PDA

View Full Version : mma voor kids



MB667
24-07-2008, 09:42
Outside The Lines: MMA... For Kids - ESPN Video (http://sports.espn.go.com/broadband/video/videopage?videoId=3496709)

Tony
24-07-2008, 09:48
Ik zag hem net al staan bij de welbekende mma sites..

ik blijf erbij.. MMA is geen kinderspelletje..

Wel is het wellicht goed om kickboksende en judoénde kinderen, deze twee kunsten met elkaar te verenigen... dus standup vechten en op de grond verder met grappling ofzo..

uiteraard met zoveel mogelijk bescherming.

MB667
24-07-2008, 09:53
snap niet dat ze kleine kinderen zonder bescherming elkaar op het gezicht laten meppen.

Welcome to the Shark Tank (http://www.sharktankusa.com/fighters.htm)

tussen de vechters vaN n zijn gym zie je trouwens ook die wat laatst bij Glroy in nijmegen moest vechten

mdk
24-07-2008, 10:37
Kindermishandeling en onaanvaardbaar.

Hoewel ik respect heb voor deze kleine warriors, want zeg nou zelf er zaten voor deze leeftijdcategorie een aantal mooie technieken tussen, vind ik het onaanvaardbaar.
Kinderen in de groei moeten soms tegen zichzelf in bescherming worden genomen en dit is een duidelijk voorbeeld.

Kinderen in de pubertijd kan je nog proberen bij te brengen dat dit alleen in de sportschool thuis hoort maar bij nog jongere kinderen gaat dit geheid fout op het schoolplein.

Dit is gewoon de tegenhanger van die mafkezen die op zeer jonge leeftijd hun dochters verkleden als ware barbiepoppen gepaard met mack-up en al, om ze vervolgens over een catwalk te laten paraderen.

Wat mij betreft is dit een enorme stap terug voor de MMA-sport.

uwheerser
24-07-2008, 11:56
Kindermishandeling en onaanvaardbaar.

Hoewel ik respect heb voor deze kleine warriors, want zeg nou zelf er zaten voor deze leeftijdcategorie een aantal mooie technieken tussen, vind ik het onaanvaardbaar.
Kinderen in de groei moeten soms tegen zichzelf in bescherming worden genomen en dit is een duidelijk voorbeeld.

Kinderen in de pubertijd kan je nog proberen bij te brengen dat dit alleen in de sportschool thuis hoort maar bij nog jongere kinderen gaat dit geheid fout op het schoolplein.

Dit is gewoon de tegenhanger van die mafkezen die op zeer jonge leeftijd hun dochters verkleden als ware barbiepoppen gepaard met mack-up en al, om ze vervolgens over een catwalk te laten paraderen.

Wat mij betreft is dit een enorme stap terug voor de MMA-sport.

Sinds ik na het judo, via BJJ in aanraking kwam met het idee MMA, heb ik -ondanks dat ikzelf het bij BJJ houd- de MMA-technieken en taktieken enorm leren apprecieren. Ik ben er zelfs helemaal niet tegen dat kinderen de technieken en taktieken van MMA aangeleerd krijgen via BJJ en eventueel kickboks.

Maar deze kereltjes waren er wel erg hard hersentje-tik aan het spelen. Zonder bescherming ??!!??

Misschien heeft deze instructeur ook enkele schuddinkjes te veel moeten verwerken...

wasken
24-07-2008, 12:06
zolang de kinderen met plezier erheen gaan en ouders achter hun staan is hier niks mis mee..

Hoe vroeger,Hoe beter ..

Alleen tijdens het sparren mag er wel wat meer bescherming bij de echte mini's ..

tom l
24-07-2008, 12:28
Ik vind mma echt geen kinderspelletje. Ik zou mijn kinderen op die leeftijd worstelen of bjj laten trainen, maar zeker geen mma! Een kind leren een ander kind te G'n'P-en vind ik niet echt etisch...Het lijkt me niet goed voor de emotionele ontwikkeling van het kind, maar ook voor zijn lichaam lijkt het me niet goed. Heel hevig trainen op die leeftijd is niet gezond en slagen naar het hoofd (zonder bescherming...wtf?!!??) al helemaal niet!

Virus
24-07-2008, 12:44
Ziek!

Dit klinkt ongenuanceerd maar kinderen heb je tegen zichzelf te beschermen.

Als ze meerderjarig zijn, doen ze maar wat ze willen...

Italiahxc
24-07-2008, 22:58
Goede docu, maar ik stem in met mijn voorgangers dat MMA pas mag gedaan worden als ze volwassen zijn. Het trainen van grappling, BJJ of worstelen moet kunnen. Maar als je opkomt tegen het MMA bij kinderen, wat dan met de jeugd die aan kickboksen doen?...

MilfhunterMMA
24-07-2008, 23:16
Op zich kan kickboksen wel alleen het sparren kan denk ik gedurende de kindertijd beter niet gedaan worden

MMA-knaller
25-07-2008, 11:11
Je hoorde wat de trainer zij ... He messed up your hair .. dus sla hem maar in elkaar.
Nou relaxte manier om je kinderen op te voeden.

Ik den dat dit zeer slecht is voor de ontwikkeling van een kind. Zoals ik het zie is het meer een wens van de ouders om die kids zo te pushen.

paspoes
25-07-2008, 11:21
Ziek!

Dit klinkt ongenuanceerd maar kinderen heb je tegen zichzelf te beschermen.

Als ze meerderjarig zijn, doen ze maar wat ze willen...

mee eens!!!

renamer
25-07-2008, 18:29
Moeilijk hoor.. kinderen mogen wel bjj worstelen karate muay thay grappling boksen ect doen maar geen mma? het trainen van deze kids kan je toch niet tegenhouden.. maar ik vind de wedstijden echt te ver gaan.. vind het eigenlijk wel een goede discusie..

Christophe
25-07-2008, 21:19
Kindermishandeling en onaanvaardbaar.

Hoewel ik respect heb voor deze kleine warriors, want zeg nou zelf er zaten voor deze leeftijdcategorie een aantal mooie technieken tussen, vind ik het onaanvaardbaar.
Kinderen in de groei moeten soms tegen zichzelf in bescherming worden genomen en dit is een duidelijk voorbeeld.

Kinderen in de pubertijd kan je nog proberen bij te brengen dat dit alleen in de sportschool thuis hoort maar bij nog jongere kinderen gaat dit geheid fout op het schoolplein.

Dit is gewoon de tegenhanger van die mafkezen die op zeer jonge leeftijd hun dochters verkleden als ware barbiepoppen gepaard met mack-up en al, om ze vervolgens over een catwalk te laten paraderen.

Wat mij betreft is dit een enorme stap terug voor de MMA-sport.

x 2 Ik kan het niet beter verwoorden!!!

Ik ben allesbehalve voor allerlei regeltjes die alles aan banden leggen, maar dat dit gereguleerd moet worden moge duidelijk zijn. Ik vind MMA allesbehalve voor kinderen, of zelfs jongeren onder 16. In mijn ogen wordt hun jeugd ontnomen, geen periode van simpelweg spelen en kind zijn voor hen.

Ik ben een tijdje geleden naar een Mixfight-event in Leon (de stad in Mexico waar ik nu woon) gegaan. Het ging er me al een beetje fout aan toe doordat de scheidsrechter zo een beetje het minste wist wat MMA inhield van iedereen daar aanwezig ... maar toen ze met 2 kleine kinderen afkwamen, stond de hele zaal op z'n kop. Ik roep nooit "boe" op een gala, ik vind dat als je tegen een vechter bent je maar voor de andere moet juichen. Maar hier heb ik "boe" geroepen als een tierelier ... en ik niet alleen. Ze lieten het toch doorgaan, en ik heb het grootste deel van de "actie" gefilmd (grotendeels omdat ik niet kon geloven wat ik zag). Kijk wat een ongelooflijk verschil tussen de 2, en de kleinste is net uit de pampers. Toen hij wenend naar z'n vader in de hoek liep (op het einde van het filmpje) duwde die hem terug de ring in om hem verder te laten vechten ... wat gelukkig niet gebeurde. Ik heb na dit "gevecht" heel wat mensen zien vertrekken, en als ik de hoofdpartij niet had willen zien was ik ook vertrokken! Oh ja, en m'n vriendin vraagt me jullie te melden dat dit niet normaal is in Mexico, ze was er echt door geschokt!

YouTube - Freefight Leon: children's fight (http://www.youtube.com/watch?v=FpBfJo9PxqE)

De dikke nudist
25-07-2008, 21:42
Het lijkt me dat de ouders van deze kinders nog nooit zelf in de ring hebben gestaan. Als je weet hoe dat voelt vraag je dit niet van je kind.

Christophe
25-07-2008, 21:55
Het lijkt me dat de ouders van deze kinders nog nooit zelf in de ring hebben gestaan. Als je weet hoe dat voelt vraag je dit niet van je kind.

Dat dacht ik ook, maar later op de avond vocht de vader (of toch wat daarvoor door moest gaan) van de kleinste jongen ... tegen een ventje van 17 of 18 ... de lul! Blijkbaar is z'n zoontje de enige in de familie die tegen een oudere/grotere/zwaardere tegenstander kon vechten ... voor zichzelf koos papa een heel wat makkelijkere tegenstander uit. Ik had gehoopt dat hij het pak slaag van z'n leven zou krijgen, maar dat feest ging jammer genoeg niet door.

mdk
26-07-2008, 00:48
Vreselijk om te zien dat dit echt aan de andere kant van de wereld gebeurt.

Maar Christophe, jou vrouw kan wel zeggen dat dit niet normaal is in Mexico maar ik vind toch dat jij een geheel onafhankelijk team moet uitnodigen voor een gratis vakantie.... euh ik bedoel werkbezoek aan Mexico om dit zelf te kunnen beoordelen, waarvoor ik mij dan persoonlijk wel wil opofferen....LOL

Chico
26-07-2008, 00:53
tyfus... die koters in dat filmpje van christophe zijn heel klein... en het onderling verschil is groot.. scheelt zeker 3 jaar ofzo... dat zou echt niet mogen..

Christophe
26-07-2008, 00:55
Vreselijk om te zien dat dit echt aan de andere kant van de wereld gebeurt.

Maar Christophe, jou vrouw kan wel zeggen dat dit niet normaal is in Mexico maar ik vind toch dat jij een geheel onafhankelijk team moet uitnodigen voor een gratis vakantie.... euh ik bedoel werkbezoek aan Mexico om dit zelf te kunnen beoordelen, waarvoor ik mij dan persoonlijk wel wil opofferen....LOL

Afhankelijk van jouw interpretatie van "gratis" moet dat geregeld kunnen worden amigo! ;)

Chico
26-07-2008, 00:59
mixfight sleep over bij christophe :D...

degene die aftikt koopt het bier ;)

mdk
26-07-2008, 11:59
Afhankelijk van jouw interpretatie van "gratis" moet dat geregeld kunnen worden amigo! ;)

ik ben een nederlander he!
Dus gratis is bij ons zonder enige kosten!

Als jij ons over laat vliegen dan hangen wij in ruil wat heldenverhalen over je sterrenstatus in BE en NL op bij je schoonfamilie, LOL

tom l
26-07-2008, 18:04
Damn, dat filmpje van Christophe is enorm shockerend...Ik was sprakeloos toen ik het zag! Der is geen enkele vorm van techniek, gewoon twee kinderen die op elkaar rammen en stampen en denken dat dat goed is. En dan heb ik het nog niet over het gewichts- en leeftijdsverschil! Dit is enorm slecht voor de ontwikkeling van een kind! Schandalig dat zoiets gebeurt! Die 'vader' verdient echt een enorm pak slaag!

anonymous001
26-07-2008, 18:19
Dat dacht ik ook, maar later op de avond vocht de vader (of toch wat daarvoor door moest gaan) van de kleinste jongen ... tegen een ventje van 17 of 18 ... de lul! Blijkbaar is z'n zoontje de enige in de familie die tegen een oudere/grotere/zwaardere tegenstander kon vechten ... voor zichzelf koos papa een heel wat makkelijkere tegenstander uit. Ik had gehoopt dat hij het pak slaag van z'n leven zou krijgen, maar dat feest ging jammer genoeg niet door.

Hoewel 17/18 natuurlijk oud genoeg is. Badr Hari was 17 toen hij doorbrak, toch?

Anyway... Zieke shit, dit.:thown::boos:

De dikke nudist
26-07-2008, 23:04
Hoewel 17/18 natuurlijk oud genoeg is. Badr Hari was 17 toen hij doorbrak, toch?

Anyway... Zieke shit, dit.:thown::boos:
Die Hari is dan ook een fijne gast.:whistling:

Influcted
26-07-2008, 23:32
Die Hari is dan ook een fijne gast.:whistling:


Maar dat broekje vind ik maar niks... :rolleyes:

MB667
27-07-2008, 18:43
ziek filmpje christophe. jammer dat papa niet in een is gerost.

Christophe
28-07-2008, 18:26
ziek filmpje christophe. jammer dat papa niet in een is gerost.

Ik voel er niks voor om zelf MMA te gaan vechten, maar voor die gast wil ik graag een uitzondering maken!