PDA

View Full Version : Waar halen die wijven het lef vandaan zeg!



payap
01-09-2008, 13:55
ISLAMABAD - Vijf vrouwen zijn in het zuidwesten van het islamitische Pakistan levend begraven. Zij werden bestraft omdat zij hun toekomstige echtgenoten zelf wilden uitzoeken.

Een Pakistaanse parlementariėr verdedigde de praktijk als eeuwenoude traditie, meldden lokale media en mensenrechtenactivisten. "Slechts wie zich onzedelijk gedraagt, moet bang zijn", aldus afgevaardigde Israr Ullah Zehri onlangs in het Pakistaanse parlement.

Op de vrouwen, onder wie drie tieners, zou eerst zijn geschoten. Hoewel ze nog ademden, werden ze in een graf gegooid en toegedekt met aarde.

dimitri
01-09-2008, 13:58
Daar zullen vrouwen wel twee keer nadenken voor ze weigeren voor hun vent een biertje uit de koelkast te gaan halen.

Joris
01-09-2008, 14:00
gooi dr maar een bom op hoor... achterlijk land

Muay Thai Elite
01-09-2008, 15:21
Vraag me toch af hoe een Pakistaan dit wil relativeren.. Om nog maar niet te spreken over het feit dat het Islamitische geloof er ook wel weer iets mee te maken zal hebben.

Biiyen
01-09-2008, 15:53
Eigenlijk zouden ze die mafkees van een Israr Ullah Zehri levend moeten begraven.

dimitri
01-09-2008, 15:56
Onzedelijk = één of andere Mullah tegenspreken, neem ik aan

Tony
01-09-2008, 15:57
Vraag me toch af hoe een Pakistaan dit wil relativeren.. Om nog maar niet te spreken over het feit dat het Islamitische geloof er ook wel weer iets mee te maken zal hebben.

Heel simpel... Ze zeggen gewoon "Zo doen we het al jaren, het is traditie"... Genoeg redenen om tieners neer te schieten en dan levend te begraven..
toch?

Chico
01-09-2008, 16:02
toch wil ik wel eens zien waar het in de koran staat...

ik had laatst een moslim meisje bij mij bij judo.. 10 jaar, atletisch, talent en heel sterk.. sommige jongens hadden moeite met haar op de eerste dag.

Maar de tweede les kwam er de vraag van haar zus of er ook een groep was met alleen meisjes omdat ze van het geloof niet met jongens mag stoeien.. dus ik vragen waar dat in de koran staat... daar krijg ik dus geen antwoord op..

Tony
01-09-2008, 16:04
ja beetje krom idd... Kijk, als het volgens de koran een echte regel is dat je geen judo mag beoefenen met jongens.. dan kan ik er nog inkomen (blijft krom aangezien de koran geschreven is door mensen die dachten dat de aarde plat was)...

Garcia
01-09-2008, 16:07
Ach wie gelooft er nou in een boek :S

BBC
01-09-2008, 16:13
Ach wie gelooft er nou in een boek :S


ikke.

http://img45.imageshack.us/img45/8500/cookbookfd5.jpg (http://imageshack.us)

wrestler_nl
01-09-2008, 16:13
die kutPakistanen hebben dat gedaan omdat ze achterlijk zijn en niet omdat het moet volgens de islam.

anonymous001
01-09-2008, 16:16
die kutPakistanen hebben dat gedaan omdat ze achterlijk zijn en niet omdat het moet volgens de islam.

Straatgevecht?! :fight:


;)

wrestler_nl
01-09-2008, 16:17
Straatgevecht?! :fight:


;)


lol:lol:

biggz
01-09-2008, 16:36
Zulk onzin wordt echt niet teruggevonden in de koran. Dit heeft te maken met cultuur en niet met geloof!

wrestler_nl
01-09-2008, 16:41
Zulk onzin wordt echt niet teruggevonden in de koran. Dit heeft te maken met cultuur en niet met geloof!


precies en nu denken mensen, het zijn weer moslims . maar dit heeft helemaal niets te maken met geloof . ik ken heeeeeel veeeeel moslims die zijn getrouwd met de persoon waar die gene van houdt en niet dat de ouders zeggen , MET DIE MOET JE TROUWEN ANDERS BEGRAVEN WE JE LEVEND!!!!! slaat helemaal nergens op.

dimitri
01-09-2008, 16:43
toch wil ik wel eens zien waar het in de koran staat...

ik had laatst een moslim meisje bij mij bij judo.. 10 jaar, atletisch, talent en heel sterk.. sommige jongens hadden moeite met haar op de eerste dag.

Maar de tweede les kwam er de vraag van haar zus of er ook een groep was met alleen meisjes omdat ze van het geloof niet met jongens mag stoeien.. dus ik vragen waar dat in de koran staat... daar krijg ik dus geen antwoord op..

o soto gari + harai goshi combos tot ze wel zegt waar het staat!

Chico
01-09-2008, 16:45
mhwoa..

herhaaldelijke ure nage's :D

De man van 14K
01-09-2008, 17:29
dan is ze gelijk geen maagd meer Chico...

Muay Thai Elite
01-09-2008, 17:47
Zulk onzin wordt echt niet teruggevonden in de koran. Dit heeft te maken met cultuur en niet met geloof!

En die cultuur is zwaar beļnvloed door het geloof.

blackadder
01-09-2008, 19:09
ISLAMABAD - Vijf vrouwen zijn in het zuidwesten van het islamitische Pakistan levend begraven. Zij werden bestraft omdat zij hun toekomstige echtgenoten zelf wilden uitzoeken.

Een Pakistaanse parlementariėr verdedigde de praktijk als eeuwenoude traditie, meldden lokale media en mensenrechtenactivisten. "Slechts wie zich onzedelijk gedraagt, moet bang zijn", aldus afgevaardigde Israr Ullah Zehri onlangs in het Pakistaanse parlement.

Op de vrouwen, onder wie drie tieners, zou eerst zijn geschoten. Hoewel ze nog ademden, werden ze in een graf gegooid en toegedekt met aarde.
Heb je een link naar een bron?

Muay Thai Elite
01-09-2008, 19:16
'Vrouwen levend begraven mag'

Een Pakistaans parlementslid vindt dat het levend begraven van vrouwen omdat ze zelf hun echtgenoot willen kiezen, wel moet kunnen. Het is namelijk al een eeuwenoude traditie in de provincie Baluchistan, zo meldt Novum.

Levend begraven

Israr Ullah Zehri reageert hiermee op het levend begraven van vijf vrouwen, waarvan drie de twintig nog niet waren gepasseerd. Het vijftal werd eerst neergeschoten en vervolgens in een kuil gegooid. De vrouwen ademden nog toen ze werden bedekt met een laag zand en stenen. Hun misdaad was dat zij zelf hun partners wilden kiezen. Om dit te bewerkstelligen, waren zij naar de rechter gestapt.

Parlement

Zehri deed zijn uitspraken voor een volle parlementszaal. De traditie zou helpen obsceniteiten tegen te gaan. Veel parlementariėrs waren diep geschokt, noemden de voorvallen 'barbaarse executies' en verlieten uit protest de zaal.

O. Oost | 31-08-08 | 07:59 nu.nl | Het laatste nieuws lees je het eerst op NU.nl (http://www.nu.nl)

Mickey
01-09-2008, 19:26
Wat moet je als weldenkend mens hier nou van zeggen?
Dit is toch te achterlijk voor woorden?

Het heeft geen ruk met religie te maken maar het word er gemakshalve door die achtergestelden maar onder geschaard.
Want hoewel het zonder enige twijfel NIET in de Koran staat vinden zulke proleten altijd wel passages die ze dusdanig los kunnen intepreteren dat ze alles er wel zon beetje onder kwijt kunnen om hun kleine leuter complex mee te compenseren..

Weer een reden erbij om alle religies af te schaffen..
Laat overigens onverlet dat we die mongolen gewoon in de fik kunnen steken wat mij betreft. Witte fosfor lijkt me een goeie..

ashi76
01-09-2008, 20:07
hehe.. witte fosfor rules...

biggz
01-09-2008, 20:08
En die cultuur is zwaar beļnvloed door het geloof.


Bullshit!
Mensen draven door en gaan zelf god spelen, cultuur en geloof hebben wel wat met elkaar te maken maar echt niet in zo grote mate dat je het dan maar meteen de schuld kan geven!
Er wordt trouwens niet gezegd over welke geloof het gaat

Mickey
01-09-2008, 20:17
Bullshit!
Mensen draven door en gaan zelf god spelen, cultuur en geloof hebben wel wat met elkaar te maken maar echt niet in zo grote mate dat je het dan maar meteen de schuld kan geven!
Er wordt trouwens niet gezegd over welke geloof het gaat

Are you kidding me dude?
Als je ff snel kijkt naar de wiki entry over culture:


Culture can be defined as all the ways of life including arts (http://en.wikipedia.org/wiki/Arts), beliefs (http://en.wikipedia.org/wiki/Beliefs) and institutions (http://en.wikipedia.org/wiki/Institutions) of a population that are passed down from generation to generation. Culture has been called "the way of life for an entire society."[3] (http://en.wikipedia.org/wiki/Culture#cite_note-2) As such, it includes codes of manners (http://en.wikipedia.org/wiki/Manners), dress (http://en.wikipedia.org/wiki/Dress), language (http://en.wikipedia.org/wiki/Language), religion (http://en.wikipedia.org/wiki/Religion), rituals (http://en.wikipedia.org/wiki/Ritual), norms of behavior such as law and morality, and systems of belief as well as the art.Religie is verwoven met een cultuur.. Hoe je het ook wend of keert. Het gebruik om vrouwen te straffen voor dergelijk gedrag kan dus rechtstreeks vanuit de normen en waarden zoals gedefinieerd door de overheersende religie voortkomen..

Pakistan is een Islamitische Republiek (http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_Republic), dus het laat zich raden door welk geloof haar inwoners geinspireerd zijn..

Let wel: Ik zeg niet dat de Islam dit gedrag aanmoedigd, maar ik zeg dat Moslims de Koran vaak wel als excuus gebruiken voor dergelijk gedrag. Tis een kwestie van intepretatie.

Muay Thai Elite
01-09-2008, 20:25
Mickey is correct.. Helaas, wel te verstaan, maar toch...

anonymous001
01-09-2008, 20:41
Mickey is correct.. Helaas, wel te verstaan, maar toch...

Mwah...

Ben niet zo onder de indruk. Natuurlijk zijn geloof en cultuur verweven. Maar dat betekent niets op het moment dat je het gaat toepassen op zo'n concreet geval. Het is gewoon niet zo dat er een 1 op 1 relatie bestaat tussen dit geloof en die 'begrafenis'. Neemt niet weg dat ik absoluut geen fan ben van de Islam. Ik vind het persoonlijk een van de mindere geloven, en ik ben al niet zo enthousiast over geloof in het algemeen.

Maar dit kan je gewoon niet zomaar op de rekening van de Islam schrijven. Waren Adolf Hitler, Joseph Stalin, Charles Manson en Marc Dutroux moslims?

Muay Thai Elite
01-09-2008, 21:25
Lol @ een Pakistaanse "traditie" vergelijken met de actie(s) van massamoordenaars/seriemoordenaars..

biggz
01-09-2008, 21:33
Let wel: Ik zeg niet dat de Islam dit gedrag aanmoedigd, maar ik zeg dat Moslims de Koran vaak wel als excuus gebruiken voor dergelijk gedrag. Tis een kwestie van intepretatie.

En het leuke dr van is dat de meeste dingen die geclaimd worden er niet eens instaan ;)
In het koran hebben vrouwen en mannen min of meer de zelfde rechten op kleine uitzonderingen na.
Er wordt tevens ook nergens beweerd dat de vrouw geen recht heeft om haar eigen man uit te kiezen.

blackadder
01-09-2008, 21:46
Er wordt trouwens niet gezegd over welke geloof het gaat
Pakistan staat niet echt bekend om zijn religieuze pluraliteit. Dus om welk geloof zal het wel niet gaan gok je?;)

anonymous001
01-09-2008, 21:53
Lol @ een Pakistaanse "traditie" vergelijken met de actie(s) van massamoordenaars/seriemoordenaars..

Deze zal je echt effe moeten toelichten...

Ja, duh. Dat is wat ik deed. Gestoorde "tradities" vergelijken met massa-/seriemoordenaars.

Wat is je punt?

Muay Thai Elite
01-09-2008, 22:02
Dat je dat niet kunt vergelijken, pipo. Die tradities (zoals een Pakistaanse politicus ze noemt) kun je niet vergelijken met de incidentele actie van een Dutroux, die niet handelde naar cultuur en of traditie EN OF geloof.. Dus wat wilde jij zeggen?

Biiyen
01-09-2008, 22:03
En het leuke dr van is dat de meeste dingen die geclaimd worden er niet eens instaan ;)
In het koran hebben vrouwen en mannen min of meer de zelfde rechten op kleine uitzonderingen na.
Er wordt tevens ook nergens beweerd dat de vrouw geen recht heeft om haar eigen man uit te kiezen.

Ik denk dat als je met een paar kogels in je lichaam onder de grond ligt er inderdaad nergens wordt beweerd dat je niet zelf mag kiezen.

wrestler_nl
01-09-2008, 22:07
Ik denk dat als je met een paar kogels in je lichaam onder de grond ligt er inderdaad nergens wordt beweerd dat je niet zelf mag kiezen.


hoe kan je dat nou zeggen terwijl je nog steeds niet zeker weet over welk geloof het gaat??

Biiyen
01-09-2008, 22:15
hoe kan je dat nou zeggen terwijl je nog steeds niet zeker weet over welk geloof het gaat??

Het land heet officieel:
The Islamic republic of Pakistan

97% van de bevolking is moslim en de overige 3% Hindustaans.

Ik heb zo een vaag voorgevoel dat het moslims waren. Ik weet het niet zeker maar ik ben er zo'n 97% zeker van.

wrestler_nl
01-09-2008, 22:23
Het land heet officieel:
The Islamic republic of Pakistan

97% van de bevolking is moslim en de overige 3% Hindustaans.

Ik heb zo een vaag voorgevoel dat het moslims waren. Ik weet het niet zeker maar ik ben er zo'n 97% zeker van.


ok we zeggen dat het moslims zijn (ook al weten we het niet zeker)
maar het heeft niets te maken met islam
waarom elke keer als moslims iets doen word de islam snel erbij betrokken.
elke keer als ik de krant lees : Moslim jongeren beroven juwelierszaak.
maar er zijn ook nederlanders die juwelierszaken beroven of wat dan ook.
maar hun afkomst of geloof wordt er nooit bij betrokken!!!!
:thown:

anonymous001
01-09-2008, 22:24
Dat je dat niet kunt vergelijken, pipo. Die tradities (zoals een Pakistaanse politicus ze noemt) kun je niet vergelijken met de incidentele actie van een Dutroux, die niet handelde naar cultuur en of traditie EN OF geloof.. Dus wat wilde jij zeggen?

Handelde naar "cultuur en of traditie EN OF geloof"?!?! hoe ga je ook al weer handelen los van die drie?! Wat jij doet heeft helemaal geen donder te maken met je achtergrond, dus? En diegenen die ik noemden kwamen ook rechtstreeks uit de hel, no?

Het is toch niet dat dit elke week gebeurt, of wel dan? Waarom is het een een "incident", en het ander niet?

Lees die forums in de VS maar eens: "wederom twee mensen overleden door suicide en zes vrouwen verkracht in Amsterdam". Is het onwaar? Neu. Heeft het iets met onze cultuur te maken? Probably.


Ik denk dat als je met een paar kogels in je lichaam onder de grond ligt er inderdaad nergens wordt beweerd dat je niet zelf mag kiezen.

Dit is echt een te domme post. Des te meer jammer omdat ik denk dat je zelf best wel intelligent bent. Iig intelligenter dan de IQ van 80 die deze post uitstraalt...

biggz
01-09-2008, 22:44
Ik denk dat als je met een paar kogels in je lichaam onder de grond ligt er inderdaad nergens wordt beweerd dat je niet zelf mag kiezen.

Dat zijn mensen die het verstand van een stuk schijt hebben. De meeste moslims zullen dit 100% afkeuren. Ik ben een moslim en ik ben van mening (net als bijna alle andere moslims) dat elk mens recht op een vrije keuze heeft. Er wordt ook nergens in het verhaal geclaimd dat het uberhaupt in de naam van de islam wordt gedaan. Dat enkele moslims bepaalde gedachtes hebben van hoe dingen opgelost moeten worden geeft niet aan dat iedereen daar zo over denkt. Juist door zulke mensen wordt het islam geprofileerd als "een achterlijke geloof". Ik verzeker jou dat zulke acties absoluut onder geen enkele voorwaarden worden geaccepteerd binnen de islam. Dit heeft misschien te maken met de cultuur van die mensen maar niet met het geloof. En mocht het zo blijken dat ze het wel uit de naam van de islam doen, dan zijn het mensen die eigen regels toepassen.

Biiyen
01-09-2008, 22:48
Dit is echt een te domme post. Des te meer jammer omdat ik denk dat je zelf best wel intelligent bent. Iig intelligenter dan de IQ van 80 die deze post uitstraalt...

Jammer he?

Maar ik heb mijn hersens geleerd dat het hoeren zijn. Alleen als iemand betaald, of er persoonlijk voordeel te behalen is, dan werken ze. De rest van de dag staan ze op de automatische piloot en komt er niet veel meer uit dan onzin en gebrabbel.

wrestler_nl
01-09-2008, 22:51
Dat zijn mensen die het verstand van een stuk schijt hebben. De meeste moslims zullen dit 100% afkeuren. Ik ben een moslim en ik ben van mening (net als bijna alle andere moslims) dat elk mens recht op een vrije keuze heeft. Er wordt ook nergens in het verhaal geclaimd dat het uberhaupt in de naam van de islam wordt gedaan. Dat enkele moslims bepaalde gedachtes hebben van hoe dingen opgelost moeten worden geeft niet aan dat iedereen daar zo over denkt. Juist door zulke mensen wordt het islam geprofileerd als "een achterlijke geloof". Ik verzeker jou dat zulke acties absoluut onder geen enkele voorwaarden worden geaccepteerd binnen de islam. Dit heeft misschien te maken met de cultuur van die mensen maar niet met het geloof. En mocht het zo blijken dat ze het wel uit de naam van de islam doen, dan zijn het mensen die eigen regels toepassen.

100% MEE EENS!!!!!!!

Biiyen
01-09-2008, 22:57
Dat zijn mensen die het verstand van een stuk schijt hebben. De meeste moslims zullen dit 100% afkeuren. Ik ben een moslim en ik ben van mening (net als bijna alle andere moslims) dat elk mens recht op een vrije keuze heeft. Er wordt ook nergens in het verhaal geclaimd dat het uberhaupt in de naam van de islam wordt gedaan. Dat enkele moslims bepaalde gedachtes hebben van hoe dingen opgelost moeten worden geeft niet aan dat iedereen daar zo over denkt. Juist door zulke mensen wordt het islam geprofileerd als "een achterlijke geloof". Ik verzeker jou dat zulke acties absoluut onder geen enkele voorwaarden worden geaccepteerd binnen de islam. Dit heeft misschien te maken met de cultuur van die mensen maar niet met het geloof. En mocht het zo blijken dat ze het wel uit de naam van de islam doen, dan zijn het mensen die eigen regels toepassen.

Wat is dan het verschil tussen een Turks of Marokkaans meisje doden/eerwraak omdat ze kiest voor een Nederlandse jongen en zodoende de familie eer kapot maakt en het doden van een Pakistaans meisje omdat ze kiest voor een andere Pakistaanse man?

Dat de ene moord gruwelijker is dan de andere neemt niet weg dat er in beide gevallen meisjes worden vermoord omdat ze zelf willen kiezen.

anonymous001
01-09-2008, 23:00
Jammer he?

Maar ik heb mijn hersens geleerd dat het hoeren zijn. Alleen als iemand betaald, of er persoonlijk voordeel te behalen is, dan werken ze. De rest van de dag staan ze op de automatische piloot en komt er niet veel meer uit dan onzin en gebrabbel.

Yup...

Maar je kan je ontworstelen aan je achtergrond, bedoel ik. Je hoeft geen redneck hillbilly te blijven.

Trouwens, een beginstap zou zijn om ze niet voor hoer uit te maken. Juist als je boven je milieu uitstijgt, heb je een kans om je naasten te verheffen.

Succes.

chief108
01-09-2008, 23:04
Je hoeft geen redneck hillbilly te blijven.

:eek:

:boos:

redneck for life!!!!
http://www.mixfight.nl/forum/picture.php?albumid=1&pictureid=1

Biiyen
01-09-2008, 23:05
Yup...

Maar je kan je ontworstelen aan je achtergrond, bedoel ik. Je hoeft geen redneck hillbilly te blijven.

Trouwens, een beginstap zou zijn om ze niet voor hoer uit te maken. Juist als je boven je milieu uitstijgt, heb je een kans om je naasten te verheffen.

Succes.

Ik pas me aan naar mijn omgeving en gespreks partner. Ik schat hun intelligentie in en communiceer dan met ze op hun eigen niveau. Jip en Janneke taal noemt men dat in Den Haag. Je kunt het niet zien maar tijdens het schijven van deze post zit ik in de keuken te schijten.

biggz
01-09-2008, 23:13
Wat is dan het verschil tussen een Turks of Marokkaans meisje doden/eerwraak omdat ze kiest voor een Nederlandse jongen en zodoende de familie eer kapot maakt en het doden van een Pakistaans meisje omdat ze kiest voor een andere Pakistaanse man?

Dat de ene moord gruwelijker is dan de andere neemt niet weg dat er in beide gevallen meisjes worden vermoord omdat ze zelf willen kiezen.


Om jou even iets duidelijk te maken.
Moord wordt niet goedgekeurd in de islam, mits jij iemand anders vermoord.
Dat priesters/pastoors of weet ik veel wat voor iemand uit de kerk kleine jochies in de reet lopen te neuken betekent toch ook niet dat alle christelijke mensen die zelfde visie als hun delen?

anonymous001
01-09-2008, 23:16
Ik pas me aan naar mijn omgeving en gespreks partner. Ik schat hun intelligentie in en communiceer dan met ze op hun eigen niveau. Jip en Janneke taal noemt men dat in Den Haag. Je kunt het niet zien maar tijdens het schijven van deze post zit ik in de keuken te schijten.

Het "schijven van een post"??? Hoe doe je dat? Chief, kan je me die functie uitleggen? (sorry trouwens van die rednecks, ik bedoelde niet om white trash te beledigen, ik kijk wel uit...)

Dus jij probeert ultieme domheid te bestrijden met complete achterlijkheid?

Hmm... Interessante strategie... Klinkt als een intelligente move...

Probeer je ook in hun native language van gedachten te wisselen? Zou nog leuker zijn!

Biiyen
01-09-2008, 23:20
Dus jij probeert ultieme domheid te bestrijden met complete achterlijkheid?



Yep, that's me.

anonymous001
01-09-2008, 23:39
我我我的周围的和gespreks成为伙伴。 我重视他们的智力并且与他们沟通然后在他们自己的水平。 Jip和Janneke语言一电话在海牙。 您看不到它,但是在这个邮件上午礼物期间盘我在厨房里在schijten。

Muay Thai Elite
01-09-2008, 23:46
waarom elke keer als moslims iets doen word de islam snel erbij betrokken.
elke keer als ik de krant lees : Moslim jongeren beroven juwelierszaak.


Dit is ook grote bullshit. Wijs mij één artikel aan dat zo'n kop heeft. Geloofsovertuiging wordt zelden tot nooit besproken in een artikel, tenzij het enigszins bijdraagt aan de motieven of logica van het verhaal. (Bij bijvoorbeeld verhalen over oorlog).

blackadder
02-09-2008, 00:17
Om jou even iets duidelijk te maken.
Moord wordt niet goedgekeurd in de islam, mits jij iemand anders vermoord.
Dat priesters/pastoors of weet ik veel wat voor iemand uit de kerk kleine jochies in de reet lopen te neuken betekent toch ook niet dat alle christelijke mensen die zelfde visie als hun delen?
Maar die priesters claimen hun daden niet vanuit tradities of omdat God het zo wil.

biggz
02-09-2008, 00:27
Maar ze maken misbruik van hun positie, ze komen er zelfs mee weg door het af te kopen. Wat ik er mee wil zeggen is dat wat bepaalde mensen doen in een geloof niet altijd overeenkomen met de regels van dat betreffende geloof.
Vervolgens wordt er hier gesproken uit traditie, een traditie dat in mijn ogen niks te maken heeft met de islam.

blackadder
02-09-2008, 00:40
Maar ze maken misbruik van hun positie, ze komen er zelfs mee weg door het af te kopen. Wat ik er mee wil zeggen is dat wat bepaalde mensen doen in een geloof niet altijd overeenkomen met de regels van dat betreffende geloof.
Vervolgens wordt er hier gesproken uit traditie, een traditie dat in mijn ogen niks te maken heeft met de islam.
Dat ben jij. Ik herinner me nog dat er in Algerije een paar jaar geleden na de aardbeving geroepen werd dat de aardbeving de straf van God was omdat de vrouwen niet kuis genoeg gekleed waren. En prompt trokken een paar helden door de straten om die slettebakken te straffen. In een meisjesschool in Ryad verbranden 10 meisjes toendertijd toen hun school in de fik stond omdat de zedenpolitie ze opgesloten had. Wederom omdat ze on-islamitisch gekleed waren. Die Afghaan die ter dood veroordeeld werd, door een rechtbank en niet door een meute, toen hij zich tot het Christendom bekeerde. Een 19 jarig meisje in Berlijn werd door haar minderjarige broer doodgeschoten omdat ze geen trek had in de Islamitische levenswijze uit het stenentijdperk. Salman Rushdi. De brandende ambassades vanwege een paar cartoons. Die in de Islamitische wereld toch ook aardig ver verspreid zijn als het erom gaat het westen af te zeiken.
Waarbij bijna standaard dikke jodenneuzen in voorkomen....en ga zo maar door. Interpreteren die dan allemaal de Islam verkeerd? Dus sorry als ik jou claim dat de meeste moslims zo denken als jij niet echt kan geloven. Het lijkt meer een vrome wens dan werkelijkheid.

biggz
02-09-2008, 00:54
Ik begrijp jou helemaal.
Jij krijgt mee wat er zich in de media afspeelt, maar zoals ik zeg ik kan jammer genoeg niet goed praten wat achterlijke idioten doen in de naam van het geloof.
Ik weet zelf als moslim zijnde wat er gebeurt niet kan en zal worden goedgekeurd. Noch aanslagen of moord worden geaccepteerd in de islam. En trouwens ook bij christelijke mensen uit die gebieden komt eerwraak voor

Om even te reageren op jou vraag of al die mensen het geloof verkeerd interpeteren.
Ja, waarom zal ik je haarfijn uitleggen.
Niemand geeft jou het recht om jou (als volwassene) te vertellen hoe jij je geloof moet praktiseren en/of je dat uberhaupt wilt. Tevens als jij de regels breekt van de islam is dit iets tussen jou en god. Daarom gaf ik eerder aan dat bepaalde mensen voor god spelen. Elk mens heeft het recht om zijn/haar geloof te praktiseren. Ook in de islam. Er zijn landen waar mensen denken dat ze dat voor je mogen bepalen. Het wordt niet toegestaan om bijvoorbeeld je te bekeren als je als moslim geboren bent. Doe je dit wel dan zijn de consequenties voor jou later, tussen jou en god.
En eerwraak heeft meestal ook meer met cultuur dan met geloof te maken.

Muay Thai Elite
02-09-2008, 01:09
Lame..

blackadder
02-09-2008, 01:16
Ik begrijp jou helemaal.
Jij krijgt mee wat er zich in de media afspeelt
Oh. Ik heb het ook al live mogen meemaken hoor. In de jaren '90 toen ik nog op school zat heeft op mijn school een Syrier zijn zus neergestoken, ze overleefde het ternauwernood, omdat ze ook al geen zin had om gesluierd rond te lopen en het zelfs waagde om een vriend erop na te houden. De vriend werd daarna heldhaftig door een kleine twee dozijn broers, neven en een paar kennissen aangepakt. Broer lief kreeg een taakstraf en mocht gewoon op school blijven.



En trouwens ook bij christelijke mensen uit die gebieden komt eerwraak voor
Dat mag dan wel zo zijn. Maar onder Christenen is eerwraak toch minder ver verbreid dan bij die andere Abrahamieten. En zelfmoord aanslagen al helemaal.


Om even te reageren op jou vraag of al die mensen het geloof verkeerd interpeteren.
Ja, waarom zal ik je haarfijn uitleggen.
Niemand geeft jou het recht om jou (als volwassene) te vertellen hoe jij je geloof moet praktiseren en/of je dat uberhaupt wilt. Tevens als jij de regels breekt van de islam is dit iets tussen jou en god. Daarom gaf ik eerder aan dat bepaalde mensen voor god spelen. Elk mens heeft het recht om zijn/haar geloof te praktiseren. Ook in de islam. Er zijn landen waar mensen denken dat ze dat voor je mogen bepalen. Het wordt niet toegestaan om bijvoorbeeld je te bekeren als je als moslim geboren bent. Doe je dit wel dan zijn de consequenties voor jou later, tussen jou en god.
En eerwraak heeft meestal ook meer met cultuur dan met geloof te maken.
Ik kan zo even geen Islamitisch land bedenken waar het bekeren van moslims straffeloos wordt toegestaan. Zelfs in het zogenaamde tolerante Turkije zijn er consequenties van zeer aardse aard waneer men denkt dat je ermee bezig bent. Dat is een jaar of twee geleden. Vielen ook weer doden bij.

biggz
02-09-2008, 03:47
Oh. Ik heb het ook al live mogen meemaken hoor. In de jaren '90 toen ik nog op school zat heeft op mijn school een Syrier zijn zus neergestoken, ze overleefde het ternauwernood, omdat ze ook al geen zin had om gesluierd rond te lopen en het zelfs waagde om een vriend erop na te houden. De vriend werd daarna heldhaftig door een kleine twee dozijn broers, neven en een paar kennissen aangepakt. Broer lief kreeg een taakstraf en mocht gewoon op school blijven.

Dit is om de naam van de familie zuiver te houden. Het neersteken van de zus is dan ook iets wat ik afkeur. Maar geloof jij serieus dat alle moslims zo zijn? En dit is zeer zeker niet uit geloofsovertuiging, maar kwestie van cultuur. Tot mijn spijt heb ik vaak genoeg zulke dingen gehoord van ook christenen en joden en zelf hindustaanse mensen. Dat het vaker voorkomt bij de islam wil absoluut niet zeggen dat de islam dit goedkeurt!



Dat mag dan wel zo zijn. Maar onder Christenen is eerwraak toch minder ver verbreid dan bij die andere Abrahamieten. En zelfmoord aanslagen al helemaal.

Dit heeft te maken dat bij christenen sex en dergelijke veel geaccepteerde is dan in de islam. Nu is het zo dat alleen verhalen zoals dat het meisje vermoordt of gestoken wordt bij de mensen komt. Vaak genoeg is het zo dat het meisje gewoon uit de familie wordt gezet omdat ze de familienaam ten schande maakt. En dan praten we over gevallen waar er sprake is geweest van fysiek contact


Ik kan zo even geen Islamitisch land bedenken waar het bekeren van moslims straffeloos wordt toegestaan. Zelfs in het zogenaamde tolerante Turkije zijn er consequenties van zeer aardse aard waneer men denkt dat je ermee bezig bent. Dat is een jaar of twee geleden. Vielen ook weer doden bij.

Het wordt niet geaccepteerd maar je wordt er lang niet altijd voor vervolgd. Dit gebeurt meestal alleen wanneer men zich daarna negatief uitlaat over de islam. Vrijheid van meningsuiting is tot een beperkte mate!

Ik kom zelf uit een islamitisch land. Ik weet zelf echt wel hoe het daar aan toe gaat. Natuurlijk zijn er dingen niet vergelijken. Europa is veel vrijer in dingen. Maar dat wil niet zeggen dat ze daar 500 jaar achterlopen.
Het probleem is mensen horen dingen, vormen hun mening. Nu is het zo dat de islam zo goed als alleen met negatieve dingen in het nieuws komt.

Chico
02-09-2008, 07:02
het gaat er niet zo zeer om dat jij denk dat het niet volgens is de islam mag maar dat de extremisten juist denken dat ze handelen volgens god's woord..

Glen
02-09-2008, 07:36
Biggz, je doet het netjes man, je laat je niet verleiden tot lompe uitspraken, en je onderbouwd netjes je punten. Dat anderen het oneens zijn met je ala. Reps voor jou...

chief108
02-09-2008, 08:13
97% van de bevolking is moslim en de overige 3% Hindustaans.

Ik heb zo een vaag voorgevoel dat het moslims waren. Ik weet het niet zeker maar ik ben er zo'n 97% zeker van.
:lol:


sorry trouwens van die rednecks, ik bedoelde niet om white trash te beledigen, ik kijk wel uit...
:gunsmilie:
'kay, no harm done bro


我我我的周围的和gespreks成为伙伴。 我重视他们的智力并且与他们沟通然后在他们自己的水平。 Jip和Janneke语言一电话在海牙。 您看不到它,但是在这个邮件上午礼物期间盘我在厨房里在schijten。
01100010 01100101 01101110 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101111 01110101 00100000 01100010 01101100 01101001 01101010 00100000 01110011 01110101 01101011 01101011 01100101 01101100 00111111 00111111 00111111 00001010 01101101 01101001 01101010 00100000 01100101 01100101 01101110 00100000 01100010 01100101 01100101 01110100 01101010 01100101 00100000 01101100 01100001 01110100 01100101 01101110 00100000 01111010 01101111 01100101 01101011 01100101 01101110 00100000 01101111 01110000 00100000 01100100 01101001 01100101 00100000 01100111 01101111 01100100 01110110 01100101 01110010 01100111 01100101 01110100 01100101 01101110 00100000 01101011 01110101 01110100 00100000 01100011 01101000 01101001 01101110 01100101 01110011 01100101 00100000 01110100 01100101 01101011 01100101 01101110 01110011 00111111 00111111 00001010 01101100 01110101 01101001 01101100 00101110 00101110 00101110 00101110

anonymous001
02-09-2008, 08:50
Vaak genoeg is het zo dat het meisje gewoon uit de familie wordt gezet omdat ze de familienaam ten schande maakt. En dan praten we over gevallen waar er sprake is geweest van fysiek contact



Huh?:confused:

Mickey
02-09-2008, 10:06
Mwah...

Ben niet zo onder de indruk. Natuurlijk zijn geloof en cultuur verweven. Maar dat betekent niets op het moment dat je het gaat toepassen op zo'n concreet geval. Het is gewoon niet zo dat er een 1 op 1 relatie bestaat tussen dit geloof en die 'begrafenis'. Neemt niet weg dat ik absoluut geen fan ben van de Islam. Ik vind het persoonlijk een van de mindere geloven, en ik ben al niet zo enthousiast over geloof in het algemeen.

Maar dit kan je gewoon niet zomaar op de rekening van de Islam schrijven. Waren Adolf Hitler, Joseph Stalin, Charles Manson en Marc Dutroux moslims?

Je lijkt me een slimme gast, maar deze simplificering slaat natuurlijk kant nog wal. Het is struisvogel politiek te stellen dat er geen causaal verband bestaat tussen Islam en dergelijk praktijken.

Zoals reeds aangegeven staat er inderdaad nergens in de Koran dat je vrouwen levend mag begraven indien ze willen trouwen met een man naar keuze.. Staat buiten kijf.

ECHTER: het kan mijn inziens niet worden ontkend dat als we kijken naar een aantal sovereigne staten waar bij Islam de dominante religie is dit de de positie van de vrouw in dat specifieke land niet ten goede komen.

Je ziet een wild groei aan gebruiken die de rechten van de vrouw sterk inperken en haar plichten sterk opschroeven. Ik durf te beweren dat er wel DEGELIJK een 1 op 1 relatie bestaat tussen boefenaars van Islam (let wel.. het is een subtiele nuance) en deze gebruiken.

Daarnaast zijn de atrociteiten uitgevoerd door je rijtje gezellige mensen niet representatief voor een compleet volk. De zaken die we hier bespreken echter wel. Getuige het feit dat vooraanstaande politici het gebruik schijnbaar begrijpen en verdedigen. Het is immers "Traditie".

Ik denk niet dat we genocide, serie moord en kinder verkrachting in welke cultuur dan ook onder dat specifieke kopje kunnen scharen, jij wel? Hoewel ik begrepen heb dat in sommige religies momenteel huwlijken met meisjes onder de 14 nog gemeengoed zijn.. Ik zeg lekker niet om welke religie het gaat.. Die mag je zelf invullen..

Kortom.. een duidelijk oversimplificering van een veel complexer vraag stuk, met een snuifje teveel politieke correctheid.

Or to put in other terms: WAKE UP & SMELL THE COFFEE

Muay Thai Elite
02-09-2008, 12:47
Huh?:confused:

Das gewoon cultuur gewoon man lol gewoon...... Die meisjes kunnen gewoon voor de rest van hun zielige leven gewoon terecht bij een nepfamilie gewoon in een soort blijf-van-mn-lijf-huis gewoon..... Simpel toch? Kuthoeren verdienen het gewoon man waarschijnlijk.......






Maar ff serieus.... Islam...... Wtf.

anonymous001
02-09-2008, 13:12
Das gewoon cultuur gewoon man lol gewoon...... Die meisjes kunnen gewoon voor de rest van hun zielige leven gewoon terecht bij een nepfamilie gewoon in een soort blijf-van-mn-lijf-huis gewoon..






Maar ff serieus.... Islam...... Wtf.

Tja... Ik moet zeggen het wordt me zo wel moeilijk gemaakt met mijn "politieke correctheid".:wink:

@ Mickey: ik ben het met je eens dat de Islam een behoorlijk vrouwonvriendelijke religie is. En ik denk Pakistan ook een behoorlijk vrouwonvriendelijk land. En ik geloof ook dat dat niet helemaal toevallig is. Alleen dat betekent natuurlijk niet dat overal waar Moslims zijn, meisjes links en rechts levend begraven worden.

Dat dit in het nieuws komt en in het parlement besproken wordt, betekent dat het zelfs in Pakistan niet normaal is. Laat staan dat het iets te maken heeft met wat "onze" moslims doen. Dat was eigenlijk mijn hele punt. Vandaar de (verder idd best wel kromme) vergelijking met Hitler en consorten, die ook niet echt een representatief beeld geven van de westerse cultuur.

Kijk, dat die mofo's zeggen dat het traditie is, betekent nog niet dat we dat moeten geloven...