PDA

View Full Version : [Judo] Willeboordse 3e vrouwen -63



Chico
12-08-2008, 14:01
ze heeft net de kleine finale gewonnen in de golden score op een rolletje...

wel mooi dat ze heeft gewonnen maar kom op... op een rolletje.. :sleep1:

Chico
12-08-2008, 14:16
zo... die finale -63...

uchi mata overnemen met uchi mata prachtig :D

mama
12-08-2008, 15:22
Kom op niemand gaat het erover hebben hoe ze brons gewonnen heeft. Ze heeft gewonnen en daar gaat het om.........

HUNTER
12-08-2008, 15:39
vroeger..... toen judo nog judo was en de wedstrijden 20 minuten duurden had je echte mannen (vrouwen mochten toen nog niet judo'en) die conditie hadden en rustig een uur lang konden vechten tot ze hun favoriete worp hadden. Verder gebeurde er 19 minuten en 50 seconden geen ene hol.

Het IOC besloot ergens eind jaren 80 het judo maar eens uit de OS te gooien want niemand keek er toch naar. Twee gasten in een wit pak die moeilijk uit elkaar te houden waren en steeds maar op elkaar lagen.

Toen kwam er een grote Nederlander uit d etijd van de echte mannen die zag dat het zo niet meer door kon gaan. Hij zag judo verzanden tot een niet Olympische B-sport en dat wilde hij niet omdat dit (eerlijk is eerlijk) ook zijn eigen status van groot kampioen omlaag haalde.

Hij bedacht dus dat ze allebei een andere kleur pak aan moesten. Heel Japan, China en het verre oosten in rep en roer, maar uiteindelijk gingen ze toch mee want ze vonden het toch ook wel weer belangrijk dat judo olympisch bleef.

Toen ze eenmaal de pakken hadden bleek er nog steeds geen hond naar het judo te willen kijken. Omdat het gefrummel op de grond niet zichtbaar is, er geen commentatoren bleken die het pakkend uit konden leggen en omdat ze maar liepen te hangen aan elkaar tot er hopelijk vlak voor tijd eens iets gebeuren zou.

Men bedacht de straf. Dit om de judoka's aan te sporen om aan te vallen. Op zich goed bedacht natuurlijk. Maar wat deden de judoka's? Die bedachten het volgende: Als je nu zo sterk bent dat je de ander zo vast kan zetten dat ie niet meer kan aanvallen dan kun je ook winnen. En zo deed de krachttraining al meer stappen naar voren ten koste van het gooien, pinnen en submitten.

Tegenwoordig traint niemand meer op de grond. Judo is een staande sport geworden. Ik heb vandaag na 3 dagen olympische spelen eindelijk een choke gezien. De 'houdgreep' die Ruben Houkes had, daar was iedere BJJ beoefenaar makkelijk uit gekomen. Zelfs een simpele ebi beweging zit er al niet meer in. Grondwerk is definitief verleden tijd in het judo.

Maar goed, we moeten er maar mee leren leven dat judo een staande spelletje is geworden waarin het elkaar aannaaien van straffen heel gewoon is. Zo niet dan denk ik dat men het judo uiteindelijk toch echt van de buis af haalt en uit het OS programma zet. En dan is het ook weer niet goed. Dus zeg het maar, als er een oplossing is dan hoor ik het graag

mama
12-08-2008, 15:45
OSU

The Bulldog
12-08-2008, 15:54
vroeger.....
Tegenwoordig traint niemand meer op de grond. Judo is een staande sport geworden. Ik heb vandaag na 3 dagen olympische spelen eindelijk een choke gezien. De 'houdgreep' die Ruben Houkes had, daar was iedere BJJ beoefenaar makkelijk uit gekomen. Zelfs een simpele ebi beweging zit er al niet meer in. Grondwerk is definitief verleden tijd in het judo.

Maar goed, we moeten er maar mee leren leven dat judo een staande spelletje is geworden waarin het elkaar aannaaien van straffen heel gewoon is. Zo niet dan denk ik dat men het judo uiteindelijk toch echt van de buis af haalt en uit het OS programma zet. En dan is het ook weer niet goed. Dus zeg het maar, als er een oplossing is dan hoor ik het graag

Ben het wat dit betreft helemaal met je eens sebas..

Biiyen
12-08-2008, 16:13
De oplossing is altijd simpel.

Judo eruit BJJ erin

Tae kwon do eruit Muay Thai erin

Chico
12-08-2008, 17:23
nou... die houdgreep van houkes ben ik het niet helemaal eens... ura kesa gatame is nog best moeilijk uit te komen zodra je de arm en been goed vast hebt...

voor de rest... :thumbs:

Tsuki
12-08-2008, 17:30
reps voor sebas .............. ik zit me soms kapot te ergeren

remco pardoel
12-08-2008, 18:17
Knap gedaan door Willebrordse, jammer van Elmont dat hij t niet kon opbrengen voor zijn glorie te gaan.

Wij hebben heel veel aan Anton Geesink te danken, en dat vergeten veel mensen

marcelt
13-08-2008, 00:32
Tegenwoordig traint niemand meer op de grond. Judo is een staande sport geworden. Ik heb vandaag na 3 dagen olympische spelen eindelijk een choke gezien. De 'houdgreep' die Ruben Houkes had, daar was iedere BJJ beoefenaar makkelijk uit gekomen. Zelfs een simpele ebi beweging zit er al niet meer in. Grondwerk is definitief verleden tijd in het judo.

[/quote]

Klop. Ik heb heel kort BJJ gedaan. Er kwam toen een judoka een keer meedoen die zwarte band was, bij Kenamju had getraind en les gaf. Hij kon mij niet grijpen en ik had steeds dominante posities. Dat hadden ze me goed geleerd. Helaas kon ik nog geen kont van submitten, met die paar maandjes les.

Chico
13-08-2008, 09:31
Hangt ook van de judoka af moet ik zeggen btw...