PDA

View Full Version : Red Ring XBOX 360



Jarno
03-08-2008, 13:51
Altijd gehoopt dat het me niet zou overkomen, maar sinds gister is het zover.... Mijn XBOX is overleden... Netjes mijn apparaat geregisteerd bij hun online center, maar mijn garantie is verlopen. Nu heb ik gezocht via google naar wat mogelijkheden, en hij valt gelukkig te repareren. Maar nu is mijn vraag of iemand hier ookal eens buiten de garantie om zo'n ding heeft laten repareren en waar je dan de beste ervaringen mee hebt. Ik dacht er ook aan om hem dan gelijk te laten ombouwen, maar ik zie via google een hele hoop topics dat je dan van XBOX Live wordt afgekickd. Daar zit ik dus weer net niet op te wachten. Als iemand hem heeft laten repareren, vervallen dan ook gelijk je Achievements/gamerscore? Of staan die hopelijk op mijn HDD?

YouTube - Xbox 360 - The Red Ring of Death (http://www.youtube.com/watch?v=xq6vlyNdM3I)

Khanom Thom
03-08-2008, 14:25
Tip; koop een PS 3 ;)

Mike
03-08-2008, 14:29
gewoon niet accepteren dat de garantie is verlopen

werkte bij mij ook

de problemen zijn bekend bij microsoft, ze doen niet moeilijk. ik heb wel 10 keer moeten bellen en klagen maar uiteindelijk werd mn oude gratis opgehaald en nieuwe bezorgd met twee draadloze controllers.




laat je niet piepelen door zo'n scriptslaaf van de helpdesk. eis gewoon een nieuwe , tis immers de schuld van hun slecht gefabriceerde apparaten

tips:
kaart aan dat je veel originele spellen hebt, dat je al gebruiker bent sinds oude xbox
dat je ps2/ps3 hebt laten liggen hiervoor
en dreig met fysiek geweld

Jarno
03-08-2008, 14:45
Tip; koop een PS 3 ;)

Thanks :hugegrin:

Die komt er ook nog wel, maar heb nog 21 spellen voor de XBOX 360. Waaronder een aantal XBOX only spellen als Gears of War en Halo3. Die spellen leveren om interuilen geen drol op, dus wordt het gewoon repareren....

@ Mike: Ik zal is gaan bellen, tis zondag en ik verveel me dood met dit weer.

joost
03-08-2008, 14:51
tip 2: koop een Sega megadrive.. :D

Jarno
03-08-2008, 15:20
Net even gebeld met het service center, en zonder problemen een reparatie aangeboden gekregen. XBOX bied zelf een jaar extra garantie aan op de beroemde rode ringen. Moet hem nu inpakken zonder faceplate of what ever in een neutale doos, en UPC komt hem ophalen. Binnen 10 a 15 werkdagen is hij weer terug :thup:

Die megadrive is legendarisch, en zit ook mijn assoriment, maar is helaas uitgeleend... Ga nu mijn highscore's maar is aanscherpen bij Guitar Hero 1 op de PS2 :hugegrin:

Highline
03-08-2008, 15:23
r.i.p xbox

Jarno
03-08-2008, 15:25
r.i.p xbox

Ik had er vanacht al een brandend kaarsje bijgezet :hugegrin:

Spike_tm
03-08-2008, 16:10
RROD komt bij de oude modellen bij ongeveer 30% voor, bij de nieuwe is het onder de 10% gezakt geloof ik.
Mooi dat je nu toch de reparatie krijgt.
Ombouwen zou ik idd niet doen. De garantie die je nu krijgt op de reparatie vervalt namelijk na ombouwen en de detectie van modchips wordt steeds beter waardoor je idd van XBOX live getrapt kan worden.
Als je een online account hebt zijn je achievements aan die account gekoppeld en die kan je op ieder willekeurige 360 downloaden. Als je geen Live account hebt zijn je achievements aan je account op je HD gekoppeld net als je savegames.

Dalgliesh
03-08-2008, 17:17
Je moet je 360 tussen 2 kussens leggen,dus neerleggen op een kussen en een kussen erop, dan aanzetten en 10minuten wachten.
Probleem met de red ring is dan tijdelijk verholpen, maar sowieso opsturen naar MS

Biiyen
03-08-2008, 18:04
YouTube - Fixing a Broken Xbox 360 Video Blog (http://www.youtube.com/watch?v=cCHZqZDTp6Y&eurl=http://www.msminded.nl/2008/01/22/the-red-ring-of-death/)

Dalgliesh heeft gelijk!

Jarno
03-08-2008, 18:35
Bedankt voor de tip Dave !! Ik twijfel om het te doen, want als hij het dan toevallig weer gewoon doet, en ik hem "gemaakt" opstuur. Ik dan kans maak dat ze dat ding linea recta terug sturen, en ik later alsnog met hetzelfde probleem zit + mischien nog wel de verzend kosten en alles mag gaan lappen. Nu kost het me niks, en krijg ik waarschijnlijk gewoon een ander exemplaar opgestuurd. Heeft een maat van me ook gehad hoorde ik net van hem, toen die ook met de red ring z'n XBOX opstuurde. Ik markeer de mijne dus wel even ergens voor ik hem opstuur.

Ben blij trouwens om te lezen in de reactie van Spike dat ik mijn gamerscore behoud. Zit nu op 11065, en zou er erg van balen als ik alles weer over moest doen. Sommige spellen heb ik niet eens meer. Zoals b.v het "geweldige" Lost wat ik al na 8 uur had uitgespeeld en met een lul smoes heb terug gebracht. Omdat de replay waarde 0,0 was aangezien ik alle Achievements had, en er geen XBOX Live functie opzat.

B3 lik3 M3
04-08-2008, 08:39
Ik heb mijn Xbox laten ombouwen..

Althans.. ze flashen de DVD-drive.. Dit is goed te doen en je wordt niet van Live afgekickt.. Je moet alleen zorgen dat je goede stealthfiles gebruikt als je een spel brandt..

Garcia
04-08-2008, 09:21
De mijne was ook overleden net 2 maanden buiten de garantie. Eerst deden ze moeilijk maar ik hield voet bij stuk en uiteindelijk werd deze kosteloos gerepareerd en kreeg ook ik 2 draadloze controllers erbij en een excuusbrief.

Toch wel netjes afgehandeld van Microsoft vind ik :)

dimitri
05-08-2008, 14:08
Thanks :hugegrin:

Die komt er ook nog wel, maar heb nog 21 spellen voor de XBOX 360. Waaronder een aantal XBOX only spellen als Gears of War en Halo3. Die spellen leveren om interuilen geen drol op, dus wordt het gewoon repareren....
Stuur maar hierheen die 21 spellen, als het moet zal ik wel bijdragen in de portkosten.