PDA

View Full Version : War of the Words: Mirko Cro Cop vs Alistair Overeem



Tony
16-08-2008, 12:02
http://mmastore.mmamania.com/DVDimg/copreem.jpg

It seems former PRIDE and UFC heavyweight Mirko “Cro Cop” Filipovic (23-6-2) is not enjoying his self-imposed sabbatical from mixed martial arts thanks to current Strikeforce heavyweight champion Alistair Overeem (28-11).

“Demolition Man” — who submitted Mark Hunt last month at DREAM 5 — has accused the Croatian of ducking him on more than one occasion and his latest rant on ‘In The Guard‘ gets a little salty:

Quoteworthy:


My desire to fight Cro Cop began when I read his interview stating nobody wanted to fight him and that’s why he fought some walking-punching bag-guy [Tatsuya Mizuno] at Dream 3. My management offered me a fight with him at that event and he declined. Then at the K-1 Amsterdam event my opponent got injured and the promoter attempted to arrange for Mirko to fight, again he declined… …This really pissed me off because now my fight was canceled because this douche-bag didn’t want to fight me while he was saying nobody wants to fight him. That’s crap, and that’s why I grabbed the microphone, and I’ll keep doing so until I get this fight. I will get him.

Cro Cop hasn’t competed since DREAM 1 back in March after being fed Tatsuya Mizuno in his much ballyhooed debut. He was penciled in to face Jerome LeBanner at DREAM 4, until it was switched to a bizarre grappling match against Ralek Gracie - pushing the LeBanner fight to DREAM 5 on July 21.

After Lebanner went AWOL and his injuries started acting up, Filipovic bailed on DREAM 5, instead opting to sit on the sidelines and rebuild his aging body after having arthroscopy earlier this month.

The latest response from the Croat’s official blog:


Regarding [DREAM 6 on] September 23, I’m expected to fight, but nothing is still officially confirmed. I leave this to DREAM and I have no doubt that I’ll be there on that card, fighting whoever they put me against. I’m hoping to face a top ranked fighter, preferably Alistair Overeem. I’m familiar with his latest interviews and many people already asking me what do I think about his words. I don’t like commenting other fighters, it’s not my thing. But Alistair, you should save your strength for a real fight, because it’s coming. When I see you in the opposite corner, then I’ll talk.

Hopefully Cro Cop has one last run in him. He’s a gifted striker who can easily compete with any top ten heavyweight, but his tenure in the UFC left many wondering if his best days were behind him.

If Cro Cop can indeed return to action against the resurgent Overeem at DREAM 6 in September, we may have the answer sooner rather than later.

Tony
16-08-2008, 12:03
Normaal gesproken ben ik voor Alistair all the way.... Maar niet nu.. CC blijft mijn held.

Hoop op een hele mooie ko winst voor CC (of misschien wel een Sub... een guillotine choke ofzo.. dat zou wel heel erg tof zijn tegen iemand als Ali O)

Jeru
16-08-2008, 12:32
This really pissed me off because now my fight was canceled because this douche-bag didn’t want to fight me while he was saying nobody wants to fight him.


Heeft ie dat echt gezegd? Vind ik nou niet echt bij hem passen...

Cave
16-08-2008, 12:32
Normaal gesproken ben ik voor Alistair all the way.... Maar niet nu.. CC blijft mijn held.

Hoop op een hele mooie ko winst voor CC (of misschien wel een Sub... een guillotine choke ofzo.. dat zou wel heel erg tof zijn tegen iemand als Ali O)


Tony... je vraagt er zelf om hè?

Micha.... kom der maar in :wink:


Golden Showerrrrrrrrrrrrrrr Powerrrrrrrrrr

The Bulldog
16-08-2008, 12:41
Ik denk dat dit een leuke pot kan worden...

staand moet CC Overeem toch kunnen pakken en zijn sprawl werk is echt wrelds..dus een take down heeft overeem niet zo snel...

Ik hoop echt dat CC weer zal herrijzen, alleen jammer dat dit dan ten koste van een NL-der zou zijn...dus eigenlijk ...

Als het maar een hele vette pot wordt waar in geknokt moet worden als nooit te voren...

54321
16-08-2008, 13:00
hmm ''douchebag''. vind het ook niet echt passen bij allistair. hij heeft waarschijnlijk echt iets tegen crocop. word hoe dan ook een mooie pot.

Virus
16-08-2008, 13:31
Persoonlijk kan ik me slecht voorstellen dat CC steeds heeft weggedoken voor Alistair... Je weet het echter nooit zeker...

Ik denk dat CC de winst pakt, maar ik hoop dat Overeem het wordt.

Emilio
16-08-2008, 14:21
Ik hoop dat Alistair Crocop gewoon hard afstraft.

Vechten ze in dream op full pride rules?

zo ja, zou ik wel weer van die knieen zoals tegen Kharitanov willen zien :D

marcelt
16-08-2008, 14:24
Ik denk dat dit een leuke pot kan worden...

staand moet CC Overeem toch kunnen pakken en zijn sprawl werk is echt wrelds..dus een take down heeft overeem niet zo snel...

Ik hoop echt dat CC weer zal herrijzen, alleen jammer dat dit dan ten koste van een NL-der zou zijn...dus eigenlijk ...

Als het maar een hele vette pot wordt waar in geknokt moet worden als nooit te voren...

JA JA hele vette pot met BAD BLOOD!

Angelco
16-08-2008, 14:36
Ik hoop dat Alistair Crocop gewoon hard afstraft.

Vechten ze in dream op full pride rules?

zo ja, zou ik wel weer van die knieen zoals tegen Kharitanov willen zien :D

nee ze vechten niet met full pride rules. spijtig want ik mis die soccerkicks.

dit gezegd: CC by KO!

lopez86
16-08-2008, 14:43
Alistair op submission.

Ralph
16-08-2008, 14:49
Leuk hoor, een beetje bad blood zo af en toe! Als hun laatste partijen een beetje respresentatief zijn voor hoe ze er nu voor staan, dan moet Alistair Crocop wel kunnen pakken. Ben benieuwd wanneer deze partij er komt, want dat ie er komt lijkt haast wel zeker zo.

TOON
16-08-2008, 15:41
dat bad blood gebeuren is toch allemaal maar een spelletje... bij Alistair weten ze ook wel dat als ze zo'n interviews geven ze juist meer kans maken op dat gevecht omdat dan inderdaad het ' bad blood ' verhaal om de hoek komt kijken....

maakt me eigenlijk ook geen reet uit, wordt een vette pot!!!!!!!
CC is een held van me, maar ik hoop toch dat Alistair wint op een mooie sub! zou toch een bekroning op zn goede werk van de afgelopen tijd zijn!!

simtekf1
16-08-2008, 15:50
Een beetje pit in de partij is nooit weg natuurlijk. :D
Zou echt niet weten wie er gaat winnen, Alistair is de laatste partijen erg overtuigend en Crocop allesbehalve.
Maar toch is Crocop staand nog altijd de betere vechter.
Naja, word een leuke partij.

micha
16-08-2008, 19:52
Alistair pakt hem

Tony
16-08-2008, 20:02
had geen andere reply van jou verwacht micha

YoMarK
16-08-2008, 20:27
Cro Cop z'n grondwerk is beter als dat van Hunt, en z'n striking is op hetzelfde niveau.
Alistair deed het niet zo best in de eerste 20 seconden tegen Hunt, maargoed echt veel kan je er niet mee.
Ik denk dat Cro Cop gaat winnen als hij mentaal 100% is, anders word het Alistair.

el bastardo
16-08-2008, 21:49
Moeilijk om te kiezen. Altijd een zwak voor CroCop gehad, maar Alistair heb ik hoog in 't vaandel staan... Als cro cop deze verliest, dan zie ik hem ook niet meer terug komen. Denk Alistair...

Guillermo
16-08-2008, 23:14
Crocop gonna spank that ass. Alistair had het al moeilijk tegen Hunt, en Crocop > Hunt.

Tony
16-08-2008, 23:52
CC verloor van Hunt
Maar CC gaat evengoed Alistair ass spanken..

niels
17-08-2008, 02:43
Ik zag net toevallig alistair in de stad lopen, maar hij ziet er echt groot uit. Echt fucking gespierd, als zijn cardio mee zit, waar ik zeker vertrouwen in heb komt het helemaal goed met hem!

Slome
17-08-2008, 07:26
Ik zag net toevallig alistair in de stad lopen, maar hij ziet er echt groot uit. Echt fucking gespierd, als zijn cardio mee zit, waar ik zeker vertrouwen in heb komt het helemaal goed met hem!

Bob Sapp is ook groot...:whistling:

Alistar by brutal K.O. (hoop ik dan maar)

wrestler_nl
17-08-2008, 13:06
ik hoop dat crocop hem een lesje gaat leren!!
Crocop een douche-bag noemen is niet bepaald respectvol!!
ik hoop crocop by ko

Blacklabel
18-08-2008, 00:21
Alistair komt over of hij echt zeker van zijn zaak is. Ik heb nooit hem zo over tegenstanders zien lullen als nu (zover het waar is wat hier boven staat). Dus ik ga met hem mee.. Alistair wint op KO.

De man van 14K
18-08-2008, 09:00
ach ja, eerst maar zien of die partij er komt.. (en of we CC nog dit jaar in actie zien..)

Mickey
18-08-2008, 10:02
Sorry Tony, normalitair kan ik me volkomen vinden in je pre-fight analyses. Maar in deze moet ik het toch met je oneens zijn.

Alistair is denk ik niet langer te vergelijken met de oude Alistair. Hij vecht zwaarder, is veel solider en ik was amazed met zn standup. Hij staat steviger vind ik persoonlijk. Zekerder.

Crocop heeft het vaak moeten hebben van gaatjes pikken in de dekking van zn tegenstander. Op de grond is zn basis solide om de submissions enigzins te kunnen stoppen, maar ik denk dat Alistair zn meerdere is staande. Na zn KO is CC niet meer dezelfde geweest en zoals Alistair zelf al zei: Zn laatste partijen waren tegen lopende, pratende bokszakken. De zgn. opgewarmde lijken.

Hoewel ik geenzins wil beweren dat CC een makkie word voor All, denk ik toch niet dat Alistair zo kansloos is als je hier schets.

Maw: Typisch een partij waar het alle kanten op kan en het op fan boyism aankomt.. ;)

Kortom: Allistair op Submission.

Tony
18-08-2008, 10:44
Helaas heb je bij deze gelijk mickey..
en als we rationeel gaan denken dan zien we enerzijds een fully in shape OVereem.. sterker en fitter en zwaarder dan ooit... en ook nog eens in een winning streak..

aan de andere kant hebben we Crocop... Ooit een regelrechte topper... #2 HW van de wereld. en kon van iedereen winnen. Deze CC heeft idd niks meer gepresteerd recentelijk. Velen hebben hem dan ook afgeschreven.

Echter... Ik ben en blijf een CC nuthugger en zal zijn bandwagon altijd blijven voorttrekken. ik ben met je eens dat bovenstaande situatie garant staat voor een winst voor Overeem. Echter ik geloof er nog steeds heilig in dat als CC zijn shape kan terugvinden hij alles en iedereen kan afmaken in de ring.

CC zegt harder te trainen dan ooit te voren en dat ie zich weer helemaal fit voelt (of het waar is, komen we maar op 1 manier achter)...

dus ik blijf erbij.... CC kan Overeem hebben.. Maar dan moeten wel alle puzzlestukjes op zijn plaats vallen.

Ik ga dus overduidelijk voor de niet rationele X factor in deze.. en dus voor CC.

(maar als we ff logisch nadenken zien we allemaal dat Overeem (helaas) gehakt van CC maakt)

De man van 14K
18-08-2008, 10:48
even offtopic maar hoe vet zou het zijn als Alistair in de UFC zou vechten.. Geweldig!

Tony
18-08-2008, 10:56
Denk dat alistair echt wel een type zou zijn voor de ufc.. Kan zeker wel wat potten breken daar... Stel je zet Overeem tegen Eddie Sanchez.. Denk dat je dan hartelijk kan lachen als je ziet hoe Eddie manhandled wordt door Ali O.

Maar van de andere kant.. Ik zie Ali O nog steeds als een ex pride (dus Japan) vechter... en zo zit ie goed bij DREAM.

YoMarK
18-08-2008, 11:00
Overeem vs Congo lijkt me in dat geval een mooie om mee te starten. :)

Angelco
18-08-2008, 11:03
Sorry Tony, normalitair kan ik me volkomen vinden in je pre-fight analyses. Maar in deze moet ik het toch met je oneens zijn.

Alistair is denk ik niet langer te vergelijken met de oude Alistair. Hij vecht zwaarder, is veel solider en ik was amazed met zn standup. Hij staat steviger vind ik persoonlijk. Zekerder.

Crocop heeft het vaak moeten hebben van gaatjes pikken in de dekking van zn tegenstander. Op de grond is zn basis solide om de submissions enigzins te kunnen stoppen, maar ik denk dat Alistair zn meerdere is staande. Na zn KO is CC niet meer dezelfde geweest en zoals Alistair zelf al zei: Zn laatste partijen waren tegen lopende, pratende bokszakken. De zgn. opgewarmde lijken.

Hoewel ik geenzins wil beweren dat CC een makkie word voor All, denk ik toch niet dat Alistair zo kansloos is als je hier schets.

Maw: Typisch een partij waar het alle kanten op kan en het op fan boyism aankomt.. ;)

Kortom: Allistair op Submission.

Doet me denken wanneer Mirko verloor in de 2004GP tegen Randleman. Toen zeiden ook velen dat CC washed-up is, iedereen kent zijn zwakheid ondertussen ... als je zijn gevecht bekijkt tegen Kanehara dan leek dit ook zo. Hij kon een pratende bokszak ook niet afmaken en ging naar een decision overwinning. Maar nadien heeft hij nog veel mooie dingen laten zien (2006 OWGP). Dus kortom: schrijf Mirko nooit af, zeker niet als zijn eer gekrenkt is ;)

MilfhunterMMA
18-08-2008, 11:20
Sorry Tony, normalitair kan ik me volkomen vinden in je pre-fight analyses. Maar in deze moet ik het toch met je oneens zijn.

Alistair is denk ik niet langer te vergelijken met de oude Alistair. Hij vecht zwaarder, is veel solider en ik was amazed met zn standup. Hij staat steviger vind ik persoonlijk. Zekerder.

Crocop heeft het vaak moeten hebben van gaatjes pikken in de dekking van zn tegenstander. Op de grond is zn basis solide om de submissions enigzins te kunnen stoppen, maar ik denk dat Alistair zn meerdere is staande. Na zn KO is CC niet meer dezelfde geweest en zoals Alistair zelf al zei: Zn laatste partijen waren tegen lopende, pratende bokszakken. De zgn. opgewarmde lijken.

Hoewel ik geenzins wil beweren dat CC een makkie word voor All, denk ik toch niet dat Alistair zo kansloos is als je hier schets.

Maw: Typisch een partij waar het alle kanten op kan en het op fan boyism aankomt.. ;)

Kortom: Allistair op Submission.

niet al te lang geleden werd overeem nog vrij makkelijk geko'd door kharitonov. ik weet het nog zo net niet.

Tony
18-08-2008, 11:23
dat is een klein jaar geleden.. en juist sinds DIE periode is OVereem in die stroomversnelling gekomen met een beter trainingsregime..

en toevallig in die periode verloor CC ook van Kongo in de UFC... (hij heeft wel in maart nog die ene jap gemolesteerd)

van overeem weten we dat ie sinds toen flink improved is...

Mirko zegt ook harder dan ooit te trainen... Maar het vervelende is dat we nog geen partijen meer gezien hebben van hem.. Ook is CC recentelijk geopereerd... hij zegt volledig hersteld te zijn.. maar ja... who knows.

MilfhunterMMA
18-08-2008, 11:37
Uieindelijk zie ik ze beiden graag winnen. Maarja, dat weinig respectvolle gepraat van overeem vind ik niet zo prettig dus toch maar CC, omdat ik nog steeds hoop dat CC de ufc heavyweight belt ooit gaat pakken.

Mickey
18-08-2008, 12:19
Begrijp me niet verkeerd: Het is een vette partij. En dat betekend dus dat beide vechters een gedegen kans maken om de winst op hun naam te zetten. Dus ik schrijf CC zeker niet af. Alles behalve.

Ik ben er alleen van overtuigd dat het voor Alistair nu het opertune moment is om tegen CC te staan. Deze is momenteel zeker niet washed up, maar ook niet compleet on top of his game.

marcelt
18-08-2008, 19:44
Op gewarmde bokszakken Congo?????????????????????????