PDA

View Full Version : Taekwondo OS live



Ryu
20-08-2008, 11:33
Voor de geinteresseerden :) (nu live) en hier het schema:

NOS | Olympische Spelen 2008 (http://os2008.nos.nl/live/index/kanaal/4)

Morgen moet een jongen waarmee ik samen train in de -68 kg catagorie en ook de enige die voor Nederland uitkomt. Dennis Bekkers.

vandaag heren -58 vrouwen -49
morgen dus -68 heren en -57 vrouwen
overmorgen mijn klasse waar ik helaas niet bij ben maar hopelijk over 4 en 8 jaar wel :D -80 heren.
vrouwen -67
en zaterdag ten slotte zwaargewichten heren en vrouwen.

marcelt
20-08-2008, 12:17
Dankjewel!

marcelt
20-08-2008, 12:32
Na 2 potjes speelt mijn aloude bezwaar alweer op; veel te veel gewacht (lay 'n pray). Dit terwijl ik toch al zo'n 15 jaar met taekwondo bezig ben. Ook hou ik niet van die handen hangende stijl.
Eerste pot die ik zag was leuk, maar net in drie rondes, maar een paar acties. Heb nu al zowat geen zin meer.

Ryu
20-08-2008, 12:52
hey Marcel,

your welcome :)
Ik heb net een paar hele vette partijen gezien, met veel actie met name bij de mannen!

Ik denk dat je ook wat te laat ingeschakeld bent want hoe verder in het toernooi (halve finale finale etc) hoe voorzichtiger ze worden. Op zich wel logisch want op het grootste toernooi van de wereld wil je geen overbodige fouten maken.

Maar check morgen anders de voorrondes maar (tis wel vroeg haha)

Maar hopelijk komen er inderdaad nog wat mooie actie partijen straks you never know.

En wat betreft lage handen tis al een oude discussie maar, je kan je handen op zich ook bij je lichaam houden inderdaad. (dat doe ik zelf ook meestal)
Maar aangezien je niet mag stoten naar je hoofd moet je je dekking niet hoog houden zoals bij boxen want dan ben je te open op je lichaam.
Plus de weg die de voet maakt naar het hoofd is altijd nog langer dan de hand naar het hoofd(om je dekking op tijd te hebben)

En de meeste mensen ontwijken liever dan te blokken vandaar dat je veel hangende handen ziet. Het lijkt misschien inderdaad anders maar jongens met dit niveau trap je echt niet zo ff voor hun kop.

anyways ik ga weer verder kijken, talk to you later! :)

panther management
20-08-2008, 17:19
Mooie partijen gezien vooral van Mercedes van de Dominicaanse Rep, morgen Dennis hopelijk weet hij een medaille voor Nederland te winnen eerste partij tegen Korea is wel moeilijk maar wie weet.

Ryu
21-08-2008, 08:52
vanaf 10 uur zullen er weer vette partijen te zien zijn bij mannen -68
helaas had dennisin de 1e ronde met 1 punt verschil van korea verloren ..
als de koreaan het verder goed doet kan hij nog door voor brons
hopelijkgebeurd dat dus ook!

hier kun je het schema zien: The official website of the BEIJING 2008 Olympic Games (http://results.beijing2008.cn/WRM/ENG/Schedule/TK.shtml)
wel even omrekenen naar nederlandse tijd dus 6 uur eraf.
als je gegarndeerd een actie partij wil zien moet je ookmaar even de partijen checkken van servet tazegul (turkije) die gooit altijd hele mooie combo's eruit :)

panther management
21-08-2008, 09:45
Eerste upset voor Lopez familie, vrijdag vecht Steven Lopez tegen de andere Tarinkulu. Jammer van dennis hopelijk pakt hij brons.

Maar Turkije is echt sterk die maar de belangen zij ook hoog die Servet krijgt 250.000 dollar als hij goud pakt!!

stiffler
21-08-2008, 12:25
PEKING - Dennis Bekkers is nog steeds in de race voor brons bij het olympisch taekwondotoernooi. De Bosschenaar verloor donderdag in de eerste ronde van de Zuid-Koreaan Jaejin Son, maar die bereikte later op de dag de finale.

Daarmee verdiende Bekkers een plaats in de herkansingen.
Bekkers neemt het om 12.45 Ned. tijd op tegen de Turk Servet Tazegul. Daarna volgt voor de winnaar nog één partij om het brons.

Ryu
21-08-2008, 12:27
dat is lekker prijzengeld ja :) iig voor taekwondo begrippen waar we het vaak met de eer moeten doen ;)

Dennis moet hiernaar weer tegen servet, zal een mooie partij worden. Hopelijk laat hij zich niet gek maken en houdt hij het scherp en simpel.

B3 lik3 M3
21-08-2008, 12:54
Verliest in de laatste secondes.. zuur..

Ryu
21-08-2008, 12:59
kloote inderdaad 3 seconden voor tijd ging hele tijd gelijk op.
helaas...

dan maar hopen dat de finale een vette partij wordt die koreaan is wel vet goed!

B3 lik3 M3
21-08-2008, 13:01
Hadden ze toch jou maar moeten sturen Jeroen ;)

Ryu
21-08-2008, 13:20
hahah thanks ;) over 4 ,8 jaar its my time :D
dennis was wel echt een kanshebber maar de loting en het geluk zat hem vandaag niet mee.

heb je vrij tobias of is het chill op het werk ;)

B3 lik3 M3
21-08-2008, 14:14
Komt wel goed man!!

Hier is het chill op het werk.. ben live de OS aan het volgen..
Jij hebt nog steeds vakantie?

panther management
21-08-2008, 14:35
dat is lekker prijzengeld ja :) iig voor taekwondo begrippen waar we het vaak met de eer moeten doen ;)

Dennis moet hiernaar weer tegen servet, zal een mooie partij worden. Hopelijk laat hij zich niet gek maken en houdt hij het scherp en simpel.

Het is geen prijzengeld maar een bonus dat door het Olympisch Comitee van het land wordt betaald.In Nederland is het 25.000 voor een goude medaille in India is het wel erg hoog $457,456 USD.

Jammer dat Dennis geen medailles heeft gewonnen hopelijk in Londen.

Ryu
21-08-2008, 15:36
@panther .; ik bedoelde het ook niet letterlijk als prijzen geld, maar wel mooi ja als je dat krijgt, en dennis zou dan wat knaken van defensie krijgen ook niet verkeerd.

yoo tobi normaal train ik op papendal donderdag en vrijdag op papendal maar aangezien hun in beijjing zijn train ik zelf thuis.

check you later!

panther management
21-08-2008, 15:59
@panther .; ik bedoelde het ook niet letterlijk als prijzen geld, maar wel mooi ja als je dat krijgt, en dennis zou dan wat knaken van defensie krijgen ook niet verkeerd.

check you later!

Zeker mooi maar wat je al eerder zei dat het meer voor de eer is om je land te vertegenwoordigen is natuurlijk heel belangrijk.

Als je ziet dat Ronaldinho,Messi,Williams,Lebron James enz meedoen om een medailles te winnen zegt het genoeg dat het niet puur om geld gaat.

Succes met je training en wie weet over 4 jaar:thup:

Fightchick
22-08-2008, 11:16
Hmm, ik heb geprobeerd ernaar te kijken maar het pakt me niet. Eenzijdige sport, sorry.

wrestler_nl
22-08-2008, 12:05
hoe laat begint finale 80 kg, hadi saie vs Sarmiento??
ik hoop dat Hadi Saie wint

Spike_tm
22-08-2008, 12:59
Hmm, ik heb geprobeerd ernaar te kijken maar het pakt me niet. Eenzijdige sport, sorry.
Tja, ik kan er ook niet zoveel mee. *huppel, huppel, schopje*
Lijkt een beetje op schermen. *huppel, huppel, prikje*
Kan er niet echt vrolijk van worden. Handschoentjes hebben ze alleen aan omdat ze bang worden dat de handen vies worden? Slaan doen ze er in ieder geval niet mee. Enige vorm van dekking en verdediging heb ik ook niet kunnen ontdekken.
Reps als je zo soepel en hoog kan trappen, maar de wedstrijden spreken me niet echt aan. Zou wel leuk worden om er een bokser tegenover te zetten in dezelfde gewichtsklasse.. Olympisch MMA :box:

wrestler_nl
22-08-2008, 14:53
yes...Hadi Saie heeft weer GOUD gewonnen

Tsuki
22-08-2008, 16:18
ik trek dat taekwondo echt niet ........................

Kaun
22-08-2008, 16:49
heb ook tijdens deze OS weinig spektakel gezien,,misschien dat ze weinig risico durfden te nemen omdat er zo veel op het spel staat,,het blijft toch een sport die zich vooral richt op de counter volgens mij..

toch zijn er zat TKD wedstrijden die heel anders verlopen:

YouTube - Taekwondo Best Knockouts (http://www.youtube.com/watch?v=jvjvugJ2rFM&feature=related)

Ryu
22-08-2008, 18:01
Hey wrestler Hadi dus inderdaad gewonnen :) , hoopte ik ook. Die kerel trapte hard en zuiver dus verdiend!Had niet verwacht dat Steven lopez zou verliezen maar zou zie je maar alles kan gebeuren bij topsport.

waren wel weer wat spectaculaire partijen vandaag vooral Aaron Cook (GBR) tegen zhu Guo (china) om het brons, ik weet niet of je die had gezien..

Morgen zwaargewichten tenslotte zelfde tijden.

@kaun ik denk als deze spelen voorbij zijn en je zet alle mooi beelden achter elkaar dan zul je genoeg spectaculaire dingen zien head kicks etc. Maar dat is altijd als je alles achter elkaar zet offcourse :) Die filmpjes zullen nog wel verschijnen op youtube..

Ryu
22-08-2008, 18:29
de eerste korte spectaculaire beelden van deze OS komen al binnen (Y) en daar zitten de beelden van vandaag nog niet bij :) YouTube - Top Taekwondo @ Beijing Olympics 2008 (http://www.youtube.com/watch?v=t-I0pF8T4is)

Ryu
23-08-2008, 17:40
vandaag 2 opmerkelijke zwaargewichten waar ik allebei wel eens mee heb getraind.

korea 1e geworden was erg snel!

en dan cuba die gast is best vriendelijk, maar nu is hij out of control.
Toen hij in zijn 1 minuut blessure tijd niet op tijd klaar was en de scheids de ander als winnaar riep, besloot hij om de scheids in zn gezicht een tik te geven (met zn voet).
Hij is nu banned for live en al zn records worden ingetrokken o.a. Olympisch kampioen 2000!

Zo hoort een topsporter zich niet te gedragen dus terrecht ook wel..
maar echt zonde haha hij stond nog wel voor!

YouTube - Angel Valodia Matos exclu Ã* vie / banned for life (http://www.youtube.com/watch?v=4DtzeycIYf4)

Ryu
23-08-2008, 19:40
al verwijderd van youtube misschien blijft deze langer staan.

YouTube - Cuban Taekwondo athlete attacks referee - Beijing 2008 (http://www.youtube.com/watch?v=yS18rGRrxJs)

wrestler_nl
23-08-2008, 20:40
Hey wrestler Hadi dus inderdaad gewonnen :) , hoopte ik ook. Die kerel trapte hard en zuiver dus verdiend!..


Yep....hij heeft het zeker verdiend. In zijn eerste partij had hij al een blessure opgelopen aan zijn arm dus ik vind het erg knap dat hij toch goud wint.:thup:

Evilman
24-08-2008, 14:15
lol die trap is idd geen trap maar een tik. corrigerende tik haha.
tkd.........