PDA

View Full Version : Aleksander Emelianenko, Nazistich?



Il Loco
24-08-2008, 17:35
Ik had al eerder op oa Sherdog stukken gelezen over dat Aleksander de Nazistische gedachtgang zou aanhangen, op zijn rug prijkt het motto van de SS; 'got mitt uns'.

http://www.alex.mixfight.ru/images/photos/85.jpg

En wat te denken van het hakenkruis op zijn knie;

http://www.alex.mixfight.ru/images/photos/95.jpg

http://www.alex.mixfight.ru/images/photos/90.jpg

Ik heb vroeger zelf in die subcultuur gezeten, en ben echt blij dat ik me daar uit heb weten te redden. De gevolgen daarvan merk ik tot op de dag van vandaag. En ik weet uit ervaring dat het in Rusland stikt van dat soort groeperingen (zoek voor de lol maar eens naar format18 op youtube), ik heb nog een kennis die Russisch en die zei me dat hun jongste broer Ivan ook lid was van een Nazistische beweging in Rusland.

Wat vinden jullie hiervan? Ik vind dat in MMA politiek ieder zijn ding is, zolang het maar niet door dringt tot in de ring. Maar persoonlijk ben ik wel zwaar anti dit soort dingen. Met name ook door mijn eigen ervaring, ik weet als geen ander hoe ze mensen manipuleren met stukken, documenten, en noem maar op, je leeft echt in een schaduwwereld waarbij je denkt dat iedereen om je heen 'gehersenspoeld' is door de 'joodse machthebbers' die stiekem aan de touwtjes trekken. Men noemt dat ook wel ZOG (zionist occupied goverment).

Maar goed daar gaat het hier nou niet om, ik ben gewoon in het algemeen belang wat jullie daar nou van vinden?

Jeru
24-08-2008, 17:41
Ik vind het vooral een oud verhaal.

En deze gast dan... oef man dat is gewoon nasty

http://www.faniq.com/images/blog/Melvin%20Costa1.JPG

michaell
24-08-2008, 17:50
Die sterren op zijn knieen staan voor het volgende in Russian Gangsta Dictionary:
"Ik zal nooit op mijn knieen staan" hoewel swastika in het midden wel verdacht lijkt.
Er zijn veel fascisten in Rusland tegenwoordig (ironie is dat toch? ->>1941-1945)
Wat ik echter in verdediging van Aleks wil zeggen is dat hij zelf ooit een officiele post maakte op mixfight.ru waar hij tegen die shit was. Dat was zijn reactie op een soortgelijke beschuldiging.
Emelianenko broeders zijn leden van Red Devil waar trouwens heel veel athletes van Dagestan, Armenia, Chechnya en dergelijke republieken van Caucasus leden van zijn.

Il Loco
24-08-2008, 17:55
Die sterren op zijn knieen staan voor het volgende in Russian Gangsta Dictionary:
"Ik zal nooit op mijn knieen staan" hoewel swastika in het midden wel verdacht lijkt.
Er zijn veel fascisten in Rusland tegenwoordig (ironie is dat toch? ->>1941-1945)
Wat ik echter in verdediging van Aleks wil zeggen is dat hij zelf ooit een officiele post maakte op mixfight.ru waar hij tegen die shit was. Dat was zijn reactie op een soortgelijke beschuldiging.
Emelianenko broeders zijn leden van Red Devil waar trouwens heel veel athletes van Dagestan, Armenia, Chechnya en dergelijke republieken van Caucasus leden van zijn.

Ja daarom het is heel erg dubbel dubbel, maar goed mischien is dat ook wel gezegd vanwege sponsors? of iets dergelijks. Maar goed verder doet het er niet veel toe, iedereen zijn politiek natuurlijk. Maar vond het gewoon verdacht. En was benieuwd naar jullie meningen.

Il Loco
24-08-2008, 18:00
Ik vind het vooral een oud verhaal.

En deze gast dan... oef man dat is gewoon nasty

http://www.faniq.com/images/blog/Melvin%20Costa1.JPG

Zijn andere is nog erger haha;

http://cdn.faniq.com/images/blog/Melvin%20Costa2.JPG

michaell
24-08-2008, 18:03
Does every nazi have a small one? :D

P.S. Het is dubbel idd. Er schijnt geen zwart/wit antwoord te zijn.

Il Loco
24-08-2008, 18:12
Does every nazi have a small one? :D

P.S. Het is dubbel idd. Er schijnt geen zwart/wit antwoord te zijn.

:whistling: Haha nee hoor, maar hij dus wel;)

MilfhunterMMA
24-08-2008, 18:14
Ik had al eerder op oa Sherdog stukken gelezen over dat Aleksander de Nazistische gedachtgang zou aanhangen, op zijn rug prijkt het motto van de SS; 'got mitt uns'.

http://www.alex.mixfight.ru/images/photos/85.jpg

En wat te denken van het hakenkruis op zijn knie;

http://www.alex.mixfight.ru/images/photos/95.jpg

http://www.alex.mixfight.ru/images/photos/90.jpg

Ik heb vroeger zelf in die subcultuur gezeten, en ben echt blij dat ik me daar uit heb weten te redden. De gevolgen daarvan merk ik tot op de dag van vandaag. En ik weet uit ervaring dat het in Rusland stikt van dat soort groeperingen (zoek voor de lol maar eens naar format18 op youtube), ik heb nog een kennis die Russisch en die zei me dat hun jongste broer Ivan ook lid was van een Nazistische beweging in Rusland.

Wat vinden jullie hiervan? Ik vind dat in MMA politiek ieder zijn ding is, zolang het maar niet door dringt tot in de ring. Maar persoonlijk ben ik wel zwaar anti dit soort dingen. Met name ook door mijn eigen ervaring, ik weet als geen ander hoe ze mensen manipuleren met stukken, documenten, en noem maar op, je leeft echt in een schaduwwereld waarbij je denkt dat iedereen om je heen 'gehersenspoeld' is door de 'joodse machthebbers' die stiekem aan de touwtjes trekken. Men noemt dat ook wel ZOG (zionist occupied goverment).

Maar goed daar gaat het hier nou niet om, ik ben gewoon in het algemeen belang wat jullie daar nou van vinden?

Dat zou ik hem qua persoon kwalijk nemen, maar zolang hij er niet anders uiting aan geeft dan door die plakplaatjes bestaat er nog steeds speculatie over wat zijn gedachtegang nou eigenlijk is. Als hij er uitspraken over doet, dan kan hem dat kwalijk worden genomen maar eerder niet wat mij betreft.

Il Loco
24-08-2008, 18:22
Dat zou ik hem qua persoon kwalijk nemen, maar zolang hij er niet anders uiting aan geeft dan door die plakplaatjes bestaat er nog steeds speculatie over wat zijn gedachtegang nou eigenlijk is. Als hij er uitspraken over doet, dan kan hem dat kwalijk worden genomen maar eerder niet wat mij betreft.

Ja zo heb je het goed gezegd. Als vechter kijk je natuurlijk gewoon naar zijn kwaliteiten als vechter, zoals ik al zei politiek hoort buiten de ring. Maar zolang hij zelf niet open en bloot iets erover zal zeggen, valt hem idd ook niks kwalijk te nemen.

Biiyen
24-08-2008, 21:57
Ik denk dat als je in de gevangenis zit een aantal grenzen vervagen en je zaken ook gaat doen om bij groep te komen ivm bescherming.

Jeru
24-08-2008, 22:14
Ik denk dat als je in de gevangenis zit een aantal grenzen vervagen en je zaken ook gaat doen om bij groep te komen ivm bescherming.

Ik denk dat er dan al wel wat grenzen vervaagd zijn hoor ;)

De man van 14K
24-08-2008, 22:22
haha.. ja en omdat meteen maar de grootste tatoo te nemen om er dan helemaal bij te horen.. dat is ook weer zo iets.
Ach ja we zullen het nooit weten, of iemand moet hem echt goed kennen ;)
Voor de rest geniet ik nog wel van zijn partijen (als hij vecht)

Italiahxc
24-08-2008, 22:59
Wie is de kerel met die nazi tattoo's ?

De dikke nudist
24-08-2008, 23:15
Wie is de kerel met die nazi tattoo's ?

Dezelfde man die bij ons elke zondag het vlees komt snijden.

YoMarK
25-08-2008, 00:29
Melvin Costa is dat.

dirk5
25-08-2008, 09:13
swastikas zijn redelijk normaal in een russische gevangenis.

Ze zijn onstaan tijdens de 2de wereld oorlog toen russische gevangenen bar slechte levensomstandigheden hadden (lijkt me niet meer dan normaal) en zich zelf daarvan wilden afzetten. Meer in de trant van de vijand van mijn vijand is mijn vriend.

De man van 14K
25-08-2008, 09:49
alleen nu heeft niemand ze nog uitgelegd dat de 2de wereld oorlog voorbij is?

dirk5
25-08-2008, 10:32
oke... uitleg voor degene die niet zo goed zijn in begrijpend lezen.

het is een teken dat je jezelf afzet tegen die mensen die je gevangen houden. Heeft niks meer te maken met oorlog, joden of Adolf.

vergelijk het maar met de 3 puntjes die hier elke halfbakken (selfmade) crimineel op zijn hand heeft, maar dan voor echte criminelen.

anonymous001
25-08-2008, 10:53
En ondertussen lopen er geen echte neo-nazi's rond in Rusland?

Think again...

Ik snap niet dat iedereen zo makkelijk doet over de tats van Aleks, terwijl die Costa door iedereen wordt afgebrand. Zou het zijn omdat de een beroemder is dan de ander?

Het is gewoon fout, klaar. Maar wat mij betreft houden we er ook een keer over op, heeft niet zo'n zin om er lang over door te gaan. Het is wat het is. Fout, dus.

dirk5
25-08-2008, 11:02
En jij weer precies wat de beweeg redenen zijn voor Aleks om die tattoo te zetten?

In een intervieuw met die Costa kom je er snel genoeg achter waarom hij die tattoo heeft, zoiets heb ik bij Aleks nog nooit gehoord. Ik geef alleen een voorbeeld waarom hij hem zou kunnen hebben aangezien dat vrij normaal is in een russische gevangenis. (arkams razor)

Misschien leeft Aleks wel volgens het Hindoeisme, die waren er veel eerder met de Swastika:


Swastika - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Swastika)

MilfhunterMMA
25-08-2008, 11:11
En ondertussen lopen er geen echte neo-nazi's rond in Rusland?

Think again...

Ik snap niet dat iedereen zo makkelijk doet over de tats van Aleks, terwijl die Costa door iedereen wordt afgebrand. Zou het zijn omdat de een beroemder is dan de ander?

Het is gewoon fout, klaar. Maar wat mij betreft houden we er ook een keer over op, heeft niet zo'n zin om er lang over door te gaan. Het is wat het is. Fout, dus.

Tsja, weinig redenering. Ik heb Dacosta ook niet afgebrand. Ik denk overigens vaak dat die tattoos meer voortkomen uit dommigheid dan uit denkwijze. overigens weten we helemaal niet welke gedachte er uberhaupt achter zit dus in eerste instantie is het niet per definitie fout.

anonymous001
25-08-2008, 12:15
Misschien leeft Aleks wel volgens het Hindoeisme

:lol:

Laten we het daar op houden...;)

De man van het scheermes heette trouwens William of Ockham... :whistling:

dimitri
25-08-2008, 12:22
Bah, iedereen heeft recht op z'n mening, ook al ben je het er zelf niet mee eens. Als alle neonazi's hakenkruizen zouden dragen, zouden ze makkelijker te herkennen zijn. Maar dikswijls zijn mensen in een net pak met das eigenlijk gevaarlijker, net omdat ze er niet zo extreem uitzien.

Een "Gott mit uns" tattoo is nogal politiek incorrect. Ik kan weinig andere betekenissen voor zo'n tattoo bedenken eerlijk gezegd. Vooral niet omdat het in het duits is en niet in aleksander's moedertaal.

Het kan ook zijn dat hij er vroeger, toen hij de tatoo liet zetten, er anders over dacht.

dirk5
25-08-2008, 12:34
:lol:

De man van het scheermes heette trouwens William of Ockham... :whistling:

typisch gevalletje van de klepel kwijt zijn, danku.

Tony Galento
25-08-2008, 12:36
'Gott mit uns' is het credo van de Wehrmacht.

Het credo van de SS is 'Meine ehre heißt treue'

Bjjboy
25-08-2008, 12:39
Ik hoor niemand zeuren, over dat Frank shamrock een shamrock/klavertje vier als sportschool logo heeft. Terwijl dat het teken is voor de aryan brotherhood.
Iedereen weet dat Alex in de bak heb gezeten, en geloof me, of je nou in rusland, usa, mexico, brazilie in de bak zit.. OVERAL moet je je bij een 'bende' aansluiten of je kont/leven is 'toasted'
En vaak horen tatoos daar gewoon bij.

Al ben je volbloed troste ier met een naam Colm o reily , met een shamrock op je arm. Moet je die in de bak bedekken, want anders ben je de lul.

Toevallig was over de AR nog een documantaire op sbs gister.

Extreme situaties vragen nou eenmaal om extreme maatregelen.. Zo simpel is de wereld.

En nee, ik praat het niet goed. Ben zwaar tegen Racisme en Facisme... Maar ben niet blind voor gevangenis cultuur

Il Loco
25-08-2008, 12:59
Ik hoor niemand zeuren, over dat Frank shamrock een shamrock/klavertje vier als sportschool logo heeft. Terwijl dat het teken is voor de aryan brotherhood.
Iedereen weet dat Alex in de bak heb gezeten, en geloof me, of je nou in rusland, usa, mexico, brazilie in de bak zit.. OVERAL moet je je bij een 'bende' aansluiten of je kont/leven is 'toasted'
En vaak horen tatoos daar gewoon bij.

Al ben je volbloed troste ier met een naam Colm o reily , met een shamrock op je arm. Moet je die in de bak bedekken, want anders ben je de lul.

Toevallig was over de AR nog een documantaire op sbs gister.

Extreme situaties vragen nou eenmaal om extreme maatregelen.. Zo simpel is de wereld.

En nee, ik praat het niet goed. Ben zwaar tegen Racisme en Facisme... Maar ben niet blind voor gevangenis cultuur

Je zou eens de film 'fellon' moeten kijken, die beschrijft een soort gelijke ervaring, onschuldig iemand beland in de gevangenis, en moet zich ook aansluiten bij de Aryan Broterhood om te overleven.

Maar voor zover ik weet is dat in de USA, en zit er geen Aryan Brotherhood in Rusland? Want dat is toch waar hij heeft vastgezeten.

En ook op sherdog las je dat gelul over dat Hindu geloof, dan zou de swastika omgekeerd moeten zijn, en dat is hij niet in dit geval.

Het is ook bekend dat de jongste Emelianenko telg aangesloten is bij een Russische beweging, ik zal er wat meer over posten wanneer ik mijn Russische vriend gesproken heb, want zo uit mijn hoofd weet ik de website niet meer.

Het logo van die groepering is trouwens het teken wat Roman Zentov op zijn arm getattoeerd heeft;

http://i57.photobucket.com/albums/g236/registered_2006/RomanZentsovtattooes.jpg

Bjjboy
25-08-2008, 13:10
Ik nam het al voorbeeld de AB.

Rusland, Brazil, Amerika, Puerto Rico etc etc waar je ook daar zit heb je groeperingen...Met hun eigen rivalen

Ik snap ook niet waarom het zo een punt blijft zijn. Zoals micheal aangaf.. Als hij in een team zit met tjetjenen, dagestanen etc.. Kan je de donder van op aan dat het allemaal wel mee valt.

Daarnaast is alex net als emanilenko gewoon in nederland geweest.. En als het echt zo een racist was als iedereen schijnbaar denkt dat hij is.. Had ie echt hier geen les genomen.

Lekker genieten van ze wedstrijden... Het is een sport.. geen story of prive blad

Tony
25-08-2008, 13:20
Vond dit stukje nog over de tattoos van Aleks...



Right arm: Cathedral with five domes: symbolizes five years of imprisonment.
Shoulders: Stars: “symbolize person’s honor and dignity, they mean that one lives according to his traditions and principles”.
Right shoulder: cobweb: Aleksander did not explain it’s meaning other than say that contrary to what has been suggested by some, it does not have anything to do with mafia.
Left shoulder: Writing in Russian
Left forearm: Half cat’s head, half skull: “Homo homini lupus est”, man is a wolf to his fellow-man.
Back: Grim Reaper holding a baby: according to Aleksander it’s a tattoo of Holy Mother, and that it means “absolutely nothing”, he just liked the design.
Back: "Gott Mit Uns", meaning “God is with us” in German: for Aleksander, it’s a symbol of revival. This tattoo caused a significant controversy, since this slogan was written on belt buckles of Nazi Germany soldiers.
Knees: Stars: symbolize that the owner will never be brought to his knees.
Pirate tattoo: stands for article 167 of Russian Criminal Code: “armed robbery”.
“Luck favors the brave” in German: self-explanatory.

nicolas the red
25-08-2008, 14:25
en niks over de swastika :)

rafi
25-08-2008, 14:44
aarab had volgens mij een aardappeltje te schillen met zensov.;)

http://www.youtube.com/watch?v=dlotFsVrnb0

dimitri
25-08-2008, 14:56
Een klaverbald heeft meestal een héél andere dan nazistische betekenis. Stap eender welke Irish pub binnen zou ik zeggen.

Een swastika, of "Gott mit Unse" hebben zo goed als geen betekenis in de westerse werend tenzij een racistische. Ik denk niet dat de Russen, die miljoenen hebben weten sneuvelen tijdens WOII snel een Gott mit Uns tattoo zouden nemen tenzij om juist die link met naz-Duitsland te maken.

dirk5
25-08-2008, 15:35
Russian Prison Tattoos (http://hubpages.com/hub/Russian-Prison-Tattoos)

bevestiging van wat ik al de hele tijd aan het roepen ben.

dimitri
25-08-2008, 15:37
Russian Prison Tattoos (http://hubpages.com/hub/Russian-Prison-Tattoos)

bevestiging van wat ik al de hele tijd aan het roepen ben.

http://rationalsecurity.typepad.com/blog/images/2007/12/15/internettruth.jpg

chief108
25-08-2008, 15:46
LOL @ Dimitri....

michaell
25-08-2008, 15:54
Het kan ook zijn dat hij er vroeger, toen hij de tatoo liet zetten, er anders over dacht.
Dat denk ik ook.

Wat niet iedereen weet is dat in Rusland een beweging groeit (een soort subculture) die terug wil keren bij pagans met meerdere Godden (zoals het was voor tiende eeuw, oer-slavische volken zeg maar) en daar werden swastika's ook als symbool gebruikt.
Kijk nu in China, daar zie je ook veel swastika's. Hitler heeft zwarte PR voro deze symbool gedaan. :)

michaell
25-08-2008, 16:01
Het is ook bekend dat de jongste Emelianenko telg aangesloten is bij een Russische bewegingHaha, bij wie is dat bekend? Vertel eens, Ik weet er niets van.
NB, Die foto boven van Zentsov, zijn tattoo's hebben directe verband met de door mij hierboven beschreven oer-slavische shit (die ik persoonlijk niks vind).

dirk5
25-08-2008, 16:27
http://rationalsecurity.typepad.com/blog/images/2007/12/15/internettruth.jpg

en dit heb jij zeker van..... het internet? :-)

Dragao
25-08-2008, 18:21
Ik hoor niemand zeuren, over dat Frank shamrock een shamrock/klavertje vier als sportschool logo heeft. Terwijl dat het teken is voor de aryan brotherhood.
Iedereen weet dat Alex in de bak heb gezeten, en geloof me, of je nou in rusland, usa, mexico, brazilie in de bak zit.. OVERAL moet je je bij een 'bende' aansluiten of je kont/leven is 'toasted'
En vaak horen tatoos daar gewoon bij.

Al ben je volbloed troste ier met een naam Colm o reily , met een shamrock op je arm. Moet je die in de bak bedekken, want anders ben je de lul.

Toevallig was over de AR nog een documantaire op sbs gister.

Extreme situaties vragen nou eenmaal om extreme maatregelen.. Zo simpel is de wereld.

En nee, ik praat het niet goed. Ben zwaar tegen Racisme en Facisme... Maar ben niet blind voor gevangenis cultuur

Lol als je aan 10 mensen vraagt wat voor soort personen een klavertje 4 hebben , dan zal 90% zeggen dat ieren dat doen ( het is zelfs een nationaal teken). Als je aan diezelfde personen vraagt wat een swastika betekent, dan zullen niet veel mensen komen met het antwoord dat het een oud hindoeistisch teken is.

BTW Shamrock is niet een klavertje 4

dietrik
25-08-2008, 18:37
Dat denk ik ook.

Wat niet iedereen weet is dat in Rusland een beweging groeit (een soort subculture) die terug wil keren bij pagans met meerdere Godden (zoals het was voor tiende eeuw, oer-slavische volken zeg maar) en daar werden swastika's ook als symbool gebruikt.
Kijk nu in China, daar zie je ook veel swastika's. Hitler heeft zwarte PR voro deze symbool gedaan. :)


De swastika die staat voor geluk en voorspoed bestaat idd al eeuwen, alleen bestaat die swastika altijd uit horizontale en verticale lijnen.

De nazi's hebben de swastika een kwart slag gedraait met diagonale lijnen. Zoals we dus het hedendaagse hakenkruis dus kennen. Bij alex staan de lijnen diagonaal wat inhoud dat het gewoon een nazischtisch symbool is.

Il Loco
25-08-2008, 19:05
Haha, bij wie is dat bekend? Vertel eens, Ik weet er niets van.
NB, Die foto boven van Zentsov, zijn tattoo's hebben directe verband met de door mij hierboven beschreven oer-slavische shit (die ik persoonlijk niks vind).

We hebben het over dezelfde soort groeperingen, met het geloof in oud Germaanse goden zoals, odin, thor enz..

Ik heb deze info van mijn Russische vriend die nog veel contacten heeft uit Rusland, hij zal vanavond wel online zijn, dan kan ik je meer daarover zeggen.

michaell
25-08-2008, 19:19
We hebben het over dezelfde soort groeperingen, met het geloof in oud Germaanse goden zoals, odin, thor enz..
Ik heb deze info van mijn Russische vriend die nog veel contacten heeft uit Rusland, hij zal vanavond wel online zijn, dan kan ik je meer daarover zeggen.

Ja zoiets alleen bij Slaven heette Thor anders (Veles), Perun in plaats van Thor enzovoort.

Bjjboy
25-08-2008, 20:48
Lol als je aan 10 mensen vraagt wat voor soort personen een klavertje 4 hebben , dan zal 90% zeggen dat ieren dat doen ( het is zelfs een nationaal teken). Als je aan diezelfde personen vraagt wat een swastika betekent, dan zullen niet veel mensen komen met het antwoord dat het een oud hindoeistisch teken is.

BTW Shamrock is niet een klavertje 4

Shamrock staat in heel erg veel plaatsen in de usa toch echt als synoniem voor de arian brotherhood, waar de oprichters van ierse afsprong waren.

Ja, in west europa zien ze het als verband met hitler. Ga naar japan, china is het weer anders.
Hell, als je een bomber jack met een nederlands vlaggetje op je mouw heb, ben je tegenwoordig ook al facist.

Vindt het inlevings vermorgen nogal minder.. Iedereen gilt maar, racist, racist racist.

lol als de meeste hier in de bak in rusland gezeten hadden, waren ze waarschijnlijk net zo ver onder de tatoos of de slet van het celblok dat geruilt werd tegen een paar peuken.

Nazis, racisme, facisme het is ZEER allemaal fout, en zou ook zeer verboden moeten worden.. Helaas heb je als in sommige plaatsen terecht komt weinig keus.

we mogen allemaal dankbaar zijn aan de zorgstaat Nederland.. we zijn gezegend, studiefinancering, uitkeringen, goede medische hulp. Zelfs de bak hier heb je nog een luxe.

fedor
25-08-2008, 21:42
Hoe meer ik me hierover buig en lees hoe meer ik begin te beseffen hoe anders Fedor en Alex zijn opgegroeid..het zijn broers maar daar stopt de vergelijking inmiddels wel een beetje..
Ik ben idd wel van mening dat de jongens waar Alex mee heeft rondgehangen anders in het leven stonden dat de mensen in de omgeving van Fedor....

michaell
25-08-2008, 22:32
Hoe meer ik me hierover buig en lees hoe meer ik begin te beseffen hoe anders Fedor en Alex zijn opgegroeid..het zijn broers maar daar stopt de vergelijking inmiddels wel een beetje..
Ik ben idd wel van mening dat de jongens waar Alex mee heeft rondgehangen anders in het leven stonden dat de mensen in de omgeving van Fedor....

Je hebt gelijk. Iedereen volgt zijn eigen pad. Het is misschien zelfs goed dat ze niet meer met elkaar hangen/trainen.

panther management
25-08-2008, 22:37
On whom he would like to meet, alive or dead:

Emelianenko: I’d like to talk to Muhammad Ali. If not for him, I don’t know where the world of boxing would be today.

I think that everything that boxing has achieved to date, it’s because of the great fighters like Forman, Frazier and those even earlier, Robinson. There are many boxers, but very few greats that changed everything.

They did what they did; they fought and forged the road ahead. In sport this always happens, even if you take chess. Take that American. I forget his name. Fisher. He had to sacrifice himself in making chess a more popular sport. Many people, in order to develop their craft, their ideas, have to sacrifice themselves. Otherwise it doesn’t work. So you have to choose.

source: Îôèöèàëüíûé ñàéò Àëåêñàíäðà Åìåëüÿíåíêî (http://www.alex.mixfight.ru)

Wheelie
25-08-2008, 22:57
Je hebt gelijk. Iedereen volgt zijn eigen pad. Het is misschien zelfs goed dat ze niet meer met elkaar hangen/trainen.
Dat laatste is nieuw voor mij, trainen ze niet meer samen ?

fedor
25-08-2008, 23:37
Dat laatste is nieuw voor mij, trainen ze niet meer samen ?

Zover ik weet is dat al lange tijd zo...Alex doet z'n eigen ding. Misschien dat er wel 'ns samen getrained wordt maar zover ik toen had begrepen van de trainer van Fedor delen ze niet echt dezelfde trainings-ethiek dus kan ik begrijpen dat ze niet vaak samen zijn. Ik meende ook gelezen te hebben dat Fedor in de voorbereiding tegen Sylvia alleen maar met jonge gasten heeft getrained maar dat zou natuurlijk ook zand in de ogen strooien kunnen zijn...

De dikke nudist
26-08-2008, 00:08
Waar het allemaal om draait in deze thread is: geven we een fuck?

michaell
26-08-2008, 00:58
Officieel traint AE in St.Petersburg waar hij ook woont terwijl Fedor zoals altijd in Stary Oskol traint.


Waar het allemaal om draait in deze thread is: geven we een fuck?

Je avatar geeft er minstens twee.

uwheerser
26-08-2008, 01:14
Een klaverbald heeft meestal een héél andere dan nazistische betekenis. Stap eender welke Irish pub binnen zou ik zeggen.


IDD
Shamrock is het Keltische voor klavertje (vier)...

Chico
26-08-2008, 09:20
klavertje drie zover ik weet...

Tony Galento
26-08-2008, 09:49
Een klaverbald heeft meestal een héél andere dan nazistische betekenis. Stap eender welke Irish pub binnen zou ik zeggen.

Een swastika, of "Gott mit Unse" hebben zo goed als geen betekenis in de westerse werend tenzij een racistische. Ik denk niet dat de Russen, die miljoenen hebben weten sneuvelen tijdens WOII snel een Gott mit Uns tattoo zouden nemen tenzij om juist die link met naz-Duitsland te maken.


Gott mit uns was al het credo van het Duitse leger voordat de nazi's aan de macht kwamen. De Wehrmacht was dan ook geen nazistische organisatie.

Nu zal je wel gelijk hebben betreffende de intenties van Aleksander, ik vraag me alleen af hoe er gereageerd zou zijn als het een hamer en sikkel was geweest. Onder dat teken zijn namelijk nog meer mensen vermoord dan onder de swastika.

Maar dat kan wel, net als het rondlopen met een Che t-shirt. Ook zo'n frisse moordenaar.

Tony Galento
26-08-2008, 09:51
On whom he would like to meet, alive or dead:

Emelianenko: I’d like to talk to Muhammad Ali. If not for him, I don’t know where the world of boxing would be today.

I think that everything that boxing has achieved to date, it’s because of the great fighters like Forman, Frazier and those even earlier, Robinson. There are many boxers, but very few greats that changed everything.

They did what they did; they fought and forged the road ahead. In sport this always happens, even if you take chess. Take that American. I forget his name. Fisher. He had to sacrifice himself in making chess a more popular sport. Many people, in order to develop their craft, their ideas, have to sacrifice themselves. Otherwise it doesn’t work. So you have to choose.

source: Îôèöèàëüíûé ñàéò Àëåêñàíäðà Åìåëüÿíåíêî (http://www.alex.mixfight.ru)


En Fisher is nog wel een jood. Tot zover 'nazi' Aleks E.

dimitri
26-08-2008, 10:04
Gott mit uns was al het credo van het Duitse leger voordat de nazi's aan de macht kwamen. De Wehrmacht was dan ook geen nazistische organisatie.

Nu zal je wel gelijk hebben betreffende de intenties van Aleksander, ik vraag me alleen af hoe er gereageerd zou zijn als het een hamer en sikkel was geweest. Onder dat teken zijn namelijk nog meer mensen vermoord dan onder de swastika.

Maar dat kan wel, net als het rondlopen met een Che t-shirt. Ook zo'n frisse moordenaar.

Swastika's waren enkel populair in Duisland tijdens WOII, hamer en sikkel zijn altijd het simbool van de commies in rusland geweest, en het zou ook meer steek houden als tattoo voor een rus.

Tony Galento
26-08-2008, 11:03
Swastika's waren enkel populair in Duisland tijdens WOII, hamer en sikkel zijn altijd het simbool van de commies in rusland geweest, en het zou ook meer steek houden als tattoo voor een rus.


Net zo begrijpelijk als een Duitser met een swastika dus. :whistling:

dimitri
26-08-2008, 11:52
Net zo begrijpelijk als een Duitser met een swastika dus. :whistling:

Ja, maar in dit geval hebben we het over een RUS met een SWASTIKA.

Tony
26-08-2008, 12:27
Ik hoor niemand zeuren, over dat Frank shamrock een shamrock/klavertje vier als sportschool logo heeft. Terwijl dat het teken is voor de aryan brotherhood.

slimmerik.. Weet je wat het woord "shamrock" betekend? Inderdaad "klaverblad"... Het woord shamrock is de Engelse spelling van het Ierse woord seamróg, dat gewoon jonge klaver betekent.

[edit]
zie nu pas dat er al tig mensen op die opmerking gereageerd hadden

MilfhunterMMA
26-08-2008, 12:30
slimmerik.. Weet je wat het woord "shamrock" betekend? Inderdaad "klaverblad"... Het woord shamrock is de Engelse spelling van het Ierse woord seamróg, dat gewoon jonge klaver betekent.

een shamrock heeft toch 3 blaadjes inplaats van vier? (ff snel gegoogled)

Tony
26-08-2008, 12:40
Ja... shamrock is 3 blaadjes.. net zoals het logo van frank shamrock:

www.frankshamrock.com (http://www.frankshamrock.org/)

Chico
26-08-2008, 12:58
ik vind che trouwens iets heel anders dan een hakenkruis...

vind een hammer en sikkel al iets heel anders dan een hakenkruis...

Tony
26-08-2008, 13:06
Over een tijdje hebben we D4nd3l1on met een mixfight logo op zijn kuit... Gaan we dan soms ook allemaal roepen dat ie pedofiel is?

anonymous001
26-08-2008, 13:08
vind een hammer en sikkel al iets heel anders dan een hakenkruis...

Waarom?

Tony
26-08-2008, 13:19
hamer en sikkel staat voor de samenwerking tussen arbeider en boer....

Later werd deze tegen een rode kleur gezet. Deze rode kleur staat voor het bloed dat gelaten is bij de strijd tegen het kapitalisme..


van oorsprong is de hamer en sikkel dus helemaal geen geweldadig symbool.

een (duits) hakenkruis is wel geweldadig vanuit de oorsprong.

anonymous001
26-08-2008, 13:28
Later werd deze tegen een rode kleur gezet. Deze rode kleur staat voor het bloed dat gelaten is bij de strijd tegen het kapitalisme..


van oorsprong is de hamer en sikkel dus helemaal geen geweldadig symbool.



Hoe is dat niet gewelddadig? Dat bloed is toch niet gelaten bij het aardappelen schillen, of wel?

Tony
26-08-2008, 14:04
Nee zeer zekers niet...

Maar ik heb het in het algemeen over de sikkel en hamer... en niet over de hamer en sikkel tegen een rode kleur..
In den beginne toen het logo ontstond was er nog niet direct sprake van geweld... (later wel idd...)

enige dat ik probeer te zeggen is dat het symbool in den beginne niks met geweld van doen had... Maar we weten allemaal hoe dat er later aan toe ging... idd met geweld.

anonymous001
26-08-2008, 14:51
Nee zeer zekers niet...

Maar ik heb het in het algemeen over de sikkel en hamer... en niet over de hamer en sikkel tegen een rode kleur..
In den beginne toen het logo ontstond was er nog niet direct sprake van geweld... (later wel idd...)

enige dat ik probeer te zeggen is dat het symbool in den beginne niks met geweld van doen had... Maar we weten allemaal hoe dat er later aan toe ging... idd met geweld.

Aha. Slordig lezen van mijn kant...

Nou ja, dan zou ik nog steeds zeggen dat ook de swastika niet gewelddadig begonnen is... Natuurlijk wel al toen AH em adopteerde...

Maar zelfs het fascisme was in eerste instantie niet per se een destructieve ideologie. Als je teksten leest van de twintiger en zelfs dertiger jaren, dan zaten daar best mensen tussen die het helemaal niet zo kwaad met de wereld voor hadden en ook niet per se anti-semitischer waren dan andere tijdgenoten...

Tony
26-08-2008, 15:11
Aha. Slordig lezen van mijn kant...

Nou ja, dan zou ik nog steeds zeggen dat ook de swastika niet gewelddadig begonnen is... Natuurlijk wel al toen AH em adopteerde...

Maar zelfs het fascisme was in eerste instantie niet per se een destructieve ideologie. Als je teksten leest van de twintiger en zelfs dertiger jaren, dan zaten daar best mensen tussen die het helemaal niet zo kwaad met de wereld voor hadden en ook niet per se anti-semitischer waren dan andere tijdgenoten...

Ja maar we hebben het hier niet over een swastika.. (dat is een oud "positief" symbool)..

Maar we hebben het hier over een swastika die een kwartslag gedraaid is.... dus niet over het oorsrponkelijke symbool.

anonymous001
26-08-2008, 15:16
Ik geef niet op... :lol:

Deze is uit 1919, zoals je ziet. Pre-Hitler, en een kwartslag gedraaid.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cd/Thule-gesellschaft_emblem.jpg

dirk5
26-08-2008, 15:17
die dolk ziet er positief uit ja :-)

Tony
26-08-2008, 15:34
ik geef t op :lol:

dimitri
26-08-2008, 15:50
Nee zeer zekers niet...

Maar ik heb het in het algemeen over de sikkel en hamer... en niet over de hamer en sikkel tegen een rode kleur..
In den beginne toen het logo ontstond was er nog niet direct sprake van geweld... (later wel idd...)

enige dat ik probeer te zeggen is dat het symbool in den beginne niks met geweld van doen had... Maar we weten allemaal hoe dat er later aan toe ging... idd met geweld.

RU KIDDING ME?

Wat is er nu toch ook al weer met de Tsaren (en vele anderen) gebeurd toen de commies de macht grepen? Februari-revolutie 1917? Oktober-revolutie in 1917 met daar nog een burgeroorlogje achter?

Terug naar de schoolbanken en geschiedenisles voor jou!

simtekf1
26-08-2008, 16:40
aarab had volgens mij een aardappeltje te schillen met zensov.;)

http://www.youtube.com/watch?v=dlotFsVrnb0

Reps!!
Deze kende ik nog niet.
Van wanneer is dit filmpje? :)

Chico
26-08-2008, 16:47
Het communisme en wat stalin en aanverwanten ervan gemaakt hebben zijn heel verschillende dingen...

en ja.. er is een (bloedige) revolutie nodig.. maar zonder een revolutie kan er niet zo'n drastische verandering komen... imo...

maar ja... dat is nu onmogelijk geworden..

anonymous001
26-08-2008, 16:50
en ja.. er is een (bloedige) revolutie nodig.. maar zonder een revolutie kan er niet zo'n drastische verandering komen... imo...


En dat is precies wat er mis is met revolutie:
1) Er vallen onschuldige slachtoffers in naam van een vaag ideaal;
2) Drastische verandering pakt nooit goed uit omdat in een ontwrichtte samenleving het tuig zijn kans grijpt...

dimitri
26-08-2008, 16:54
Het communisme en wat stalin en aanverwanten ervan gemaakt hebben zijn heel verschillende dingen...

en ja.. er is een (bloedige) revolutie nodig.. maar zonder een revolutie kan er niet zo'n drastische verandering komen... imo...

maar ja... dat is nu onmogelijk geworden..

Het communisme, ook zoals het door Marx gezien werd, is fundamenteel fout, omdat het er als basisprincipe uitgaat van het axioma dat alle mensen gelijk zijn en bijgevolg dezelfde behandeling moeten krijgen. Of ze nu lui zijn, ambitieus, corrupt, dat maakt niet uit.

De hele Marxistische benadering is dus zelfs in theorie een mislukking, hetgeen het in de praktijk dus voorspelbaar ook geworden is.

Westerse democratieën hebben heen Marxisme, maar wel basisrechten voor iedereen. In Marxistische landen hebben mensen zelden rechten, tenzij om de grote leider te steunen. In een Marxistisch land zou Mixfight.nl al lang opgedoekt zijn.

En dan hebben we het enkel over mensenrechten en niet over de totale FAIL die Marxisme/communisme op economisch vlak wel is. Het enige Marxistische land met een sterke economie (op sommige vlakken) is China, omdat zij op gebied van economie er sins een paar decennia een kapitalistische aanpak op nahouden.

Chico
26-08-2008, 17:15
Het communisme, ook zoals het door Marx gezien werd, is fundamenteel fout, omdat het er als basisprincipe uitgaat van het axioma dat alle mensen gelijk zijn en bijgevolg dezelfde behandeling moeten krijgen. Of ze nu lui zijn, ambitieus, corrupt, dat maakt niet uit.

De hele Marxistische benadering is dus zelfs in theorie een mislukking, hetgeen het in de praktijk dus voorspelbaar ook geworden is.

Westerse democratieën hebben heen Marxisme, maar wel basisrechten voor iedereen. In Marxistische landen hebben mensen zelden rechten, tenzij om de grote leider te steunen. In een Marxistisch land zou Mixfight.nl al lang opgedoekt zijn.

En dan hebben we het enkel over mensenrechten en niet over de totale FAIL die Marxisme/communisme op economisch vlak wel is. Het enige Marxistische land met een sterke economie (op sommige vlakken) is China, omdat zij op gebied van economie er sins een paar decennia een kapitalistische aanpak op nahouden.

ja en nee,

ik denk dat marxisme nu niet meer kan werken, maar eind 19e en begin 20ste eeuw wel omdat de omstandigheden anders waren en de economie nog niet zo vorm had gekregen als nu...

Veel Marxistische/communistische landen zijn veelal dictaturen maar geen dictaturen zoals door marx beschreven... maar gewoon ouderwetse machtige elite die de rest onderdruk.. en dus wat mij betreft de stempel communistisch eigenlijk al verliezen...

Maar een marxistische economie kan niet werken zolang er een kapitalistische economie bestaat.. andersom wel.. dus tja.. doei doei marxisme

Slome
26-08-2008, 20:57
Ik hoor niemand zeuren, over dat Frank shamrock een shamrock/klavertje vier als sportschool logo heeft. Terwijl dat het teken is voor de aryan brotherhood.
Iedereen weet dat Alex in de bak heb gezeten, en geloof me, of je nou in rusland, usa, mexico, brazilie in de bak zit.. OVERAL moet je je bij een 'bende' aansluiten of je kont/leven is 'toasted'
En vaak horen tatoos daar gewoon bij.

Al ben je volbloed troste ier met een naam Colm o reily , met een shamrock op je arm. Moet je die in de bak bedekken, want anders ben je de lul.

Toevallig was over de AR nog een documantaire op sbs gister.

Extreme situaties vragen nou eenmaal om extreme maatregelen.. Zo simpel is de wereld.

En nee, ik praat het niet goed. Ben zwaar tegen Racisme en Facisme... Maar ben niet blind voor gevangenis cultuur

Klavertje 3

Niet in Nederland

De dikke nudist
26-08-2008, 21:33
Het communisme, ook zoals het door Marx gezien werd, is fundamenteel fout, omdat het er als basisprincipe uitgaat van het axioma dat alle mensen gelijk zijn en bijgevolg dezelfde behandeling moeten krijgen. Of ze nu lui zijn, ambitieus, corrupt, dat maakt niet uit.

De hele Marxistische benadering is dus zelfs in theorie een mislukking, hetgeen het in de praktijk dus voorspelbaar ook geworden is.

Westerse democratieën hebben heen Marxisme, maar wel basisrechten voor iedereen. In Marxistische landen hebben mensen zelden rechten, tenzij om de grote leider te steunen. In een Marxistisch land zou Mixfight.nl al lang opgedoekt zijn.

En dan hebben we het enkel over mensenrechten en niet over de totale FAIL die Marxisme/communisme op economisch vlak wel is. Het enige Marxistische land met een sterke economie (op sommige vlakken) is China, omdat zij op gebied van economie er sins een paar decennia een kapitalistische aanpak op nahouden.
And what a wonderfull world it would be.

Tony Galento
26-08-2008, 22:21
ik vind che trouwens iets heel anders dan een hakenkruis...

vind een hammer en sikkel al iets heel anders dan een hakenkruis...


Misschien omdat je zelf een communist bent?

Tony Galento
26-08-2008, 22:22
Ja, maar in dit geval hebben we het over een RUS met een SWASTIKA.


Net zo erg dus als een Duitser met een hamer en een sikkel. :whistling:

fedor
26-08-2008, 22:39
Misschien omdat je zelf een communist bent?

Sow Chico, nu ben je betrapt..naast retired amateur fighter, part-time filosoof nu ook nog een prakkiserende communist..? ;)
Hard to believe....
En om toch nog een beetje on-topic te blijven...zolang Alex geen seminars voor nazi's gaat geven maar z'n energie steekt in het bezoeken van weeshuizen en probeert een goed rolmodel te zijn voor jong en oud is het misschien beter 'm een break te geven.
We've all had and have our own demons...

anonymous001
26-08-2008, 22:42
Sow Chico, nu ben je betrapt..naast retired amateur fighter, part-time filosoof ook nog een prakkiserende communist..? ;)
Hard to believe....

Een communist die zich heel erg zorgen maakt over van alles en nog wat? ;)

fedor
26-08-2008, 22:52
Een communist die zich heel erg zorgen maakt over van alles en nog wat? ;)

Prakkiserend=nadenkend in dit verband ;) maar misschien denkt Chico er wel heel anders over :)

De dikke nudist
26-08-2008, 23:12
Er is een woord dat ik hier even wil neerzetten:

Triviaal.

Chico
26-08-2008, 23:17
tja, ben rood...

stel wel mijn twijfels bij het volgen van het werk van marx omdat het literatuur is die geschreven is in 1845 en omstreken en gaan over een samenleving die (iig in het westen) totaal niet overeenkomen met de hedendaagse samenleving...

En zie het werk van Stalin, Moa etc al helemaal niet als een lijn om te volgen

Maar ik het de sovjet unie en "communistisch" china nooit gezien als echt communistisch omdat het simpelweg een voorzetting van dictaturen zijn geweest maar dan met andere mensen in de elite...

misschien het beste voorbeeld van socialisme/communisme in de praktijk was chili, maar ja... de vs heeft daar een stokje voor gestoken... en niet alleen met het organiseren van de coup maar door de hele economie van chili te ontwrichten toen allende aan de macht was...

maar ik maak me idd over veel dingen zorgen... maar daar zijn de trainingen weer voor... takes your mind of things :D

tom l
27-08-2008, 02:54
Ik ben zelf geen communist, ik vind dat hele systeem op niets trekken. In mijn ogen zou een communistisch systeem nooit werken, omdat iedereen erin moet geloven voor het te doen werken en er niet van profiteren (bv.: Je verdiend toch zowiezo evenveel als iedereen, waarom zou je dan een moeilijke job doen of hard werken?). Vind het een beetje een naïeve politieke strekking.

Ik vind echter wel dat er een groot verschil is tussen rondlopen met de hamer en de sikkel en de swastika. Communistische regimes en nazistische regimes hebben allebei enorm veel doden op hun geweten, akkoord. Mij ga je dan ook nooit met één van beide symbolen zien rondlopen.

Het verschil is echter dat het uitgangspunt van nationaal socialisme is dat een bepaald ras superieus is aan de andere rassen. Dit ging zelfs zo ver dat de andere rassen uitgemoord werden gewoon omdat het andere rassen waren. Het uitgangspunt van nazisme is dus 'wij zijn op voorhand al beter als de rest'. Het communistisch uitganspunt is in theorie: iedereen is gelijk en wordt gelijk behandeld. Dit werd niet toegepast in de praktijk uiteraard, maar het basisuitgangspunt van communisme lijkt mij wel ethischer als dat van fascisme.

Chico
27-08-2008, 08:39
bv.: Je verdiend toch zowiezo evenveel als iedereen, waarom zou je dan een moeilijke job doen of hard werken?). Vind het een beetje een naïeve politieke strekking.
Dat is dus niet zo... meeste mensen denken dat maar het gelijk betaald krijgen is in de eerste overgang van het kapitalisme naar het socialisme (een overgangsfase).. in een communistisch systeem krijg je verdient naar hoeveelheid werk.

Daarnaast gaat men er van uit dat (de meeste) mensen het beste uitzich zelf willen halen. Je kunt een doctor worden als je het kunt (onderwijs is gratis), ik ben van mening dat veel mensen werk op eigen niveau willen doen ongeacht loon.. (en dat is ook een kwestie van opvoeden, veel uitkeringtrekkers komen de uitkering niet uit omdat ze al zo lang erin zitten, als de regering het ten tijde van de "dutch miracle" anders had aangepakt was het probleem minder geweest).

voor mezelf wil ik het beste uit mezelf halen, zolang ik mijn huur kan betalen, evt een leuk huisje kan kopen, een gezin onderhouden ben ik tevreden... ik hoef geen miljoenen op de bank... het zou leuk zijn.. maar het hoeft niet..

bla

dimitri
27-08-2008, 10:32
ja en nee,

ik denk dat marxisme nu niet meer kan werken, maar eind 19e en begin 20ste eeuw wel omdat de omstandigheden anders waren en de economie nog niet zo vorm had gekregen als nu...

Veel Marxistische/communistische landen zijn veelal dictaturen maar geen dictaturen zoals door marx beschreven... maar gewoon ouderwetse machtige elite die de rest onderdruk.. en dus wat mij betreft de stempel communistisch eigenlijk al verliezen...

Maar een marxistische economie kan niet werken zolang er een kapitalistische economie bestaat.. andersom wel.. dus tja.. doei doei marxisme

Marxisme, (nationaal-socialisme) socialisme, communisme, hoe je het ook wil noemen, zal nooit werken op een manier die goed is voor mensen. "Gelijkheid voor alle mensen" betekend in die systemen steeds "gelijkheid voor onze groep mensen, en fuck de rest".

Op economisch gebied onderdruk je gewoon totaal de concurrentie, de competitie (en mensen zijn van nature wel competitied). Dit leidt tot hopen crappy producten van slechte kwaliteit, voor te hoge kost, gewoon omdat er geen driver is om dingen beter, efficiPenter te maken. Kijk naar alle bagger die in de SOVJET unie op de markt was, of hoe in China, voordat ze gedeeltelijk het kapitalisme aanvaard hebben enkel wat primitieve landbouw bestond onder Mao.

De faling van marxisme over de hele wereld zegt toch genoeg, nee?

michaell
27-08-2008, 15:52
RU KIDDING ME?

Wat is er nu toch ook al weer met de Tsaren (en vele anderen) gebeurd toen de commies de macht grepen? Februari-revolutie 1917? Oktober-revolutie in 1917 met daar nog een burgeroorlogje achter?
Wat hebber Roemeense rebels gedaan met de laatste communistische dictator gedaan?
Nicolae CeauÅŸescu - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Nicolae_Ceau%C5%9Fescu)
zoiets was gedaan met Tsar Nicholay de Derde en z'n familie.
Communism is geen slechte ideologie maar de leiders deden hun eigen ding.

Zijn we trouwens niet te ver gegaan van het oorspronlekijke onderwerp?

michaell
27-08-2008, 16:00
Dimitri,
Ben je ooit op de markt in Soviet Unie geweest om te beoordelen wat voor bagger daar was?
Militair gezien was USSR goed genoeg voorzien (niet genoeg zeker om zo'n 30 westerse landen aan te kunnen) maar op wereld niveau was dat hoog.
Alleen het probleem was dat geld geinvesteerd was in tanken/vliegtuigen en niet in civil infrastructure. Maar ja, jullie zagen dat veel beter achter Ijzer Gordijn...

Biiyen
27-08-2008, 17:14
tja, ben rood...



Ach iedereen is links en rood.... totdat ze bezittingen en eigen vermogen hebben/krijgen en de overheid om de hoek komt graaien... dan is iedereen opeens rechts kapitalist. Dan zijn allochtonen uitvreters en de werkeloze schorem.

dimitri
27-08-2008, 17:26
Dimitri,
Ben je ooit op de markt in Soviet Unie geweest om te beoordelen wat voor bagger daar was?
Militair gezien was USSR goed genoeg voorzien (niet genoeg zeker om zo'n 30 westerse landen aan te kunnen) maar op wereld niveau was dat hoog.
Alleen het probleem was dat geld geinvesteerd was in tanken/vliegtuigen en niet in civil infrastructure. Maar ja, jullie zagen dat veel beter achter Ijzer Gordijn...

1) Rusland betekend niets op economisch gebied, behalve als afzetmarkt voor goedkope brol.

2) WTF zeggen producten op de markt over het niveau van een economie?

In Congo vind je ook markten met manjok en zo. is dat ook een economische grootmacht?
De enige landen waar Rusland economisch niet op achterstaat zijn andere ex-Sovjetlanden en derdewereldlanden (vaak hetzelfde).

Maar goed, noem eens een paar topproducten die in Rusland geproduceerd zijn door Russische bedrijven tijdens het Sovjettijdperk.. Nee, de Trabant telt niet mee. Zelfgemaakte wodka ook niet als je er blind van wordt.

De achterstand in Rusland was ENORM na de val van het ijzeren gordijn. De locaal geproduceerde producten waren enkel geliefd op de eigen markt (lees economische markt, niet de woensdagochtend-markt). De einige reden dat er nog wat producten vanuit Rusland buiten de SOVJET-unie verkocht zijn is omdat ze spotgoedkoop waren (Lada anyon?)

3) Hoe goed de Russische militaire infrastruktuur is (en was) hebben we al genoeg kunnen zien toen israel al die Arabische landen de prak in hakte, of hoe de Iraqi's met alle russische militaire technologie en training nogal makkelijk in eigen land in de pan werden gehakt.

De enige twee redenen waarom Rusland militair iets te betekenen heeft zijn de grootte van het leger (niet de kwaliteit, en zeker niet de motivatie!) en kernwapens. ieder westers land kan kernwapens hebben, maar de meeste hebben er bewust voor gekozen dat niet te hebben.

Ik snap niet hoe jij kan verdedigen hoe de mensen in Rusland jarenlang zijn uitgebuit en behandeld door de communistische machthebbers daar.

dimitri
27-08-2008, 17:28
Ach iedereen is links en rood.... totdat ze bezittingen en eigen vermogen hebben/krijgen en de overheid om de hoek komt graaien... dan is iedereen opeens rechts kapitalist. Dan zijn allochtonen uitvreters en de werkeloze schorem.

"Not to be a socialist at twenty is proof of want of heart; to be one at thirty is proof of want of head."

Georges Clemenceau (1841-1929)

michaell
27-08-2008, 17:32
bla-bla
Hoe kan ik met jou communiceren als je niet eens goed leest.
Je had het over USSR, ik had het over USSR gebaseerd op je quote. Dan ineens spreek je over Rusland.
Rusland is geen Soviet Unie, wist je dat niet?
Dat collapse in 90-s heb ik zelf kunnen ervaren, daar hoef je me niets over te vertellen.

Militairegezien...well Korea en Vietnam...

Laten we geen ruzie maken daarover. Dat Soviet Unie verloren had ben ik het met je eens.

P.S. Ik verdedigde communisten niet, jij bent te offensief.

dimitri
27-08-2008, 18:12
Hoe kan ik met jou communiceren als je niet eens goed leest.
Je had het over USSR, ik had het over USSR gebaseerd op je quote. Dan ineens spreek je over Rusland.
Rusland is geen Soviet Unie, wist je dat niet?
Dat collapse in 90-s heb ik zelf kunnen ervaren, daar hoef je me niets over te vertellen.

Militairegezien...well Korea en Vietnam...

Laten we geen ruzie maken daarover. Dat Soviet Unie verloren had ben ik het met je eens.

P.S. Ik verdedigde communisten niet, jij bent te offensief.

Offensief? Ik verdedig m'n standpunt met voorbeelden en argument die tot nu toe niet weerlegd zijn. is iets offensief omdat er geen weerwoord op is dan? behalve op het feit dat ik wel een paar keer Rusland en USSR door elkaar gebruikt heb, waarvoor mijn excuses.

De reden waarom de US uit Vietnam zijn weggegaan is niet militair; ze hebben de oorlog niet verloren. Onder druk van de rest van de wereld, incl de pacifisten in de US hebben ze zich daar teruggetrokken.

Ik heb ook niets tegen russen, het is niet hun schuld wat de socialistische elite (contradictio in terminis volgens de Marxistische theorie...) hen heeft aangedaan. Maar om te zeggen dat de USSR (!) het economisch goed heeft gedaan is toch bij de haren getrokken. Zo'n groot land, met zoveel natuurlijke rijkdommen...

Trouwens ik werk genoeg met Russische collegas (en de Russiche markt voor onze producten) om mij een inschatting te kunnen maken over de economische situatie daar.

Ze hebben het goed gedaan zoals de Zaïrezen het goed hebben gehad onder Mobutu, of de Chinezen onder Mao; iedereen arm maar een paar mensen rijk. Noem mij een paar landen waar het communisme goed is geweest voor de mensen en we kunnen praten over het feit of Marxisme in theorie goed of slecht is. Noord Korea? China? Cambodja? Roemenië? Laos? Vietnam?

Als de theorie goed was zou het toch ergens goede resultaten geboekt moeten hebben, toch?

Het basisprincipe van Marxisme, iedereen is gelijk, is fout omdat mensen van nature competitief zijn en zich van anderen willen onderscheiden, harder willen werken om een mooiere auto te kunnen kopen dan hun buren. In alle communistische landen is het enkel de grote leider, en zijn vriendjes, die er beter van geworden zijn.

dimitri
27-08-2008, 18:15
Een Swastika in een socialistisch land houdt trouwens toch een beetje steek, Hitler was tenslotte behalve een Nationalist ook een Socialist.

"We are socialists, we are enemies of today's capitalistic economic system for the exploitation of the economically weak, with its unfair salaries, with its unseemly evaluation of a human being according to wealth and property instead of responsibility and performance, and we are all determined to destroy this system under all conditions."
Adolf Hitler

anonymous001
27-08-2008, 18:31
Maar goed, noem eens een paar topproducten die in Rusland geproduceerd zijn door Russische bedrijven tijdens het Sovjettijdperk.. Nee, de Trabant telt niet mee. Zelfgemaakte wodka ook niet als je er blind van wordt.




AK-47. ;)

Misschien tijd om dit topic naar off-topic te verplaatsen?

De man van 14K
27-08-2008, 18:32
Dat is dus niet zo... meeste mensen denken dat maar het gelijk betaald krijgen is in de eerste overgang van het kapitalisme naar het socialisme (een overgangsfase).. in een communistisch systeem krijg je verdient naar hoeveelheid werk.

Daarnaast gaat men er van uit dat (de meeste) mensen het beste uitzich zelf willen halen. Je kunt een doctor worden als je het kunt (onderwijs is gratis), ik ben van mening dat veel mensen werk op eigen niveau willen doen ongeacht loon.. (en dat is ook een kwestie van opvoeden, veel uitkeringtrekkers komen de uitkering niet uit omdat ze al zo lang erin zitten, als de regering het ten tijde van de "dutch miracle" anders had aangepakt was het probleem minder geweest).

bla

Opzich kan ik me erbij aansluiten, we maken elkaar gek met gelul over geld maar in werkelijkheid houdt niemand zijn baan lang vol als hij geen waardering of aanzien krijgt.
Waardering en zelf ontplooing zijn de grootste motivators voor mensen om ergens te werken.

dimitri
27-08-2008, 18:34
AK-47. ;)

Misschien tijd om dit topic naar off-topic te verplaatsen?

Naar de Pit ja, dan kunnen we allemaal eens goed loos gaan en commie-bashen. En pics posten van russische ho's (zonder unibrows bij voorkeur!) en maffiosi om aan te tonen dat er wel degelijk russische exportproducten op wereldniveau mee kunnen draaien.

Tony Galento
27-08-2008, 18:53
Ik ben zelf geen communist, ik vind dat hele systeem op niets trekken. In mijn ogen zou een communistisch systeem nooit werken, omdat iedereen erin moet geloven voor het te doen werken en er niet van profiteren (bv.: Je verdiend toch zowiezo evenveel als iedereen, waarom zou je dan een moeilijke job doen of hard werken?). Vind het een beetje een naïeve politieke strekking.

Ik vind echter wel dat er een groot verschil is tussen rondlopen met de hamer en de sikkel en de swastika. Communistische regimes en nazistische regimes hebben allebei enorm veel doden op hun geweten, akkoord. Mij ga je dan ook nooit met één van beide symbolen zien rondlopen.

Het verschil is echter dat het uitgangspunt van nationaal socialisme is dat een bepaald ras superieus is aan de andere rassen. Dit ging zelfs zo ver dat de andere rassen uitgemoord werden gewoon omdat het andere rassen waren. Het uitgangspunt van nazisme is dus 'wij zijn op voorhand al beter als de rest'. Het communistisch uitganspunt is in theorie: iedereen is gelijk en wordt gelijk behandeld. Dit werd niet toegepast in de praktijk uiteraard, maar het basisuitgangspunt van communisme lijkt mij wel ethischer als dat van fascisme.

Het communisme roeit onwelgevallige klassen uit, het nationaal-socialisme onwelgevallige rassen.

Qua uitgangspunt niet zo verschillend dus.

En wat de ethiek betreft, Friedrich Engels schreef jaren voordat Hitler aan de macht kwam over het uitroeien van volkeren die toevallig in de weg liepen. De Basken bijvoorbeeld, kan je teruglezen in de Rheinische Zeitung. De krant waar onze vriend Marx hoofdredacteur was.

Qua public-relations hebben de communisten het gewoon goed gedaan, daar is dit draadje een mooi voorbeeld van.

'ze deden het voor een betere wereld!'

michaell
27-08-2008, 18:58
Monoloog van Dimitri is best leuk om te lezen.

Ik zeg en ik weet dat het ook zo was is dat USSR uit elkaar gegaan is omdat er extreem veel geinvesteerd werd in war machine waardoor geen $ meer was om in civil infrastructuur te investeren. Maar het leven was goed. USSR deed goed. Leer Russisch en lees Russische boeken eens om balance te vinden tussen hetgeen wat je gelezen hebt. Zo'n kut land als Soviet Unie was de reden waarom de oorlog in 1945 over was.
Ik zeg wat ik persoonlijk ken en meegemaakt heb en niet via via.
P.S. Ik stoop hiermee. Dat leidt nergens naartoe. Welcome achter Iron Curtain...again.

Tony Galento
27-08-2008, 19:02
Monoloog van Dimitri is best leuk om te lezen.

Ik zeg en ik weet dat het ook zo was is dat USSR uit elkaar gegaan is omdat er extreem veel geinvesteerd werd in war machine waardoor geen $ meer was om in civil infrastructuur te investeren. Maar het leven was goed. USSR deed goed. Leer Russisch en lees Russische boeken eens om balance te vinden tussen hetgeen wat je gelezen hebt. Zo'n kut land als Soviet Unie was de reden waarom de oorlog in 1945 over was.
Ik zeg wat ik persoonlijk ken en meegemaakt heb en niet via via.
P.S. Ik stoop hiermee. Dat leidt nergens naartoe. Welcome achter Ijzer Gordijn.

Het leven was goed?

Nationalisme boven het gezonde verstand. Een typische Russische eigenschap.

michaell
27-08-2008, 19:31
Is Hitler dan typische Duitser (Austrian) of niet? Het leven was niet perfect, dat heb ik ook nooit gezegd. Maat het was niet zo erg als jullie dat voorstellen.
P.S. Millioenen doden courtesy van Stalin heb ik ook op school geleerd.

MilfhunterMMA
27-08-2008, 19:39
Is Hitler dan typische Duitser (Austrian) of niet? Het leven was niet perfect, dat heb ik ook nooit gezegd. Maat het was niet zo erg als jullie dat voorstellen.
P.S. Millioenen doden courtesy van Stalin heb ik ook op school geleerd.

ik denk als je in die tijd daar geleefd hebt je de situatie beter in kan schatten dan buitenstaanders die eens wat gelezen hebben.

michaell
27-08-2008, 19:44
ik denk als je in die tijd daar geleefd hebt je de situatie beter in kan schatten dan buitenstaanders die eens wat gelezen hebben.
Je hebt gelijk. Daarom beoordeel ik niet als ik het niet ken. Duitser volgden Hitler. Soviet Unie volgde Stalin. Let's move on, peace :)

dimitri
27-08-2008, 20:00
Je hebt gelijk. Daarom beoordeel ik niet als ik het niet ken. Duitser volgden Hitler. Soviet Unie volgde Stalin. Let's move on, peace :)

je ging ermee stoopen, man

fedor
28-08-2008, 11:44
je ging ermee stoopen, man

Spelfautjes noemen is vaag tov een non-native speaker...

Ben inmiddels vergeten waar het topic over ging....iemand maakt Chico uit voor commie ofzo..?

Chico
28-08-2008, 11:47
yep.. :D

Cave
29-08-2008, 16:06
@Dimitri: Zelden heb ik iemand zo'n enorme hoeveelheid onzin horen uitkramen over de vermeende onderontwikkeling van de Sovjet-Unie/Rusland terwijl deze persoon zelf taal- op taal- op taalfout stapelt. Onwetendheid is een keuze, zeker als het om spelling gaat.

anonymous001
29-08-2008, 17:14
@Dimitri: Zelden heb ik iemand zo'n enorme hoeveelheid onzin horen uitkramen over de vermeende onderontwikkeling van de Sovjet-Unie/Rusland terwijl deze persoon zelf taal- op taal- op taalfout stapelt. Onwetendheid is een keuze, zeker als het om spelling gaat.

Je kan zeggen van Dimitri wat je wil, maar spelfouten? Welke dan?

ps Is deze thread nog niet off-topic genoeg?

De man van 14K
29-08-2008, 17:27
Je kan zeggen van Dimitri wat je wil, maar spelfouten? Welke dan?

ps Is deze thread nog niet off-topic genoeg?


Volgens mij ligt er hier iemand te slapen.. waarom deze thread hier nog staat is mij geheel onduidelijk, bijna net zo onduidelijk als de reden dat iemand deze discussie opgestart heeft.
Wat wel leuk is, is dat sommige pretenderen kennis van geschiedenis en politicologie te hebben en lekker hun eigen standpunt aan het neer tikken zijn maar ondertussen een zinniger verhaal in elkaar hadden gedraaid als ze gewoon met hun voorhoofd in de ritme van de sesamstraat tune op het toetsenbord hadden geslagen.

anonymous001
29-08-2008, 17:31
Volgens mij ligt er hier iemand te slapen.. waarom deze thread hier nog staat is mij geheel onduidelijk, bijna net zo onduidelijk als de reden dat iemand deze discussie opgestart heeft.
Wat wel leuk is, is dat sommige pretenderen kennis van geschiedenis en politicologie te hebben en lekker hun eigen standpunt aan het neer tikken zijn maar ondertussen een zinniger verhaal in elkaar hadden gedraaid als ze gewoon met hun voorhoofd in de ritme van de sesamstraat tune op het toetsenbord hadden geslagen.

:lol:

Echt jammer dat ik geen reps kan geven...

dimitri
29-08-2008, 18:10
@Dimitri: Zelden heb ik iemand zo'n enorme hoeveelheid onzin horen uitkramen over de vermeende onderontwikkeling van de Sovjet-Unie/Rusland terwijl deze persoon zelf taal- op taal- op taalfout stapelt. Onwetendheid is een keuze, zeker als het om spelling gaat.

Leuk om te weten dat iemand niet alleen m'n posts leest, maar ze ook nog eens kan weerleggen met feiten. Of toch niet.

Goed geprobeerd, maar toch wel een FAIL als het enige wat je echt toe kan voegen tot deze discussie mijn typfouten zijn.

dimitri
29-08-2008, 18:18
Ik ben zelf geen communist, ik vind dat hele systeem op niets trekken. In mijn ogen zou een communistisch systeem nooit werken, omdat iedereen erin moet geloven voor het te doen werken en er niet van profiteren (bv.: Je verdiend toch zowiezo evenveel als iedereen, waarom zou je dan een moeilijke job doen of hard werken?). Vind het een beetje een naïeve politieke strekking.

Ik vind echter wel dat er een groot verschil is tussen rondlopen met de hamer en de sikkel en de swastika. Communistische regimes en nazistische regimes hebben allebei enorm veel doden op hun geweten, akkoord. Mij ga je dan ook nooit met één van beide symbolen zien rondlopen.

Het verschil is echter dat het uitgangspunt van nationaal socialisme is dat een bepaald ras superieus is aan de andere rassen. Dit ging zelfs zo ver dat de andere rassen uitgemoord werden gewoon omdat het andere rassen waren. Het uitgangspunt van nazisme is dus 'wij zijn op voorhand al beter als de rest'. Het communistisch uitganspunt is in theorie: iedereen is gelijk en wordt gelijk behandeld. Dit werd niet toegepast in de praktijk uiteraard, maar het basisuitgangspunt van communisme lijkt mij wel ethischer als dat van fascisme.

Onderstaande uitspraak had evengoed van Marx, Lenin, Stalin, Mao of eender welke andere communistische Grote Leider kunnen komen als van de over de hele wereld door iedere mentaal gezonde mens gehaatte Adolf.


We are socialists, we are enemies of today's capitalistic economic system for the exploitation of the economically weak, with its unfair salaries, with its unseemly evaluation of a human being according to wealth and property instead of responsibility and performance, and we are all determined to destroy this system under all conditions.

Cave
30-08-2008, 11:39
Leuk om te weten dat iemand niet alleen m'n posts leest, maar ze ook nog eens kan weerleggen met feiten. Of toch niet.

Goed geprobeerd, maar toch wel een FAIL als het enige wat je echt toe kan voegen tot deze discussie mijn typfouten zijn.

Beste Dimitri,

Bij deze ben je uitgenodigd voor een privé-les geschiedenis over Rusland en de Sovjetunie tussen 1500 en 2000. In een gezellige middag zal ik in minder dan twee uur tijd de toehoorder middels een hoorcollege in grote lijnen door de rijke politieke en sociaal-economische geschiedenis van de Russische natie voeren. Na afloop kunnen er door de deelnemers worden genoten van een door mij persoonlijk samengestelde, evenwichtige, lunch.

Deelname kost u slechts €100,- (de kachel in huize Cave moet ook branden nietwaar?) maar daarvoor gaat u wel geheel verlicht door zoveel nieuwe en verhelderende kennis terug naar huis. Voortaan kunt ook u meepraten op verjaardagen en borrels zonder op te vallen door een stuitend gebrek aan kennis. Gun uzelf die kans. SMS "Baboesjka AAN" naar 1111 en neem deel aan het hoorcollege. Snelle reageerders winnen een 15 minuten durende, gratis, analyse van het Georgisch-Russische conflict.