PDA

View Full Version : Aleksander Emelianenko Positive for Hep B; Career in Doubt



Tony
24-07-2008, 08:47
http://assets.sbnation.com/imported_assets/14100/aleksander-emelianenko-bodogfight_medium.jpg

A source close to the situation spoke to MMANews.com's Michael Moody on a condition of anonymity and explained that the blood tests came back right before Aleks and Buentello were scheduled to weigh in and that is why there was so much confusion around the stage and why the fighters did not weigh in. Gary Goodridge ended up stepping up on extremely short notice and filling in for the Russian heavyweight.

The tests were positive for Hepatitis B which resulted in the CSAC cancelling the fight. ...

A positive Hepatitis B test is no laughing matter and this could spell the end of Aleks' fighting career as many of the people close to the situation pointed out. I can't imagine many fighters willing to step up to fight Aleks with the possibility of catching the disease. He most definitely will not fight in the United States again and it will be interesting to see if this positive test results in organizations from all over the world black listing the brother of heavyweigh king, Fedor Emelianenko.


achtergrond info over hepatitus B

Acute hepatitis B infection does not usually require treatment because most adults clear the infection spontaneously.[22] Early antiviral treatment may only be required in fewer than 1% of patients, whose infection takes a very aggressive course ("fulminant hepatitis") or who are immunocompromised. On the other hand, treatment of chronic infection may be necessary to reduce the risk of cirrhosis and liver cancer. Chronically infected individuals with persistently elevated serum alanine aminotransferase, a marker of liver damage, and HBV DNA levels are candidates for therapy.[23]

Although none of the available drugs can clear the infection, they can stop the virus from replicating, and prevent liver damage such as cirrhosis and liver cancer. Treatments include antiviral drugs such as lamivudine, adefovir, tenofovir and entecavir, and immune system modulators such as interferon alpha. However, some individuals are much more likely to respond than others and this might be because of the genotype of the infecting virus or the patient's heredity. The treatment works by reducing the viral load, (the amount of virus particles as measured in the blood), which in turn reduces viral replication in the liver.

micha
24-07-2008, 09:05
dus het is geen gerucht?

YoMarK
24-07-2008, 09:06
Klote zeg...
Hopelijk heeft hij de Acute variant...daar kan hij nog van genezen.

micha
24-07-2008, 09:15
maar dat gaat jaren duren hoor

Paganstars
24-07-2008, 09:19
En daarbij het wordt dan een slapend virus net zoiets als pfeiffer.

Tony
24-07-2008, 09:25
Pure genezing kan idd binnen een half jaar voorbij zijn... maar je lichaam gaat op een half jaar aardig achteruit hoor.. en voordat jij weer op dat top level zit dat je nodig hebt als profi MMA vechter ben je wel weer ff een tijdje zoet.

PigDog
24-07-2008, 09:29
Klote zeg...
Hopelijk heeft hij de Acute variant...daar kan hij nog van genezen.

Huh? Ik heb op mijn 18e een acute variant gehad, en was in één week 20 kilo afgevallen ( grotendeels spiermassa) en heb een blijvende hartbeschadiging eraan overgehouden.
Daarna ebde het wel weg, maar eer je erbovenop bent, is je carriere ook afgelopen....

Tony
24-07-2008, 09:50
Heb je geen problemen gehad met het worden van militair icm hartbeschadiging? (afkeuring etc)

Garcia
24-07-2008, 10:43
Damn klote zeg...

rafi
24-07-2008, 10:46
hep B komt voornamelijk veel voor bij bie sexuele mannen. als je op google dat in toets. zou alex homo zijn.

blackadder
24-07-2008, 10:56
Bi-seksueel is niet = homo.

MilfhunterMMA
24-07-2008, 10:56
Godver. Zou best door die tattoos kunne komen.

Omdat het virus relatief makkelijk kan worden overgedragen van mens tot mens moeten gezinsleden van mensen met hepatitis B zich laten inenten om zo verdere verspreiding te voorkomen. Andere risicofactoren zijn tatoeages (http://nl.wikipedia.org/wiki/Tatoeage), piercings (http://nl.wikipedia.org/wiki/Piercing) en acupunctuur (http://nl.wikipedia.org/wiki/Acupunctuur) met geïnfecteerd gereedschap. Met name in het verleden waren bloedtransfusies (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedtransfusie) en operaties (http://nl.wikipedia.org/wiki/Operatie_%28medisch%29) ook een risicofactor voor het krijgen van hepatitis B.

hele verhaal op http://nl.wikipedia.org/wiki/Hepatitis_B

rafi
24-07-2008, 10:58
en een homo = ook niet bi

PigDog
24-07-2008, 11:05
Heb je geen problemen gehad met het worden van militair icm hartbeschadiging? (afkeuring etc)

Nee, ik was al militair, en had een hele lage hartslag in rust. Was toen topsporter (ijshockey). Na mijn ziekte had ik een hartslag in rust van boven de honderd, maar kon gewoon meedoen omdat ik hem hoog kon laten oplopen, boven de tweehonderd. Dankzij mijn goed geconditioneerde hart kon ik dus goed meekomen, al was ik conditioneel wel enorm achteruit gegaan.
Dit is nooit meer goed gekomen, heb nu een gemiddelde rust hartslag van tussen de 90 en 100. Heb er niet zoveel last van, alleen slijt de handel wel sneller. Als een gemiddeld hart 30.000.000 tikken meegaat, ben ik gewoon eerder bij het einde :)

@ Rafi: had geen hep-B maar een actieve Pfeiffer-variant, dus wees niet bang dat ik je aan de kont kom :D
De beschadigingen aan hart, lever en longen zijn er navenant niet minder om, en het ziektebeeld is bijna hetzelfde....

MJOKKIE
24-07-2008, 11:36
He Pig Dog, waar heb je gediend?

XedgeX
24-07-2008, 11:37
Voor de mensen die nu bezorg raken, een vaccinatie is simpel en niet duur.
Huisarts kan hem zetten, zijn 3 spuiten, kosten elk ca 35 euro. Binnen 7 maanden heb je de vaccinaties gehad, een half jaar daarna krijg je dmv bloedprikken controle en als het goed is ben je dan je leven lang immuun.

ijsbier
24-07-2008, 11:50
misschien in de gevangenis opgelopen... pride deed sowieso toch geen bloedtesten?

PigDog
24-07-2008, 14:08
He Pig Dog, waar heb je gediend?

Ik dien nog steeds, bij de explosieven opruimingsdienst *zie avatar*

ulysse
24-07-2008, 14:53
Wat een ellende...
Ik ben blij dat ik dmv vaccinatie beschermd ben tegen Hepatitis-B...

Jochem
24-07-2008, 15:15
Nee, ik was al militair, en had een hele lage hartslag in rust. Was toen topsporter (ijshockey). Na mijn ziekte had ik een hartslag in rust van boven de honderd, maar kon gewoon meedoen omdat ik hem hoog kon laten oplopen, boven de tweehonderd. Dankzij mijn goed geconditioneerde hart kon ik dus goed meekomen, al was ik conditioneel wel enorm achteruit gegaan.
Dit is nooit meer goed gekomen, heb nu een gemiddelde rust hartslag van tussen de 90 en 100. Heb er niet zoveel last van, alleen slijt de handel wel sneller. Als een gemiddeld hart 30.000.000 tikken meegaat, ben ik gewoon eerder bij het einde :)

@ Rafi: had geen hep-B maar een actieve Pfeiffer-variant, dus wees niet bang dat ik je aan de kont kom :D
De beschadigingen aan hart, lever en longen zijn er navenant niet minder om, en het ziektebeeld is bijna hetzelfde....


Klote voor je, maar het gaat dus nu wel weer? Die lage hartslag klinkt bekend, toen ik een 10tal jaar geleden in het ziekenhuis las dachten ze dat ik een atleet was. (Ik rookte, at nooit gezond, dronk, en sportte max 1x per maand)Nu lag ik er 2 jaar geleden weer, met hartbewaking (niks te ernstigs, eerste hulp), en toen hebben ze het alarm maar uitgezet. mijn hartslag is nu dat ik fanatiek sport zo laag dat het alarm continu afgaat (~ 45 ofzoiets)

Maarre, volgens mij is het toch niet erg om een hogere hartslag te hebben? Je gaat er niet eerder dood van. Je ziet juist dat kleinere mensen een hoge hartslag hebben, en die leven het langste!

Mike
24-07-2008, 15:40
als alex niet snel geneest blijft hij zn hele leven last houden van hep b

dan kan je er wel mee leven door medicatie maar je bestrijdt het niet meer

tis einde oefening voor zn mma carriere

triest man

Ivo C.
24-07-2008, 15:49
that is some bad news

PigDog
25-07-2008, 14:31
Klote voor je, maar het gaat dus nu wel weer? Die lage hartslag klinkt bekend, toen ik een 10tal jaar geleden in het ziekenhuis las dachten ze dat ik een atleet was. (Ik rookte, at nooit gezond, dronk, en sportte max 1x per maand)Nu lag ik er 2 jaar geleden weer, met hartbewaking (niks te ernstigs, eerste hulp), en toen hebben ze het alarm maar uitgezet. mijn hartslag is nu dat ik fanatiek sport zo laag dat het alarm continu afgaat (~ 45 ofzoiets)

Maarre, volgens mij is het toch niet erg om een hogere hartslag te hebben? Je gaat er niet eerder dood van. Je ziet juist dat kleinere mensen een hoge hartslag hebben, en die leven het langste!

Nee, dat klopt, je gaat er niet dood aan. Maar het hart is een spier en is dus in kracht afgenomen. Eerst heeft het 45X per minuut nodig om je bloedsomloop rond te sturen en nu meer dan het dubbele. Op zich is dat niet erg, maar conditioneel ga je er wel op achteruit. Dat zie je goed op de lopende band. Stel dat je leeftijd 40 is, en je piekbelasting is 180 (daarna gaat het alarm af, van de band) en je start al met 100 in rust, ben je tijdens de warming-up al aan je piekbelasting. Als je van 45 start, heb je veel meer tijd omdat je hart langzamer oploopt.
Dit is effe in vogelvlucht, we kunnen er een extra topic over maken :)

De dikke nudist
25-07-2008, 15:01
Ik dien nog steeds, bij de explosieven opruimingsdienst *zie avatar*
Hey, 't is een bom.
Ik dacht altijd dat het een tulp was.:whistling:

stiffler
25-07-2008, 15:04
wat is dit triest nieuws voor Alex...

PigDog
25-07-2008, 15:05
Hey, 't is een bom.
Ik dacht altijd dat het een tulp was.:whistling:

Ik dacht dat jij 011 was...:rolleyes:

Marco (scheids)
25-07-2008, 16:40
Ik heb me er voor gevaccineerd gelukkig een paar jaar geleden ... en meteen voor 25 jaar ... dit vanwege mn scheidsrechteren en eventuele reizen ....

Primal
25-07-2008, 16:47
Damn, nu maar hopen dat hij snel spuiten haalt en geneest. Denk overigens wel dat goeie sportmensen sneller genezen na zo'n behandeling, maarja das nog even afwachten vrees ik. Hopen dat ie snel beter is en weer op hoog niveau mee kan spele!
Misschien wel interessant om te weten hoe hij hieraan gekomen is.... Zou miss 1 van zijn opponenten....... Of denk ik dan wel heel slecht ;)

De dikke nudist
25-07-2008, 19:52
Ik dacht dat jij 011 was...:rolleyes:
Ik ook. :(