PDA

View Full Version : Stage Bas Rutten in Antwerpen!



str81
25-06-2008, 13:29
Op 2 juli is het zo ver, de levende legende Bas Rutten geeft een seminarie voor “Die Hard” mixfight fans, Bas Rutten is misschien wel de beste MMA vechter ooit geweest, niet alleen was hij de King of Pancrase, maar hij verraste de wereld ook met zijn overwinningen in de UFC en nam zo de harten van heel wat fans, tegenwoordig geeft hij seminaries en instructies voor bekende acteurs en prof vechters in Amerika, op 2 juli komt hij naar België en heeft hij de tijd genomen om 2 seminaries te geven. Wees er dus zeker bij! De inschrijvingen zijn gelimiteerd.
Voor inschrijving neem contact op met: [email protected]
Waar: Bulldogs Antwerpen ( Bredabaan 210, 2170 Merksem)
Uren: 1ste: 18u 30 begint de seminarie
2de:20u 30 begint de seminarie
Inschrijvingen: Max 60 Personen.
Prijs 20 Euro
Gebracht door : Booster Fit Store
http://www.mmaweekly.com/absolutenm/articlefiles/3621-BasRutten.jpg

nicolas the red
25-06-2008, 14:22
hij geeft het seminarie toch in het engels met z'n hollands accent hoop ik?

topfighter
25-06-2008, 14:40
hij geeft het seminarie toch in het engels met z'n hollands accent hoop ik?

HAHA, nee in het nederlands met een amerikaans accent, is wel grappig....hij vindt sommige woorden niet terug...
kom je ook? Ben Bas zijn slachtoffer :)

Pepe the Ice-Murderer
25-06-2008, 15:44
Fantastisch El Guapo in België! Direct eens inschrijven ze...
Forza Bas!

nicolas the red
25-06-2008, 16:37
HAHA, nee in het nederlands met een amerikaans accent, is wel grappig....hij vindt sommige woorden niet terug...
kom je ook? Ben Bas zijn slachtoffer :)

ik denk dat iedereen wel snapt waarover hij het heeft als hij "liever shot" zegt

topfighter
25-06-2008, 17:29
ik denk dat iedereen wel snapt waarover hij het heeft als hij "liever shot" zegt

hahaha , die vind ik geslaagd!

the boxer
25-06-2008, 18:55
verdoemme ik wou zo graag komen ,maar ik ben zaterdag op bjj-training mijn schouder wat kapot gevallen!!! :boos:

chief108
25-06-2008, 19:17
verdoemme...
is niet goeis als jij zijn zaterdag op bjj-training je schouder wat kapot gevallen!!

sterkte...

micha
25-06-2008, 19:19
dit is een aanrader mensen

the boxer
25-06-2008, 19:23
verdoemme...
is niet goeis als jij zijn zaterdag op bjj-training je schouder wat kapot gevallen!!

sterkte...



blije!!!

:thup:


merci

Solar
25-06-2008, 22:37
Count us in!

Christophe
25-06-2008, 23:45
verdoemme...
is niet goeis als jij zijn zaterdag op bjj-training je schouder wat kapot gevallen!!

sterkte...

:lol: LMAO

Hinko
02-07-2008, 16:48
ik zal er ook zijn, samen met kameraad/collega

Garcia
02-07-2008, 16:52
Klote werk van mij .. mis ik dit weer :'(

Hoop op veel foto's!!!

Hinko
02-07-2008, 17:00
Klote werk van mij .. mis ik dit weer :'(

Hoop op veel foto's!!!


daar mag je op rekenen :thup:

Hinko
02-07-2008, 17:44
En weer een Belg erbij op dit forum! Wordt zo onderhand Mixfight.be ;)

Cool dat onze zuiderburen zich hier ook aanmelden (en zeker als ze fan zijn van Wanderlei ;))! Welkom Hinko! :thup:

ik ben al tijdje geregistreerd, maar kwam zo zelden een kijkje nemen... shame on me, I know :D

en ben zeer zeker fan van wanderlei... ik ga niet zeggen de grootste bla bla bla al dat cliché gedoe, maar ik ben toch wel a hugh fan!

thx alvast :D

Casparvdzouw
02-07-2008, 17:59
Hoi.
Overgestapt van dbb naar mixfight hinko?:p

Solar
04-07-2008, 14:07
ANTWERPEN – Wegens grote belangstelling was de seminar met Bas Rutten in Antwerpen verdeeld in twee sessies. De eerste seminar zou tussen 18.30 en 20.30 zijn, maar aangezien dat voor velen onder ons te vroeg was, hadden we voor de tweede seminar van 20.30 – 22.30 gekozen.

Met twaalf man in drie auto’s vertrokken we om 19.00 bij Sportvision en ondanks de navigatiesystemen die we bij ons hadden, werden we toch verschillende kanten opgestuurd. Terwijl we op de vier anderen wachtten, kwam Bas Rutten net aanrijden. Hij was dus gewoon zo’n twee uur te laat en de eerste groep moest nog beginnen. De seminars werden dus een tikkie ingekort en we moesten nog zo’n anderhalf uur wachten, voordat we aan de gang mochten. De seminar verliep enigszins chaotisch, maar wel doorspekt met de gebruikelijke Bas Rutten humor.

Bas Rutten heeft een eigen visie op MMA, die niet altijd overeenkomt met de traditionele opvattingen. Het op het verkeerde been zetten van de tegenstander, door hem de illusie te geven dat je een bepaalde techniek gaat maken en dan plotseling iets anders doet , kwam door de hele seminar terug. Tijdens het stoten en trappen tot in het passeren van de guard en het ontsnappen uit de backmount. Aan jabs, laat staan dubbel jabs heeft Bas een hekel: iedere stoot moet voluit gemaakt worden.
Het is duidelijk dat Bas veel meer te vertellen heeft dan hij in anderhalf uur kan en bewandelt in zijn uitleg veel zijpaden met praktijkvoorbeelden uit de UFC en Pride.
Bas heeft de gestrekte armklem helemaal geanalyseerd en een belangrijk detail komt naar boven om escapes hieruit onmogelijk te maken. Persoonlijk sprak me deze techniek het meest aan van de avond, omdat ik zelf vaak te maken heb gehad met tegenstanders die ontsnapten uit deze armklem en dit is zeker een techniek die binnenkort eens helemaal uitgewerkt gaat worden!

Een inspirerend verhaal waarmee hij de seminar besloot:
“Er zijn UFC vechters die al tien jaar in het vak zitten en die nog niet één submission goed kunnen maken. Als zij nu eens één submission twee maanden lang dag in dag uit oefenen, alléén die ene submission met al de bijbehorende escapes en counters daar op, dan zouden zij na 10 jaar zestig submissions beheersen.”

Na de seminar kreeg iedereen de gelegenheid om met Bas op de foto te gaan en reden we na twaalven pas weer huiswaarts.
Het was een lange avond geworden, maar het was het wederom waard!

Garcia
04-07-2008, 14:23
Gaaf man wish i was there!!

nicolas the red
04-07-2008, 15:02
Cool verslag Solar! Thanks!

Dat verhaal over die ene submission en daardoor 60 submissions beheersen vat ik alleen niet helemaal. Klinkt wel interessant!

2 maand trainen op 1 submissie... is 6 submissies per jaar... 60 submissies op 10 jaar... get it