PDA

View Full Version : Tegen wie willen jullie Saenchai 30 november zien vechten?



Wheelie
10-08-2008, 23:17
Nu Roy in Thailand alle onduidelijkheid rond de partij van Saenchai in Nederland heeft opgelost komt de grote vraag! Tegen wie vecht Saenchai Sor Kingstar op Slamm? De partij zal over 5 x 3 minuten full muaythai regels worden gevochten onder auspicien van de WBC muaythai organisatie.

Tegen wie zouden jullie Saenchai graag willen zien vechten?

En op welk gewicht?

Zeggen jullie van deze man is zo goed laat hem maar tot 70 kg vechten want daar hebben wij een hoop sterke vechters. In Japan heeft hij zelfs tot 72 kg gevochten en gewonnen op ko.

Of laat hem in de buurt van zijn wedstrijdgewicht in Thailand vechten. Dit zou dan hier zo'n beetje betekenen iets boven de 60 kg.

Laatste optie is op het gewicht waar hij in zijn dagelijks leven mee rond loopt en dat is zo'n 65 kg

reddakdevil
11-08-2008, 12:20
Heb hem verleden keer aan het werk gezien. Die man is zo goed dat ik geneigd ben te zeggen tot 70 kg.

Rond zijn eigen gewicht en op Thaise regels. Ken alleen de Belg Nico Verresen dan die echt thuis is op deze regels en ook in Thailand veel getraind en gevochten heeft. Lijk me een leuke tegenstander.

De man van 14K
11-08-2008, 12:46
Nico Veresen of misschien Robert van Nimwegen?

Richelieu
11-08-2008, 12:55
Nico Veresen of misschien Robert van Nimwegen?

In Nederland word het een erg moeilijk verhaal om echt een goede tegenstander voor Saenchai te vinden al vond ik persoonlijk Rachid Belani het echt niet verkeerd doen!!

Ten eerste zie ik Robert van Nimwegen zie ik persoonlijk liever niet tegen deze Thai, gezien zijn ervaringen met Samranchai 96 Penang @ Slamm!! II. Robert zou beter een losse partij kunnen vechten tegen een Europeaan, dat past denk ik beter bij zijn stijl. Ten tweede is het gewicht van Saenchai erg moelijk om daar een goede Nederlandse tegenstander voor te vinden. Op 70Kg zijn er natuurlijk topvechters genoeg maar dat ik erg veel boven zijn natuurlijke gewicht.

Nico Veresen of de Engelsman Liam Harrison (veel ervaring met Thaise tegenstanders) zouden in mijn ogen de beste opties zijn!

Richelieu
11-08-2008, 12:58
sorry ramazan is te zwaar oké die gaat dan maar tegen
een NLzwaargewicht met ervaring op WBC muaythai regels!
Hmm ik weet niet maar misschien TYRONE SPONG of BADR HARI:thup:
GRTZ. HAIROB

mmm..Parr red dat gewicht nooit meer en Larsson zie ik ook niet zitten, zowel kwa gewicht als vorm waarin hij zich momenteel verkeerd en tja...Spong of Hari..:confused: Volgens mij heb je teveel housemoves gemaakt..:wacko:

dontmindme
11-08-2008, 13:31
vecht chaid oulad al op slam?
hij lijkt me een goeie

Jochem
11-08-2008, 13:31
tegen joeri mes op 70?

payap
11-08-2008, 13:32
Ander probleem is de vechtstijl. Je moet een Thai en Europeaan wel goed matchen qua stijl.

Vechters Anuwat, Bovy, Yodsaenklai zijn slopers en die kun je tegen bijna elke type vechter zetten omdat zij het gevecht wel maken door hun extreme drang naar voren.

Techneuten als Saenchai, Orono moet je matchen aan knokkers die een gevecht aan willen gaan en opzoeken. Denk bv aan Diender en Belaini die tegen hun vochten. Zet je deze vechters tegen een andere techneut dan loop je het gevaar een draak van een partij te krijgen.

Nico verresen is een leuke tegenstander, die veel in Thailand heeft gevochten. Saenchai tegen een 70 kg vechter kan hij makkelijk aan. Maar dan wel een natuurlijke 70 kg vechter. Niet bv een zwaar afgetrainde type Pique, Holzken of zo. Dat wordt teveel. Denk aan bv Diender, Stevelmans, Chaid.

Wheelie
11-08-2008, 14:10
Geef Diender nog een kans ;)
Hij is weer in topvorm op dit moment

blackadder
11-08-2008, 17:15
Nu Roy in Thailand alle onduidelijkheid rond de partij van Saenchai in Nederland heeft opgelost komt de grote vraag! Tegen wie vecht Saenchai Sor Kingstar op Slamm? De partij zal over 5 x 3 minuten full muaythai regels worden gevochten onder auspicien van de WBC muaythai organisatie.

Tegen wie zouden jullie Saenchai graag willen zien vechten?

En op welk gewicht?

Zeggen jullie van deze man is zo goed laat hem maar tot 70 kg vechten want daar hebben wij een hoop sterke vechters. In Japan heeft hij zelfs tot 72 kg gevochten en gewonnen op ko.

Of laat hem in de buurt van zijn wedstrijdgewicht in Thailand vechten. Dit zou dan hier zo'n beetje betekenen iets boven de 60 kg.

Laatste optie is op het gewicht waar hij in zijn dagelijks leven mee rond loopt en dat is zo'n 65 kg
Hmmmm...Chuck Norris!!! Of een 15 jaar jongere Ramon Dekkers. En anders zeg ik William Diender.

Getto
11-08-2008, 18:03
Als hij op 70-72 gaat vechten dan zijn er inderdaad genoeg toppers voor deze vechter zoals; Ali Gunyar, el Idrissi, Chaid en nog wel meer....

Jeru
11-08-2008, 18:21
Op -60 gaat hier echt niet lukken... Als hij -70 wil vechten dan zou Chaid volgens mij wel iemand zijn die de partij naar hem toe gaat brengen. Veel druk geven....

Richelieu
11-08-2008, 18:33
Op -60 gaat hier echt niet lukken... Als hij -70 wil vechten dan zou Chaid volgens mij wel iemand zijn die de partij naar hem toe gaat brengen. Veel druk geven....

Inderdaad!! Alleen jammer dat hij de dag ervoor @ Showtime vecht versus Drago, dus tegen Saenchai een dag later word moeilijk. Diender op 68/69 kilogram zou de beste optie zijn of anders Nico Veresen.

dontmindme
11-08-2008, 18:36
ik hoop dat ze el idrissi kunnen strikken, als ie niet ergens anders moet vechten

ZanZaiZuk
11-08-2008, 19:59
Zouden jullie Saenchai zetten tegen Veressen?:eek: Veressen die ook een thaise stijl heeft, Saenchai zal zich dan zwaar moeten aanpassen (sarcastisch)
Jullie zouden hem gewoon zn spelletje laten spelen. Zet hem tegen de onvoorspelbare El Hamzaoui(B) die won van Veressen KO en Aitbassou op punten.
Of tegen Ali Abrayem(B) die ook meer thaise stijl heeft maar toch ook won van Veressen.
William Diender weegt 70kg doe eens normaal Saenchai mss 58kg! En Diender verloor van Orono niet van Saenchai.

whoopy
11-08-2008, 21:51
Match hem tegen Youssef Aknenni (niet die scheidsrechter) maar die laatst tegen Kamel Djamel stond. Ik vind hem een goede explosieve vechter.

Richelieu
11-08-2008, 21:57
Zouden jullie Saenchai zetten tegen Veressen?:eek: Veressen die ook een thaise stijl heeft, Saenchai zal zich dan zwaar moeten aanpassen (sarcastisch)
Jullie zouden hem gewoon zn spelletje laten spelen. Zet hem tegen de onvoorspelbare El Hamzaoui(B) die won van Veressen KO en Aitbassou op punten.
Of tegen Ali Abrayem(B) die ook meer thaise stijl heeft maar toch ook won van Veressen.
William Diender weegt 70kg doe eens normaal Saenchai mss 58kg! En Diender verloor van Orono niet van Saenchai.

Saenchai zijn wedstijdgewicht kan in Thailand op 58Kg liggen aangezien daar meer vraag naar is. Vraag niet hoe extreem ze hiervoor moeten aftrainen. Volgens Rob Cox haalt Buakaw por Pramuk nog steeds de 63 Kf als dat nodig is! Saenchai vocht tegen Belaini ook niet op 58Kg, maar op 66 Kg.

payap
11-08-2008, 22:31
In Thailand ligt de roem, het geld en de vele partijen te wachten in de lichtere klasse. Dat houdt in Thailand zo'n 60 kg en lichter in. Daarboven komen vechters moeilijker aan de bak omdat de intresse minder is. Gevolg veel Thaise vechters gaan vreselijk onder hun gewicht vechten.

Het is een beetje vergelijkbaar met wat veel vechters als Mes, Pique, Holzken, Najim, Main enzo weleens doen. Allemaal onder de 70 kg vechten voor de K-1 MAX. Normaal vechten die jongens gewoon rond de 75 kg.

Saenchai en Orono op 70 kg is een beetje het idee van de bovengenoemde Nederlandse vechters die op 80 kg zouden vechten. Boven hun gewicht maar niet extreem. Neem daarbij dat de Thais vaak zo'n 5 x meer ervaring hebben qua partijen maar ook qua tegenstand (ze hebben er in Thailand containers vol van topvechters).

Natuurlijk is het boven hun gewicht maar je ziet dat ze bijna allemaal winnen. Het niveau in Thailand is nu eenmaal erg hoog.

payap
11-08-2008, 22:49
Hassan el Hamzoui ging kansloos ten onder tegen Petchaek Sor Suwanpakdee (en dat is nog geen Saenchai!) verleden jaar. De Thai liep dwars door de trappen van Hassan heen. Zulke trappen werken hier nog wel maar een top Thai is wel wat ander kaliber trappen gewend. Vindt een Thai die trappen lastig dan gaat hij gewoon de clinch zoeken en daar de partij uitvechten.

Diender maakte verleden keer de grootste fout die je tegen een Thai kan maken en dat is zijn spelletje meespelen. En hij ging de trappen opvangen met zijn armen door deze omlaag te drukken. Een man als Orono ziet dan gelijk die ruimte. Had Diender de partij kort gehouden en Orono met stoten van dichtbij bewerkt had Orono zijn trappen niet kunnen maken en was de clinch gaan zoeken.

Saenchai is een ander type vechter dan Orono. Orono is een sluipschutter die naar voren shuift en op die ene kans loer (zie Diender) lukt dit niet dan zoekt hij de clinch, en als toegestaan de ellebogen. Zie bv zijn eerste partij tegen Saenchai. In de 2e partij is Saenchai hier op ingesteld en houdt Orono op die afstand zoals Saenchai het wil en Orono gaat kansloos ten onder.

Diender vs Saenchai zal evt een partij worden tussen een jagende Diender (die zijn Thaise les nu wel heeft geleerd) die Saenchai eruit wil slaan zoals hij bij Drago deed en Saenchai die hem met vele trappen en afhouders op de juiste afstand probeert te houden, de ruimte voor beslissende trap zal zoeken en ook worpen en beenvegen zal gaan gebruiken. Saenchai is geen clinchliefhebber. (Zijn verliespartijen in Thailand zijn ook bijna altijd tegen langere tegenstanders die de clinch zoeken zoals Orono, Nopparat en Wuttidet).

Jarno
11-08-2008, 22:54
Zijn Ziani en Boudhan gezien het bijna gelijkwaardig gewicht geen optie? Boudhan vocht met dat sterrekickboksen een bere partij op dat gewicht tegen van Nimwegen.

Richelieu
11-08-2008, 22:57
Zijn Ziani en Boudhan gezien het bijna gelijkwaardig gewicht geen optie? Boudhan vocht met dat sterrekickboksen een bere partij op dat gewicht tegen van Nimwegen.

Klopt, alleen heeft Boudham daarna geen partij (of nog eentje) meer gedraaid. Volgens mij heeft hij een erg zware blessure gehad. Ziani zou inderdaad een optie zijn!

luc
12-08-2008, 01:07
Hassan el Hamzoui ging kansloos ten onder tegen Petchaek Sor Suwanpakdee (en dat is nog geen Saenchai!) verleden jaar. De Thai liep dwars door de trappen van Hassan heen. Zulke trappen werken hier nog wel maar een top Thai is wel wat ander kaliber trappen gewend. Vindt een Thai die trappen lastig dan gaat hij gewoon de clinch zoeken en daar de partij uitvechten.

Diender maakte verleden keer de grootste fout die je tegen een Thai kan maken en dat is zijn spelletje meespelen. En hij ging de trappen opvangen met zijn armen door deze omlaag te drukken. Een man als Orono ziet dan gelijk die ruimte. Had Diender de partij kort gehouden en Orono met stoten van dichtbij bewerkt had Orono zijn trappen niet kunnen maken en was de clinch gaan zoeken.

Saenchai is een ander type vechter dan Orono. Orono is een sluipschutter die naar voren shuift en op die ene kans loer (zie Diender) lukt dit niet dan zoekt hij de clinch, en als toegestaan de ellebogen. Zie bv zijn eerste partij tegen Saenchai. In de 2e partij is Saenchai hier op ingesteld en houdt Orono op die afstand zoals Saenchai het wil en Orono gaat kansloos ten onder.

Diender vs Saenchai zal evt een partij worden tussen een jagende Diender (die zijn Thaise les nu wel heeft geleerd) die Saenchai eruit wil slaan zoals hij bij Drago deed en Saenchai die hem met vele trappen en afhouders op de juiste afstand probeert te houden, de ruimte voor beslissende trap zal zoeken en ook worpen en beenvegen zal gaan gebruiken. Saenchai is geen clinchliefhebber. (Zijn verliespartijen in Thailand zijn ook bijna altijd tegen langere tegenstanders die de clinch zoeken zoals Orono, Nopparat en Wuttidet).


Kansloos ten onder..... Hassan tegen die thai, komop zeg, doe ffe normaal Payap.
SOpphot , heeft Hassan ook erg snel korte metten mee gemaakt, terwijl andere vechters die jullie tegen die thais willen zetten alles uit de kast moesten halen, grapjas

anonymous001
12-08-2008, 01:14
Kansloos ten onder..... Hassan tegen die thai, komop zeg, doe ffe normaal Payap.
SOpphot , heeft Hassan ook erg snel korte metten mee gemaakt, terwijl andere vechters die jullie tegen die thais willen zetten alles uit de kast moesten halen, grapjas

Euh...

Payap's mening ga ik effe wel tien keer zo serieus nemen als die van jou, wie je ook bent...;)

payap
12-08-2008, 01:32
SOpphot , heeft Hassan ook erg snel korte metten mee gemaakt, terwijl andere vechters die jullie tegen die thais willen zetten alles uit de kast moesten halen, grapjas [/qoute]

Hassan wist met een mooie gesprongen trap Somphot te raken. Even later werd deze partij op medische interventie gestaakt omdat Somphot een scheur aan zijn mond had. Somphot won verder op punten van Rodney Doorje en Mourad Tijarti op ko1 in het zonnehuis op de Beatdown gala's.

Weet niet wie jij bedoel met andere vechters die jullie tegen die thais willen zetten alles uit de kast moesten halen, grapjas maar niemand die tegen Somphot heeft gevochten vecht of heeft ooit op een Slamm!! gala gevochten. Dus weet niet waar je dit weer vandaan haal?

En met alle respect voor Somphot maar dat is toch een andere vechter dan jongens als Anuwat, Saenchai enzo!


[quote]Kansloos ten onder..... Hassan tegen die thai, komop zeg, doe ffe normaal Payap.


Kan mijn visie op die partij geven (wat een leuke pot was overigens op een leuk gala met veel Thai's) maar het is nogal warm en heb daarom mijn grapjas aan de kapstok gehangen maar daarom het onderstaande:

Hier een wedstrijd verslag van een Belgische site hoe die deze wedstrijd beschrijft.

Petchaek Sor Suwanpakdee (Thailand) vs Hassan El Hamzaoui (Mohammed Gym) Hassan lijkt een karate of Taekwondo achtergrond te hebben. Nu kickt hij bij Mohamed Gym. De eerste 2 rondes zijn aftastend. Hassan lijkt niet zijn draai te vinden bij Petchaek. De thai is een showman en uitdagend. In de derde ronde heeft Hassan het moeilijk Petchaek van zich af te houden en gaat achteruit. Hassan komt met nog met enkele leuke high en side kicks af maar de taaie thai incasseert en casseert kicks als geen ander. Petchaek heeft dan ook 180 partijen achter de rug. Het was merkbaar dat de routine er goed inzat bij de thai. Hassan moet in de vierde ronde de confrontatie aan. Het is geven en nemen maar niets komt door bij de thai. Uiteindelijk bast de bom bij Hassan in de vijfde ronde en gaat hij in de aanval. Hellaas zonder veel succes.
Winnaar : Petchaek Sor Suwanpakdee

bron: YouGoodFighter Martial Arts ringsports - Star Muay gala 28-10-07 (http://www.yougoodfighter.be/ygf/index.php?option=com_content&task=view&id=131&Itemid=2)

payap
12-08-2008, 01:42
Overigens heb ik over de partij van Hassan vs Somphot nog een verslagje dmv een klein interview/reactie met Somphot en Rosalie gemaakt voor Royal Rumble. Zal eens kijken of ik dat nog ergens heb liggen en hier plaatsen.

luc
12-08-2008, 03:01
Ik zeg ook niet dat Somphot op slamm gevochten heeft, maar tegen iemand die op slamm gaat vechten.
Check maar ffe beter Payap

luc
12-08-2008, 03:02
Overigens heb ik over de partij van Hassan vs Somphot nog een verslagje dmv een klein interview/reactie met Somphot en Rosalie gemaakt voor Royal Rumble. Zal eens kijken of ik dat nog ergens heb liggen en hier plaatsen.


Geloof dat Rosalie en Somphot trainingsmaatjes zijn.
Dan heb je natuurlijk een erg objectief verlag

payap
12-08-2008, 08:34
Ik zeg ook niet dat Somphot op slamm gevochten heeft, maar tegen iemand die op slamm gaat vechten.
Check maar ffe beter Payap

Ik check er goed Luc en kan je zeggen dat nog Mourad Tijarti nog Rodney Doorje op Slamm!! vechten. En ook nooit hebben gevochten.

payap
12-08-2008, 08:43
Geloof dat Rosalie en Somphot trainingsmaatjes zijn.
Dan heb je natuurlijk een erg objectief verlag

Sterker nog! Beide zijn getrouwd met elkaar en runnen een eigen sportschool pattaya genaamd Scorpion Gym.

Het geeft idd een beeld uit een bepaalde hoek. Maar dat is voor een lezer altijd leuk om te lezen. Overigens viel er weinig over deze partij te melden. Men tast elkaar wat af en dan haalt Hassan Somphot met een mooie acrobatiosche trap neer. Somphot komt overeind en de partij gaat verder en even later stopt de scheidsrechter de partij ivm een verwonding bij Somphot aan zijn mond.

YouTube - Hassan VS Somphot (http://www.youtube.com/watch?v=8juEo9yKER4)

Coldcrust
12-08-2008, 11:18
Saenchai tegen Hassan El Hamzaoui,Youssouf Aknenni of Mustafa Ziani..anders over de grens kijken naar Liam Harrison,Andrej Kulebin of Andrej Kotsur.

Saenchai moet je niet op 70 zetten,dat is onzin.

payap
12-08-2008, 12:01
Saenchai moet je niet op 70 zetten,dat is onzin.

Maar Orono, die in dezelfde klasse als Saenchai vecht in Thailand trapte William Diender KO en staat nu op 70 kg tegen Chahbari. Saenchai staat zelfs een stuk hoger aangeschreven dan Orono (zie hun verplichtte gewichtsverschil voor hun titelgevechten). Waarom zou hij dat niet kunnen? In Japan versloeg hij al een Jap op KO tot 72 kg.

En Saenchai weegt goed getraind maar zonder dat hij aan het weightcutting is zo'n 65-66 kg.

luc
12-08-2008, 12:20
Ik check er goed Luc en kan je zeggen dat nog Mourad Tijarti nog Rodney Doorje op Slamm!! vechten. En ook nooit hebben gevochten.

Nico Verresen heeft ook 5 rondes tegen Sompot gestaan.

luc
12-08-2008, 12:26
[QUOTE=payap;591322]Hassan el Hamzoui ging kansloos ten onder tegen Petchaek Sor Suwanpakdee (en dat is nog geen Saenchai!) verleden jaar. De Thai liep dwars door de trappen van Hassan heen. Zulke trappen werken hier nog wel maar een top Thai is wel wat ander kaliber trappen gewend. Vindt een Thai die trappen lastig dan gaat hij gewoon de clinch zoeken en daar de partij uitvechten.
QUOTE]

Raar dat je hier een aanval op Hassan doet, die van zijn 15 A- fights er eentje heeft verloren, 2 A- tornooien 63,5 heeft gewonnen.
Of is dat omdat hij bij Showtime heeft getekend?

ZanZaiZuk
12-08-2008, 12:32
Wat jij laat blijken payap, is dat vechters als Hassan El Hamzaoui, Abid Boudhan, Yousef enz geen schijn van kans maken tegen Thais als Saenchai, maar een partij moet nog altijd gevochten worden, een stunt kan altijd!

Veel spannender dan Saenchai bv op -70kg tegen een Diender te zetten, of moest dat nog te riskant zijn misschien zelfs Andy Souwer ofzo ;) het enigste waar je daar mee kan bereiken is een vernedering voor de thuisvechter. (het feit is dat Saenchai normaal op -60kg vecht toch?)

En wat je zegt over Hassan, als hij thaise stijlen als somphot en Nico Veressen zo'n mooie trap kan verkopen, kan hij Saenchai daar misschien ook mee verrassen. Ik vind persoonlijk jou kritiek op Hassan wel wat negatief, voor zo'n spectaculaire vechter.

linda amster
12-08-2008, 13:15
Maak je jullie niet druk (luc en abou salaah en de rest natuurlijk ook )je kent het spreek woord wel he ,blaffende honden bijten niet. payap heeft volgens mij een zonnesteek op gelopen deze zomer
Ik vind niet dat je zone jongens als hassan en vele andere moet afbreken met zone comentaar van je heb al eens verloren in je leven dat het nu niet kan om tegen een super thai als king star te vechten volgens mij kan hassan meer dan je denkt let maar op payap.

payap
12-08-2008, 13:36
Zo jullie zijn druk met allerlei accountjes aanmaken. Wel goed aan de IP adressen denken he! Maar gewoon onder een account blijven werkt net zo goed hoor! Mensen hier zijn niet dom en weten hoe dat werkt.

Gelukkig zijn jullie onderbouwende kritieken van het niveau hond enzo, dus dat zegd al genoeg. Geen trouwer wezen dan een hond is er overigens hoor! Wat dat betreft voel ik me eerder vereert dan uitgescholden. Zijn op dit forum al heel wat andere diersoorten langsgevlogen (en gekropen)

Maar het is nogal gevoelig als ik een keer een vechter niet geschikt vindt om tegen een Thai te vechten omdat hij van een andere, minder aangeschreven Thai heeft verloren.

Gelukkig onderbouw ik mijn mening (je weet wel, dat is iets wat je in vrije landen mag verkondigen) met de argumentatie dat een top Thai gewend is aan trap geweld en als geen ander mee weet om te gaan. Clinchen idem dito. Boks combinatie's met harde lowkicks (zoals Dekkers, Kaman e.d de Thais mee afstrafden)

Maar tegen de onderbouwende feiten van jullie kan ik niet op. Een hond die een een zonnesteek heeft opgelopen. Tja dan capituleer ik! Ik geef me gewonnen en heb daar geen weerwoord op. Ik kruip terug in mijn Kennel!

VAE VICTIS!

Richelieu
12-08-2008, 13:40
Raar dat je hier een aanval op Hassan doet, die van zijn 15 A- fights er eentje heeft verloren, 2 A- tornooien 63,5 heeft gewonnen.
Of is dat omdat hij bij Showtime heeft getekend?

Wat zie jij als een aanval dan Luc? Ik hoef deze toch niet in te koppen?

Glen
12-08-2008, 13:43
Woef to that Payap !!
Zwaar overspannen reacties, zeg...

jopie25
12-08-2008, 13:44
Wow wat een aanval op hassan, hond (payap). Wat heb je met hassan man? Chill man, je hondenbrokjes nog niet gehad deze morgend? Je analyse is helemaal verkeerd. Het is niet omdat hij tegen 1 thai heeft verloren dat hij tegen heel Thailand heeft verloren. Elke topvechter verliest wel eens partij. Elke topvechter heeft zijn eigen kwaliteiten, zo ook Hassan en Kingstar. Spijtig dat ze niet meer tegen elkaar gaan staan in de ring, dan kan Kingstar eens voelen wat een hoge trap is. :cool2:

Hoi Abou Salaah en enigszins ook Linda Amster, ik heb uit de uitspraken van Payap niet beledigends of onrespectvols opgepikt. Payap heeft twijfels bij Hassan denk ik, maar de manier waarop jullie daarna van leer trekken vind ik erg slordig. Is iemand een hond of heeft hij een zonnesteek omdat hij een andere kijk heeft op een wedstrijd en op een vechter. Jammer.
Ik vind Hassan wel een goede vechter en wil hem graag zien tegen een Saenchai of een Anuwat.
Ik vind het niet jammer dat Hasan getekend heeft bij it's Showtime, maar ik vind het wel jammer dat hij daardoor blijkbaar niet bij SLAMM kan vechten tegen één van deze Thaise toppers.

Oja, het lijkt mij sterk dat het management van Andy Souwer een partij aanneemt tegen een Saenchai, terwijl hij de sterkste Thai (lees Yodsaenklai) op -70 kg al heeft verslagen.
:whistling:

payap
12-08-2008, 13:46
Tja en wat het feit betreft dat Hassan voor Showtime heeft getekend er mee te maken heeft en ik daarom het zou schrijven vraag ik me af!

Tja kijk anderhalf jaar geleden toen ik het artikel voor Royal Rumble schreef wist ik dat natuurlijk al dat het ging gebeuren.

Vreemd genoeg noem ik in het begin van deze topic dan weer wel showtime vechter Chaid als zeer geschikt voor een vechter als Saenchai.

Erg verwarrend.

luc
12-08-2008, 13:57
Wat zie jij als een aanval dan Luc? Ik hoef deze toch niet in te koppen?

moet ik dat dan echt nu nog uitleggen ook?
Ik denk er het mijne van, das ook democratie,
sommige mensen of sites zijn objectief, andere niet.
Ik heb geen poblemen dat Payap mensen al dan niet verdiend omhoogschrijft, en Slamm promoot, das zijn goed recht en /of werk?
Maar breek vechters als Hassan niet af om 1 verliespartij, omdat je er niet mee gediend bent dat hij populair is maar niet aan de juiste kant staat.
Ik ben niet de enige die er zo over denkt.
En ik heb nu ook door, dat de sites bepaalde mensen een ,, back up,, geven.
Dus ik stel voor om het on-topic te houden.

payap
12-08-2008, 13:57
Nogmaals over Hassan. Heb hem enkele malen zien vechten. Zijn stijl vindt ik apart en mooi om te zien. Zeer geschikt en effectief tegen westerse vechters (wat ook gebleken is).

Deze stijl vind ik echter niet effectief tegen een top Thai die zijn hele leven al tegen vechters heeft gestaan en veelal verslagen die stuk voor stuk trap machines waren. Qua trappen en clinchen zijn de Thais een klasse apart. Een Farang maakt hun op dit gebied echt de pis niet lauw.

Een Thai bevechten moet je druk zetten, hem niet in zijn spel laten komen en gaan combineren. Daar zijn ze niet gewend aan stootcombinatie's afgerond met lowkikcs.

Zie bv Andy Souwer vs Yodsaenklai en vroeger Rob kaman, Ramon Dekker enzo.

luc
12-08-2008, 14:02
Hoi Abou Salaah en enigszins ook Linda Amster, ik heb uit de uitspraken van Payap niet beledigends of onrespectvols opgepikt. Payap heeft twijfels bij Hassan denk ik, maar de manier waarop jullie daarna van leer trekken vind ik erg slordig. Is iemand een hond of heeft hij een zonnesteek omdat hij een andere kijk heeft op een wedstrijd en op een vechter. Jammer.
Ik vind Hassan wel een goede vechter en wil hem graag zien tegen een Saenchai of een Anuwat.
Ik vind het niet jammer dat Hasan getekend heeft bij it's Showtime, maar ik vind het wel jammer dat hij daardoor blijkbaar niet bij SLAMM kan vechten tegen één van deze Thaise toppers.

Oja, het lijkt mij sterk dat het management van Andy Souwer een partij aanneemt tegen een Saenchai, terwijl hij de sterkste Thai (lees Yodsaenklai) op -70 kg al heeft verslagen.
:whistling:

Van onze kant geen probleem dat Hassan voor slamm vecht, met plezier zelfs als dat kan.
Enkel, hij staat op de affiche 29 November in Eindhoven.

luc
12-08-2008, 14:08
Nogmaals over Hassan. Heb hem enkele malen zien vechten. Zijn stijl vindt ik apart en mooi om te zien. Zeer geschikt en effectief tegen westerse vechters (wat ook gebleken is).

Deze stijl vind ik echter niet effectief tegen een top Thai die zijn hele leven al tegen vechters heeft gestaan en veelal verslagen die stuk voor stuk trap machines waren. Qua trappen en clinchen zijn de Thais een klasse apart. Een Farang maakt hun op dit gebied echt de pis niet lauw.

Een Thai bevechten moet je druk zetten, hem niet in zijn spel laten komen en gaan combineren. Daar zijn ze niet gewend aan stootcombinatie's afgerond met lowkikcs.

Zie bv Andy Souwer vs Yodsaenklai en vroeger Rob kaman, Ramon Dekker enzo.

Toch denk ik persoonlijk dat Hassan vs Kingstar een spectakelpartij ging geweest zijn.
Kingstar heeft ook een aparte, spectakulaire stijl.
Hasan ging de underdog geweest zijn, maar toch geloof ik in zijn kansen.
En, terzijde, ik vond die thai in Maastricht echt sterk, maar vond toch dat Hassan nooit echt in de gevarenzone zat.

Richelieu
12-08-2008, 14:14
moet ik dat dan echt nu nog uitleggen ook?
Ik denk er het mijne van, das ook democratie,
sommige mensen of sites zijn objectief, andere niet.
Ik heb geen poblemen dat Payap mensen al dan niet verdiend omhoogschrijft, en Slamm promoot, das zijn goed recht en /of werk?
Maar breek vechters als Hassan niet af om 1 verliespartij, omdat je er niet mee gediend bent dat hij populair is maar niet aan de juiste kant staat.
Ik ben niet de enige die er zo over denkt.
En ik heb nu ook door, dat de sites bepaalde mensen een ,, back up,, geven.
Dus ik stel voor om het on-topic te houden.

Nee, je hoeft dat niet uit te leggen, maar het is toch wel duidelijk dat deze partij eerst gematched stond bij It's Showtime. Iedereen weet dat deze partij redelijk ondenkbaar op Slamm!! zou zijn. Maar goed, je weet wie je hiervoor moet contacten Luc.

Payap hoeft denk ik niemand omhoog te schrijven en doet dat imo ook niet. Ze hebben allemaal hun sporen ruimschoots verdiend, maar denk je nu echt dat de mainstain bezoeker ooit van Saenchai had gehoord voordat hij op Slamm!! vocht? Zonder goede promotie hoef je geen Thaise vechters te halen aangezien ze niet bekend zijn in Nederland. Payap heeft een duidelijk punt gemaakt ten aanzien van de Thaise vechters op Slamm!! en in dit geval Saenchai Sor Kingstar in het speciaal. De behoefte gaat uit naar een vechter die veel druk kan zetten.

Heb zelf Hassan El Hamzaoui vorig jaar zien vechten tegen Hassan Ait Bassou in Middelharnis die hij overigens won, maar deze partij liet overigens goed zien wat Payap bedoelt. Ait Bassou jaagde alleen maar naar voren en werd continu overbroken door de onothodoxe traptechnieken van El Hamzaoui. Ait Bassou raakte overigens ook erg gefrustreerd doordat zijn tegenstander continu het gevecht ontliep. Als El Hamzaoui op dezelfde manier tegen Sor Kingstar zou vechten krijg je een draak (zie bovenstaande reply van Payap)

Coldcrust
12-08-2008, 14:17
Hassan heeft in de A van Aknenni en die Thai verloren. Ik ben allereerst van mening dat een nederland-thailand ook een nederland-thailand moet zijn..dus wel nederlandse vechters en geen Belgen,Oostenrijkers of Duitsers anders slaat Nederland-Thailand nergens op.

Dan wat betreft potentiele tegenstanders van Saenchai...deze man is klein..en moet dus niet op 66 vechten en al helemaal niet tegen Souwer die soms van 78 kg aftraint naar -70 want dat kan echt niet.
Zet Saenchai op een Nederland-Thailand tegen Aknenni,Ziani of Eijmers op 66..als het geen Interland betreft is Hassan El Hamzaoui een goede optie.
Verresen komt m.i. tekort voor deze partij,met alle respect overigens en vechters als Boudhan,Erraji en v Nimwegen die willen komen boksen maken geen schijn van kans puur vanuit taktische overwegingen.

lopez86
12-08-2008, 14:27
Ziani is niet wat het geweest is denk ik, maar Aknenni vind ik zelf wel een goede optie.
Alleen dat is ook zo'n technicus en dan krijg je net wat iedereen hier zegt een lelijke partij.
Bovendien denk ik dat Saenchai een betere technicus is.
Maar hier uit nederland? niemand op dat gewicht, op Aknenni en Ait Bassou na, maar die laatste heeft al genoeg kansen gehad vind ik.

payap
12-08-2008, 14:40
Nederlandse en Belgische vechters zie ik persoonlijk met zulke interlands aardig als een. Een Nederlands team met een Belg erin of andersom zie ik niet als een buitenlander erin. Vindt dat anders dan een Duitser of Oostenrijker. Misschien is t een kwestie van gevoel, door de taal ofzo.

De Thai die tegen Hassan vocht was zeker niet slecht. De man heeft diverse titels gewonnen en staat/stond hoog in de rankings. Alleen Saenchai is een klasse apart. Net als bv Andy Souwer, Tyrone Spong, Germaine de Randamie een klasse apart zijn in Nederland. Dat wil niet zeggen dat de andere vechters slecht zijn maar hun zijn net als Saenchai een klasse apart. Net als bv een Maradonna met voetbal was.

Hoop Luc dat je begrijp dat deze discussie gaat over vechtstijlen van vechters die voor mekaar wel dan niet geschikt zijn en niet over de klasse van die vechters.

Bv Orono en Saenchai vindt ik topvechters maar hun twee partijen tegen elkaar vondt ik maar weinig aan omdat de stijlen niet mekaar niet aan vulden.

Zet bv twee italiaanse elftallen met voetbal tegen elkaar en je krijgt een saaie pot. Zet ze tegen een Engels team en je krijg een spannende pot.

Hendy
12-08-2008, 14:51
Eimers en v/d ploeg kunnen ook ruim onder de 70 kg. knokken..

En idd.. de belg veresen is misschien wel de beste optie voor de sterke thai.

luc
12-08-2008, 14:59
Dan is dit gewoon een kwestie van meningsverschil.
Ik was van oordeel (en vele kenners)dat zowel Hassan als Kingstar hun technische kunstjes gingen tonen.
Of dat nu bij slamm was of showtime maakt niks uit Richelieu.
Toch niet voor mij.
On- topic, tsja, hangt ervan af welk gewicht Kingstar gaat vechten.
Ik vond Bellani wel een pittig partijtje neerzetten op slamm vorige keer.
En Aknith(hoop dat ik het goed schrijf) heeft een draw? in frankrijk gevochten tegen Kamel djemel.

Coldcrust
12-08-2008, 15:24
Ik vond dat Rachid Belaini helemaal niets in te brengen had tegen Saenchai.
Aknenni is misschien wel de beste optie..winst op Hassan El Hamzaoui,Dorjee,v Nimwegen en een draw tegen Kamel Djamel geven hem hele goede papieren.
Ziani is inderdaad niet meer de Ziani van weleer maar hij is bewegelijk en hard en heeft evenals vechters als Hassan El Hamzoui,Naoufal El Hamchaoui,Karim El Osrouti etc een Taekwondo achtergrond wat hem tegen de trapper Saenchai een licht voordeeltje geeft.

marcelt
12-08-2008, 23:41
Eimers of Chaid lijken me hele goeie voor he, De andere genoemde Marokkaanse vechters ken ik allemaal niet, dus daar heb ik geen mening over. Schneidmiller zou ook wel weer leuk zijn, maar tja het is geen Nederlander en ik vind het beter als het echt NL Thailand is.

blackadder
12-08-2008, 23:49
Eimers of Chaid lijken me hele goeie voor he, De andere genoemde Marokkaanse vechters ken ik allemaal niet, dus daar heb ik geen mening over. Schneidmiller zou ook wel weer leuk zijn, maar tja het is geen Nederlander en ik vind het beter als het echt NL Thailand is.
Moet Schneidmiller niet al tegen Menno Dijkstra vechten?

Richelieu
12-08-2008, 23:53
Moet Schneidmiller niet al tegen Menno Dijkstra vechten?

Schneidmiller vecht inderdaad tegen Menno Dijkstra.

blackadder
12-08-2008, 23:57
:thup:Joepie!!! Ik denk dat ik dit jaar Slamm de eer van mijn aanwezigheid zal aandoen!!!

payap
13-08-2008, 08:28
Schneidmiller vecht inderdaad tegen Menno Dijkstra.

En op full muaythai regels !

Wheelie
13-08-2008, 15:48
Ik vond dat Rachid Belaini helemaal niets in te brengen had tegen Saenchai.

Klopt, Saenchai speelde met hem :cool2:

fightmaster
16-08-2008, 14:13
Heb hem verleden keer aan het werk gezien. Die man is zo goed dat ik geneigd ben te zeggen tot 70 kg.

Rond zijn eigen gewicht en op Thaise regels. Ken alleen de Belg Nico Verresen dan die echt thuis is op deze regels en ook in Thailand veel getraind en gevochten heeft. Lijk me een leuke tegenstander.

veresen heeft verloren van abrayem, Hamzaoui, en heeft laatst in Japan ook unaniem verloren op punten.
Hoe kan je hem dan tegen een topthai gaan zetten?
Wanneer was zijn laatste winstpartij tegen een naam???