PDA

View Full Version : Wordt K-1 het korfbal van de toekomst? (spoilers)



Jeru
10-08-2008, 22:40
Nederland domineert feitelijk al jaren de K-1 en het lijkt alsof er de komende jaren geen einde aan gaat komen. Sterker nog met mannen als Hari, Saki en Zimmerman gaat het nog wel even een tijdje door. Hoewel ze dan niet voor Nederland uitkomen zijn de finales volgens mij alleen nog interessant in de toekomst voor het Nederlandse publiek en misschien Japan. In de final 16 staan nu al 6 man die in Nederland trainen en dat gaat in de toekomst misschien nog wel meer worden.
Ergo: K-1 wordt het korfbal van de toekomst ;)

Of heb ik het compleet verkeerd gezien?

sjaakie'tje
10-08-2008, 23:33
Yup en dit effect versterkt zichzelf doordat de sport populairder wordt ( nu ook op TV ), dus meer kandidaat vechters met uitstekende trainingsmogelijkheden. Dus in de toekomst gaat er nog meer Nederlanders opkomen. Misschien moeten ze gewoon de vechters voor het land van origine laten opkomen; Remy Suriname - Leko Kroatie - Hari Marokko en probleem is opgelost!

blackadder
10-08-2008, 23:38
Korfbal shall never die!!!
Geef Verhoeven even een jaartje of zo en het zijn 7 NL'ers in de final 16.

martin
11-08-2008, 08:44
Nee korfbal heeft een sterkere competitie, bij K1 wordt het ons zo makkelijk gemaakt door de invloed vanuit ons land.
Bij de zwaargewichten wordt het allemaal lachwekkend, bij max hebben de japanners zelf nog iets in de melk te brokkelen.
Ik kan me niet voorstellen dat als de matchmaking serieus dat we zo makkelijk winnen, niet dat Nederland dan minder zou presteren mischien winnen we dan nog wel maar is het tenminste waardig.

Angelco
11-08-2008, 12:05
Time will tell ... maar laten we hopen van niet, zodat de K-1 toch interessant blijft om te kijken :)

MB667
11-08-2008, 12:29
mijn vraag sluit hier een beetje bij aan:

Behalve de gevestigde namen buiten nederland om, zijn er in mijn ogen niet veel nieuwe zwaargewichten bijgekomen in de k1 toernooien die bestand zijn tegen vechters die in nederland trainen?

mijn vraag:

waarom zijn er geen nieuwe goede zwaargewichten te vinden tegenwoordig buiten nederland om? Zijn ze er wel, maar worden ze niet opgemerkt door de k1 en andere organisaties? Hoe kan dit? Als er goede zwaargewichten zijn: Wie zijn dit dan?

Marco (scheids)
11-08-2008, 12:30
Als t echt op korfbal gaat lijken moeten onze Belgische vrienden ook meer in de K-1 gaan doen .... wel leuk is dat dan de finales niet meer in Japan zijn maar in Ahoy ... lol

Tony
11-08-2008, 12:33
Ik denk dat het antwoord op je vraag heel simpel is...

Er is geen land in de wereld met betere training en coacihing dan Nederland... (thailand misschien, maar daar liggen de gewichtklasses heel anders)

reddakdevil
11-08-2008, 13:17
Amerika heeft de beste boksers. Je zou toch zeggen dat als ze zich daar eens goed in het kickboksen gaan verdiepen er een onbegrensde voorraad talent is.

TOON
11-08-2008, 18:02
daar loop ik me idd al een aantal jaren over te verbazen... ik snap dat ze bij K1 Las Vegas en K1 hawaii amerikaanse sporters een podium geven om zich te profileren, ook leuk voor de supporters enzo....maar ik kan me gewoon bijna niet voorstellen dat Amerika, waar sport en presteren zo belangrijk is, gewoon geen betere HW's mee kan laten doen....vind ik echt onbegrijpelijk!

blackadder
11-08-2008, 18:07
daar loop ik me idd al een aantal jaren over te verbazen... ik snap dat ze bij K1 Las Vegas en K1 hawaii amerikaanse sporters een podium geven om zich te profileren, ook leuk voor de supporters enzo....maar ik kan me gewoon bijna niet voorstellen dat Amerika, waar sport en presteren zo belangrijk is, gewoon geen betere HW's mee kan laten doen....vind ik echt onbegrijpelijk!
Amerikanen zijn meer into MMA. Vooral grondgevecht. Staand zijn die lui ook niet bepaald denderend. De UFC is de K-1 van Amerika.
Maar inderdaad. Aan heavyweights in Amerika geen gebrek. Ongeveer een kwart van de bevolking. Als het niet meer is.:p

TOON
11-08-2008, 18:10
maar het is toch gek dat je als amerika zijnde met de beste mee kunt op het gebied van worstelen, mma en boksen en eigenlijk totaal niet met het kickboksen...

blackadder
11-08-2008, 18:20
maar het is toch gek dat je als amerika zijnde met de beste mee kunt op het gebied van worstelen, mma en boksen en eigenlijk totaal niet met het kickboksen...
Ik vind het wel prima zo. Yanks die lekker op hun flikker krijgen!!!:D
Maar goed. K-1 betaalt niet zo goed als de UFC of het boksen. De K-1 krijgt voornamlijk die lui die het in de bovengenoemde categorien toch niet zouden redden. En zo geweldig zijn die Amerikaanse boksers ook weer niet. Kijk maar naar Butterbean of Mighty Mo. Weinig techniek, gewoon lekker swingen en extra kilos aanvreten zodat die swings meer impact hebben.

Paganstars
11-08-2008, 18:39
Kick boksen zijn amerikanen een lachertje... Heb nog nooit in een gym zoiets treurigs meegemaakt als dat.... Echt het McDojo idee.... Iedereen die een keer een Thai boks of Full Contact les heeft gehad kan daar een gym openen... vindt je het raar dat hun niveau bedroevend laag is... Heb nog nooit zo hard gelachen om "Thai"Boksers als toen! Een gemiddelde lowkick is ongeveer net zo effectief als iemand dood gooien met een veertje!

blackadder
11-08-2008, 18:52
Kick boksen zijn amerikanen een lachertje... Heb nog nooit in een gym zoiets treurigs meegemaakt als dat.... Echt het McDojo idee.... Iedereen die een keer een Thai boks of Full Contact les heeft gehad kan daar een gym openen... vindt je het raar dat hun niveau bedroevend laag is... Heb nog nooit zo hard gelachen om "Thai"Boksers als toen! Een gemiddelde lowkick is ongeveer net zo effectief als iemand dood gooien met een veertje!
Waar was je dan?

De dikke nudist
11-08-2008, 18:57
Als je iemand doodgooit met een veertje lijkt het me toch dat je het potentieel van het veertje behoorlijk effectief gebruikt.:whistling:

On-topic: het zit in de heupen.

Guillermo
11-08-2008, 19:53
Ik vind het wel prima zo. Yanks die lekker op hun flikker krijgen!!!:D
Maar goed. K-1 betaalt niet zo goed als de UFC of het boksen. De K-1 krijgt voornamlijk die lui die het in de bovengenoemde categorien toch niet zouden redden. En zo geweldig zijn die Amerikaanse boksers ook weer niet. Kijk maar naar Butterbean of Mighty Mo. Weinig techniek, gewoon lekker swingen en extra kilos aanvreten zodat die swings meer impact hebben.

Sorry maar je kan Butterbean en Mighty Mo niet echt de visitekaartjes van amerikaanse boksers noemen hoor. Stel out of shape mofo's die het daar niet redden, meer niet :pimp:

blackadder
11-08-2008, 20:05
Sorry maar je kan Butterbean en Mighty Mo niet echt de visitekaartjes van amerikaanse boksers noemen hoor. Stel out of shape mofo's die het daar niet redden, meer niet :pimp:
Wat mijn punt bewijst dat de K-1 vooral de dropouts krijgt. Maar er zijn nog meer dan genoeg van die sluggers die zelfs wereldtitels krijgen ondanks dat ze net zo vechten als die twee.

anonymous001
11-08-2008, 20:07
Sorry maar je kan Butterbean en Mighty Mo niet echt de visitekaartjes van amerikaanse boksers noemen hoor. Stel out of shape mofo's die het daar niet redden, meer niet :pimp:

Idd...

Denk dat de VS toch wel het boksland bij uitstek is.

Of in ieder geval aan de top (ik weet er niet genoeg van om iets met zekerheid te zeggen, maar ik zou zo geen ander land weten....)

Guillermo
11-08-2008, 20:24
In Rusland en landen als de Oekraine is de sweet science nogsteeds razend populair en ze zijn er ook goed in trouwens.
Maareeh.. anyway dit gaat over K-1 en korfbal ik wil niet de zoveelste thread hijacken :)

YoMarK
11-08-2008, 21:32
Buiten nederland is het gewoon bedroevend slecht met de Hw's.
Badr vs Feitosa nam bij mij het laatste beetje hoop weg...de K1 HW en SHW divisies zijn gewoon alleen maar spannend tijdens de WGP waar de nederlanders tegen elkaar moeten.

Het lijkt alsof in de K-1 Max het algemene niveau veel hoger is.

Wat mij betreft heb je het dus goed gezien..het wordt saai :/

TOON
11-08-2008, 23:00
Die carter williams leek een aantal jaren geleden wel wat, maar wat gebeurde er met hem eigenlijk... hij was toen toch in een jaar tijd 15 kilo ofzo zwaarder geworden.. wat kuurtjes gehad leek het wel... hij werd er iig niet beter van... vecht ie nu nog??

Guillermo
11-08-2008, 23:02
Hij was aan de drugs geraakt als ik het goed herinner.

Paganstars
11-08-2008, 23:21
Waar was je dan?

Zowel in NYC, Virginia en Maryland meerdere scholen gekeken en paar keer mee getrained

blackadder
12-08-2008, 02:13
Zowel in NYC, Virginia en Maryland meerdere scholen gekeken en paar keer mee getrained
Je hebt niet toevallig videos van dat?

MB667
12-08-2008, 08:52
Maar in het oostblok zouden toch ook zat goede kickboksers moeten zitten, waarom krijgen die dan geen kans in de k1?

anonymous001
12-08-2008, 08:58
Maar in het oostblok zouden toch ook zat goede kickboksers moeten zitten, waarom krijgen die dan geen kans in de k1?

Idd! Goede vraag...

Bv. Frankrijk, Italie en Duitsland trouwens ook...

blackadder
12-08-2008, 09:16
Bv. Duitsland trouwens ook...
Wie dat dan? De enigsten die ik kan bedenken zijn Schneidmiller en Renee Litschko.

MB667
12-08-2008, 09:18
ik bedoel zwaargewichten

blackadder
12-08-2008, 09:19
ik bedoel zwaargewichten
Daar kan ik er helemaal geen in bedenken. Jij?

anonymous001
12-08-2008, 09:21
Wie dat dan? De enigsten die ik kan bedenken zijn Schneidmiller en Renee Litschko.

Nee, ik bedoel dat het klimaat daar zo is dat er vechters door zouden moeten breken: voor zover ik weet genoeg scholen, genoeg partijen, genoeg interesse etc...

Maar ja, weet ik veel. Vroeg het me gewoon af.

anonymous001
12-08-2008, 09:22
Daar kan ik er helemaal geen in bedenken. Jij?

Leko is toch een Duitse Kroaat?

MB667
12-08-2008, 09:34
een nieuwe lichting goede zwaargewichten zijn dus over de hele wereld nergens meer te vinden, ook niet in de oostbloklanden?

blackadder
12-08-2008, 09:49
Nee, ik bedoel dat het klimaat daar zo is dat er vechters door zouden moeten breken: voor zover ik weet genoeg scholen, genoeg partijen, genoeg interesse etc...

Maar ja, weet ik veel. Vroeg het me gewoon af.
Inderdaad scholen zat. Maar een behoorlijk laag gemiddeld niveau naar wat men verneemt en ziet. Uitzonderingen daargelaten.

blackadder
12-08-2008, 09:50
Leko is toch een Duitse Kroaat?
Ja. Maar ik dacht dat het hier om nieuw bloed ging? Leko is ja niet bepaald een newcomer meer.

anonymous001
12-08-2008, 10:19
Inderdaad scholen zat. Maar een behoorlijk laag gemiddeld niveau naar wat men verneemt en ziet. Uitzonderingen daargelaten.

Nee, dat ben ik op zich wel met je eens, maar ik vind het zo gek dat het zo is...;)

blackadder
12-08-2008, 13:05
Nee, dat ben ik op zich wel met je eens, maar ik vind het zo gek dat het zo is...;)
Ik lees ook op wat Duitse forums en dan verbaas ik me daar niet echt over. Ze hebben soms wat moeite om de realiteit te zien zoals die is. Bijvoorbeeld een partij uit 2005 Oliver van Damme van Kwan Gym uit Hamburg. Om onbegrijpelijke redenen kreeg deze man een shot op de wereldtitel tegen niemand minder dan Jerome le Banner. Le Banner had geen hele ronde nodig om hem 4x!!! naar de grond te slaan. De vierde keer was einde oefening. Maar in het after action report van de partij stond dat van Damme Le Banner met een stoot goed te grazen nam en dat deze duidelijk was aangeslagen. De partij:
YouTube - Jerome Le Banner vs. Oliver Van Damme (http://nl.youtube.com/watch?v=ofZUAvfZFB0&feature=related)
en als jij ziet waar Le Banner zogenaamd is aangeslagen laat het mij even weten want ik zie het niet. Hetzelfde met de partij Alviar Lima vs Marc Vogel van onlangs. Op de Masters Gym website heeft het verslag van de partij de mooie titel: Een cut verhinderde Marc Vogels overwinning in Japan.
Ik weet niet wat de auteur van dat artikel heeft gerookt maar het moet heftig spul zijn. En dat soort zelfbedrog schijnt daaro niet zelden te zijn, alleen wil niemand dat weten, vertelde mij een in Duitsland wonende Nederlandse trainer.

sjaakie'tje
12-08-2008, 18:41
Amerika is het boksland bij uitstek (Mike Tyson, Evander Holyfield, George Foreman, ... ) maar ze zijn hun positie aan een snel tempo aan het kwijtspelen. Er komen steeds meer boksers uit het voormalige Oostblok die vaak via boksland Duitsland hun weg naar de top vinden. Vitaly Klitschko, Wladimir Kiltscko, Dimitrenko, Oleg Maskaev, Potvekin, Arthur Abraham, ...

Het zijn vaak, in tegenstelling tot de Amerikaanse boksers, erg bescheiden en hard trainende vechters met een groot vechthart die het daardoor ver schoppen.

Amerika is nog steeds het land van de looks, allemaal een beetje fake. Veel vuile praat verkopen zoals James Toney en er gevaarlijk uitzien als Shannon Briggs, maar vaak missen ze de toewijding tot hun sport en het vechtershart.

De toekomst van het boksen ligt dus wel degelijk in Oost Europa.

anonymous001
12-08-2008, 18:58
Ik lees ook op wat Duitse forums en dan verbaas ik me daar niet echt over. Ze hebben soms wat moeite om de realiteit te zien zoals die is. Bijvoorbeeld een partij uit 2005 Oliver van Damme van Kwan Gym uit Hamburg. Om onbegrijpelijke redenen kreeg deze man een shot op de wereldtitel tegen niemand minder dan Jerome le Banner. Le Banner had geen hele ronde nodig om hem 4x!!! naar de grond te slaan. De vierde keer was einde oefening. Maar in het after action report van de partij stond dat van Damme Le Banner met een stoot goed te grazen nam en dat deze duidelijk was aangeslagen. De partij:
YouTube - Jerome Le Banner vs. Oliver Van Damme (http://nl.youtube.com/watch?v=ofZUAvfZFB0&feature=related)
en als jij ziet waar Le Banner zogenaamd is aangeslagen laat het mij even weten want ik zie het niet. Hetzelfde met de partij Alviar Lima vs Marc Vogel van onlangs. Op de Masters Gym website heeft het verslag van de partij de mooie titel: Een cut verhinderde Marc Vogels overwinning in Japan.
Ik weet niet wat de auteur van dat artikel heeft gerookt maar het moet heftig spul zijn. En dat soort zelfbedrog schijnt daaro niet zelden te zijn, alleen wil niemand dat weten, vertelde mij een in Duitsland wonende Nederlandse trainer.

Wel eens op kb.nl wezen kijken? :p

Of, wat dat betreft, een post van -zeg- Hairobservator gelezen?

Die partij is wel een slachting, damn... Maar zelden iemand zo kansloos afgetuigd zien worden. Gehehehe...

Ik denk trouwens dat ze het moment bedoelden op 1.48. Dan beweegt Le Banner naar achter en veert in de touwen. Alleen jammer dat dat niets met welke stoot dan ook had te maken...:hugegrin:

Biiyen
12-08-2008, 19:30
Daar kan ik er helemaal geen in bedenken. Jij?

Dat komt omdat Duitsland een boksland is. Het hele kickboksen kan ze geen zak boeien. In Duitsland is elke maand wel een grote boks gala live op de reguliere staatsomroep.

blackadder
13-08-2008, 00:16
Dat komt omdat Duitsland een boksland is. Het hele kickboksen kan ze geen zak boeien. In Duitsland is elke maand wel een grote boks gala live op de reguliere staatsomroep.
Het zijn meer losse partijen die op ZDF, meestal op zaterdag avond, worden uitgezonden. Het KB'en leeft er niet zo sterk als hier da's waar. Maar om te zeggen dat het ze geen zak kan boeien gaat ietsjes ver. Er zijn genoeg pogingen, sommigen succesvol sommigen niet, om de sport te promoten. Zo wordt er in Rostock dit jaar de tweede editie van de German King Cup gehouden die vorig jaar een kleine 3500 bezoekers trok. Dit jaar worden er iets van 5000 verwacht. Met een 8 mans toernooi in de zwaargewichtsklasse. En er wordt beweerd dat de winaar van dit toernooi dan door Golden Glory gemanaged gaat worden.

marcelt
13-08-2008, 00:57
Maar in het oostblok zouden toch ook zat goede kickboksers moeten zitten, waarom krijgen die dan geen kans in de k1?
De Nederlanders hebben veel beter management en contacten doordat ze vanaf het begin de K1 domineren en dus ook veel yennetjes verdiend hebben voor de Japs.

micha
13-08-2008, 07:53
Als ze top willen bereiken en ze hebben talent dan moeten ze gewoon een paar jaar in Breda komen trainen.