PDA

View Full Version : Olympisch Boksen op Eurosport



Gokhan
24-08-2008, 22:39
Voor de liefhebbers..

Straks om 23:00
Olympisch Boksen De finales..
Met Fred Royers & Hennie van Bemmel..

Gr. Gokhan

Ralph
24-08-2008, 22:58
Bedankt voor de tip

De man van 14K
24-08-2008, 23:02
leuk, vraag me af hoe panjonsuk het gedaan heeft.

Gokhan
25-08-2008, 01:05
dacht dat hij bij de laatste 16 had verloren..

Marco
26-08-2008, 11:28
ik heb wat partijen gezien en ik moet zeggen dat ik er niet veel meer aan vind om te zien en ik ben toch wel een boksliefhebber... veel enkele stoten en erg wild allemaal, dankzij het puntensysteem wordt het er niet beter op..

Khanom Thom
26-08-2008, 11:50
Hoop zeker dat Peter Mullenberg er over 4 jaar in London wel bij is...
Qua skills kan hij het zeker aan!

(Binnenkort een kort interviewtje met hem hier op mixfight.nl)

Gokhan
26-08-2008, 12:05
ik heb wat partijen gezien en ik moet zeggen dat ik er niet veel meer aan vind om te zien en ik ben toch wel een boksliefhebber... veel enkele stoten en erg wild allemaal, dankzij het puntensysteem wordt het er niet beter op..


Volgens mij heb jij dan de wedstrijden niet goed bekeken van de afgelopen spelen..
De puntenscores waren allemaal erg laag... Alleen hele duidelijke treffers werden gewaardeerd..(net als in de tijd van delibas)
Het was volgens mij helemaal niet wild
Maar juist heel technisch laten missen overnemen in de stootafstand blijven..Veel harde zuivere treffers..
Maarja iedereen zijn eigen mening..

Marco
26-08-2008, 12:19
ik heb een paar finales gezien en wat losse partijen, misschien ben ik wat te verwend aangezien ik regelmatig prof partijen uit de VS zie... laten we het maar op smaken verschillen houden, het verschil tussen profboksen en amateur is zodanig dat het bijna 2 verschillende sporten lijken..
bedoel ik niet perse negatief hoor.

MilfhunterMMA
26-08-2008, 12:22
Volgens mij heb jij dan de wedstrijden niet goed bekeken van de afgelopen spelen..
De puntenscores waren allemaal erg laag... Alleen hele duidelijke treffers werden gewaardeerd..(net als in de tijd van delibas)
Het was volgens mij helemaal niet wild
Maar juist heel technisch laten missen overnemen in de stootafstand blijven..Veel harde zuivere treffers..
Maarja iedereen zijn eigen mening..

ik vond dat er wel degelijk wat maaipartijen tussen zaten, zoals die welterweightpartij tussen die thai en die andere knakker.

Muay Thai Elite
26-08-2008, 12:24
Olympisch boksen........... Saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiii.....

Bud S
26-08-2008, 12:48
vroeger zonder bokspointers en hoofdbeschermers
was het amateurboksen idd leuker om te zien
het accent ligt nu ook nadrukkelijk op het scoren van punten ipv het scoren van harde treffers of ko's.
als je het olympisch boksen van nu vergelijkt met dat van, pak 'm beet, 20 jaar geleden, zijn de stoten sneller maar ook minder hard geworden.
puntjes pikken dus

het oude 3x 3 minuten was m.i. ook veel beter dan de 4x2 van nu.

JeMalleMoer
26-08-2008, 13:56
Wat ik ook zo vreemd vind (wat me overigens ook bij teakwondo opviel) is zodra iemand denkt een punt gescoort te hebben doodleuk zijn handen in de lucht steekt. Vooral met boksen is dit irritant want de tegenstander is soms nog bezig met een counter.

barbara
26-08-2008, 15:07
Ik vind het zo lame dat dames niet mogen doen dat ik pertinent weiger te kijken. :twak:

MilfhunterMMA
26-08-2008, 15:10
Ik vind het zo lame dat dames niet mogen doen dat ik pertinent weiger te kijken. :twak:

mwoah... ;)

anonymous001
26-08-2008, 16:20
Olympisch boksen........... Saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiii.....

x2...

Dan liever tafeltennis.

Bud S
26-08-2008, 17:07
Olympisch boksen........... Saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiii.....

maar minder saai dan mma dat dan weer wel

matraz
26-08-2008, 19:05
Olympische boksen is absoluut niet saai...

Zie de combinatie snelheid, techniek en tactiek die in geen andere vechtsport terug te vinden is. De benaming Amateur boksen doet ook absoluut afbreuk aan de sport. In veel bokslanden zijn het absoluut professionals die twee maal daags trainen en alles opofferen. Daarnaast is het niet zoals bij andere vechtsporten, 4 a 5 maal per jaar vechten met te lange pauzes en rust momenten. De jongens draaien continue toptoernooien, waarbij een record van 30 partijen op jaar basis meer dan normaal is. Daarnaast zijn in landen als Rusland, Oekraïne, Duitsland, Cuba etc. de talentvijvers zo groot dat er een continue druk heerst om te presteren en er geen tijd is om de topster uit te hangen. Een hoop andere vechtsporters kunnen leren van de mentaliteit die heerst binnen het Olympische boksen.
Veel topper blijven ook amateur en stappen niet over naar de professionals. Dit heeft met zekerheid te maken i.v.m. overheidsbanen, functies in het leger en gelden die ze tegemoet kunnen zien van de overheid. Daarnaast speelt liefde voor de sport een grote rol. Vergelijking tussen het professioneel boksen en het Olympische boksen gaat dan ook niet echt op. Het niveau van het O boksen ligt zeker in Nederland en ook in veel andere landen een stuk hoger dan het zogenaamde profboksen.

Ik heb ook het idee dat in Nederland een negatieve gedachte heerst rondom het Olympische boksen. Daarom zal ik iedereen adviseren om eens bijv. in Duitsland bij het Bundesliga boksen te gaan kijken. Gaat waarschijnlijk een wereld open voor een hoop van ons...het boksen daar, zowel prof als Olympisch, kun je vergelijken met het thaiboksen hier, alleen wonen er in Duitsland 80 mljn mensen. Laat ik dan nog niet beginnen over de populariteit van bijv. Oost-europa, Frankrijk en GB. De prestaties van veel Nederlandse toppers blijven uit en daardoor is er geen aandacht en sneeuwt het onder. Erg jammer!!!

anonymous001
26-08-2008, 19:32
Mwah...

Blijf het saai vinden, sorry. :)

Muay Thai Elite
26-08-2008, 19:32
Het is wel iets minder saai dan die post van matraz, dat dan weer wel..

chief108
26-08-2008, 19:48
Het is wel iets minder saai dan die post van matraz, dat dan weer wel..
nou....
doen niet veel voor elkaar onder hoor :sleep1:

Dalton
26-08-2008, 22:15
Wat ik ook zo vreemd vind (wat me overigens ook bij teakwondo opviel) is zodra iemand denkt een punt gescoort te hebben doodleuk zijn handen in de lucht steekt. Vooral met boksen is dit irritant want de tegenstander is soms nog bezig met een counter.


?????????????????????????????????????????????????? ??????????????

Dat heb ik nog nooit gezien en ook bij deze spelen niet. In tegenstelling tot bij teakwondo wordt het gevecht niet gestopt na een punt. Het zou nogals stom zijn je handen omhoog te steken terwijl je tegenstander met een counter bezig is omdat hij dan gewoon scoort.

Khanom Thom
26-08-2008, 22:50
Kom op jongens, al is het je sport niet... beetje respectvol graag.
Wij delen de sportschool in Apeldoorn met boksschool ABCC, hoe daar wordt getraint kan menig kickboks/MMA-school een voorbeeld van nemen.

Ieder zijn sport!!

anonymous001
26-08-2008, 22:57
Kom op jongens, al is het je sport niet... beetje respectvol graag.
Wij delen de sportschool in Apeldoorn met boksschool ABCC, hoe daar wordt getraint kan menig kickboks/MMA-school een voorbeeld van nemen.

Ieder zijn sport!!

Heeft niets met respect te maken.

Ik weet dat het allemaal topsporters zijn die dingen kunnen waar sukkels als ik alleen maar van kunnen dromen.

Ik vind het er gewoon niet uitzien. Heeft niks met de vechters te maken, maar alleen met de regels...

Het boeit me gewoon geen fuck, zo'n wedstrijd...

Jochem
27-08-2008, 00:00
Dude, ga een beetje taekwondo lopen verdedigen, wist niet dat jij zon Ninja was.

matraz
27-08-2008, 22:58
Het is wel iets minder saai dan die post van matraz, dat dan weer wel..

tja....meer dan twee regels lezen is niet voor iedereen te behappen. Zal er volgende keer plaatjes of tekeningen bij doen...

Muay Thai Elite
28-08-2008, 00:02
Of er gewoon niet zo'n lang en saai lulverhaal van maken..

Bud S
28-08-2008, 11:28
tyson als 15 jarige amateurbokser die 1 of andere pechvogel helemaal lens slaat is wel leuk

http://nl.youtube.com/watch?v=LIi5YOfXh14&feature=related