PDA

View Full Version : Dana White:'' I hope Im alive to see MMA in the olympics''



wrestler_nl
19-08-2008, 21:40
http://mmamania.com/wp-content/uploads/2007/06/mma_olympics.jpg

“I hope I’m alive to see it. I don’t think it’s going to happen soon, but then again I thought it was going to take longer than it did for us to get where we are today…. There’s still a lot of work to be done, but seeing mixed martial arts in the Olympics would be incredible…. If you combine boxing, judo and wrestling, what do you have? That’s what mixed martial arts is.”
UFC President provides a realistic (and unfortunate) assessment of the possibility of mixed martial arts becoming an Olympic event one day soon during the UFC 90: “Silva vs. Cote” press conference today in Chicago. We can dream, can’t we? That’s apparently all we can do … for now.


(mmamania.com)

el bastardo
19-08-2008, 21:56
Denk niet dat het ooit olympisch wordt. Zou erg cool zijn, maar ben er bang voor.

MJOKKIE
19-08-2008, 22:23
Er is weinig 'olympisch' aan een footstomp, soccerkick en ground n pound:whistling:

HUNTER
19-08-2008, 22:40
denk dat je dan weer het gezanik krijgt net als bij boksen en tennis.... gaan we de pro's mee laten doen of maken we er een amateursport van?

En dan, wie gaat de selecties bekendmaken? De MMA bond? Dream on Dana. Zo lang er geen wereldwijde sterke bond is met vertakkingen in 50% van alle landen van de wereld gaat MMA never nooit olympisch worden. Om nog maar te zwijgen van het toch nog steeds wel erg negatieve imago

Cave
19-08-2008, 23:50
denk dat je dan weer het gezanik krijgt net als bij boksen en tennis.... gaan we de pro's mee laten doen of maken we er een amateursport van?

En dan, wie gaat de selecties bekendmaken? De MMA bond? Dream on Dana. Zo lang er geen wereldwijde sterke bond is met vertakkingen in 50% van alle landen van de wereld gaat MMA never nooit olympisch worden. Om nog maar te zwijgen van het toch nog steeds wel erg negatieve imago

Een wereldbond voor MMA zou Dana en consorten zoveel macht kosten over het MMA-circus dat het volgens mij helemaal niet interessant is voor de beste man.

Voor de liefhebber en sporter is het volgens mij wel goed als er nu eens landelijk, continentaal en wereldwijd bonden komen die zorgen voor regulering, begeleiding, ontwikkeling van de sport, commerciële belangen behartigen, opleidingen voor sporters/coaches/scheidsrechters verzorgen en gesprekspartners zijn voor regeringen of sportorganisaties zoals het IOC. Hijg...

Virus
19-08-2008, 23:54
Ik hoop zelfs dat het nooit zo ver zal komen...

Biiyen
20-08-2008, 00:17
Ik hoop zelfs dat het nooit zo ver zal komen...

x2

MB667
20-08-2008, 07:41
waarom muay thai/kickboksen niet maar boksen wel? waarom judo en worstelen wel en bjj niet?

Jochem
20-08-2008, 08:40
Ik hoop zelfs dat het nooit zo ver zal komen...

x3

chief108
20-08-2008, 08:44
x4....

dan gaan ze de sport dood knuffelen met 1000 en 1 stomme kut regeltjes opgesteld door assholes die helemaal geen idee hebben waar het allemaal over gaat..

YoMarK
20-08-2008, 09:30
Ok, maar dat is niet perse zo. Het kan ook gewoon met fatsoenlijke regels, waarom niet?
MMA is gewoon een echte olympische sport, zoals Pankration dat vroeger was.
Ik vind teamsporten als basketbal, hockey en voetbal helemaal niet thuishoren op de olympische spelen. Er zijn gewoon bankzitters bij, die nog geen minuut hebben gespeeld en die een gouden plak krijgen.

Wat natuurlijk wel een probleem gaat zijn is blessures. Je kan geen 5 partijen in een paar weken draaien. Wat wel kan is een landenteam laten meedoen.

MilfhunterMMA
20-08-2008, 09:33
Gewoon de champions die per toonaangevende (gemeten naar ppv's of omzet of iets dergelijks) organisatie naar voren wordt geschoven en dan uitkomen voor hun eigen land en de bond ofzo. lastig.

Chico
20-08-2008, 09:37
x4....

dan gaan ze de sport dood knuffelen met 1000 en 1 stomme kut regeltjes opgesteld door assholes die helemaal geen idee hebben waar het allemaal over gaat..
juist... denk dat olympisch mma een variatie zal zijn op c klasse shooto... met kapjes en bescherming etc...

nicolas the red
20-08-2008, 10:03
juist... denk dat olympisch mma een variatie zal zijn op c klasse shooto... met kapjes en bescherming etc...

inderdaad

x5