PDA

View Full Version : HARDONK vs SANCHEZ: Wat vonden we ervan! SPOILERRRRRRRRR



MJOKKIE
10-06-2008, 17:04
Veelzijdige, vette partij! Ging alle kanten op en dat is leuk om naar te kijken. En natuurlijk is het top dat Antonie weer een zege heeft behaald en nog wel op K.O. Een mooi visitekaartje om aan boord te kunnen blijven!

Hardonk heeft een harde kop, kan een klap nemen en terugknokken. Op zijn rug is hij door zijn BJJ-skills redelijk veilig, maar niet meer dan dat. Het probleem is dat hij er te snel beland. Hardonk zal eenmaal op zijn rug meer moeten 'scramblen', maar beter maakt hij zelf wat meer take-downs en beland ie bovenop.

Ik denk dat hij genoeg BJJ heeft om veilig te zijn. Voor wat betreft zijn stand-up skills vertrouwd hij teveel op zijn basis. Jammer, het zou zijn ultieme wapen moeten zijn! Do what you're best at!!
Hij liet zich verrassen en vocht te statisch waardoor hij makkelijk te raken was. Tegen betere tegenstanders (Sanchez is overigens ook geen pannekoek) gaat hij daar problemen mee krijgen.
Ik bedoel waarom krijgt hij, de stand-up guy, de eerste oplawaai. Dat had em ook zomaar die pot kunnen kosten.

Dus Antoni, terug in je Muay Thai hok, hier in Nederland wel te verstaan. Zodat je de UFC kan gaan rulen met origineel Hollands sloopwerk.

HUNTER
10-06-2008, 17:11
Lijkt me inderdaad nog wel even handig dat er wat takedown defense wordt getraind..... Het leek net of hij niet durfde in te komen met lowkicks omdat hij dan neergehaald dreigde te worden.

Maar goed, hij heeft wel weer een Ko zege en dat is waar het om gaat! Super prestatie en volgende keer maar weer in de main card :)

MJOKKIE
10-06-2008, 17:16
Hij had een hele mooie sprawl, dat wel!

HUNTER
10-06-2008, 17:20
ja maar hij werd ook een keer of drie erg makkelijk uit balans gebracht.... die ene sprawl kickte ass, maar Sanchez was toen al niet meer zo heel scherp

Jochem
10-06-2008, 17:27
Was een toppartij! Hij werkt aan zijn worstelen, bjj en muay thai met topcoaches, dus dat komt wel goed.

Ik vond alleen zijn dekking iets teveel muay thai met alleen zijn hand voor zijn kin. Met die kleine handschoentjes wordt je dan alsnog geraakt.

In MMA zie ik liever de "karate" dekking, met de hand op het achterhoofd (of bovenop, zodat de onderarm en bovenarm de kin beschermen. Rampage en Tito O. zie je dit veel doen. Maar ja, das mijn mening, je staat dan wel meer open voor body shots. Ieder zijn ding.

Ralph
10-06-2008, 17:46
Prima partij! Zoals al eerder gezegd kan z'n takedown defense nog wel wat scherper, maar voor de rest zag het er goed uit en hij kan een beste pets hebben! En wat betreft z'n staande werk: hij gaf zelf meteen al aan dat hij te laat met lowkicks startte. Hij had wel wat meer mogen scoren idd in het begin. En op de grond nog wat sweeps aanleren? Z'n verdediging op de grond zag er trouwens erg goed uit!
En ook respect voor Sanchez! Als die wat meer cardio traint dan komt ie er ook wel. Hij heeft iig een serieuze stoot in huis, vooral die uppercuts waren hard.

Nopain85
10-06-2008, 18:09
Vond dat hij een beetje weinig head movement had en te weinig afstand hield , maar voor de rest vond ik hem goed hij hield die sanchez heel goed bij zich op de grond en wachte op de standup.


feli antoni!

marcelt
10-06-2008, 19:57
Sanchez was de betere bokser en had de betere take downs. Antoni verdedigde goed op de grond, maar kreeg de laatste keer toch wel wat serieuze klappen en ellebogen op de grond. Verder heeft ie ook staand aardig wat geïncasseerd. Hij had inderdaad beter eerder met low kicks kunnen beginnen. Die waren super en zijn knieen en stoten ook. Take down defense moet wel beter. Maar hij had een mooie sprawl, dus maakt vorderingen. Hij kan in ieder geval aardig wat hebben en heeft de partij met een echt vechtershart gewonnen! Gefeliciteerd Antoni!

Evilman
10-06-2008, 20:28
zn bjj.. mwa.. meer verdedigend gebruikt.
hij had echt prachtige kansen voor armbars..
maar nooit gebruikt.

en ja.. eerst kicken.
+ wat meer heamovement. hij staat echt stil en wacht
lijkt het. t eind was wel kicken. je hoort m ook schreeuwen
bij elke stoor :D nog ff alles geven.

Hitpoint
10-06-2008, 20:33
Ben blij dat Hardonk gewonnen heeft, maar die lowkicks hadden echt eerder mogen komen. Hij brengt ze zo bruut, na een paar heeft welke tegenstander dan ook daar last van.

Antoni op maincard, ik ben ckr voor!!!!:thup:

MilfhunterMMA
10-06-2008, 21:16
soms moet ie misschien is omhoog gaan met zn trappen

mykel
10-06-2008, 22:25
Dat was de lauwste partij van de hele UFC 85

Kaun
10-06-2008, 23:15
zow die Sanchez kan ook wel wat hebben,,die laatste stoten van Hardonk waren echt snoeihard

kooivechter
10-06-2008, 23:32
echt een hele toffe pot. hardonk gooide op het eind echt alles in z'n stoten. die sanchez kan idd wat hebbe zeg. niet normaal meer

Briant
10-06-2008, 23:51
Zeker meer werken aan zn jiu jitsu (meer scramble, minder afklemmen) en takedown defense. Pluspunten zeker zn stand-up en zn doorzettingsvermogen!

MilfhunterMMA
11-06-2008, 00:48
Waarom die lowkicks zo laat kwamen, snap ik ook niet. Als je de commentatoren zo hoorde, zaten die er ook op te wachten. Ze hadden het erover alsof het z'n trademark is.


Op zich snap ik het wel. Hardonks beweegreden zou kunnen zijn dat hij bij een lowkick kwetsbaar is voor een takedown. Misschien wilde hij eerst sanchez moe laten worden of even kijken wat zijn intenties waren.

anonymous001
11-06-2008, 01:04
Dat was de lauwste partij van de hele UFC 85

Nope.

Wiman -Tavares was echt heel erg goed, en veel beter, dus.

En daarna Hughes - Alves.

Maar het was een leuke partij. ;)

marcelt
11-06-2008, 09:38
Zeker meer werken aan zn jiu jitsu (meer scramble, minder afklemmen) en takedown defense. Pluspunten zeker zn stand-up en zn doorzettingsvermogen!

Wat is scramble?

Tony
11-06-2008, 09:49
Scrambling.. Als het gevecht bv na een clinch situatie half naar de grond gaat (takedown) en persoon X komt op de grond terecht, dan wil ie of zo snel mogelijk weer opstaan of zo snel mogelijk in een goeie positie terecht komen.. dat hele proces noemt men scrambling..

taizbra
11-06-2008, 10:21
Vond het ook een zeer vette pot.. Hardonk wist op de grond Sanchez bijzonder goed te neutralizeren en wist soepeltjes guard te verkrijgen nadat Sanchez die mooie takedown met side control wist te scoren halverwege ronde 1.

Echter ben ik het volledig met Jochem eens en zou Hardonk er naar mijn mening goed aan doen om zijn verdediging ietwat minder MT en meer MMA aan te passen..

En die lowkicks.. héérlijk zeg.. Beiden heren hebben laten zien dat ze ook tegen een stootje kunnen.. Jammer dat Luis Arthur Cane Light Heavyweight vecht want ik had hem graag gezien tegen onze Hardonk..

The Bulldog
11-06-2008, 10:35
ten eerste , ik wilde dat ik dat in mijn mars had allemaal.

ten 2e... vond ik Hardonck opvallend statisch knokken waardoor hij er toch echt een behoorlijk stel moest weg slikken.en met die gloves klappen van een HW is vaak zitten natuurlijk....kwam laat met de low kicks en ik had eerlijk gezegd een actiever grond spel van hem verwacht..
Maar wat een vechters hat, incasserings vermogen en vrelijke vette low kicks...ik vond de partij echt een leuke om te zien...alles zat er in...

Tony
11-06-2008, 10:40
En dan dat einde he.... zo heerlijk erop los vegen, schreeuwen en stoten..

top.. Hardonk heeft heel wat zieltjes gewonnen in de UK... want publiek vond het super.

Tony
11-06-2008, 10:41
was dit niet hardonks laatste gevecht van zijn huidige contract.... iemand meer info?

Briant
11-06-2008, 10:43
Scrambling.. Als het gevecht bv na een clinch situatie half naar de grond gaat (takedown) en persoon X komt op de grond terecht, dan wil ie of zo snel mogelijk weer opstaan of zo snel mogelijk in een goeie positie terecht komen.. dat hele proces noemt men scrambling..

Ja inderdaad dit is belangrijk omdat als je een goede grondvechter tegenover je hebt, het bijna onmogelijk is door alleen maar afklemmen een hervatting af te dwingen (omdat de grondvechter zich gewoon los vecht). Daarom is het belangrijk dat hij zelf in staat is om op zn voeten te komen en te beuken (hij is nu al in staat goed te beuken :P)

The Bulldog
11-06-2008, 10:49
ja dat beuken zit idd wel goed...pffff deamn...

Garcia
11-06-2008, 10:49
Het was absoluut een hele leuke partij om te zien.

zokizo
11-06-2008, 10:57
Vette partij!

Idd Hardonk moet werken aan zijn headmovement en verdediging. Hij kreeg te veel onnodige klappen. Maar respect dat ie goed recoverde.
Dan idd ook de low kicks vaker gebruiken en af en toe een high kick geven! Als de high Kicks net zo hard zijn als de low kan je je tegenstanders eens goed verassen!
Leuk om weer een Hollander in de UFC te zien. Hoop dat ie blijft winnen!

MJOKKIE
11-06-2008, 11:14
Op zich snap ik het wel. Hardonks beweegreden zou kunnen zijn dat hij bij een lowkick kwetsbaar is voor een takedown. Misschien wilde hij eerst sanchez moe laten worden of even kijken wat zijn intenties waren.


Ja dat zou kunnen, maar door hem moe te laten worden loopt ie wel eerst tegen een beuk aan die hem bijna de pot kost. Hardonk heefdt veel potentie. Om te beginnen beschikt hij over de allerbelangrijkste vaardigheid: een vechtershard. Daarnaast heeft hij ee goede techniek. Zowel staand, als inmiddels op de grond. Hij moet er alleen iets assertiever en agressiever mee omgaan. Ik vraag me af of hij ook wel eens met andere MMA-ers in de VS traint. Gewoon ervaring in MMA-training opdoen. Hij woont in LA. Waarom gaat ie niet met Lucia Rijker boksen.
Ze kennen elkaar want komen beide van Vos. Komt zijn beweeglijkheid ten goede.
En hij zou wellicht meer bij Ernesto moeten trainen. Zijn kickboks skills worden niet genoeg benut omdat ie niet genoeg staand ritme heeft.

Neemt niet weg dat ik het een vette pot en een vette prestatie vind!:thup: