PDA

View Full Version : Vuijsters verliest kort geding



Tony
13-06-2008, 11:34
http://www.nu.nl/img.db/1588998+s(120!x120!)

UTRECHT - Judoka Grim Vuijsters heeft het kort geding dat hij had aangespannen tegen de judobond (JBN) over deelname aan de Olympische Spelen verloren. De voorzieningenrechter in Utrecht heeft dit bepaald.
ANP

Vuijsters vond dat hij gezien zijn prestaties van de afgelopen maanden recht had op het ticket in de klasse boven 100 kilogram. De jubobond kende het startbewijs echter toe aan Dennis van der Geest.

Rechter

Vuijsters wilde de strijd in een tweekamp met Van der Geest uitvechten, maar de rechter wees dit af. Volgens de rechter heeft de jubobond zich aan alle regels gehouden.

Dat Vuijsters begin dit jaar op verschillende toernooien aanmerkelijk beter presteerde dan Van der Geest doet er volgens de rechter niet toe. Op dat moment kon Vuijsters volgens de regels van de bond al niet meer tot het olympische kwalificatietraject worden toegelaten.

Dat kon alleen bij een tussentijdse evaluatie in oktober 2007. De technische staf had toen echter besloten om Van der Geest het olympisch kwalificatietraject te laten ingaan omdat hij het meest kans maakte op een medaille.

Volgens de rechter is de regeling die de bond hanteerde niet onredelijk "omdat de bond geacht moet worden de strekking te hebben om de judoka's die voor uitzending naar de Olympische Spelen in aanmerking komen gedurende langere tijd de mogelijkheid te bieden zich voor te bereiden, zonder dat hun positie wordt bedreigd."

Advocaat

Advocaat Kees Schillemans van Van der Geest reageerde opgelucht. "Er is nog wel spoedappèl mogelijk, maar het vonnis is zo goed gemotiveerd door de rechter. Ik verwacht niet dat dit zal gebeuren."

Cor van der Geest had wel verwacht dat de uitspraak in het voordeel van zijn zoon zou uitvallen. "We hadden hier wel rekening mee gehouden.

Het is prettig voor Dennis dat we dit boek nu kunnen sluiten, want dit is nooit goed voor een sporter. Maar op deze manier moeten we het niet willen en moet je ook niet met elkaar willen omgaan."

Effective
13-06-2008, 11:40
Denk ook niet dat Grim nu nog voor een spoedappèl gaat, het was vooraf een gelopen race...

NTT-FX
13-06-2008, 11:46
tja... tuuuurlijk is de jbn eerlijk geweest... wie kan daar nu aan twijfelen ? :rolleyes:


Gambatte Grim !!

Jochem
13-06-2008, 11:48
Ach, gewoon de komende 3 jaar net zo presteren als afgelopen jaar.

Garcia
13-06-2008, 11:57
Klote voor hem

HUNEBED
13-06-2008, 12:50
volgens de regels zou het allemaal ook wel zijn maar wanneer 1,5-2 jaar al "vast staat" dat van der Geest gaat omdat er toch geen andere waardige Olympische kandidaten rondlopen is wel heel "slim" gespeeld door jbn - a.k.a. - coach Cor
onder het mom van: "We gaan gewoon, wat er ook gebeurt"

amilster
13-06-2008, 19:05
Ik vind het ook maar een vreemd verhaal "die periode waarop iemand zich ongestoord door de mogelijkheid te bieden zich voor te bereiden, zonder dat hun positie wordt bedreigd." lijkt me aan de onredelijk lange kant voor andere kanshebbers.
Misschien dat die hele poppenkast en reacties van suporters ervoor gaat zorgen dat de JBN de regels gaan aanpassen, ik hoop het in iedergeval van harte!

Tony
13-06-2008, 19:12
Als Dennis dalijk goud pakt vond iedereen het een goeie beslissing en klaagt er niemand.

Als Dennis verliest wordt ie verfoeid en klaagt iedereen steen en been dat Grim had moeten gaan.

gustafacci
14-06-2008, 00:25
Als Dennis dalijk goud pakt vond iedereen het een goeie beslissing en klaagt er niemand.

Als Dennis verliest wordt ie verfoeid en klaagt iedereen steen en been dat Grim had moeten gaan.


Nee hij hoort er gewoon niet te staan. Wat heeft een kwalificatie nou voor nut als je er toch corrupt word geselecteerd. Ze kunnen volgende keer de hele kwalificatie beter gewoon helemaal afschaffen, bespaart de verliezers moeite en valse hoop. Misschien heeft van de geest hiervoor wel een keer goud gewonnen maar blijkbaar is Vuijsters beter want hij presteerde veel beter afgelopen tijd.

Hoe zou jullie (mensen die het wel normaal vinden) het vinden als de Fifa nu zou zeggen: Nederland jullie hebben alle voetbalwedstrijden tijdens het EK voorronde gewonnen maar wij denken dat Roemenië en Italië meer kans maken om de finale te winnen dus zei gaan door. Dan zou je als speler/supporter ook zwaar gen**it voelen

The Bulldog
14-06-2008, 00:37
gewoon genaaid...... als je het hele seizoen beter presteerd dan de ander hoor jij te worden uitgekozen....vreselijk jammer voor hem...


Hoop dat v/d Geest de verwachtingen van de bond waar kan maken....

FOCUS
14-06-2008, 01:25
genaaid idd

keihard trainen en presteren
en dan op deze wijze verliezen

anonymous001
14-06-2008, 01:32
Ik ben het met de afgelopen drie posts zwaar oneens, maar ben nu te moe en te euforisch om er (weer) over door te gaan.

Tot morgen!

The Bulldog
14-06-2008, 10:04
Ik ben het met de afgelopen drie posts zwaar oneens, maar ben nu te moe en te euforisch om er (weer) over door te gaan.

Tot morgen!

dus jij hoopt dat v/d geest het niet goed doet?:D

anonymous001
14-06-2008, 10:32
Nee hij hoort er gewoon niet te staan. Wat heeft een kwalificatie nou voor nut als je er toch corrupt word geselecteerd. Ze kunnen volgende keer de hele kwalificatie beter gewoon helemaal afschaffen, bespaart de verliezers moeite en valse hoop. Misschien heeft van de geest hiervoor wel een keer goud gewonnen maar blijkbaar is Vuijsters beter want hij presteerde veel beter afgelopen tijd.

Hoe zou jullie (mensen die het wel normaal vinden) het vinden als de Fifa nu zou zeggen: Nederland jullie hebben alle voetbalwedstrijden tijdens het EK voorronde gewonnen maar wij denken dat Roemenië en Italië meer kans maken om de finale te winnen dus zei gaan door. Dan zou je als speler/supporter ook zwaar gen**it voelen

Dit is gewoon onredelijk. Waarom zou het zo moeten zijn dat je goed presteert op de toernooien waarin Vuijsters nou net uitblonk? Waarom die toernooien? Is dat het enig denkbare kwalificatietraject? Lijkt me onzin.

Het is altijd lastig om iemand te selecteren, en de JBN heeft deze manier gekozen. Dat is (blijkbaar, zie uitspraak rechter) hun goed recht.

Je vergelijking gaat dan ook helemaal mank. Het zou moeten zijn:

Grim Vuijsters is net als Wales die in een oefenwedstrijd goed presteert (ik weet zo effe niet wat de uitslag was, maar you get the point) en dan claimt recht te hebben op een plek op een EK. Het was gewoon niet aan de orde.

Jammer, volgende keer beter.

@ Underdog, sorry had even niet gezien dat je ook iets heel zinnigs zei. ;)Go Dennis!:wewantmore:

martin
14-06-2008, 10:51
De Judobond doet dat helemaal goed, als er 1 zwaargewicht daar ook maar iets te zoeken { goud } heeft is het Dennis.

Het moge duidelijk zijn dat je de judobond niet mag vergelijken met de K1 of andere martialarts bonden, daar zie je willekeur.

Bobson
14-06-2008, 13:27
En er is geen willekeur bij de judobond? Laat me niet lachen. Ik heb die club (te) lang van dichtbij meegemaakt. En als we het vergelijk gaan maken met één van de thai/kickboksbondjes kan ik daar kort in zijn. Dan zie ik zo'n thai/kickboksbond als een straatcrimineel, en de judobond als een bank: keurig georganiseerde mafia. Wat minder ordinair en doorzichtig, maar net zo fout als de straatcrimineel.

Maar, we moeten het er nu eenmaal mee doen. Helaas. En laten we vooral de sporters er niet op aankijken. Die doen allemaal hun best en trainen er hard voor. Dit soort politieke beslissingen doen, net als sommige "vreemde" wedstrijduitslagen, niets af aan prestaties op de mat of in de ring. Te vaak worden de sporters gebruikt en misbruikt ter meerdere glorie van sommige trainers, scholen of organisaties. De goedwillenden natuurlijk daargelaten. Maar zo is het nu eenmaal. Helaas is dit een onderdeel van de sport. De ene sporter profiteert ervan, de ander wordt erdoor gedupeerd. Maar het is hen niet aan te rekenen.

Ik wens Dennis net zo veel succes als ik Grim had gedaan.

PigDog
14-06-2008, 17:26
Grim heeft het juiste gedaan, is erachter gekomen dat de bond zich goed indekt, en moet gewoon doorgaan met waar hij mee bezig was, en dan zien we hem over 4 jaar gewoon op de mat staan.
Dennis kan hier i.m.o ook niet veel aan doen, en die wens ik veel sterkte met het komende toernooi.

@ Socrates: Het waren geen oefenwestrijden waar Grim (Wales) het goed heeft gedaan maar op grote toernooien (interlands), zelfs in het onderlinge duel won hij van Dennis.
Als Wales alle wedstrijden in de voorrondes van het WK wint, verdient het om door te gaan......

anonymous001
14-06-2008, 20:36
@ Socrates: Het waren geen oefenwestrijden waar Grim (Wales) het goed heeft gedaan maar op grote toernooien (interlands), zelfs in het onderlinge duel won hij van Dennis.
Als Wales alle wedstrijden in de voorrondes van het WK wint, verdient het om door te gaan......

Zucht...

Snap je nou echt niet wat ik schreef, of ben je dwars aan het doen? Er was een rechtsgeldige (en dus niet in eerste instantie oneerlijke) selectieprocedure, en volgens die procedure is DvdG het geworden. Dan kan je dat verder goed of slecht vinden, terecht of onterecht, maar dat is gewoon zoals het is...

@Bobson, Ik denk/vermoed dat je helemaal gelijk hebt...

Mephisto
14-06-2008, 20:42
tja, als 'tie die al niet wint... heeft 'ie ook niets te zoeken op de Olympische Spelen

NTT-FX
16-06-2008, 12:36
Een andere stelling ; mocht v/d Geest niet presteren op de OS , zou dat dan gevolgen ( moeten ) hebben binnen de JBN ?

PigDog
16-06-2008, 16:02
Je vergelijking gaat dan ook helemaal mank. Het zou moeten zijn:

Grim Vuijsters is net als Wales die in een oefenwedstrijd goed presteert (ik weet zo effe niet wat de uitslag was, maar you get the point) en dan claimt recht te hebben op een plek op een EK. Het was gewoon niet aan de orde.



Als jij zo'n vergelijking maakt, en ik daar antwoord op geef, kun je 1 betere vergelijkingen maken, of 2 op mijn antwoord ingaan, maar ga nou niet zeggen dat ik het niet snap, jij bent degene die met deze onzin komt....

anonymous001
16-06-2008, 16:20
Als jij zo'n vergelijking maakt, en ik daar antwoord op geef, kun je 1 betere vergelijkingen maken, of 2 op mijn antwoord ingaan, maar ga nou niet zeggen dat ik het niet snap, jij bent degene die met deze onzin komt....

Ok. Dan leg ik het je nog een keer uit. Die toernooien die Grim Vuijsters heeft gewonnen, maakten geen onderdeel uit van het kwalificatietraject. Evenmin als oefenwedstrijden onderdeel uitmaken van het kwalificatietraject voor het EK. Oefenwedstrijden zijn ook "officiele" wedstrijden, het enige is dat ze je verder niets opleveren -dat je er geen plaats mee verwerft op een EK of WK.

Dit doet niets af aan Vuijsters' prestaties, maar die zijn verder irrelevant voor of hij naar de spelen gaat.

PigDog
16-06-2008, 16:49
Nogal slim om het "kwalificatietraject" 2 jaar voor de spelen te beeindigen. Zo krijg je tenminste de mannen in vorm naar de spelen, duh.

Ik zeg ook niks over de kwaliteiten van de genoemde judoka's, ik vind alleen dat de bond, dus de vader van één van bovengenoemden, het wel wat zuiverder had mogen houden.
Oefenwedstrijden bij voetbal zijn geen officiele wedstrijden, in die zin dat je met vergaarde punten geen ranglijst kan aanvoeren.
Grim heeft gewoon meer officiele punten verzameld, en heeft in mijn domme ogen dan ook recht op kwalificatie. Dat de bond het schitterend dichtgetimmerd heeft, en dus wettelijk gelijk heeft doet niks af aan het gevoel dat het zaakje stinkt.
Maar zoals ik al zei vind ik het schadelijk om nu verder te procederen, en heeft hij dus lesgeld betaald voor de volgende spelen.

Ben overigens blij dat je inhoudelijk op mijn stelling ingaat, het lult een stuk makkelijker.

anonymous001
17-06-2008, 00:01
Nogal slim om het "kwalificatietraject" 2 jaar voor de spelen te beeindigen. Zo krijg je tenminste de mannen in vorm naar de spelen, duh.

Ik zeg ook niks over de kwaliteiten van de genoemde judoka's, ik vind alleen dat de bond, dus de vader van één van bovengenoemden, het wel wat zuiverder had mogen houden.
Oefenwedstrijden bij voetbal zijn geen officiele wedstrijden, in die zin dat je met vergaarde punten geen ranglijst kan aanvoeren.
Grim heeft gewoon meer officiele punten verzameld, en heeft in mijn domme ogen dan ook recht op kwalificatie. Dat de bond het schitterend dichtgetimmerd heeft, en dus wettelijk gelijk heeft doet niks af aan het gevoel dat het zaakje stinkt.
Maar zoals ik al zei vind ik het schadelijk om nu verder te procederen, en heeft hij dus lesgeld betaald voor de volgende spelen.

Ben overigens blij dat je inhoudelijk op mijn stelling ingaat, het lult een stuk makkelijker.

Nou ja, daar kan ik op zich wel wat in zien.

Maar net zoals het niet goed is om het kwalificatietraject voortijdig te beslissen, is het ook niet goed om iemand die een half jaar voor de spelen piekt te selecteren. Ik denk echt dat DvdG kansrijker is. Ik vind niet dat die toernooien in het voorafgaande jaar per se doorslaggevend moeten zijn. En een onderlinge confrontatie al helemaal niet: op dat niveau kunnen er heel veel mensen winnen van de absolute top. Het gaat er om of je dat op een consistente manier doet. En van wat ik heb begrepen heeft Dennis Grim al heel vaak verslagen.

En dat het wettig is zegt in ieder geval dat het niet bij voorbaat vast stond dat DvdG het moest worden, alleen omdat het een vdG is. De rechter toetst (volgens mij) in ieder geval wel dat de procedure niet bij voorbaat een individu selecteert.

Maar ik ben het met je eens dat het handig is gespeeld door de vdG-clan.

FOCUS
17-06-2008, 10:24
De rechter toetst (volgens mij) in ieder geval wel dat de procedure niet bij voorbaat een individu selecteert.
.



je grenzeloze vertrouwen in deze rechtstaat is hartverwarmend.
nu even teruglezen, dan zie je dat bij voorbaat Dvdg is geslecteerd.
De rechter heeft dit niet veroordeeld.

Oh brave new world
that has such people in it

anonymous001
17-06-2008, 10:42
je grenzeloze vertrouwen in deze rechtstaat is hartverwarmend.
nu even teruglezen, dan zie je dat bij voorbaat Dvdg is geslecteerd.
De rechter heeft dit niet veroordeeld.

Oh brave new world
that has such people in it

Waar lees je dat dan?

HUNEBED
17-06-2008, 11:32
Aan de andere kant kun je ook zeggen, Vuijsters had voor die tijd kunnen / moeten weten dat-ie géén kans maakte om geselecteerd te worden voor de spelen, maar de communicatie zal wel allesbehalve vlekkeloos geweest zijn met jbn.
Trouwens zolang (weet iemand precies hoelang?) voor tijd al beslissen wie heen gaat deugt van geen kant natuurlijk.

FOCUS
17-06-2008, 11:33
Vuijsters heeft dus opmerkelijk genoeg nooit een concurrentiepositie gehad ten opzichte van Dennis van der Geest, die ondanks een aantal jaren zonder topprestaties van zijn beschermde status profiteert. ,,Iedereen was op de hoogte van onze selectieprocedure. Niemand heeft hierop gereageerd, dan ga je ervan uit dat de coaches en de sporters de regels begrijpen”, lichtte Cor van der Geest toe.



vd Geest was bij voorbaat al geselecteerd, door zn vader notabene.
Dat de rechter dit niet veroordeelt geeft aan hoe triest het met de rechtstaat is gesteld.

anonymous001
17-06-2008, 12:14
Vuijsters heeft dus opmerkelijk genoeg nooit een concurrentiepositie gehad ten opzichte van Dennis van der Geest, die ondanks een aantal jaren zonder topprestaties van zijn beschermde status profiteert. ,,Iedereen was op de hoogte van onze selectieprocedure. Niemand heeft hierop gereageerd, dan ga je ervan uit dat de coaches en de sporters de regels begrijpen”, lichtte Cor van der Geest toe.



vd Geest was bij voorbaat al geselecteerd, door zn vader notabene.
Dat de rechter dit niet veroordeelt geeft aan hoe triest het met de rechtstaat is gesteld.

Gek. Blijkbaar lees je dit heel anders dan ik...

Ik lees dit als volgt: dat sporters die op grond van hun prestaties in het verleden bij voorbaat kansrijk geacht worden, al vroegtijdig geselecteerd kunnen worden, zodat ze zich in alle rust voor kunnen bereiden. Ze hoeven dan alleen vormbehoud te tonen, en niet de competitie met anderen aan te gaan.

Let op, ik zeg niet dat CvgG een gulle, brave en rechtschapen man is. En ook niet dat dit hele zaakje clean en netjes gespeeld is.

O, en kom niet met die bullshit over de rechtstaat. Nederland is een van de minst corrupte landen ter wereld. Betekent niet dat alles hier geweldig is, maar wel dat je geen rechters kan kopen, bijvoorbeeld. Het zou je denk ik geen kwaad doen voor je perspectief op zaken als je een poosje zaken zou doen in, zeg, Moskou. Ik denk dat je dan heel anders over onze "trieste" rechtstaat denkt.

FOCUS
17-06-2008, 12:18
dus het is hier goed, omdat het elders slechter is?

proest, kuch, schater

MJOKKIE
17-06-2008, 12:29
Focus, rechters zijn ook feilbaar,want net mensen. Maar suggereer jij dat de rechter in casu door een gekleurde JBN bril kijkt? (Wellicht heb ik je niet goed begrepen, want heb geen zin om alle reply's door te spitten.)
Als dat zo is, dan hebben we in onze rechtstaat nog altijd de mogelijkheid tot hoger beroep -waar je dan een hele goede kans maakt-, met de Hoge Raad als laatste ressort. Of kijken die ook allemaal door een JBN-bril?

Je lijkt wel die gozer 's ochtends bij Fresh FM, die ziet ook achter elke boom een AIVD-er.

FOCUS
17-06-2008, 12:36
nee, soms staat er een agent met lasergun



zo bedoel ik het niet
maar de bond is wel corrupt
en dat is blijkbaar niet aan te pakken middels een rechtszaak

anonymous001
17-06-2008, 13:03
dus het is hier goed, omdat het elders slechter is?

proest, kuch, schater

Nee:




Let op, ik zeg niet dat CvgG een gulle, brave en rechtschapen man is. En ook niet dat dit hele zaakje clean en netjes gespeeld is.

Nederland is een van de minst corrupte landen ter wereld. Betekent niet dat alles hier geweldig is, maar wel dat je geen rechters kan kopen, bijvoorbeeld. Het zou je denk ik geen kwaad doen voor je perspectief op zaken als je een poosje zaken zou doen in, zeg, Moskou. Ik denk dat je dan heel anders over onze "trieste" rechtstaat denkt.

Valt me een beetje van je tegen...

MJOKKIE
17-06-2008, 13:10
nee, soms staat er een agent met lasergun



zo bedoel ik het niet
maar de bond is wel corrupt
en dat is blijkbaar niet aan te pakken middels een rechtszaak

Had ie maar een betere advocaat moeten nemen:D

FOCUS
17-06-2008, 13:28
Nee:



Valt me een beetje van je tegen...:sleep1:


Betekent niet dat alles hier geweldig is, maar wel dat je geen rechters kan kopen, bijvoorbeeld. Het zou je denk ik geen kwaad doen voor je perspectief op zaken als je een poosje zaken zou doen in, zeg, Moskou. Ik denk dat je dan heel anders over onze "trieste" rechtstaat denkt.


wie heeft het over rechters kopen, wat voor perspectief hebben we het over? Moskou????
je doet aannames naar aanleiding van de opmerking aangaande een trieste rechttstaat.

Als ik zie hoe het in moskou is, verandert dat dan de stand van zaken hier?
nee, het geeft me een beeld van hoe het in Moskou staat met de rechtstaat. En dan zie ik dat het beter is hier.
Dat verandert niets aan het gegeven dat vdgeest bij voorbaat al is geselecteerd door zn pa, en dat een rechter hier niets over kan zeggen.

dus ik vind dat triest.

Ronald
17-06-2008, 19:20
Als ik zie hoe het in moskou is, verandert dat dan de stand van zaken hier?
Ook los van de situatie in Moskou is er "niets" mis met de stand van zaken hier. Echter, een tijdje in Moskou vertoeven kan je misschien weer wat sneller tot dat inzicht brengen ;) .


maar de bond is wel corrupt
en dat is blijkbaar niet aan te pakken middels een rechtszaak
Als ik het goed heb is er geen rechtzaak aangespannen tegen de JBN wegens corruptie. Daar kunnen ze dus ook niet voor veroordeeld worden.
Vuijsters heeft een zaak aangespannen om de JBN via de rechter te dwingen de selectieregels tussentijds aan te passen. De rechter heeft echter bepaald dat daar geen grond voor is en dat de regels juist zijn toegepast. Lijkt mij helder dan.

Als ik Vuijsters was zou ik mezelf een hele andere vraag stellen: waar was mijn trainer/coach toen die mij voor had moeten dragen voor een nominatie?

FOCUS
18-06-2008, 00:02
Ook los van de situatie in Moskou is er "niets" mis met de stand van zaken hier. Echter, een tijdje in Moskou vertoeven kan je misschien weer wat sneller tot dat inzicht brengen ;) .


Als ik het goed heb is er geen rechtzaak aangespannen tegen de JBN wegens corruptie. Daar kunnen ze dus ook niet voor veroordeeld worden.
Vuijsters heeft een zaak aangespannen om de JBN via de rechter te dwingen de selectieregels tussentijds aan te passen. De rechter heeft echter bepaald dat daar geen grond voor is en dat de regels juist zijn toegepast. Lijkt mij helder dan.

Als ik Vuijsters was zou ik mezelf een hele andere vraag stellen: waar was mijn trainer/coach toen die mij voor had moeten dragen voor een nominatie?


touche:eek:

PigDog
18-06-2008, 07:46
Als ik Vuijsters was zou ik mezelf een hele andere vraag stellen: waar was mijn trainer/coach toen die mij voor had moeten dragen voor een nominatie?

Alsof er formulieren aan te vragen waren voor nominatie......
Je word volgens mij niet voorgedragen voor nominatie door je eigen coach. Een bond moet toch zien wie de kanshebbers zijn voor een olympisch tournooi en die selecteren. (het heet toch selectie?)
Voor de bond stond echter de selectie alvast, en die is niet gemaakt op behaalde resultaten maar op familiebanden.

Ronald
18-06-2008, 08:02
Alsof er formulieren aan te vragen waren voor nominatie......
Je word volgens mij niet voorgedragen voor nominatie door je eigen coach
Als ze nu de weg naar de rechter weten te vinden dan zullen ze destijds dat formulier ook wel niet nodig gehad hebben.

Je zou op z'n minst toch kunnen zeggen dat een coach op de hoogte had moeten zijn van de selectieprocedure? Hij had toch minimaal op moeten merken dat zijn pupil destijds niet genomineerd was en actie moeten ondernemen (= voordragen).

PigDog
18-06-2008, 14:43
Ik zal het Jan de Rooij zelf eens vragen. Ik kom hier later op terug, OK?

Tony
18-06-2008, 14:57
ok

anonymous001
18-06-2008, 14:59
touche:eek:

Is wel een beetje wat ik de hele tijd al probeerde te zeggen, maar een stuk helderder, zie ik nu...:blush:

PigDog
18-06-2008, 17:58
ok

OK, dan

Ronald
18-06-2008, 20:31
ok
:stupid:

FOCUS
18-06-2008, 20:42
ok jij ook een touche, Socrates
-ik weet dat ik niets weet-
dus geen verrasssingen toch;)

PigDog
20-06-2008, 01:05
Zoals beloofd even contact opgenomen met team de Rooij.
Bij judo heb je de (stupide) status van "beschermde sporter". Dennis is er zo een. Moet aan twee dingen voldoen: Bij de eerste 9 op de ranking eindigen (hij werd 8e) en vormbehoud tonen. (wat zeer subjectief is imo). Enige wat hij hoefde te doen is Grim niet tegen komen op tournooien (die erop gebrand was onderlinge duels te forceren) dus niet op NK's verschijnen, en puntjes pakken die je bij de eerste 9 houden.
Grim daarintegen werd 5e op de wereldranglijst en sinds een jaar of twee in een bloedvorm. Er is een mondelinge toezegging gedaan dat Grim (dan nog B-sporter) in het olymisch traject komt, maar er word afgewacht, daar het een bevlieging zou kunnen zijn en hij geen vormbehoud kan tonen. Daar maakt coach de Rooij een grote fout, door aan te nemen dat een mondelinge toezegging van zijn bloedeigen bond enige juridische waarde heeft. Want de bond doet voor de rechter net of zijn neus bloed, en dat is ook begrijpelijk omdat de bond wordt overschaduwd door CvdG, die er dus alle belang bij heeft dat zijn zoon doorgaat. Let wel: uit betrouwbare bron gehoord leven zij onderling niet op goede voet (CvdG en DvdG) maar er zit nogal wat geld in zoonlief gestopt wat er wel weer uitgehaald moet worden dmv sponsorgelden (o.a Conimex?) Er dreigt dus een financieel verlies als DvdG niet schittert op een OS. Dus in deze zaak is de sport weer eens ondergeschikt aan het financiele en daar zal Grim voor moeten boeten.
Uit andere bronnen hoor ik dat ze er bij Kenemju er ook geen snars van snappen. Maar ja, zoals gezegd, dit alles gaat beide vechters niet aan, en wens ik dan ook Dennis een gemeend succes op de spelen. Laat ons maar zien dat de bondskeus de beste was......

HUNEBED
20-06-2008, 09:21
Er van uitgaande dat bovenstaand verhaal klopt en dat kan 'k wel geloven, treurig voorbeeld weer van politieke spelletjes in de sport...

DvdG kan zich beter storten op een acteercarriëre want dat gaat hem goed af... desalniettemin, succes gewenst op de spelen D.

Ronald
20-06-2008, 19:26
Er van uitgaande dat bovenstaand verhaal klopt en dat kan 'k wel geloven, treurig voorbeeld weer van politieke spelletjes in de sport...
Het is maar net wat je uit het bovenstaande verhaal haalt. Je kunt er ook uit lezen dat ten tijde van de nominatie Vuijsters nog geen gevestigde naam was maar een aankomend talent. Dat maakt de keuze voor van de Geest een stuk logischer.

Ook blijkt uit bovenstaande nog steeds niet dat de coach van Vuijsters vrij uit gaat. Stel dat er een mondelinge toezegging was dat Vuijsters in "het olympische traject" zou komen, dan had de coach toch nog steeds minimaal concreet moeten krijgen wat dat olympische traject precies in zou houden? Waar moet aan voldaan worden? Op welke wedstrijden? Wat zijn de uiteindelijke selectiecriteria? Wanneer vindt de definitieve beslissing plaats?
Aannemen dat iemand "een traject" ingaat zonder te weten wat dat traject precies inhoudt is op z'n minst naief te noemen. Als je in de schoenen van Vuijsters staat kun je zelfs wel spreken van "ernstige nalatigheid".

Afijn, ik hoop dat van de Geest een medaille in de wacht sleept, en als Vuijsters was gegaan had ik voor hem hetzelfde gehoopt ;)