PDA

View Full Version : Forrest Griffin vs Quinton Rampage Jackson *Spoiler*



Tony
07-07-2008, 22:42
http://mmamania.com/wp-content/uploads/2008/07/griffin-jacksonscorecard.jpg



Adalaide Byrd who scored it 48-46, gave 4 and 5 to Jackson and Griffin 1, 2 and 3 with 2 as 10-8

Nelson Hamilton had it 48-46 with 1 and 4 for Jackson, and Griffin getting 2 10-8

Roy Silbert had it 49-46 with only round 4 for Jackson.


The scoring of the light heavyweight championship bout at UFC 86 has come under some fire — mostly everyone besides the judges felt the bout was much closer than the numbers indicated. Not taking anything away from Forrest Griffin — who shocked the world last night with his upset of Quinton “Rampage” Jackson — but it didn’t seem like he won the bout in such convincing fashion. In fact, according to Dave Meltzer, those in press row were split between a close Griffin win and a draw. Regardless, Griffin earned the improbable win … even though he was visibly not so sure himself of the victor when Bruce Buffer was reading the results.

anonymous001
08-07-2008, 09:04
Hehe...

Ik had per ongeluk al gezien dat Griffin won. Dankzij deze topictitel wist ik ook dat er geen ko/sub zou komen...

Maar ik zeur niet -moet ik maar niet op mf kijken...

Wel gek dat hij die eerste ronde krijgt... Dat begrijp ik echt niet. Verder vond ik Griffin veel dominanter, omdat hij heel slim de snelheid bij Rampage er uit had gehaald met die lowkicks.

zokizo
08-07-2008, 10:19
Sorry hoor maar vond jackson veel gevaarlijker met elke exchange. Griffin was meer alround waarbij Jackson alleen combinatie stoten gaf. Griffin gebruikte de lowkicks goed. Had hem mount (maar deed weinig uit die positie) Jackson had hem ook op de grond (guard) maar deed ook weinig. denk zeker dat het veel closer is dan de jury het had. Als je kijkt naar damage, had jackson last van de lowkicks in de 2e ronde, daarna minder. Griffin heeft veel klappen gehad waarbij 2 keer een stoot waarbij hij achteruit viel.
Ben teleurgesteld in ieder geval. Griffin heeft het wel ok gedaan, maar met zo'n close decision denk ik niet dat je iemand z'n BELT kan pakken. Voor mij moet de champ altijd een voordeel hebben omdat ie simpel de champ is. de challenger moet duidelijk de belt verdienen en in mijn ogen was het hier niet zo. Maar denk ook dat dit te maken heeft omdat Griffin de nieuwe boy is van Dana. In UFC countdown noemden ze Griffin ook de most loved MMA fighter in the world :thown:

Pff...best een slechte UFC weekend. Gevechten vielen tegen.

Tony
08-07-2008, 11:16
Hmm, ik twijfel of ik even snel de topictitel moet aanpassen... tis idd een spoiler dat er geen sub of ko valt...

reactie van mod aub...

nicolas the red
08-07-2008, 12:05
Griffin heeft het wel ok gedaan, maar met zo'n close decision denk ik niet dat je iemand z'n BELT kan pakken. Voor mij moet de champ altijd een voordeel hebben omdat ie simpel de champ is. de challenger moet duidelijk de belt verdienen en in mijn ogen was het hier niet zo.
helemaal mee eens

Evilman
08-07-2008, 12:25
griffin heeft duidelijk gewonnen!
agressiever, meer punten gescoord door strikes.
rampage begon nix in zijn guard, en hij kon niet
opstaan onder forrest. andersom wel en forrest
lag langer op rampage.

rampage zn been was naar de klote.
het enige wat rampage had was een paar goeie stoten.
dus? niet genoeg.

forrest heeft duidelijk meer gescoord en heeft bijna het hele
gevecht het tempo en de afstand bepaald. duidelijke winnaar dus!

goedzo forrest!

Casparvdzouw
08-07-2008, 12:41
http://mmamania.com/wp-content/uploads/2008/07/griffin-jacksonscorecard.jpg



The scoring of the light heavyweight championship bout at UFC 86 has come under some fire — mostly everyone besides the judges felt the bout was much closer than the numbers indicated. Not taking anything away from Forrest Griffin — who shocked the world last night with his upset of Quinton “Rampage” Jackson — but it didn’t seem like he won the bout in such convincing fashion. In fact, according to Dave Meltzer, those in press row were split between a close Griffin win and a draw. Regardless, Griffin earned the improbable win … even though he was visibly not so sure himself of the victor when Bruce Buffer was reading the results.

Hoe kan zo'n klote jduge zeggen dat ronde 4 alleen voor rampage was terwijl hij in 1 ronde een halve knock-out krijgt

Evilman
08-07-2008, 16:06
geen halve knock out.. + been verwoest en had verder niets te zeggen.

YoMarK
08-07-2008, 16:12
griffin heeft duidelijk gewonnen!
agressiever, meer punten gescoord door strikes.

Met het verhaal onder dit stukje kan ik het wel eens zijn, maar Griffin was qua striking echt totaal ongevaarlijk.

54321
08-07-2008, 22:12
ik ben een fan van rampage, maar ik gaf de pot ook net aan griffin. rampage heeft het weggegeven in de vijfde ronde imho. ik kan het alleen niet eens zijn met de manier waarop de rondes gescoord zijn.

en rogan heeft mij wederom geirriteerd met zijn partijdige commentaar, echt heel irritant!!

Ronald
08-07-2008, 22:18
Hmm, ik twijfel of ik even snel de topictitel moet aanpassen... tis idd een spoiler dat er geen sub of ko valt...

reactie van mod aub...
Done ;)

fedor
08-07-2008, 22:19
geen echte discussie dit..Rampage vatte het zelf prima samen:

"What happened?
Forrest just whooped my ass thats what happened.....sometimes you win sometime you loose..
Everytime you step into this octagon there's a 50%/50% chance you get YOUR ass whooped..."