PDA

View Full Version : Tae kwon do get's a bad name ...



Italiahxc
24-08-2008, 11:09
http://www.liveleak.com/view?i=041_1219520648

The Bulldog
24-08-2008, 11:12
denk meer dat die vechter een slechte nam krijgt...fucking hell wat een gek

blazin.arr0w::::
24-08-2008, 11:13
Da's jammer. Heb niet zo'n verstand van TKD maar heb een paar partijen gezien op de OS en vond het best spannend soms. Vermakelijk om naar te kijken

TOON
24-08-2008, 11:35
en zo krijg je dus een levenslange schorsing... sukkel....

remco pardoel
24-08-2008, 12:08
Nou een persoon dat in t interim bestuu zit van de Nederlandse Taekwon do Bond .. maakt t heeeeel erg bond. Hij is vrolijk op kosten van de TBN naar de Spelen gegaan zonder iets aan te vragen of toestemming te vragen aan t bestuur.
Hoe arrogant en dom kan je zijn in 2008. voor mij krijgt deze persoon de titel bestuurs sukkel van 2008

TOON
24-08-2008, 12:19
Nou een persoon dat in t interim bestuu zit van de Nederlandse Taekwon do Bond .. maakt t heeeeel erg bond. Hij is vrolijk op kosten van de TBN naar de Spelen gegaan zonder iets aan te vragen of toestemming te vragen aan t bestuur.
Hoe arrogant en dom kan je zijn in 2008. voor mij krijgt deze persoon de titel bestuurs sukkel van 2008

hoe heeft ie dat voor elkaar gekregen dan? dat is dan toch ook een fout van de TBN dat ze hem dat geld geven zonder te vragen waarvoor?? of heeft ie het achteraf gedeclareerd...dan zou ik zeggen.... niet betalen die declaratie ;-)

Evilman
24-08-2008, 14:28
ik vind dit zon kutsport.
en het effect ervan is ook wel duidelijk lol

zet hem en yvel tegen elkaar :D

MJOKKIE
24-08-2008, 16:25
ik vind dit zon kutsport.
en het effect ervan is ook wel duidelijk lol

zet hem en yvel tegen elkaar :D

Hem en Yvel..Daar hebben we Gilbert niet voor nodig. Elke debiel met een paar potjes mma of MT die weet waar die zijn handen tijdens een gevecht moet houden -niet bij je pecker- vouwt die circusartiesten dubbel

panther management
24-08-2008, 21:37
Was denk ik ook niet de bedoeling om de scheidsrechter hard te trappen net zoals Yvel destijds anders was die zeker KO gegaan,de Matos is zwaar gewicht ik heb hem mensen met hoofdbeschermer zwaar KO zien trappen dit was gewone een domme actie met zijn voorste linker been echt dom.

Fidel zal niet blij zijn:D

remco pardoel
25-08-2008, 00:58
In de TBN loopt al een paar jaar niet lekker.
Nu hadden ze een interem bestuur gevormd en dat is dus helemaal niet ok

remco pardoel
25-08-2008, 00:59
De zaak met de taekwon-doka en Gilbert kan en mag je niet vergelijken!
Deze jongen stond compleet niet in zijn recht en ik vindt dat de scheids in de partij met Gilbert niet in zijn recht stond.
Mijn mening ...

jan sensei kyokushin
25-08-2008, 05:51
Osu dit mag natuurlijk niet gebeuren , maar het is van de vechter begrijpelijk dat hij over de rooie gaat ,hij heeft er jaren voor getraint en wordt tijdens zijn verzorging uitgetelt door de scheid lijkt nergers op , slechte afspraken van de organisatie wat te doen en niet te doen als als als zeg ik altijd als gebeurd (tijdstilzetten)

en een slechte mentaliteit van de andere vechter trouwens als je zo winnen moet hoeft het niet voor mij ,wat een slecht aanzien voor het Taekwondo karate sorry het zijn wel de O.L spelen waar je staat te knokken .
sportgreetz
mijn mening
osu

Tsuki
25-08-2008, 09:24
toont wel meteen de effectiviteit aan van Tae-kwon do .............. wow die zat er goed op

Ryu
25-08-2008, 11:56
Toch had de scheids gelijk, als je geblesseerd bent krijg je gewoon 1 minuut. Ondertussen roept de scheids ook nog 30 seconds..... 15 seconds.....
Het is dan aan de coach om te roepen dat hij op moet schieten en klaar moet staan en als je te laat bent heb je gewoon verloren staat duidelijk in het regelement.
Ik snap zn frustratie uiteraard wel.. maar dit hoort niet bij de sport..

@panter , je hebt gelijk ja. Hij wou die ref inderdaad niet knockout trappen maar een tik geven. Ik heb wel eens met hem getraind, en believe me hij kan dat wel als hij zou willen..
Maar erg slecht van hem iig en hij was inderdaad even door het dolle heen.

martial-freek
21-09-2008, 20:03
ik vind dit zon kutsport.
en het effect ervan is ook wel duidelijk lol

zet hem en yvel tegen elkaar :D

ik heb zelf 4 jaar tkd gedaan en ik moet eerlijk toegeven dat ik de wedstrijd vorm nou niet het meest effectief vind, maar nu bij wing chun kan ik toch wel behoorlijk wat mensen verrassen met een hoge schop.
en ik vind hoe de meeste MMA gasten vechten ook niet super effectief... ze slaan en schoppen hard dat weet ik en ik wil nooit in een van zo'n armklem komen, maar als je eerst zoveel tikken op je hoofd neemt(/moet nemen) vind ik het nou niet een super systeem zegmaar.

Christophe
22-09-2008, 04:19
Hier in Mexico is Tae kwon do samen met boksen de meest populaire vechtsport. Eén Mexicaan heeft er zelfs een gouden medaille in gewonnen op de laatste OS (en is binnen "for life", wat een verschil met sporters bij ons).

Deze zaak werd dan ook uitgebreid behandeld in de Mexicaanse media. Niet alleen de bewuste Taekwondoka, maar ook zijn trainer zijn geschorst voor het leven om aan eender welke officiële competitie deel te nemen in eender welke hoedanigheid. En om het helemaal een leuke sanctie te maken mag de volledige cubaanse taekwondo-delegatie (als ik het goed begrepen heb) niet deelnemen aan de volgende OS. Ik kan niet zeggen dat ik het oneens ben met die sanctie, al is het een beetje jammer voor al de andere cubaanse taekwondoka's die hard trainen voor de volgende OS.

Maar dit soort sancties zouden imo niet misstaan in het voetbal. Zware schendingen tegen de sportieve regels van de sport zo streng bestraffen dat de volgende potentiële daders wel tweemaal nadenken voordat ze een feit plegen. Helemaal omdat hun volledige sportieve omgeving er mede door gestraft worden, en ze dus met zo'n sanctie niet bepaald een leuke periode voor de boeg zouden hebben ... net zoals deze Taekwondoka. Die mag wel een andere sport uitkiezen denk ik!

Christophe
22-09-2008, 04:21
Toch had de scheids gelijk, als je geblesseerd bent krijg je gewoon 1 minuut. Ondertussen roept de scheids ook nog 30 seconds..... 15 seconds.....
Het is dan aan de coach om te roepen dat hij op moet schieten en klaar moet staan en als je te laat bent heb je gewoon verloren staat duidelijk in het regelement.
Ik snap zn frustratie uiteraard wel.. maar dit hoort niet bij de sport..

x 2

En zoals ik het hier begrepen heb (uit de media) was die 1-minuut regel op voorhand goed uitgelegd aan alle vechters en coaches. Dus ik heb totaal geen begrip voor deze actie!

FSW
22-09-2008, 14:49
ik heb zelf 4 jaar tkd gedaan en ik moet eerlijk toegeven dat ik de wedstrijd vorm nou niet het meest effectief vind, maar nu bij wing chun kan ik toch wel behoorlijk wat mensen verrassen met een hoge schop.
en ik vind hoe de meeste MMA gasten vechten ook niet super effectief... ze slaan en schoppen hard dat weet ik en ik wil nooit in een van zo'n armklem komen, maar als je eerst zoveel tikken op je hoofd neemt(/moet nemen) vind ik het nou niet een super systeem zegmaar.


Blokken met je hoofd wordt ons nu eenmaal aangeleerd bij het MMA!

Tsuki
22-09-2008, 14:52
Blokken met je hoofd wordt ons nu eenmaal aangeleerd bij het MMA!


yep echte mannen blokken niet, die nemen ......................

dimitri
22-09-2008, 15:14
Ik vind het bizar.

Ik zie één van de beste TKD'ers ter wereld een kerel een kerel, die niet blokkeert, bam recht in zijn gezicht trappen.

En die kerel gaat niet neer. Die wankelt niet. Die heeft eigenlijk helemaal niets dat het vermelden waard is.

Dan vraag ik me toch wel een héél klein beetje af hoe effectief al dat getrap voor puntjes eigenlijk wel is als he erop aankomt.

marcelt
22-09-2008, 19:17
@ Evilman & Mjokkie. Thnx 4 het respecteren van mede vechtsporters. :thown:

En @ Dimitri ik wil je best eens een taekwondotrap om je oren geven dan kan je zelf de effectiviteit beoordelen ;)

dimitri
22-09-2008, 20:10
En @ Dimitri ik wil je best eens een taekwondotrap om je oren geven dan kan je zelf de effectiviteit beoordelen ;)

Dwaas argument; ik zou ook niet door Koeman in m'n gezicht getrapt worden. Betekend dit dat voetbal een effective gevechtsport is?

panther management
22-09-2008, 20:18
@ Dimitri een basketballer zegt toch ook niet dat een korfballer niet goed kan gooien,beetje raar dit.

Als hij die scheidrechter naar het ziekenhuis had getrapt was je zeker tevreden,Tijdens de Olympische Spelen van 2004 lag er een Afrikaanse vechter 2 dagen in coma,in belgie is er zelf een dodelijk ongeval geweest
het gaat om sport niet om elkaar af te maken.

dimitri
22-09-2008, 20:37
@ Dimitri een basketballer zegt toch ook niet dat een korfballer niet goed kan gooien,beetje raar dit.

Als hij die scheidrechter naar het ziekenhuis had getrapt was je zeker tevreden,Tijdens de Olympische Spelen van 2004 lag er een Afrikaanse vechter 2 dagen in coma,in belgie is er zelf een dodelijk ongeval geweest
het gaat om sport niet om elkaar af te maken.

Je snapt het niet echt. Dit was niet een trap tijdens een wedstrijd; het was een kerel die door de rooite ging en een scheids trapte. Mij maak je niet wijs dat hij zich inhield.

Anyway, ik heb niets tegen TKD, gewoon ff lachen, en op de lange tenen van TKF'ers stappen

panther management
22-09-2008, 22:05
Je hebt gelijk hij hield zich niet in,maar maar wat heeft dat met de effictiviteit te maken? En ookal zou hij allen op punten winnen binnen de sport maakt het hem kampioen KO of op punten winst is winst.

marcelt
22-09-2008, 22:13
Dwaas argument; ik zou ook niet door Koeman in m'n gezicht getrapt worden. Betekend dit dat voetbal een effective gevechtsport is?

He jij hebt het over de effectiviteit van de trappen, daar reageer ik op. Die zijn namelijk tamelijk effectief. Ook als het erop aan komt kan ik je uit ervaring vertellen. In praktijk , maar ook in de kickbokstraining heb ik plezier van mijn traptechniek en snelheid. Dat taekwondo geen geweldig effectieve vechtsport is weet ik. Tegen een goeie puncher leg je het af.
Alhoewel een hoop taekwondo mensen dat anders vinden merkte ik op de taekwondo Hyves.

panther management
22-09-2008, 22:32
Het verschil met veel vechtsporten is hetgeen wat tijdens de wedstrijden toegestaan is de hele stijl omvat,bij Taekwondo is dat niet zo.

Er zijn genoeg technieken in het zelfverdediging onderdeel(honsinsul) niet je niet in het sparren ziet zoals klemmen verwurgingen,bevrijdingtechnieken enz.
Doordat er scholen zijn die zich meer op het onderdeel sparren focussen
valt het zelfverdediging onderdeel een beetje weg.

Maar zoals Marcelt zegt de trappen zijn zeker effectief kijk maar naar vechters zoals Tapilatu,Kasrioui ,Hassan el Hamzaoui,Serkan Ylmaz enz die zich in de ringsporten staande houden met hun trappen.

Christophe
22-09-2008, 23:29
Ik vind persoonlijk dat een vechtsport niet bepaald effectief moet zijn om een leuke vechtsport te zijn om te bekijken of te beoefenen.

Bijna alsof een beoefenaar van "parkour" (Founded by David Belle in France, parkour focuses on practicing efficient movements to develop one's body and mind to be able to overcome obstacles in an emergency., Parkour - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Parkour)) zegt dat olympisch hoogspringen bullshit is omdat het niet effectief is op straat.

Ik ben een BJJ- en MMA-fan en ja, die sporten benaderen het realistische gevecht waarschijnlijk het meest. Het zijn ook meer vechtsporten dan krijgskunsten. Maar dat betekend niet dat ik niet kan genieten van de diverse andere (meer traditionele) krijgkunsten, ongeacht hun effectiviteit in "real life"!

Christophe
22-09-2008, 23:31
Dwaas argument; ik zou ook niet door Koeman in m'n gezicht getrapt worden. Betekend dit dat voetbal een effective gevechtsport is?

:lol: Wat niet wegneemt dat ik erg hard om deze opmerking moest lachen! :thup:

dimitri
23-09-2008, 12:10
He jij hebt het over de effectiviteit van de trappen, daar reageer ik op. Die zijn namelijk tamelijk effectief. Ook als het erop aan komt kan ik je uit ervaring vertellen. In praktijk , maar ook in de kickbokstraining heb ik plezier van mijn traptechniek en snelheid. Dat taekwondo geen geweldig effectieve vechtsport is weet ik. Tegen een goeie puncher leg je het af.
Alhoewel een hoop taekwondo mensen dat anders vinden merkte ik op de taekwondo Hyves.

Maar in hoeverre trainen TKD'ers die Olympisch TKD doen op harde trappen. Wanneer wordt een trap geteld in een wedstrijd? Als hij raakt, of als je de tegenstander half KO trapt (zoals bv in kyokushin)?

Natuurlijk kan je TKD oefenen om zo hard mogelijk te trappen, maar bij deze specifike vechter op de OS schijnt dat niet het geval te zijn.

Mijn directe ervaring met mensen die TKD hebben gedaan is dat ze behoorlijk gebrainwashed uit de dojo (dojang?) komen. Ze zijn er zeker van overtuigd dat er niets beter is, dat je sneller naar iemands gezicht kan trappen dan de ander kan slaan etc. Maar er zullen vast ook wel clubs zijn waar dit helemaal anders is.

dimitri
23-09-2008, 12:12
Het verschil met veel vechtsporten is hetgeen wat tijdens de wedstrijden toegestaan is de hele stijl omvat,bij Taekwondo is dat niet zo.

Er zijn genoeg technieken in het zelfverdediging onderdeel(honsinsul) niet je niet in het sparren ziet zoals klemmen verwurgingen,bevrijdingtechnieken enz.
Doordat er scholen zijn die zich meer op het onderdeel sparren focussen
valt het zelfverdediging onderdeel een beetje weg.

Maar zoals Marcelt zegt de trappen zijn zeker effectief kijk maar naar vechters zoals Tapilatu,Kasrioui ,Hassan el Hamzaoui,Serkan Ylmaz enz die zich in de ringsporten staande houden met hun trappen.

Uiteraard zal hij zich tijdens de match aan de regels (moeten) houden. Voor zover ik weet is tijden de wedstrijd in ol. TKD hard trappen ondergeschik aan snel en ver trappen, het is logisch dat hij dan niet voor de KO zal gaan als hij evengoed met trappen op het lichaam kan scoren.

Maar de wedstrijd was gedaan toen hij besloot om de ref aan te vallen. Wat hij niet bijzonder effectief deed (ik denk dat dit niet echt betwist kan worden).
En meer heb ik ook niet over TKD gezegd in mijn originele post.

Ryu
23-09-2008, 12:59
Haha ik wou eigenlijk niet reageren, omdat dit soort zinloze discussies al te vaak voorbij zijn gekomen ;)

maar dimitri heeft die misschien nog niet helemaal op een rijte, of niet meegemaakt in de geschiedenis van mixfight. So here goes..... ;)

wat betreft die cubaan. Zoals je misschien was opgevallen trapte hij met zn voorste been.
Je kan wat dat betreft tkd vergelijken met boxen maar dan met de benen, voorste been voor snelle tikken, achterste been voor harde trappen.
Hij kan dus wel harder trappen als hij zou willen, maar hij gaf hem een tik.

Je wou weten hoe er getraind wordt... nou op hoog niveau kan ik je dat wel vertellen.
Er wordt getraind om zo hard en snel mogelijk te trappen met een goede en zuivere techniek. Daar komt dus alles bij kijken Krachtraining, techniek training, plyometrics etc.etc.

Een punt wordt alleen geteld als 3 van de 4 scheidsrechters hem genoeg ''impact'' vinden hebben.
Een zacht tikje is dus geen punt. Vandaar dat hard kunnen trapen noodzakelijk is.(en er dus soms ook gewonnen wordt op KO).


Het ligt dus meestal aan de persoon of iemand goed trapt en vaak niet aan de sport.

Effectief en straatvechten zijn de discussies waar ik altijd het meest om moet lachen bij mixfight :)

Taekwondo is effectief voor Taekwondo
BJJ voor BJJ

Straatvechten leer je nergens want daar zijn geen regels en het is geen sport.

Tenminste nog geen dojo gevonden waar ze je leren met fietspompen slaan etc ;)

Uiteraard zijn er wel zelfverdediging kunsten als krav maga, systema etc die dit willen benaderen.(en hebben dus ook geen wedstrijdsport vorm)

Maar op straat werkt wat werkt :) dat kan alles zijn zolang het goed werkt :)

Verder als je het maar leuk hebt is het belangrijkst.(damn wat een lang verhaal heb ik er weer van gemaakt.....)

groeten,
ryu

NTT-FX
23-09-2008, 18:53
:jerry:

martial-freek
23-02-2009, 17:21
yep echte mannen blokken niet, die nemen ......................

knap/cool dat je ht kan hebben maar persoonlijk blok ik toch liever en timmer iemand anders dan dat ik zelf word getimmerd.
en ik ben toch echt een man als ik de biologie lessen mag geloven...

PD_EC
23-02-2009, 17:33
laat hem maar een poosje niet vechten voor straf dan kan die even afkoelen

Mr 1 Leg
23-02-2009, 18:05
laat hem maar een poosje niet vechten voor straf dan kan die even afkoelenx2 dit hoord niet thuis in de vechtsport vindt ik de scheidsrechter kan er ook niks aan doen maar ja er gebeuren altijd wel wat incidenten op de mat of in de ring :thown:

marcelt
23-02-2009, 19:14
Alweer een oud topic opgepoetst. Lijkt wel mode de laatste tijd.

anonymous001
23-02-2009, 19:19
Alweer een oud topic opgepoetst. Lijkt wel mode de laatste tijd.

En iedereen discussieert gewoon gezellig door alsof er geen half (of soms vier) jaar tussen heeft gezeten. :lol: