PDA

View Full Version : BIG John Mccarthy pleit voor Knieën naar een downed opponent

Tony
10-06-2008, 15:28
http://www.cdn.sherdog.com/_images/news/2008_06/13148.jpg

"Big" John McCarthy will propose legalizing knees to the head of a grounded opponent when the Association of Boxing Commissions meets for its annual convention July 2-5 in Montreal. McCarthy, who retired from officiating in December, made the revelation during Sherdog.com's Beatdown radio show on Monday.

"It's a good technique," said McCarthy, who refereed 535 matches during his 15-year career. "It's a very effective tool, and it opens fights up."

The most recognized referee in the game has met privately with ABC representatives in the last few months to discuss amendments to the sport's Unified Rules of Combat. The ABC will unveil their efforts at its annual gathering, where its membership of nearly 80 state and tribal athletic commissions throughout North America will review them.

McCarthy also addressed the controversy surrounding referee Dan Miragliotta, who was criticized for his officiating in the Kevin "Kimbo Slice" Ferguson-James Thompson (Pictures) main event at EliteXC "Primetime" on May 31 in Newark, N.J., and the Brandon Vera (Pictures)-Fabricio Werdum (Pictures) heavyweight matchup at UFC 85 on Saturday in London.

"A lot of people are all over Dan," McCarthy said. "Refereeing - it's opinion. Some people are going to look at you and say, ‘You're right,' and some people are going to look at you and say, ‘You're wrong.' We're all human."

Miragliotta made what many viewed as a crucial error in judgment in the Ferguson-Thompson bout on CBS, when he forced the fighters to stand after Thompson had passed Ferguson's guard and secured side control on the ground in the second round.

"When your opponent gets to side control, there are very few things you can do," said McCarthy, who was offered the chance to officiate the Ferguson-Thompson fight. "When you take a fighter out of side control, you're giving the advantage to one fighter over another. James was in a dominant position, and Dan stood them up."

Miragliotta again found himself in the spotlight over the weekend, when he halted the match between Vera and Werdum at UFC 85. Werdum, a Brazilian jiu-jitsu black belt, had achieved a dominant position and was striking from the full mount, though Vera appeared to be deflecting most of Pride Fighting Championships veteran's shots when Miragliotta intervened with 20 seconds to go in the first round.

Vera lashed out at the referee in a post-fight press conference.

"That ref sucks," he said. "I'm pissed."

McCarthy admits Miragliotta left himself open for criticism.

"Would I have stopped the fight? No, I wouldn't," McCarthy said. "You've got to give Brandon a chance to get out of that position, and you've got to give Fabricio the chance to make it a definitive victory."

Miragliotta, however, was not the only referee around which questions swirled. Herb Dean (Pictures)'s decision-making was the subject of post-fight analysis, too, after he penalized Nate Marquardt twice in his middleweight showdown with Thales Leites (Pictures). Marquardt was docked for throwing what was clearly an illegal knee in the second round and was penalized again in the third for an elbow that looked clean on replays. McCarthy described an illegal strike to the back of the head as one that lands from the crown of the head to the base of the spine with a one-inch variance on to each side of the centerline. McCarthy referenced a mohawked fighter to illustrate the illegal area.

"Was it illegal?" McCarthy asked in regard Marquardt's elbow. "No, it wasn't."

McCarthy also pointed out that nothing was said about Marquardt's pile driver at the end of the fight in which he hoisted Leites and spiked him on his head - a move that was blatantly illegal under unified rules.]

"That's one throw you cannot do," McCarthy said. "The only other time I've seen it was when Bob Sapp (Pictures) did it to Antonio Rodrigo Nogueira (Pictures) in Pride."

McCarthy maintains an active role in helping to improve judging and officiating at MMA events. He railed against the current establishment in the sport and said he retired as a referee because of the "good old boys" network that existed within some athletic commissions.

"I left because people were put into positions based on who they know, not what they know," McCarthy said. "It really drove me nuts. I did not want to be a part of that. It's a problem within our sport, and it needs to change."

Tony
10-06-2008, 15:28
Big John for president.. en snel een beetje aub

chief108
10-06-2008, 16:05
zal me benieuwen of ze daarvoor zullen gaan....

voor die knieën dan...

als president kunnen ze hem zeker wel gebruiken :p

micha
10-06-2008, 21:27
heath herring zou daar ook erg blij mee zijn

Tony
10-06-2008, 21:36
En what about Wandy en Rampage :lol:

chief108
10-06-2008, 21:41
hell yeah....

The Bulldog
10-06-2008, 22:14
Big John Mcarthy RULES:headbang::headbang:

Mike
10-06-2008, 22:37
ik mis de footstomps en knies to head ook maar als ze dat in de ufc gaan invoeren , krijg je een hoop tegenstanders van de sport erbij

lijkt me heel erg sterk dat dit gaat gebeuren

Virus
11-06-2008, 01:00
heath herring zou daar ook erg blij mee zijn

Ghehe... inderdaad... Mr. Herring is koning op het gebied van de knieën op de grond...

zokizo
11-06-2008, 10:03
"I left because people were put into positions based on who they know, not what they know," McCarthy said. "It really drove me nuts. I did not want to be a part of that. It's a problem within our sport, and it needs to change."
Dit is zeekr zo in de UFC. Je ziet ookd at bepaalde vechters meer worden gepushd dan andere. Heeft vooral met promoten te maken en meer PPV. Kimbo in met Elitexc is een extreem voorbeeld. Maar bij de UFC kunnen ze er ook wat van.

FOCUS
11-06-2008, 10:24
ik zou me ook pas sterk maken voor knieen naar het hoofd als ik gestopt was:hypocrite:

Paganstars
11-06-2008, 10:43
Big John is een van de beste refs ooit... die kerel moet zich hard maken voor een overkoepelende globale bond!

Tony
11-06-2008, 10:52
Inderdaad.. Als er al ooit iets zou kunnen komen van een soort internationale MMA federatie... Dan is er maar een aantal mensen die van mij in de board mogen komen...

Met stip op 1: Big John
En Matt Hume (http://en.wikipedia.org/wiki/Matt_Hume) zou ik ook heel graag in die board zien zitten...

FOCUS
11-06-2008, 10:56
waarom nou weer een overkoepelende organisatie?
ik zie liever diversiteit van bonden, regels, battleground, leagues etc.
iedere regel heeft zn eigen consequenties voor de manier van vechten.

kickboxer1987
11-06-2008, 10:57
Dit is zeekr zo in de UFC. Je ziet ookd at bepaalde vechters meer worden gepushd dan andere. Heeft vooral met promoten te maken en meer PPV. Kimbo in met Elitexc is een extreem voorbeeld. Maar bij de UFC kunnen ze er ook wat van.

niet helemaal waar over kimbo, Elitexc is geen PPV maar gewoon ratings.

maarja is wel vervelende discussie die hier al vaker plaats heeft gevonden: sportbelangen vs commerciele belangen.

Ontopic,
Persoonlijk vindt ik knieen naar het hoofd mooi om te zien, het geeft de north south position ook veel meer mogelijkheden! invoeren die handel

Tony
11-06-2008, 11:19
waarom nou weer een overkoepelende organisatie?
ik zie liever diversiteit van bonden, regels, battleground, leagues etc.
iedere regel heeft zn eigen consequenties voor de manier van vechten.

Ja daar heb je idd ook weer een punt..

Maar wij, de mma liefhebbers, zouden allemaal graag zien dat vechters van de ene organisatie kunnen vechten met vechters uit andere organisaties... logisch... meer mogelijkheden, vette matches etc..

Zo'n uitwisseling wordt momenteel flink tegengewerkt door de organisaties en de bijbehorende regels...

Een overkoepelend adviesorgaan ofzo mbt regelgeving zou al een flinke stap voorwaarts kunnen zijn.

Dus stel: DREAM hanteerd regelgeving X
UFC hanteerd regelgevind Y

Als ze tegen elkaar uit zouden komen dan moet er eerst besloten worden of ze nu op X of op Y vechten..

Daarom, verplichte adaptatie van Regelgeving Z (alleen bij multi-organisationele fights)

chief108
11-06-2008, 11:26
dat lijkt me wel wat idd...

FOCUS
11-06-2008, 11:26
jawel,

maar die verschillende organisaties hebben geen problemen met elkaars regels, dat zouden de vechters zelf kunnen aangeven.
Het gaat om geld/macht.
maak je een overkoepelende bond, dan moeten alle klootzakken en Dana-fucking-Whites van de wereld erin zitten. Gevolg; nog meer machtsstrijd.
Klinkt niet echt als een utopie:(.

Tony
11-06-2008, 11:33
Nou, die hebben volgens mij wél problemen met elkaars regels..

Stel UFC leent Machida uit aan DREAM/Sengoku (dus met knieen naar downed opponent)... dan zou UFC willen dat de UFC regels gehanteerd worden.

UFC heeft in het verleden Liddell uitgeleend aan pride.. Maar toen was PRIDE > UFC.

Denk dat dat niet snel meer zal gebeuren...

Adrenalin MMA snapt het... gewoon geen exclusief contract.. is ook al heel wat waard.

FOCUS
11-06-2008, 12:50
ja, maar als de vechters lang genoeg vantevoren weten op welke regels ze tegen elkaar vechten en de vechters gaan akkoord is er niets aan de hand toch?
of geef de uitdager een bonus als ie volgens de regels van de andere organisatie vecht...

Maar nee, het geld moet naar de fucking Whites...
gaat om macht, aanzien, prestige, CASH

Tony
11-06-2008, 12:57
jawel.. dan is er wel wat aan de hand...

Kijk... stel vechter X vecht op regels Y in een kooi....
Vechter A vecht op regels B in de ring..

Als A komt vechten in die kooi... ook al gaat ie er mee akkoord... Dan mist ie een heel stuk ervaring.. want het is gewoon een compleet andere game die je niet zomaar binnen 2 maanden leert. En als de vechter verliest, verliest ook de organisatie achter de vechter...

Als zo'n overkoepelende unified regels er komen.. Dan kunnen vechters in theorie al jaren van te voren zich aan passen aan die regels... en dus niet ff 2 maanden van te voren oefenen in een kooi.. maar echt al vanaf het begin..

FOCUS
11-06-2008, 13:30
jawel.. dan is er wel wat aan de hand...

Kijk... stel vechter X vecht op regels Y in een kooi....
Vechter A vecht op regels B in de ring..

Als A komt vechten in die kooi... ook al gaat ie er mee akkoord... Dan mist ie een heel stuk ervaring.. want het is gewoon een compleet andere game die je niet zomaar binnen 2 maanden leert. En als de vechter verliest, verliest ook de organisatie achter de vechter...

Als zo'n overkoepelende unified regels er komen.. Dan kunnen vechters in theorie al jaren van te voren zich aan passen aan die regels... en dus niet ff 2 maanden van te voren oefenen in een kooi.. maar echt al vanaf het begin..

ok,
maar dan moeten alle organisaties concessies doen;
net als in nederland is iedereen dan uiteindelijk ontevreden

zokizo
11-06-2008, 13:40
Ja je krijgt idd dan gezeik of het een kooi of een ring moet zijn. Persoonlijk vind ik dat een ring MMA meer op een sport laat lijken wat we toch allemaal willen. Aan de andere kant heb je minder stoppages met een kooi.
Probleem is dan ook dat veel worstelaars liever in een kooi vechten om hun tegenstanders tegen de kooi te controleren. Ze gebruiken ook de kooi voor takedowns waar ze speciaal voor oefenen.

Maar heb ook liever een unified MMA organisatie. Maar denk dat er nu teveel macht door de UFC wordt uitgeoefend om dit te voorkomen. Dit zou betekenen dat er minder geld in het laatje zou komen.

Tony
11-06-2008, 13:40
ja...

weet je focus... je hebt gelijk.. uiteindelijk is het toch nooit goed idd...
want uiteindelijk wil een ufc natuurlijk die minste concessies doen omdat hun de grootste zijn...
and so on
and so on
and so on

zokizo
11-06-2008, 13:42
[quote=kickboxer1987;560780]niet helemaal waar over kimbo, Elitexc is geen PPV maar gewoon ratings.

Ja dat is waar. Maar doel op kijkcijfers en promotie in dat geval.