PDA

View Full Version : Frank Shamrock vs Ken Shamrock



Italiahxc
01-08-2008, 18:47
Heb dit net gevonden op youtube.
Ken wil zo graag tegen zijn kleine broertje vechten.
Klinkt belachelijk dat hij het zo wil doen.
Brother against Brother doe je niet.
Als ze spelend vechten en de uitslag onbeslist zal zijn dan is dit een superleuk gevecht, maar aan Ken z'n intonatie te horen wil hij Frank dolgraag eens een lesje leren. :wacko:

Ziehier de uitdaging
http://www.youtube.com/watch?v=1PC2g0wIGks

tom l
01-08-2008, 19:25
Spelend een mma match vechten met een onbesliste uitslag zou ik toch maar vreemd vinden...Als 2 broers besluiten om tegen elkaar te vechten en ze willen het allebei, wat maakt het dan uit? Het is niet dat ze elkaar gaan vermoorden. Mma blijft een sport. Als zij vinden dat dit wel kan, wie zijn wij dan om te zeggen dat het niet hoort? Ik ga er alleszins niet van wakker liggen. Lijkt me verder wel een coole matchup! Denk wel dat Ken weeral is zijn grote woorden zal moeten intrekken, Frank pakt Ken volgens mij.

anonymous001
01-08-2008, 19:33
Oud nieuws, toch?

Ze doen maar, wat mij betreft. Ik zal van het weekend ook wel effe met m'n broer vechten, zet ik het voor jullie op youtube.;)

renamer
01-08-2008, 20:23
fedor vs aleksander..
http://www.youtube.com/watch?v=R573D0bCx5w

Tony
01-08-2008, 20:44
Jongens toch... Frank en Ken zijn net zo bloedverwant als ik en bas boon.. Helemaal niks dus..

beiden zijn (samen met nog een paar knapen) allen geadopteerd...

Dus laat maar komen deze partij.. Ik denk winnaar ronde 2: Frank Shamrock

anonymous001
01-08-2008, 20:49
Nou ja, Frank en Ken zijn wel samen opgegroeid, toch? Of probeer je ons iets te vertellen?:lol:

Iwan
01-08-2008, 21:21
Nou ja, Frank en Ken zijn wel samen opgegroeid, toch? Of probeer je ons iets te vertellen?:lol:

LOL!

martin
02-08-2008, 09:16
Jongens toch... Frank en Ken zijn net zo bloedverwant als ik en bas boon.. Helemaal niks dus..

beiden zijn (samen met nog een paar knapen) allen geadopteerd...

Dus laat maar komen deze partij.. Ik denk winnaar ronde 2: Frank Shamrock


Ik wist nooit dat Boon een adoptie kind was nu begrijp ik zijn reacties hier op MF ook.

Meneer Boon mijn excuses voor eerdere uitlatingen over u, u kunt er ook niets aan doen.

TOON
02-08-2008, 09:28
hoppa! en weer een topic naar de klote....

martin
02-08-2008, 09:31
hoppa! en weer een topic naar de klote....

Toon nou ben een keer positief over meneer Boon ga jij weer negatief doen.

willy123
02-08-2008, 09:36
Wat een abnormale zeikstraal is die Martin. Kan die jongen nou echt niets anders dan zeiken?
En ook nog eens opmerkingen plaatsen die beledigend zijn jegens geadopteerden.

jan sensei kyokushin
02-08-2008, 09:49
Wat een abnormale zeikstraal is die Martin. Kan die jongen nou echt niets anders dan zeiken?
En ook nog eens opmerkingen plaatsen die beledigend zijn jegens geadopteerden.Osu willy martin krijgt er wel Reps Voor :) dus er zijn forumbroeders en zusters die het goed vinden

pretig weekend

Emilio
02-08-2008, 10:54
Frank op KO ro 1.

Ralph
02-08-2008, 12:30
Ik heb vorig jaar (na z'n partij tegen Phill Baroni) nog een stukje geschreven voor de RR over Frank Shamrock (wat met een manager gesproken (ook over de ruzie tussen Ken en Frank), etc.). Voor de geïnteresseerden:




FRANK SHAMROCK

- Het bewogen leven van een MMA-pionier -




Door Ralph Otto




Iedereen die een beetje affiniteit heeft met MMA kent de naam Shamrock. Meestal denkt men bij die naam aan Ken Shamrock, maar de die-hard fans denken misschien eerder aan Frank. Met zijn vele winstpartijen in de begindagen van Pancrase en de UFC wordt hij midden en eind jaren `90 haast onverslaanbaar geacht. Gebrek aan motivatie zorgt ervoor dat hij in ’99 uiteindelijk als wereldkampioen in het lichtzwaargewicht van de UFC stopt met de sport. De alsmaar toenemende populariteit van MMA doet het bloed echter kruipen waar het niet gaan kan met een heuse comeback als resultaat. En met zijn overwinning op Phill Baroni op 22 juni van dit jaar is één ding duidelijk: Frank is back!

Moeilijke jeugd
Zoals wel vaker geldt voor topvechters heeft ook Frank Shamrock een zeer bewogen jeugd. Op 8 december 1972 ziet hij als Frank Alisio Juarez III het levenslicht in Santa Monica in Californië. Door problemen in het gezin verblijft Frank vanaf zijn twaalfde in verschillende adoptiegezinnen totdat hij uiteindelijk terecht komt bij Bob Shamrock. Bob geeft vele moeilijk opvoedbare jongens onderdak en zo komt ook Frank uiteindelijk bij hem terecht. Ook Franks oudere adoptiebroer Ken verblijft dan bij Bob en de twee kunnen goed met elkaar overweg. Als Frank 21 jaar is adopteert Bob Shamrock hem officieel en later verandert Frank zijn achternaam ook in Shamrock, net zoals Ken dit al eerder deed.

Het begin van een veelbelovende carrière
Ken traint al geruime tijd in worstelen en submission fighting als hij in 1994 besluit ook Frank daarin te trainen. Frank pikt het allemaal erg snel op en in december van datzelfde jaar maakt hij in Japan zijn MMA debuut. Het evenement waarin dit gebeurt heet Pancrase en zijn eerste tegenstander is niemand minder dan onze landgenoot Bas Rutten. Rutten, die dan nog helemaal geen kaas gegeten heeft van submissions, moet zijn meerdere erkennen in Shamrock en zo wint Frank zijn debuutpartij. Zowel Bas als Frank ontwikkelt zich erg sterk in Pancrase en ze behalen beiden een titel. Als in 1996 Ken, die ook voor Pancrase vecht, de organisatie de rug toe keert, is het slechts een kwestie van tijd voordat ook Frank Pancrase vaarwel zegt.

Ruzie met Ken en Bob
1997 markeert het einde van de goede relatie tussen Bob en Ken enerzijds en Frank anderzijds. Familieperikelen, waarbij Bob Kens zijde kiest, zorgen ervoor dat Ken en Frank elkaar in de media het leven zuur maken en vooral Ken neemt geen blad voor de mond. Eén uitspraak tergt Frank zo erg dat hij zich helemaal op MMA stort. Ken beweert namelijk dat Frank het niet in zich heeft om wereldkampioen te worden en dat hij maar gewoon in Kens sportscholen moet blijven werken. Frank traint als nooit tevoren en bemachtigt eind ’97 na een gevecht van slechts 16 seconden tegen de tot dan toe ongeslagen Kevin Jackson de UFC wereldtitel in het lichtzwaargewicht.
In september ’99 verdedigt Frank zijn titel voor de vijfde keer in successie tegen de dan nog erg jonge Tito Ortiz. Na dit gevecht, dat hij met verve weet te winnen, is het genoeg voor Frank. Hij keert het MMA als ongeslagen UFC kampioen de rug toe. Reden hiervoor is dat de UFC op dat moment in zwaar vaarwater verkeert en zelfs op het punt staat om verboden te worden in de VS. Frank ziet geen brood meer in MMA en zoekt zijn ambities elders. Zo speelt hij wat kleinere rollen in Tv-series en films en is hij ook een tijdje het gezicht van Burger King.

De comeback
Met het verstrijken van de jaren wint MMA weer aan populariteit en weet zelfs boksen van de troon te stoten als meest bekeken vechtsport in de VS. De sport heeft veel nieuwe sterren en nog meer nieuwe fans. Fans die niet meer weten wie Frank Shamrock is. Dit laatste steekt Frank. Hij ziet zichzelf nog steeds als één van grootste MMA vechters ooit; vooral omdat hij als ongeslagen UFC kampioen afscheid van de sport nam. Na eerst commentaar vanaf de zijlijn te hebben geleverd, acht hij de tijd rijp voor het maken van een comeback in de nieuwe MMA organisaties EliteXC/Strikeforce om zo ook mee te kunnen profiteren van de groeiende populariteit van de sport.
In maart 2006 neemt Frank het op tegen een wat onbekendere telg uit de bekende Gracie familie. Frank wint dit gevecht met het grootste gemak, maar dit komt hem nog niet op veel lof te staan. Zijn tegenstander Cesar Gracie is dan namelijk al 40 jaar oud en heeft nog nooit een MMA partij gedraaid. Velen spreken over een mismatch.
Een lastigere tegenstander treft hij in februari 2007 in Cesars neef Renzo. Tegen deze Gracie heeft hij het duidelijk moeilijker en hij verliest de partij uiteindelijk teleurstellend op diskwalificatie, doordat hij op de grond enkele knieën naar het hoofd van Renzo maakt.

Phill Baroni als opstapje
Franks grote doorbraak komt na zijn gevecht met Phill Baroni. De twee kunnen elkaar niet uitstaan en grijpen voorafgaand aan hun gevecht elke mogelijkheid aan om de ander zwart te maken. Wat dat betreft heeft Frank veel geleerd van zijn oudere broer Ken: flink wat theater rondom een gevecht is een perfecte manier om wat hype rondom jouw persoon te creëren. En ditmaal is hij er fysiek ook klaar voor.
Shamrock weet voorafgaand aan het gevecht dat het nu alles of niets is voor hem en traint als een bezetene. De wedstrijd wordt glorieus gewonnen en Frank krijgt veel lof toegewuifd voor de manier waarop hij Baroni uitschakelt. Met zijn grote mond zal het Shamrock vast nog wel lukken om een aantal grote partijen te kunnen draaien en zo ook financieel nog wat beter te worden van de hype rondom de sport die hij mede zelf groot heeft gemaakt. Frank is back!

Tony
02-08-2008, 13:07
kan je niet reppen Ralph.. maar je hebt ze verdiend :)

the boxer
02-08-2008, 13:18
mooi interview!! reps!

micha
02-08-2008, 13:59
mooi interview!! reps!

x2

jan sensei kyokushin
02-08-2008, 15:02
Osu Reps :) ralph en dat in het nederlands