driver, maar echt goed voor je nek kan het niet zijn.


ik vind het wel een vette move!

Tony
10-06-2008, 14:00
wat een onzin

als je zo'n slechte shoot maakt dat je je zo laat pakken en ondersteboven laat houden dan moet je maar leren valbreken

straks wordt de supplex ook nog verboden zeker :twak:

Bullshit Sebas...

regels zijn regels.. en de regels verbieden het om een piledriver te maken.
Zie Rule 18.

Rules of the octagon

1. Butting with the head.
2. Eye gouging of any kind.
3. Biting.
4. Hair pulling.
5. Fish hooking.
6. Groin attacks of any kind.
7. Putting a finger into any orifice or into any cut or laceration on an opponent.
8. Small joint manipulation.
9. Striking to the spine or the back of the head.
10. Striking downward using the point of the elbow.
11. Throat strikes of any kind, including, without limitation, grabbing the trachea.
12. Clawing, pinching or twisting the flesh.
13. Grabbing the clavicle.
14. Kicking the head of a grounded opponent.
15. Kneeing the head of a grounded opponent.
16. Stomping a grounded opponent.
17. Kicking to the kidney with the heel.
18. Spiking an opponent to the canvas on his head or neck.
19. Throwing an opponent out of the ring or fenced area.
20. Holding the shorts or gloves of an opponent.
21. Spitting at an opponent.
22. Engaging in an unsportsmanlike conduct that causes an injury to an opponent.
23. Holding the ropes or the fence.
24. Using abusive language in the ring or fenced area.
25. Attacking an opponent on or during the break.
26. Attacking an opponent who is under the care of the referee.
27. Attacking an opponent after the bell has sounded the end of the period of unarmed combat.
28. Flagrantly disregarding the instructions of the referee.
29. Timidity, including, without limitation, avoiding contact with an opponent, intentionally or consistently dropping the mouthpiece or faking an injury.
30. Interference by the corner.
31. Throwing in the towel during competition.

Paganstars
10-06-2008, 14:10
Wist het wel dat piledriving verboden is... dit had niks te maken met een slechte shoot of slam/supplex poging!

Hoek
10-06-2008, 14:50
Die regel wordt alleen niet gehandhaafd. Ik heb nog nooit een scheidsrechter ertegen zien ingrijpen.

Tony
10-06-2008, 14:51
Hoe vaak hebben we piledrivers in mma dan meegemaakt?

Ik hiervoor pas alleen bij Nogueira-sapp en Sapp tegen die kleine japanner...
allebei in pride.

The_Game
10-06-2008, 15:09
Vond het persoonlijk wel een stoere move maar inderdaad wel verboden. denk dat Marquardt een beetje wanhopig was.

Iwan
10-06-2008, 15:18
Lijkt me niet echt gezond voor je tussenwervelschijven...

761217186
10-06-2008, 15:39
Deze actie is gewoon NOT DONE, het ziet er zeker spectaculair uit, hier ben ik het helemaal mee eens. Echter is het wel degelijk een gevaarlijke actie in mijn ogen. of je nek snel breekt weet ik niet, maar een opdonder voor je nek/ rug lijkt het me zeker. ik vergelijk het een beetje met duiken in ondiep water, oke... hierbij komt de klap vaak onverwachts, en daarom is de vergelijking niet helemaal juist.... maar toch.... BRRR, NOT Done.

YoMarK
10-06-2008, 15:46
Ik dacht dat dit gewoon mocht, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

Tony
10-06-2008, 16:29
quote van Big John Mccarthy

McCarthy also pointed out that nothing was said about Marquardt's pile driver at the end of the fight in which he hoisted Leites and spiked him on his head - a move that was blatantly illegal under unified rules.

Evilman
10-06-2008, 20:31
die slams ala rampage lijken me ook niet gezond.
whiplash?? tis dat t keiharde atleten zijn.. een normaal
iemand zou gerust kapot gaan.

in pride is er nog n piledriver door nogueira gemaakt..
de kleine nogueira. nee de Echte klein :p franca.

Hitpoint
10-06-2008, 20:42
Een klap tegen je hoofd is ook niet bepaald gezond;) Ik vind piledrivers ook erg spectaculair, maar er moeten grenzen getrokken worden. Uiteindelijk is de gezondheid van een vechter het belangrijkste.

Tony
11-06-2008, 09:44
En nog een recente (minder goed gelukte) piledriver:

http://assets.sbnation.com/imported_assets/7183/gjg_medium.gif

Dong Hyun Kim did a Cradle Piledriver to Jason Tan.

viCo
11-06-2008, 12:32
Terecht verboden... niet echt gezond voor je wervels. Ziet er vet uit, maar als je dat wilt zien, moet je maar naar WWE etc. gaan kijken.