PDA

View Full Version : Fedor Emelianenko: I知 not the best fighter



Tony
14-08-2008, 17:04
One of the most hotly debated topics in mixed martial arts these days is the identity of the world's best pound-for-pound fighter.

UFC president Dana White insists it's middleweight champion Anderson Silva. Others consider either UFC lightweight champion B.J. Penn or UFC welterweight champion Georges St. Pierre to be No. 1.

There's even a small, but growing, faction that favors WEC bantamweight kingpin Miguel Torres.

Then there are the thousands of posters to forums across the Internet, who worship heavyweight Fedor Emelianenko and consider it blasphemy to suggest another fighter is remotely approaching him.

Emelianenko, who won the World Alliance of Mixed Martial Arts heavyweight title after choking out ex-UFC champion Tim Sylvia in just 36 seconds last month on an Affliction card at the Honda Center in Anaheim, Calif., isn't sure of the answer.

He's only certain of one thing: It's not him.

"I don't consider myself on top of the pedestal," said Emelianenko (28-1, 1 no contest), who has largely been unchallenged since his only loss, which came because of a cut caused by an illegal elbow in a 2000 fight with Tsuyoshi Kohsaka.

"I have certain weaknesses and I make certain mistakes. Of course, that is frustrating, because like any athlete, I strive to get better each day. I know a lot of the media and the fans want to say I'm the best. I appreciate that, but that's not how I consider myself."

Emelianenko declined to make a selection of the pound-for-pound king. He said he hasn't seen much of Silva, St. Pierre or Penn. He's picked out holes in their games, but he concedes he's impressed by their technical proficiency.

Since 2000, his job has essentially been that of a one-man gang, destroying a roster of the world's great heavyweights. He's come under fire, principally from White, for a lackluster list of opponents after beating Mirko "Cro Cop" Filipovic in 2005 until he fought Sylvia.

White said last week he gained new respect for Emelianenko after his win over Sylvia.

"He's not the best pound-for-pound fighter, not even close, but he's one of the four or five best heavyweights," said White, who undoubtedly would be singing Emelianenko's praises to the heavens the moment he got the stoic Russian's name on a UFC contract.

"But we all have to thank him for getting rid of Tim Sylvia. He'd been stinking out the joint the last couple of years and Fedor did everyone a favor by beating him so easily and getting rid of him."

Emelianenko is going to spend more time in the U.S. in the coming months in an attempt to build familiarity with the fans. He was scheduled met Andrei Arlovski on Oct. 11 in Las Vegas, but a chipped bone at the base of his right thumb he got by clubbing Sylvia on the side of the head forced him to pull out of that fight.

Arlovski will fight Josh Barnett instead, with Emelianenko expected to fight the winner in early 2009.

Emelianenko will be ringside at the Thomas & Mack Center to observe, but conceded he's hardly a rabid fan of the sport. It's a job, albeit a lucrative one, and he treats it as such. There isn't a fight that gets his blood pumping enough to make him want to buy a ticket to see it. He's interested in Arlovski-Barnett simply because it impacts his future.

"This is my job, and to be honest with you, if I didn't have to work this job, I probably wouldn't," he said, chuckling. "It's how I make my living. It's even tough to accept this is what I do for the living."

Emelianenko, though, was stumped when asked what he'd do if he weren't a fighter. After a lengthy pause, he suggested he'd have become a fight instructor.

It's good for the world, though, that he has opted to hold off on teaching and still is fighting for a living. He continues to hold hope a bout with Randy Couture, the erstwhile UFC heavyweight champion, can be arranged.

That bout has the potential to be the richest MMA fight ever staged, though Couture's legal situation with the UFC has it on hold.

Emelianenko said he had both breakfast and dinner with Couture on Monday and is open to a fight whenever and wherever it can be made.

"Randy is a living legend in this sport and it's an honor that people say they want to see me fight him," Emelianenko said. "It's our desire to fight as soon as possible. I don't like the politics and I hope politics don't prevent this fight.

"I'm not out to prove anything. I just want to challenge myself against the men people believe is the best in the world. This bout with Randy is one step on that road. It would be my honor and my dream to fight him and we both will do what we can to get into the ring to fight."

MilfhunterMMA
14-08-2008, 17:38
Yes you are, Fedor.

Paganstars
14-08-2008, 17:45
Dana you dumb cock gobbling buttmuncher...Fedor beat your former precious Sylvia... Now get your head out of ur ass and get that man a contract with all the things he wants...

tom l
14-08-2008, 17:53
Ik vind zelf ook wel dat Miguel Torres hoger in ranking van beste P4P zou moeten staan, maar niet hoger als Fedor.

leks
14-08-2008, 17:57
Hij is geen fan en kan het dus niet beoordelen, sorry Fedor you are the best. :rolleyes:

Muay Thai Elite
14-08-2008, 18:00
Fedor is god.

De man van 14K
14-08-2008, 18:20
http://bp0.blogger.com/_y55ILMm6kSI/RiK5h11JWHI/AAAAAAAAAoE/wGQFGHL4wIs/s400/fedor+dominance.jpg (http://bp0.blogger.com/_y55ILMm6kSI/RiK5h11JWHI/AAAAAAAAAoE/wGQFGHL4wIs/s1600-h/fedor+dominance.jpg)

De man van 14K
14-08-2008, 18:27
dan nog maar een paar leuke foto's

http://fedor.bel.ru/pics/gallery2/48b.jpg

http://fedor.bel.ru/pics/gallery2/50b.jpg

http://fedor.bel.ru/pics/gallery2/52b.jpg

http://fedor.bel.ru/pics/tour/america/04b.jpg

http://fedor.bel.ru/pics/gallery2/42b.jpg

http://fedor.bel.ru/pics/gallery2/47b.jpg

Chico
14-08-2008, 18:47
"But we all have to thank him for getting rid of Tim Sylvia. He'd been stinking out the joint the last couple of years and Fedor did everyone a favor by beating him so easily and getting rid of him."

heeft dana dat gezegd of zag ik dat fout in het interview... wat een zak...

oh..

fedor is god... :D

YoMarK
14-08-2008, 19:41
Ja dat heeft hij echt gezegd, staat ook ergens op een video.
Wat nog waardelozer is, is dat hij daarna zei dat het enige goede wat Sylvia die partij heeft gedaan: met z'n hoofd Fedors hand breken.
Hoe veel respect heb je dan voor je oud-kampoen?

Ontopic:
Fedor is gewoon de beste vechter. Super allround, slim, en altijd een geweldig gameplan.

Biiyen
14-08-2008, 20:07
Bescheidenheid maakt een kampioen alleen maar grootst.

Groot - Groter - Grootst - Fedor

fedor
14-08-2008, 21:18
heeft dana dat gezegd of zag ik dat fout in het interview... wat een zak...

oh..

fedor is god... :D

Had een video gepost met het ge-emmer van die vent daar zegtie woorden van soortgelijke strekking. Dat Sylvia 'm al jaren aan het vervelen was en het tijd was dat Fedor 'm heeft aangeveegd.

(Dit natuurlijk wel zolang het maar BUITEN de UFC gebeurt anders staat Dana nog meer voor lul en dat willen we natuurlijk niet)

kmr
15-08-2008, 00:39
Fedor is not even close to being the best pound-for-pound fighter? Kom op zeg, hij en BJ staan op eenzame hoogte.

Silva is gewoon een goede mma stand up vechter en GSP kan goed worstelen, BJ en Fedor kunnen alles.

Tony
15-08-2008, 00:52
Die hele p4p discussie.. Ik zie het gewoon zo..

Fedor is ongeslagen.. Penn, GSP en Silva niet..

period...

renamer
15-08-2008, 01:25
fedor = http://www.youtube.com/watch?v=ipdVw1_7MlE

Luka
15-08-2008, 11:20
als die fedor niet de beste vind kan hij het laten zien aan de mensen.. :).. fedor laten vechten mja..

panther management
15-08-2008, 11:30
Fedor komt van het zelfde planeet als Phelps:thup:

Evilman
15-08-2008, 12:18
soms irriteer ik me aan zijn instelling.
bescheidenheid is leuk enzo, maar soms lijkt
het net alsof ie niet helemaal normaal is.
mag wel eens wat meer pit inzitten.

zal wel het russische zijn ofso. Er mag wel eens
wat meer uit komen. wat meer pit. het feit dat
hij vechten niet superleuk vindt vind ik ook raar.

hij heeft er toch voor gekozen, om het te proberen.
wie zegt dat hij er veel geld mee had kunnen verdienen?
1000en kinderen doen vechtsport. en hij had geen aanleg
wordt altijd gezegd. dan is het raar dat je zonder aanleg
& t super te vinden toch zo ver doorgaat...

hij had ook vast in een mijn kunnen werken ofzo.
Beetje raar.

Muay Thai Elite
15-08-2008, 13:31
soms irriteer ik me aan zijn instelling.
bescheidenheid is leuk enzo, maar soms lijkt
het net alsof ie niet helemaal normaal is.
mag wel eens wat meer pit inzitten.

zal wel het russische zijn ofso. Er mag wel eens
wat meer uit komen. wat meer pit. het feit dat
hij vechten niet superleuk vindt vind ik ook raar.

hij heeft er toch voor gekozen, om het te proberen.
wie zegt dat hij er veel geld mee had kunnen verdienen?
1000en kinderen doen vechtsport. en hij had geen aanleg
wordt altijd gezegd. dan is het raar dat je zonder aanleg
& t super te vinden toch zo ver doorgaat...

hij had ook vast in een mijn kunnen werken ofzo.
Beetje raar.

lol, wat een sufkuttenpost dit.. Meer pit? Shit het is geen kapsel... En ofzo spelt men met een -z.

lopez86
15-08-2008, 13:41
Fedor zit in de ontkenningsfase :)


soms irriteer ik me aan zijn instelling.
bescheidenheid is leuk enzo, maar soms lijkt
het net alsof ie niet helemaal normaal is.
mag wel eens wat meer pit inzitten.

zal wel het russische zijn ofso. Er mag wel eens
wat meer uit komen. wat meer pit. het feit dat
hij vechten niet superleuk vindt vind ik ook raar.

hij heeft er toch voor gekozen, om het te proberen.
wie zegt dat hij er veel geld mee had kunnen verdienen?
1000en kinderen doen vechtsport. en hij had geen aanleg
wordt altijd gezegd. dan is het raar dat je zonder aanleg
& t super te vinden toch zo ver doorgaat...

hij had ook vast in een mijn kunnen werken ofzo.
Beetje raar.

:thown::thown::thown:

panther management
15-08-2008, 13:52
en hij had geen aanleg
wordt altijd gezegd. dan is het raar dat je zonder aanleg
& t super te vinden toch zo ver doorgaat...

hij had ook vast in een mijn kunnen werken ofzo.
Beetje raar.

He initially trained under Vasiliy Ivanovich Gavrilov, and later under his current coach, Vladimir Mihailovich Voronov. Voronov remembers that ten-year-old Fedor was relatively weak physically and did not have an innate grappling talent; instead, his biggest strength was his perseverance and strong will

Evilman
15-08-2008, 14:09
sufkuttenpost? het altijd maar ja knikken is suf.
Fedor is geweldig en voor mij de 1 in de wereld.
Maar altijd dat politiek correcte en op weinig ingaan
vind ik lame.

tot op zekere hoogte is het zeker passend, maar soms
vind ik het te ver gaan en mag ie wel een duidelijke mening
tonen. dat is ook menselijk.

Muay Thai Elite
15-08-2008, 14:14
Misschien vind Fedor het wel totaal onbelangrijk hoe hij overkomt op Evilman die post op mixfight, heb je daar wel s aan gedacht? Hij vind het zowieso niet belangrijk hoe mensen over hem denken, en draagt daar ook totaal niet aan bij. Zijn ringprestaties spreken daarbij voor zich. Verder zijn meningen als anussen, iedereen heeft er 鳬n.

Evilman
15-08-2008, 14:35
Misschien vind Fedor het wel totaal onbelangrijk hoe hij overkomt op Evilman die post op mixfight, heb je daar wel s aan gedacht? Hij vind het zowieso niet belangrijk hoe mensen over hem denken, en draagt daar ook totaal niet aan bij. Zijn ringprestaties spreken daarbij voor zich. Verder zijn meningen als anussen, iedereen heeft er 鳬n.

Ik post mn mening niet voor Fedor. jij wel?

dontmindme
15-08-2008, 15:17
Ik post mn mening niet voor Fedor. jij wel?


ik hou mn anus voor mezelf:rolleyes:

ashi76
15-08-2008, 15:22
http://fedor.bel.ru/pics/gallery2/48b.jpg

Dikke foto.

Check op de achtergrond (boven Fedor's hoofd) vlnr ashi76, n00bstar* & ashihara.. :thup:

Slome
15-08-2008, 16:11
http://fedor.bel.ru/pics/gallery2/47b.jpg

Ik vindt dit een dikke pic! Hoe zo alle groten te samen..? Seminar ofzo? Waneer was dit? en met welk doel?:D

De man van 14K
15-08-2008, 17:43
http://fedor.bel.ru/pics/gallery2/48b.jpg

Dikke foto.

Check op de achtergrond (boven Fedor's hoofd) vlnr ashi76, n00bstar* & ashihara.. :thup:


Goed man!! ik heb die foto van Fedor zijn eigen site gehaald dus dat maakt het wel ubercool!

De man van 14K
15-08-2008, 17:44
ik hou mn anus voor mezelf:rolleyes:

ook voor 14K?

dontmindme
15-08-2008, 18:12
forever and always

Garcia
15-08-2008, 20:09
ook voor 14K?

Go Rosso, verleid de man een beetje :thup: