PDA

View Full Version : MMA als Olympische sport



Wim
14-06-2008, 03:20
Klik op bijgevoegde link en maak je lid van de groep.
Het moest maar eens helpen...
En helpt het niet, facebook is altijd wel tof! :)

http://www.facebook.com/group.php?gid=12281782827

blackadder
14-06-2008, 03:25
Zijn ze niet op het moment bezig om van Muay Thai een olympische sport te maken?

Wim
14-06-2008, 10:05
Dat weet ik niet. Eerst MMA liefst :)

Bud S
14-06-2008, 10:29
muay thai en mma als olympische sporten...

nogmaals nooit aan beginnen !

wordt de sport gesmoord in allerlei regeltjes e.d. opgelegd door ambtenaren, die zich graag bemoeien met dingen waar ze niks vanaf weten.

krijg je het strikte onderscheid amateur en prof muay thai/mma
kijk wat er met de nederlandse boksbond gebeurt/is gebeurd
op sterven na dood...

zodra ambtenaren zich ermee gaan bemoeien kan er nooit iets positiefs uit rollen.

misschien ben ik cynisch maar waarom niet
gewoon lekker doorgaan zoals het gaat en blij zijn met de growshops,coffeeshops, sexclubs en automatenhallen etc. die de sporten nu (met succes!) draaiende houden.

Briant
14-06-2008, 11:13
Alvorens een olympische sport te worden moet er een duidelijke regelgeving en bond zijn. Nu heb je verschillende organisaties over de hele wereld met allemaal net iets andere regels. Shooto is erg goed bezig een wereldwijde organisatie te worden, maar ook daar is nog veel aan te verbeteren. Dus MMA een olympische sport... misschien, maar nu is het nog veel te vroeg.

Oh en Wim, hoe is het met je blessure ben je al weer in staat te trainen/wedstrijden?

Tsuki
14-06-2008, 12:30
muay thai en mma als olympische sporten...

nogmaals nooit aan beginnen !

wordt de sport gesmoord in allerlei regeltjes e.d. opgelegd door ambtenaren, die zich graag bemoeien met dingen waar ze niks vanaf weten.

krijg je het strikte onderscheid amateur en prof muay thai/mma
kijk wat er met de nederlandse boksbond gebeurt/is gebeurd
op sterven na dood...

zodra ambtenaren zich ermee gaan bemoeien kan er nooit iets positiefs uit rollen.

misschien ben ik cynisch maar waarom niet
gewoon lekker doorgaan zoals het gaat en blij zijn met de growshops,coffeeshops, sexclubs en automatenhallen etc. die de sporten nu (met succes!) draaiende houden.


x 100.000

chief108
14-06-2008, 13:17
zodra ambtenaren zich ermee gaan bemoeien kan er nooit iets positiefs uit rollen.

'nuff said

Tsuki
14-06-2008, 13:46
'nuff said


niet per definitie .......... chief jij houd dit forum toch in de lucht in de baas zijn tijd dus ......................

chief108
14-06-2008, 14:01
precies...
omdat ik het niet kan aanzien wat voor afschuwelijke misstanden zich allemaal op de werkvloer afspelen
ik denk dat ik ooit nog wel eens een zwartboek ga schrijven over die zaken die zich allemaal afspelen binnen de lokale overheid
ik weet zeker dat geen Nederlander daarna nog WOZ of wat dan voor belasting dan ook zal betalen

Pepe the Ice-Murderer
14-06-2008, 14:55
Muay Thai als Olympische sport op full muay thai regels zou wel een hele fantastische zaak zijn in mijn ogen. go Yodsaenklai for Olympic Champ :-D

Myny
14-06-2008, 15:08
als muaythai olympisch zou zijn, dan zou het allesinds met full protection zijn, zoals de amateurwereldkampioenschappen nu.

Pepe the Ice-Murderer
14-06-2008, 15:20
Ja daarom dat ik zeg ALS het op full muay thai regels zou zijn zou het fantastisch zijn...

Dalton
14-06-2008, 15:29
Kansloos.

Zoals ook Willem al opmerkte moet je een amateur MMA en amateur Muay Thai bond krijgen.

Ik denk niet dat veel vechters bereid zijn om van hun lekkere vergoedingen af te zien en net als bij het olympisch boksen voor niets te vechten (sterker nog, alle onkosten zelf te betalen).

Tsuki
14-06-2008, 16:19
we moeten gewoon weer terug naar wedstrijden in parkeergarages en leegstaande gebouwen .................. al dat commerciele gedoe verziekt de sport ;-)

renamer
14-06-2008, 16:26
Kansloos.

Zoals ook Willem al opmerkte moet je een amateur MMA en amateur Muay Thai bond krijgen.

Ik denk niet dat veel vechters bereid zijn om van hun lekkere vergoedingen af te zien en net als bij het olympisch boksen voor niets te vechten (sterker nog, alle onkosten zelf te betalen).



ik moet zeggen dat EEN bond voor mma niet eens zo slecht zou zijn.. plus dat ik eigenlijk de huidige "mma" bonden al behoorlijk amateuristies vind...

mja.. de sport mag van mij best wel groeien.. maar olimpiesch hoeft het van mij niet te worden.. ivm bovenstaande...

renamer
14-06-2008, 16:27
we moeten gewoon weer terug naar wedstrijden in parkeergarages en leegstaande gebouwen .................. al dat commerciele gedoe verziekt de sport ;-)


FIGHT CLUB!!

im in:thup:

MJOKKIE
14-06-2008, 16:42
omdat ik het niet kan aanzien wat voor afschuwelijke misstanden zich allemaal op de werkvloer afspelen
ik denk dat ik ooit nog wel eens een zwartboek ga schrijven over die zaken die zich allemaal afspelen binnen de lokale overheid
ik weet zeker dat geen Nederlander daarna nog WOZ of wat dan voor belasting dan ook zal betalen[/quote]

He Chief, ben je zelf soms ambtenaar? Ik vrees dat je helemaal gelijk hebt. Vooral de stadsdelen, da's echt loco-maffia

Wim
14-06-2008, 22:48
Oops... Ik wil hier effe goed doen...
beginnen ze hier direkt een discussie... :D

Persoonlijk denk ik dat het wel een goede zaak zou zijn, al is het maar om MMA meer aanvaard te laten worden bij het grote publiek en van de vooroordelen af te raken. De regels zullen wss idd wel aangepast worden, maar de beiden kunnen best naast mekaar bestaan.
Bij het boksen is het toch ook zo? Ik weet natuurlijk niet wat de invloed van het Olympisch boksen is geweest op het professionele boksen in Nederland...



Oh en Wim, hoe is het met je blessure ben je al weer in staat te trainen/wedstrijden?

Hey Brian! Tof dat je het vraagt!
Het gaat al veel beter. Ik heb een maand vooral aan fitness gedaan en gefietst, dus conditioneel ben ik wel vrij goed op peil gebleven. Sinds maandag ben ik terug rustig beginnen trainen en het gaat vrij goed. Ik schat nog een tweetal weken voor ik weer helemaal terug kan doortrainen.
Wedstrijden draaien, zal voor september zijn denk ik.

Hoe gaat het met jou? Meegedaan in Ede laatse keer?

Tsuki
14-06-2008, 23:00
Stiekum wil ik ook niet dat de sport mainstream wordt..

Ik hoor nu al mannetjes zeggen dat ze K1 doen. En dan met heel veel overtuiging: Jahaaa over drie weken vecht ik mijn eerste K1 wedstrijd, ey ken jij Hoost ook? Gruwelijke vechter man. Shit hey heb je die wedstrijd van hem gezien tegen Aerts? Blablablabla........:mfblowup:



tjek ..............................

blackadder
14-06-2008, 23:00
muay thai en mma als olympische sporten...

nogmaals nooit aan beginnen !

wordt de sport gesmoord in allerlei regeltjes e.d. opgelegd door ambtenaren, die zich graag bemoeien met dingen waar ze niks vanaf weten.

krijg je het strikte onderscheid amateur en prof muay thai/mma
kijk wat er met de nederlandse boksbond gebeurt/is gebeurd
op sterven na dood...

zodra ambtenaren zich ermee gaan bemoeien kan er nooit iets positiefs uit rollen.

misschien ben ik cynisch maar waarom niet
gewoon lekker doorgaan zoals het gaat en blij zijn met de growshops,coffeeshops, sexclubs en automatenhallen etc. die de sporten nu (met succes!) draaiende houden.
Mee eens. Bovendien zijn in de andere olympische sporten (voetballen, boksen, wielrennen etc...) ook nog steeds meer dan genoeg lugubere figuren.

anonymous001
15-06-2008, 00:13
Kansloos.

Zoals ook Willem al opmerkte moet je een amateur MMA en amateur Muay Thai bond krijgen.

Ik denk niet dat veel vechters bereid zijn om van hun lekkere vergoedingen af te zien en net als bij het olympisch boksen voor niets te vechten (sterker nog, alle onkosten zelf te betalen).

Dit moet een grapje zijn...

Een olympische medaille! :eek: Daar wil je wel een paar centen voor laten liggen.

Bovendien is het niet meer zo dat je niks mag verdienen met je sport: zie het Nederlands voetbalelftal op de spelen. Hoe dat precies zit, daarvan heb ik geen idee, maar goed, reclamegelden zijn volgens mij voor goede vechters sowieso de grootste inkomstenbron.

O, en je krijgt als olympische sporter een onkostenvergoeding die meer is dan veel gages...

Verder ben ik het natuurlijk eens met de andere kritiek; OS & MMA: dat wordt niks.

Dalton
15-06-2008, 15:14
Dit moet een grapje zijn...

Een olympische medaille! :eek: Daar wil je wel een paar centen voor laten liggen.

Bovendien is het niet meer zo dat je niks mag verdienen met je sport: zie het Nederlands voetbalelftal op de spelen. Hoe dat precies zit, daarvan heb ik geen idee, maar goed, reclamegelden zijn volgens mij voor goede vechters sowieso de grootste inkomstenbron.

Tennis, voetbal, enz zijn als prof-sport toegevoegd vanwege het commerciele belang (veel kijkers). Als relatief kleine sport zal thaiboksen en MMA daar zeker niet voor in aanmerking komen.

Reclame-inkomsten krijg je alleen bij veel aandacht. Als je niet meer zou kunnen vechten op gala's van de prof-bond zakt die vanzelf weg. (en een amateurbond heeft standaard geen geld, dus minder succes).

O, en je krijgt als olympische sporter een onkostenvergoeding die meer is dan veel gages...

Was dat maar zo. Bovendien komen slechts een zeer beperkt aantal sporters in aanmerking voor de vergoeding. In Nederland zouden dit dat een paar top A-klassers zijn die nu voor een gevecht al snel duidenden euro's opstrijken. Daar kan de vergoeding echt niet tegenop. De meeste olympische sporters moeten er gewoon bij "werken" (amateur), al is dat vaak gelukkig wel in een leuke constructie met defensie of zo.

Verder ben ik het natuurlijk eens met de andere kritiek; OS & MMA: dat wordt niks.

Muay Thai Elite
15-06-2008, 15:27
Never gonna happen, en Houden Zo!

Briant
15-06-2008, 15:29
Hey Brian! Tof dat je het vraagt!
Het gaat al veel beter. Ik heb een maand vooral aan fitness gedaan en gefietst, dus conditioneel ben ik wel vrij goed op peil gebleven. Sinds maandag ben ik terug rustig beginnen trainen en het gaat vrij goed. Ik schat nog een tweetal weken voor ik weer helemaal terug kan doortrainen.
Wedstrijden draaien, zal voor september zijn denk ik.

Hoe gaat het met jou? Meegedaan in Ede laatse keer?

Goed, ik hoop dat alles goed komt! Iig fijn dat je weer kan trainen, dan zal de rest wel vanzelf komen.
Laatste keer heb ik niet meegedaan in Ede, had de dag er na een judo toernooi. Verder is alles prima.

Maarre, off topic :P

nicolas the red
16-06-2008, 10:27
never gonna happen. MMA is veel te extreem en met bescherming is het geen MMA meer.

De dikke nudist
16-06-2008, 10:54
Nieuw, van de mensen die u ook tandem-rodelen brachten: MMA.

Die mensen geven geen ruk om MMA. Hoe is het dan toch een goed idee om de toekomst van de sport in hun handen te leggen?
Als ze een fuck gaven stonden nu ze wel zelf in of langs de ring.

MJOKKIE
16-06-2008, 11:26
Nu ik erover nadenk, geen sport die de olympische gedachte zo uitdraagt als MMA. Maar dan wel met footstomps en soccerkicks. :twak:

Welke idioot is deze topic gestart?

Muay Thai Elite
16-06-2008, 13:14
Failthread nr. 203.111

anonymous001
16-06-2008, 13:28
Was dat maar zo. Bovendien komen slechts een zeer beperkt aantal sporters in aanmerking voor de vergoeding. In Nederland zouden dit dat een paar top A-klassers zijn die nu voor een gevecht al snel duidenden euro's opstrijken. Daar kan de vergoeding echt niet tegenop. De meeste olympische sporters moeten er gewoon bij "werken" (amateur), al is dat vaak gelukkig wel in een leuke constructie met defensie of zo.


450 euro in de maand. Als ik als complete prutser er voor in aanmerking ben gekomen, lijkt het me wel goed te zitten met dat "zeer beperkte aantal". Daar moet je idd bij werken, maar is dus wel 5000 euro per jaar. Sommige UFC vechters krijgen ongeveer dat bedrag. Nou vechten die natuurlijk wel vaker dan 1 keer per jaar, maar 5000 euro is niet niets. Bovendien worden trainingskampen en reizen naar toernooien gewoon voor je betaald.

Wat reclame betreft, dat is inderdaad alleen weggelegd voor de absolute top, maar die wil je toch juist hebben?