PDA

View Full Version : Ronaldo Souza in mma



Jakare
12-08-2008, 20:29
Jacaré zit hier duidelijk te spelen. Hij heeft dit gevecht zo vaak kunnen beëindigen maar hij wilt volgens mij veel ervaring opdoen tijdens de wedstrijden. Wat denken jullie?

http://www.youtube.com/watch?v=wBQ3MA8eick&NR=1

Ps. 3 x of meer backmount gehad!

renamer
12-08-2008, 20:35
ik wil jason miller niet afvlakken.. maar dit is een match tussen een paarse band en een zeer verdienstelijke zwarte band bjj... maar tis mma..

Jakare
12-08-2008, 20:36
Ik werd er namelijk gek van :wacko:!!!
Zelfs normale mma'ers winnen met backmounts gemakkelijk.

renamer
12-08-2008, 20:42
als je goed oplet zie je dat backmounts best vaak niet lukken zoals ze horen..

Italiahxc
12-08-2008, 20:44
Jacaré is een wereldklasse vechter BJJ. Hij probeert dit te uitten in MMA en inderdaad probeert hij om te zien wat voor mogelijkheden hij kan bekomen door zijn vechtstijl uit te voeren en wat te spelen :d. We gaan nog veel horen van Jacaré !!

Briant
12-08-2008, 20:49
Jacare is inmiddels al redelijk lang bezig met MMA hoor, en Jason Miller is absoluut geen koekie die je zo eventjes aan de kant zet. Jacare probeert serieus te finishen alleen hij wil puur voor de submission gaan, alleen lukt het hem niet. Hij probeert idd backmount choke, maar naar mijn mening had hij een paar goede pogingen voor armbar laten liggen. Daarbij had hij ook veel meer damage kunnen doen via ground and pound. Maar goed dat deed hij niet, maar geloof nie dat het een kwestie van spelen was.

Jakare
12-08-2008, 21:04
Jacare is inmiddels al redelijk lang bezig met MMA hoor, en Jason Miller is absoluut geen koekie die je zo eventjes aan de kant zet. Jacare probeert serieus te finishen alleen hij wil puur voor de submission gaan, alleen lukt het hem niet. Hij probeert idd backmount choke, maar naar mijn mening had hij een paar goede pogingen voor armbar laten liggen. Daarbij had hij ook veel meer damage kunnen doen via ground and pound. Maar goed dat deed hij niet, maar geloof nie dat het een kwestie van spelen was.

Maar heb je zijn highlight dan niet gezien, daar doet hij submissions op de meest gekke wijze :D, het lijkt me stug dat dit voor hem een uitdaging was. En ik had ooit gehoord dat hij een van de beste is qua druk leveren.
Kijk maar:
http://www.youtube.com/watch?v=gXM9J10IfSw

Jakare
12-08-2008, 21:21
Het kan zijn dat je gelijk hebt, maar dan ben ik echt teleurgesteld in Jacaré, of hij moet dit nog zien te combineren.

tom l
12-08-2008, 22:08
Waarom doe je alsof dit een eitje was voor jacaré?!!?? Dat is wel Jason Miller! Volgens mij deed Jacaré echt wel zijn best om dit gevecht te beďndigen, ik denk dat je Miller zijn grondspel zwaar onderschat. Ga anders maar is even naar Miller's fight record kijken en naar de hoeveelheid submissies die hij behaald heeft. Ik vind Jacaré fantastisch, maar dit is mma en in mma is Miller echt niet gemakkelijk te submitten door Jacaré. Laat staan dat hij er expres mee speelde...

MMARuud
12-08-2008, 22:55
Waarom doe je alsof dit een eitje was voor jacaré?!!?? Dat is wel Jason Miller! Volgens mij deed Jacaré echt wel zijn best om dit gevecht te beďndigen, ik denk dat je Miller zijn grondspel zwaar onderschat. Ga anders maar is even naar Miller's fight record kijken en naar de hoeveelheid submissies die hij behaald heeft. Ik vind Jacaré fantastisch, maar dit is mma en in mma is Miller echt niet gemakkelijk te submitten door Jacaré. Laat staan dat hij er expres mee speelde...

Ben een groot liefhebber van Jacaré z'n bjj maar,
Sluit me helemaal hier bij aan...

ps iemand filmpje van Randy Couture vs Ronaldo Souza aan het grapplen?
Die partij was een draw en er zijn geen punten gescoord maar ben wel benieuwd vooral doordat Randy hierover zei, 'It was basicly just trying to survive!'

De dikke nudist
12-08-2008, 23:22
Jacaré zit hier duidelijk te spelen. Hij heeft dit gevecht zo vaak kunnen beëindigen maar hij wilt volgens mij veel ervaring opdoen tijdens de wedstrijden. Wat denken jullie?

http://www.youtube.com/watch?v=wBQ3MA8eick&NR=1

Ps. 3 x of meer backmount gehad!
Dat denk ik ook vaak als ik met een biertje in m'n hand naar een partij zit te kijken.

renamer
12-08-2008, 23:55
Ben een groot liefhebber van Jacaré z'n bjj maar,
Sluit me helemaal hier bij aan...

ps iemand filmpje van Randy Couture vs Ronaldo Souza aan het grapplen?
Die partij was een draw en er zijn geen punten gescoord maar ben wel benieuwd vooral doordat Randy hierover zei, 'It was basicly just trying to survive!'


als jij nou eens gewoon lekker je verjaardag gaat vieren ipv hier rond te hangen...

gefeliciteerd btw:thup:

Evilman
13-08-2008, 00:08
ik vind ook dat je zon newcomer in de top van het wedstrijd MMA
ondanks zn geweldige skills niet kunt overschatten.. zeker niet tegen
miller die toch erg kundig en ondoorgrondbaar vecht.

hij is een waardige opponent.

Christophe
13-08-2008, 00:13
Waarom doe je alsof dit een eitje was voor jacaré?!!?? Dat is wel Jason Miller! Volgens mij deed Jacaré echt wel zijn best om dit gevecht te beďndigen, ik denk dat je Miller zijn grondspel zwaar onderschat. Ga anders maar is even naar Miller's fight record kijken en naar de hoeveelheid submissies die hij behaald heeft. Ik vind Jacaré fantastisch, maar dit is mma en in mma is Miller echt niet gemakkelijk te submitten door Jacaré. Laat staan dat hij er expres mee speelde...

Ik denk ook niet dat Jacaré er mee speelde, al was hij nooit echt in gevaar door zijn technische spel. Ik denk dat dat de bedoeling was: controle houden en submitten waar mogelijk zonder risico's te nemen. Armbars zijn leuk en wel, maar als ze mislukken ben je je positie niet alleen kwijt, je komt meestal in een erg slechte positie terecht.

Jason Miller doet het - zeker als paarse band - helemaal niet slecht met al z'n mount- en backontsnappingen. Maar zijn verdediging tegen de heelhook vind ik maar gevaarlijk: gewoon uitzitten en hopen dat het meevalt. Misschien kan Jacaré een paar bijlessen nemen bij de nederlandse grapplingsensatie Aram Clemens, dan zullen de hielen/knieën zeker kraken bij zijn volgende heelhooks. :lol:

Het moge duidelijk zijn dat er een wereld van verschil is tussen MMA en BJJ, al is het wel een onschatbare troef voor MMA-vechters. Duidelijk bewezen door o.a. Marcello Garcia en Jacaré ... absolute toppers in BJJ!

Ik hoop dat Jacaré de aanpassing naar MMA goed kan maken (zal voor een groot deel afhangen van zijn begeleiding), dan ben ik ervan overtuigd dat we nog erg spectaculaire dingen van hem kunnen verwachten! :thup:

YoMarK
13-08-2008, 00:46
Net alsof Jacare op z'n gemakje met Mayhem Miller(tot dan veruit de beste MMA vechter die hij tegen is gekomen) gaat zitten spelen...niet dus. :whistling:

Miller is een betere striker dan Jacaré, en heeft een super MMA record.

Jacaré's BJJ is natuurlijk geweldig, maar is kwetsbaar in de standup.

BBC
13-08-2008, 10:06
Ik denk ook niet dat Jacaré er mee speelde, al was hij nooit echt in gevaar door zijn technische spel. Ik denk dat dat de bedoeling was: controle houden en submitten waar mogelijk zonder risico's te nemen. Armbars zijn leuk en wel, maar als ze mislukken ben je je positie niet alleen kwijt, je komt meestal in een erg slechte positie terecht.

Jason Miller doet het - zeker als paarse band - helemaal niet slecht met al z'n mount- en backontsnappingen. Maar zijn verdediging tegen de heelhook vind ik maar gevaarlijk: gewoon uitzitten en hopen dat het meevalt. Misschien kan Jacaré een paar bijlessen nemen bij de nederlandse grapplingsensatie Aram Clemens, dan zullen de hielen/knieën zeker kraken bij zijn volgende heelhooks. :lol:

Het moge duidelijk zijn dat er een wereld van verschil is tussen MMA en BJJ, al is het wel een onschatbare troef voor MMA-vechters. Duidelijk bewezen door o.a. Marcello Garcia en Jacaré ... absolute toppers in BJJ!

Ik hoop dat Jacaré de aanpassing naar MMA goed kan maken (zal voor een groot deel afhangen van zijn begeleiding), dan ben ik ervan overtuigd dat we nog erg spectaculaire dingen van hem kunnen verwachten! :thup:


Zoals gewoonlijk slaat onze gringo spijkers met koppen. x2