PDA

View Full Version : OLd school judo



BBC
27-08-2008, 09:58
http://www.youtube.com/watch?v=korAyURbW6c

Soms stoort het mij een beetje dat veel BJJ-beoefenaars (waaronder ikzelf,voor iemand me terechtwees) denken dat de Gracies alle moves hebben uitgevonden en dat Helio feitelijk van één krijgskunst een totaal verschillende discipline heeft gemaakt.
Ik denk dat Ueshiba (de vader van het Aikido - maar hier Kosen Judo meester) in dit filmpje het tegendeel bewijst, en mij waarschijnlijk veel zou doen aftikken...:blush:

d3mon1977
27-08-2008, 10:08
Gruwelijk!!! Ik heb deze geloof ik ergens VHS rip en dan divx.
(ooit eens via een bepaalde tracker binnengetrokken)

Briant
27-08-2008, 10:22
Die oude meester is Kyuzo Mifune en hij was geen Kosen Judoka maar gewoon Kodokan.

stiffler
27-08-2008, 10:58
thnx voor het filmpje !! reps added

HUNTER
27-08-2008, 11:06
zoals ik altijd al zeg (ook op de BJJ lessen :p) JUDO RULES!

thnx voor t filmpje

BBC
27-08-2008, 11:09
Die oude meester is Kyuzo Mifune en hij was geen Kosen Judoka maar gewoon Kodokan.


I stand corrected. In één van de comments op de site waar ik dit van haalde stond de foute info. thanks. :whistling:
Kan één van de mods dit misschien even editten?

Briant
27-08-2008, 11:28
I stand corrected. In één van de comments op de site waar ik dit van haalde stond de foute info. thanks. :whistling:
Kan één van de mods dit misschien even editten?

no worries, niet alles geloven wat op internet staat ;)

Als je dit mooi vind, moet je The Essence of Judo eens opzoeken, staat geloof ik gewoon op Video.google.com. Hier laat Mifune de hele Gokyo en ne waza technieken zien en nog wat extra's als randori etc. ;)

nicolas the red
27-08-2008, 11:42
uiteraard komt bjj van judo, maar helaas is het hedendaagse judo dankzij de olympische spelen verwaterd tot 99% worpwedstrijd. als bjj blijft evolueren tegen dit tempo (zie bv naar de amerikanen die steeds vaker worstelen beginnen te integreren) zal het snel judo voorbijsteken in populariteit (effectiviteit was jaren geleden al ;) ).

remco pardoel
27-08-2008, 12:24
Judo zal altijd de meest populaire Budo vorm blijf qua aantallen.
Ze hebben een heel goed jeugd plan.

Ze hebben ook t voordeel dat het een vaste sport op op de Olymische Spelen is.

Chico
27-08-2008, 12:50
uiteraard komt bjj van judo, maar helaas is het hedendaagse judo dankzij de olympische spelen verwaterd tot 99% worpwedstrijd. als bjj blijft evolueren tegen dit tempo (zie bv naar de amerikanen die steeds vaker worstelen beginnen te integreren) zal het snel judo voorbijsteken in populariteit (effectiviteit was jaren geleden al ;) ).
effectiviteit is onzin...

een bjj'er zal hoogstwaarschijnlijk een judowedstrijd verliezen van een judoka en een judoka zal hoogstwaarschijnlijk een bjj wedstrijd verliezen van een bjj'er...

en in mma zijn beide sporten een aanvulling op... met alleen judo of alleen bjj redt je het simpelweg niet..

het beste is imo nog de combinatie judo en bjj...

nicolas the red
27-08-2008, 13:09
ik denk dat je met alleen bjj toch wel een betere kans maakt dan met alleen maar judo

maar goed, daar ging het niet over :)

remco: klopt. laten we dus hopen dat grappling snel een olympische sport wordt (zonder wijziging van regels uiteraard) en vervolgens gedomineerd wordt door bjj spelers.

Mr 1 Leg
27-08-2008, 17:40
x 2 nicolas ;)