PDA

View Full Version : muay thai/ thai boxing technieken



martial-freek
06-08-2008, 21:08
ik heb nu 2 jaar op wing chun gezeten, ben er weer vanaf gegaan omdat de tijden me niet uitkwamen. Nu ben ik ook na 4 jaar van taekwondo af en wil ik me helemaal storten op 1 vechtsport en daar ook op blijven. ik zit op het moment te twijfelen aan:muay thai of wing chun.
Bij wing chun mis ik dat ik gewoon lekker hard kan slaan (straight cross, hook enz). maar wat ik tot nu toe bij muay thai heb gezien is dat ze alle stoten opvangen met de handschoen tegen het hoofd, en dan heb ik toch mijn vraagtekens over de effectiviteit van deze blok op straat.
nou vraag ik me dus af: word er ook geleerd je te verdedigen tegen stoten zonder handschoenen?
ik weet niet of het verschil uit maakt maar ik was van plan de traditionelere vorm van muay thai bij buhsido te gaan doen.

Italiahxc
06-08-2008, 21:19
Er zijn boksers die stoten opvangen tegen het hoofd met handschoen ja, maar dat gebeurd enkel als ze in een hoek gedreven worden en geen uitweg hebben. Dan kiezen ze even om alle stoten op te vangen om daarna snel te proberen uit die hoek te geraken. Als ze niet in een hoek komen te staan zal je zien dat de hand van het been dat voor staat ook voorstaat om alle komende stoten te blokken of af te weren. Moest ik van jou zijn zou ik voor het kick/thai boksen gaan. Een verdediging op stoten met of zonder handschoen kan ook gewoon gebeuren door te ontwijken door opzij te stappen of onderdoor de stoot te draaien.

Stallion
06-08-2008, 22:07
Ik weet niet wat je precies bedoelt met het 'opvangen van stoten met je handschoenen bij het hoofd', maar dat doen we bij de training ook altijd zodat je niet/nauwlijks op je hoofd wordt geraakt. Het is dus alleen maar zodat je trainingspartner de technieken goed kan doen zonder je meteen tegen je kin te rammen. Het is dus gewoon een manier van trainen en zover ik weet niet zozeer verdedigen, dit doe je door je dekking gewoon goed te hebben en goed leren wegstappen.

De man van 14K
06-08-2008, 22:10
Je moet je stoten gewoon blokken, maar ook een manier hebben om te trainen zonder iedereen een een hersenbeschadigingen te laten eindigen.
Op de training combinaties of op de dekking of handschoenen (verschilt van school tot school) en naar mate je verder in de groepen komt met sparren steeds harden en uitenraard blokken en niet in handschoenen slaan.

anonymous001
06-08-2008, 22:21
Gewoon gaan thaiboksen...:)

marcelt
06-08-2008, 22:38
Buhsido> Ga daar maar heen. Doe de groeten van mij!
Ik weet zeker dat je er beter leert knokken als bij win chun. Bij muay thai heb je juist normaal gesproken je armen een stuk van je af en daarmee weer je , maar met je armen bij je hoofd kan je ook wel wat opvangen.

JeMalleMoer
06-08-2008, 23:33
Effectiviteit van deze blok op straat?

Wat heeft de straat nou met Muay te maken. Dit is weer zo'n verkapte wat is de beste sport om iemand op straat in elkaar te kunnen beuken vraag.

De man van 14K
06-08-2008, 23:44
Gewoon gaan thaiboksen...:)

ging ik voor het gemak al vanuit...kung fu en wing fu. kom op, een uurtje groepsrukken tegen contributie.

Tsuki
07-08-2008, 00:18
WING CHUN ALL THE WAY .......................

echt soms denk je wel eens dat er gasten zijn die van een andere planeet komen

poNji
07-08-2008, 00:37
echt soms denk je wel eens dat er gasten zijn die van een andere planeet komen

Dat is ook zo..ECHT WAAR!

Coldcrust
07-08-2008, 11:00
ik heb nu 2 jaar op wing chun gezeten, ben er weer vanaf gegaan omdat de tijden me niet uitkwamen. Nu ben ik ook na 4 jaar van taekwondo af en wil ik me helemaal storten op 1 vechtsport en daar ook op blijven. ik zit op het moment te twijfelen aan:muay thai of wing chun.
Bij wing chun mis ik dat ik gewoon lekker hard kan slaan (straight cross, hook enz). maar wat ik tot nu toe bij muay thai heb gezien is dat ze alle stoten opvangen met de handschoen tegen het hoofd, en dan heb ik toch mijn vraagtekens over de effectiviteit van deze blok op straat.
nou vraag ik me dus af: word er ook geleerd je te verdedigen tegen stoten zonder handschoenen?
ik weet niet of het verschil uit maakt maar ik was van plan de traditionelere vorm van muay thai bij buhsido te gaan doen.


Eerst wou ik serieus reageren..maar toen je met dat 'effectiviteit op straat' verhaal kwam bedacht ik me. Komende vanuit de Wing Chun wereld zul je je bij Bu Sih Do prima thuisvoelen!:D

SandaXtreme
07-08-2008, 12:51
Ik zou gaan voor het thaiboksen...ik heb een keer een wing chun les mogen bekijken en ik werd er allesbehalve enthousiast van. Bovendien is aan jouw post te merken dat je een vechtsport wilt beoefenen die je helpt op straat indien nodig. In dat geval: ga op kick/thaiboksen!! ik zeg dit omdat het sparren bij wing chun gewoon onderdoet aan het sparren op kickboksregels. Wing chun: zwakke, slordige combinaties. Kick/thaiboksen: harde, strakke combinaties.

nuff said toch??:)

Fightchick
07-08-2008, 13:21
Dan hou je toch gewoon je handschoenen niet bij je hoofd? Kijken hoe lang je dat volhoudt. Hahaha!

martial-freek
21-09-2008, 20:11
Effectiviteit van deze blok op straat?

Wat heeft de straat nou met Muay te maken. Dit is weer zo'n verkapte wat is de beste sport om iemand op straat in elkaar te kunnen beuken vraag.

nee dat slaat nerges op maar ik wil dr wel wat aan hebben mocht ht een keer gebeuren dat er iemand op je harses wil rammen.

martial-freek
21-09-2008, 20:38
inmiddels heb ik besloten (ondanks het meeste advies hier) om toch wing chun te gaan doen. en ik had eigenlijk gehoopt dat een forum met mixfight ook wat meer inresse zou hebben in meer dan alleen kickboksen. en bij deze nodig ik speciaal de mensen dien denken dat wing chun : "een uurtje groepsrukken tegen contributie" is, uit om een proefles te volgen bij sifu Arjan van defence acedemy. dat zal het kleine wereldje waar je in leeft wel wat vergroten...
maar bedankt mense die wel sirieus hebben gereageerd

Fr3ddy
21-09-2008, 20:38
Wing Chun is veel realistischer.. Muay Thai is voor mietjes

De dikke nudist
21-09-2008, 20:53
Freddy = correct

blackadder
21-09-2008, 21:31
Wing Chun is veel realistischer.. Muay Thai is voor mietjes
Inderdaad. Ik zag laatst een film waar de kung fu vechter stoten in zijn kruis zonder problemen kon opvangen. Maar die deed geloof ik ook Shaolin.
Echte kerels vangen stoten en trappen met het hoofd op.

Coldcrust
21-09-2008, 22:00
Wing Chun is veel realistischer.. Muay Thai is voor mietjes

Ik heb de vervaarlijke Wing Chun giganten geregeld op All Style,Sanda en Thaibokswedstrijden mogen aanschouwen en vooral de Wing Chun dekking met beiden handen op 1 lijn ver van je gezicht af is waterdicht gebleken:D:D:D:D

Fr3ddy
21-09-2008, 23:09
De meest effectieve stijl is nog altijd Chick'un Wing!

dimitri
22-09-2008, 12:25
Zoek effe crazy monkey boxing van Rodney King op. Of kijk hoe Rampage, Tito, ... slagen opvangen terwijl ze toch maar kleine handschoentjes dragen

Tsuki
22-09-2008, 13:56
zou die gast er al uit zijn met al dat goede advies hier ? ..................

dimitri
23-09-2008, 07:38
Eigenlijk is er maar één keuze, Greenoch, een oude keltische gevechtsport die alle andere gevechtsporten op knuffelen doet lijken.

martial-freek
24-09-2008, 11:43
zou die gast er al uit zijn met al dat goede advies hier ? ..................


inmiddels heb ik besloten (ondanks het meeste advies hier) om toch wing chun te gaan doen. en ik had eigenlijk gehoopt dat een forum met mixfight ook wat meer inresse zou hebben in meer dan alleen kickboksen. en bij deze nodig ik speciaal de mensen dien denken dat wing chun : "een uurtje groepsrukken tegen contributie" is, uit om een proefles te volgen bij sifu Arjan van defence acedemy. dat zal het kleine wereldje waar je in leeft wel wat vergroten...
maar bedankt mense die wel sirieus hebben gereageerd

ik ben er dus uit :cool2:

martial-freek
24-09-2008, 11:49
De meest effectieve stijl is nog altijd Chick'un Wing!

wat is het verschil dan tussen: Chick'un Wing, Ving Tsun of Wing Tzchung??
ik dacht namelijk dat het allemaal het zelfde was.
maar ik vind het wing chun wat ik dus weer doe (de william cheung stijl) wel vrij goed:D
maar ik ben ook van plan dr over een jaar ofzo Sanda er bij te doen, dat kan je heel goed combineren heb ik gehoord, en dan heb ik were een wedstrijd onderdeel

dimitri
24-09-2008, 11:54
wat is het verschil dan tussen: Chick'un Wing, Ving Tsun of Wing Tzchung??
ik dacht namelijk dat het allemaal het zelfde was.
maar ik vind het wing chun wat ik dus weer doe (de william cheung stijl) wel vrij goed:D
maar ik ben ook van plan dr over een jaar ofzo Sanda er bij te doen, dat kan je heel goed combineren heb ik gehoord, en dan heb ik were een wedstrijd onderdeel

http://dean81.users.btopenworld.com/funny/retard.jpg

Fr3ddy
24-09-2008, 12:45
wat is het verschil dan tussen: Chick'un Wing, Ving Tsun of Wing Tzchung??
ik dacht namelijk dat het allemaal het zelfde was.
maar ik vind het wing chun wat ik dus weer doe (de william cheung stijl) wel vrij goed:D
maar ik ben ook van plan dr over een jaar ofzo Sanda er bij te doen, dat kan je heel goed combineren heb ik gehoord, en dan heb ik were een wedstrijd onderdeel

Ik prefereer Chick'un Wing. Deze stijl is ontstaan uit verschillende stijlen welke verder ontwikkeld zijn tijdens de gehele KFC dynastie tot de Chick'un Wing die we nu kennen.

Erg effectief!

jopke
24-09-2008, 12:49
i prefer the ''hot'' chick'un wing style!

marcelt
24-09-2008, 22:04
wat is het verschil dan tussen: Chick'un Wing, Ving Tsun of Wing Tzchung??
ik dacht namelijk dat het allemaal het zelfde was.
maar ik vind het wing chun wat ik dus weer doe (de william cheung stijl) wel vrij goed:D
maar ik ben ook van plan dr over een jaar ofzo Sanda er bij te doen, dat kan je heel goed combineren heb ik gehoord, en dan heb ik were een wedstrijd onderdeel
Ik heb zelf een paar jaar sanda gedaan en dat is zo'n beetje wel weer hetzelfde als kickboksen;)

martial-freek
27-09-2008, 20:51
Ik prefereer Chick'un Wing. Deze stijl is ontstaan uit verschillende stijlen welke verder ontwikkeld zijn tijdens de gehele KFC dynastie tot de Chick'un Wing die we nu kennen.

Erg effectief!
soo fokking traag heb hem ook nu pas door:twak::wacko: