PDA

View Full Version : Making weight... straffen indien het niet lukt



Tony
16-06-2008, 14:31
How to Make Fighters Make Weight

Het wil wel eens gebeuren dat een vechter niet het gewicht behaald wat ie eigenlijk zou moeten behalen... Soms wordt er besloten er een catchweight van te maken.. Soms gaat een gevecht helemaal niet door.. En er zijn zelfs title fights die daarom geen title meer op het spel zetten (bv Lutter-Silva)

Op gewicht komen is vaak een uitdaging op zich voor een vechter. Iemand die zich helemaal afpeigerd om die laatste pondjes eraf te krijgen krijgt respect van mij... Maar als zijn tegenstander daar dan niet in slaagt dan is dat een domper mijns inzien.

Daarom is er recentelijk een brainstormsessie geweest over mogelijke penaltys voor vechters die geen juist gewicht halen.

hieronder de uitkomst:



1) If you fail to make weight for one fight, you lose a third of your fight purse and get suspended for three months by the athletic commission.

2) If you fail to make weight for a second fight, you lose half of your fight purse and get suspended for six months by the athletic commission.

3) If you fail to make weight for a third fight, you lose your entire fight purse and get suspended for a full year by the athletic commission.


Lijkt me een prima oplossing... wat jullie?


Not making weight needs tougher consequences...
(http://mma-analyst.com/post/Not-making-weight-needs-tougher-consequences.aspx)
All weighted down s newest troubling trend | MMAMemories.com (http://www.mmamemories.com/current-events/all-weighted-down-mmas-newest-troubling-trend/)

anonymous001
16-06-2008, 14:42
Klinkt als een goed plan, hoewel ik denk dat de frons op het voorhoofd van meneer White ook al straf genoeg is...

The Bulldog
16-06-2008, 15:14
helemaal mee eens...

el bastardo
16-06-2008, 15:14
Goed plan!

Paganstars
16-06-2008, 15:20
pro....

Mike
16-06-2008, 15:21
When failing to make weight your opponent receives a midgetfighter as an allie during the fight. The midget may weigh up to three times as much as the fighter is overweight.

Paganstars
16-06-2008, 15:22
LMAO!! dat zou wel bruut zijn!

Tony
16-06-2008, 15:24
When failing to make weight your opponent receives a midgetfighter as an allie during the fight. The midget may weigh up to three times as much as the fighter is overweight.

Lol, ik zie brock lesnar al met mini-me in de ring staan :D

chief108
16-06-2008, 15:41
If you fail to make weight parts of your body will be cut off and BBQ-ed to be eaten by your oppponent, 'till you are both the same weight

nicolas the red
16-06-2008, 15:54
goed idee, dat extreem weightcutten loopt helemaal uit de hand tegenwoordig

Angelco
16-06-2008, 16:11
waarom vechten die vechters gewoon niet in hun echte gewichtsklasse? eigenlijk een vorm van cheaten ... maar goed om te zien dat degene die niet genoeg kunnen cheaten toch een straf krijgen :p

Paganstars
16-06-2008, 16:26
to cheat or not to cheat...

Tony
16-06-2008, 16:43
WTF... Casparvdzouw, wat maak jij me nu weer. Ga je me negatieve reps geven voor mijn start post...Kijk ook al vind je het een idioot idee.. het is onlogisch om hier voor te neg reppen.

Wat ben jij voor azijn zeikerd?


lol

Casparvdzouw
16-06-2008, 17:01
Hey tony wat maak jij mij nu weer.. Zeuren over een post van een highlight die jij waarschijnlijk gedownload hebt.

Alleen omdat er bij staat Reps zijn welkom(mag niet mag wel) betekent het nog niet dat ik zeur om reps en dus betekent het ook niet dat ik negatieve reps verdien.

Azijn zeikerd

lol

The Bulldog
16-06-2008, 18:00
he dat is big buisnes...2 azijn flessen vullers...

Jochem
16-06-2008, 18:09
How to Make Fighters Make Weight

Het wil wel eens gebeuren dat een vechter niet het gewicht behaald wat ie eigenlijk zou moeten behalen... Soms wordt er besloten er een catchweight van te maken.. Soms gaat een gevecht helemaal niet door.. En er zijn zelfs title fights die daarom geen title meer op het spel zetten (bv Lutter-Silva)

Op gewicht komen is vaak een uitdaging op zich voor een vechter. Iemand die zich helemaal afpeigerd om die laatste pondjes eraf te krijgen krijgt respect van mij... Maar als zijn tegenstander daar dan niet in slaagt dan is dat een domper mijns inzien.

Daarom is er recentelijk een brainstormsessie geweest over mogelijke penaltys voor vechters die geen juist gewicht halen.

hieronder de uitkomst:


Lijkt me een prima oplossing... wat jullie?


Not making weight needs tougher consequences...
(http://mma-analyst.com/post/Not-making-weight-needs-tougher-consequences.aspx)
All weighted down s newest troubling trend | MMAMemories.com (http://www.mmamemories.com/current-events/all-weighted-down-mmas-newest-troubling-trend/)

"Gefeliciteerd, uw volgende opponent is Brock Lesnar"?

Tony
16-06-2008, 18:11
Hey tony wat maak jij mij nu weer.. Zeuren over een post van een highlight die jij waarschijnlijk gedownload hebt.

Alleen omdat er bij staat Reps zijn welkom(mag niet mag wel) betekent het nog niet dat ik zeur om reps en dus betekent het ook niet dat ik negatieve reps verdien.

Azijn zeikerd

lol

Ten eerste... Je geeft me neg reps vanwege de startpost in dit topic.. slaat nergens op...

Later zie ik dat je blijkbaar doelt op het feit dat in een ander topic jij zegt "reps zijn welkom".. Enige waarmee ik antwoord is: pas op voor jochem, want die geeft je zo neg reps...
Blijkbaar kan jij dat niet handelen en daarvoor geef je mij neg reps... nou nou... idd azijn zeikerd.

anyway... nopes heb jouw highlight niet gedownload.

back on topic

Jochem
16-06-2008, 18:19
Dat topic heb ik dan gemist.... maar negreps van mij omdat je voor deze toffe post iemand negreps geeft. En iedereen die dat ook zeikerig vindt, geeft caspar maar ook maar negreps.



:whistling:
ik stook verder niet hoor.

Tony
16-06-2008, 18:26
Dat topic heb ik dan gemist.... maar negreps van mij omdat je voor deze toffe post iemand negreps geeft. En iedereen die dat ook zeikerig vindt, geeft caspar maar ook maar negreps.



:whistling:
ik stook verder niet hoor.

lol... reps :lol:

shakie
16-06-2008, 20:58
:D:lol: waar gaat het over:whistling:
Neg reps voor idereen;):D
deel ze uit!!!

De dikke nudist
16-06-2008, 21:09
:eek:OMG, REP-MASSACRE!!! :eek:

On-topic: een lange schorsing lijkt me een beetje te veel van 't goeie. Dit is wel hun brood.

Gewoon wegen vlak voordat ze de ring in gaan.

Tony
16-06-2008, 21:24
Neem als voorbeeld deze recente gebeurtenis tussen hughes en alves...

Hughes, of je hem nu mag of niet, is een top athleet die altijd perfect op gewicht zit.. Hij doet er alles aan om op het gewicht te komen.. misschien staat ie wel helemaal verzwakt in de ring omdat ie zoveel heeft moeten cutten...

Dan komt daar een Alves aan die veel minder moeite (wellicht) gedaan heeft en minder verzwakt is. Hughes neemt de fight aan op catchweight en voila... Die alves zag er uit als een heavy weight vergeleken met hughes...

hughes verliest....

Stel dat alves wel diep gegaan was met cutten.. dan was ie wellicht minder scherp, minder sterk, minder conditioning etc... Dan had het gevecht "mogelijk" een andere uitkomst gehad..


Ja, daarom is weightcutting belangrijk. En daarom moeten mensen die het niet lukt gestraft worden..

Het zijn immers professionals!!!

ugh

The_Game
16-06-2008, 21:27
een lange schorsing lijkt me een beetje te veel van 't goeie. Dit is wel hun brood.

Het is hun baan ja dus mag je verwachten dat ze op gewicht zijn. Als meneer de vechtert geen zin heeft om gewicht te maken gaat ie maar een klasse hoger vechten dan hoeft dat niet.

Sancties vind ik wel goed, moeten ze zeker invoeren!

De dikke nudist
16-06-2008, 21:31
Alves had toch z'n enkel naar de klote?
Als dat waar is lijkt het me lullig als je dan gelijk een schorsing aan je broek hebt.

Maar uiteraard, als het vaker gebeurt moet er wel een sanctie zijn.

Tony
16-06-2008, 21:38
Ja weet je wat het is..

Als ik een ufc vechter ben... en ik moet een X aantal pound wegen en ik haal dat gewicht niet.. dan ga ik niet zeggen "sorry Dana White, ik was te lame...".. Nee dan zeg je "Door het keiharde trainen heb ik een blessure opgelopen waardoor het weightcutten in de problemen kwam"..

feit is dat Alves de dag voor het event nog tot redelijk laat in een Club rondhing met wat dames... Kijk, hij had er ook voor kunnen kiezen om een paar uur eerder naar huis te gaan en nog een uurtje op de spinning fiets te zitten.

Christophe
16-06-2008, 23:48
Ik vind het een prima sanctie, alleen zou het deel van de betaling dat ingehouden wordt naar de tegenstander moeten gaan omdat hij én het gewicht wél heeft gehaald én aanvaard de partij te laten doorgaan!

Tony
17-06-2008, 00:13
goed punt christophe... zo wordt de tegenstander nog eens extra beloond voor zijn harde werk én zijn sportiviteit om door te gaan op een catch weight.

FightingDutchman
17-06-2008, 10:58
Helemaal mee eens dat er sancties moeten volgen wanneer een gewicht niet gehaald is.

En als je dan echt een blessure hebt waardoor je niet kunt cutten dan kun je ook gewoon niet vechten. En als je wel fit genoeg bent om te vechten ben je ook fit genoeg om nog wat extra weight te gaan cutten...!

Paganstars
17-06-2008, 16:14
Ik vind dat als jij niet naar behoren functioneert je gestraft moet worden tot je dit wel doet... is in het bedrijfsleven toch ooK??!!

Ronald
17-06-2008, 20:32
Daarom is er recentelijk een brainstormsessie geweest over mogelijke penaltys voor vechters die geen juist gewicht halen.
De oplossing staat al in je eerste post: ik stem voor die mogelijke penaltys :D . Voor elke pound 1 penalty. Gewoon soccerkicks in het midden van de kooi voordat de partij begint. Zeker weten dat je dan de volgende keer het gewicht haalt :pimp: .

Tony
17-06-2008, 20:35
De oplossing staat al in je eerste post: ik stem voor die mogelijke penaltys :D . Voor elke pound 1 penalty. Gewoon soccerkicks in het midden van de kooi voordat de partij begint. Zeker weten dat je dan de volgende keer het gewicht haalt :pimp: .

Maargoed dat Ronald niet in de NASC zit... want anders had Travis Lutter, Alves en vooral Gabe Ruediger (choco boy) geen visage meer over :lol:

Garcia
18-06-2008, 08:47
LOL

Christophe
18-06-2008, 18:13
Van mij mogen ze trouwens ook met die sancties beginnen bij ons in de Lage Landen! misschien even met alle organisaties samenzitten om uniforme sancties af te spreken! Die afspraak moet toch gemaakt kunnen worden, niet?!

Christophe
18-06-2008, 19:07
"ONS in de Lage Landen"? Waar bemoei jij je mee joh, gringo? ;)

Gringos zijn de Pinche Pendejo Noordamerikanen, daar heb ik niks mee te maken! :P