PDA

View Full Version : Major UFC announcement from Dana White today



Tony
02-09-2008, 15:34
Steve Cofield over at Yahoo!Sports.com has the scoop:


“Dana White, President, Ultimate Fighting Championship® will hold a media conference call today to make a major UFC announcement. The conference call will take place today, Tuesday, Sept. 2 at 3pm ET/12Noon PT.”

Cofield suggests that after 11 months the UFC and Randy Couture will announce that a new deal has been struck under which “The Natural” will return to the promotion and fight Brock Lesnar at UFC 91 on November 15 and possibly Fedor Emelianenko some time in 2009 inside the Octagon.

This is crazy if indeed true. Stay glued to MMAmania.com for all the details later this afternoon — let’s just hope it had nothing to do with action figures.

MilfhunterMMA
02-09-2008, 15:43
een mindblowing announcement van Dana weer? gaan ze de toiletrollen in het ufc hoofdkantoor vervangen?

chief108
02-09-2008, 15:50
pffffff.....

dirk5
02-09-2008, 15:51
Wat vind die gast het geweldig om in de picture te staan zeg.

Krijgen we vnv die mediageile badmuts weer in beeld om te zeggen dat zijn major-huge-extreme-bigger then ever-mindblowing-out of this world announcement is dat ze UFC poppetjes op de markt gaan brengen.

Als ie met de opmerking komt dat de volgende TUF light heavyweight champ tegen hem in de de octagon komt te staan tijdens de final dan vind ik het de titel mindblowing waard.

stiffler
02-09-2008, 15:52
en toch denk ik dat Randy het moeilijk met Brock gaat krijgen.

Jani
02-09-2008, 15:55
ik ben benieuwd

het zou mooi zijn om eindelijk Couture tegen Fedor te kunnen zien.
want met al die rechtzaken schiet dat ook niet op !!!

(maar ik zou het wel heel raar vinden als Couture eerst tegen Lesnar vecht voor de hw titel,
terwijl Noquera de interim hw champ is)

anonymous001
02-09-2008, 15:57
en toch denk ik dat Randy het moeilijk met Brock gaat krijgen.

Moeilijk?

Ik denk dat Lesnar em hersendood slaat... Of toch tenminste seniel.

MilfhunterMMA
02-09-2008, 16:01
ik ben benieuwd

het zou mooi zijn om eindelijk Couture tegen Fedor te kunnen zien.
want met al die rechtzaken schiet dat ook niet op !!!

(maar ik zou het wel heel raar vinden als Couture eerst tegen Lesnar vecht voor de hw titel,
terwijl Noquera de interim hw champ is)

wanneer gaat big nog weer vechten? en tegen wie? Werdum?

Tony
02-09-2008, 16:02
ik gok er toch op dat de bekendmaking iets van doen heeft met randy en/of fedor.

anyway.. lesnar-couture.. denk dat couture hem pakt hoor. Couture is een top greco roman worstelaar. Lesnar een freestyle worstelaar.. Zodra er een takedown of clinch situatie komt is randy goed genoeg om rechtop te blijven. En we weten allemaal wat voor een top boxer couture kan zijn vanuit de clinch. Soort van HW Jens Pulver.

Tony
02-09-2008, 16:02
wanneer gaat big nog weer vechten? en tegen wie? Werdum?

voorlopig niet meer...Big Nog doet mee als coach aan TUF en staat gepland voor een title match tegen Mir.

54321
02-09-2008, 16:08
ik hoop echt dat randy lesnar sloopt. als ie een goede gameplan heeft gaat ie winnen!

lopez86
02-09-2008, 16:10
Lesnar word zwaar onderschat.

dirk5
02-09-2008, 16:14
voorlopig niet meer...Big Nog doet mee als coach aan TUF en staat gepland voor een title match tegen Mir.

17 september beginnen ze, iets van 12 afleveringen per seizoen, godver kunnen we dus nog 3 maanden wachten. leve de UFC!

Tony
02-09-2008, 16:17
zover ik weet staat die title fight voor oud en nieuw geplanned.

rene37
02-09-2008, 16:30
No way dat couture tegen Lesnar gaat staan!
Geloof ik echt niets van...

MilfhunterMMA
02-09-2008, 16:38
Het is trouwens een best grote anouncement maar wat geeft het: lekker zeiken op Dana!

Marco
02-09-2008, 16:54
A Major announcement from a Major ass-hole...:twak::jason2::finger::smash:

Biiyen
02-09-2008, 18:14
Randy Couture gaat niet vechten tegen Brock Lesnar, daar geloof ik niks van. Al zeggen ze nu van wel, dan durf ik te wedden dat de pot ergens gaande ernaar toe alsnog geschrapt wordt door een zogenaamde blessure van Couture.

dirk5
02-09-2008, 18:22
als Randy slim is houd hij idd hier zijn handen vanaf.

Hij heeft in deze pot helemaal niks te winnen.

chief108
02-09-2008, 18:41
Randy Couture gaat niet vechten tegen Brock Lesnar, daar geloof ik niks van. Al zeggen ze nu van wel, dan durf ik te wedden dat de pot ergens gaande ernaar toe alsnog geschrapt wordt door een zogenaamde blessure van Couture.
daar zou ik ook wel op willen wedden in het Wedkantoor :p

TOON
02-09-2008, 18:50
als Randy slim is houd hij idd hier zijn handen vanaf.

Hij heeft in deze pot helemaal niks te winnen.

te groot risico voor hem inderdaad, als ie verliest dan kan ie zn droompartij tegen Fedor vergeten!

Garcia
02-09-2008, 18:50
Couture pakt Lesnar zeker. Brock is enorm vooruit gegaan maar de ervaring van Couture zal de beslissing maken!!

Dragao
02-09-2008, 19:47
te groot risico voor hem inderdaad, als ie verliest dan kan ie zn droompartij tegen Fedor vergeten!

It's all about the money. Hij kan veel knaken verdienen als hij tegen LEsnar vecht, dus dat zal hij ook wel doen

Tsuki
02-09-2008, 19:56
en wat was er nou ? ..............

Tony
02-09-2008, 20:57
nog steeds onbekend.

dutchnl
02-09-2008, 22:16
Randy Couture returns to fight Brock Lesnar at UFC 91 … in Las Vegas
By: MMAmania


It’s official: Randy Couture fought Zuffa law and Zuffa law won … kinda.

The 11-month legal drama that involved the Ultimate Fighting Championship (UFC) and its disgruntled heavyweight champion, Randy Couture, has been resolved.

Thank the almighty … whoever that may be.

In an official conference call today, UFC President Dana White announced that the 45-year-old Hall of Fame inductee had agreed to an out-of-court new three-fight contract. And, as speculated, will return against Brock Lesnar in the main event at UFC 91 at the MGM Grand Garden Arena in Las Vegas, Nevada.

This is quite a departure — and a monumental breakthrough — from the ugly break up that first began when Couture faxed in his resignation from a South African movie set in late 2007, citing poor pay, lack of respect and a desire to fight Fedor Emelianenko — a high-profile free agent who the UFC was unable to sign.

He has sat on the sidelines ever since, hoping that his legal team could find him a way out of his ironclad contract. Either he eventually realized that it was impossible or would just take too long, which is more than likely the genesis behind his sudden shift in strategy.

Regardless, it’s great news that both parties were able to put their differences aside and broker a truce. Now Couture is on the clock to get into fighting shape — he hasn’t competed since a technical knockout win over Gabriel Gonzaga at UFC 74: “Respect” in August 2007.

Considering his age — and upcoming opponent — he’ll need to whack off any and all cage rust sooner rather than later. Lesnar is among the largest, strongest and most athletic fighters in the division. Couture, on the other hand, is not.

However, he has an uncanny ability to rise to the occasion on fight night, leveraging his experience, knowledge and skill to put together (and execute) winning gameplans. Put simply, Randy Couture has proven over time that he can never be counted out.

So even though it’s been nearly a year of turmoil and straight up ridiculousness … nothing has really changed.

bryan
02-09-2008, 22:20
dan voel je je aan de kant gezet als je NOG bent...

dutchnl
02-09-2008, 22:24
After a very public split with the organization back in October, reigning UFC heavyweight champion Randy Couture has agreed to return to the UFC, and he'll meet Brock Lesnar in a UFC 91 championship bout with Brock Lesnar.

UFC President Dana White today confirmed the news in a media conference call.

White also confirmed that UFC 91 will take place Nov. 15 at the MGM Grand Garden Arena in Las Vegas -- not at the Rose Garden Arena in Portland, Ore., as first expected.

As part of Couture's return to competition, White confirmed that their ongoing legal battle has been resolved.

"I think some comprises were made on both sides," Couture said.

White also confirmed that the winner of an upcoming fight between interim heavyweight champion Antonio Rodrigo Nogueira and Frank Mir will meet the Couture vs. Lesnar winner sometime in 2009 to unify the titles.

MMAjunkie.com (UFC blog for UFC news, UFC rumors, fighter interviews and event previews/recaps | MMAjunkie.com
(http://www.mmajunkie.com)) will have more on this story in the next hour.

Tony
02-09-2008, 22:25
goed nieuws dat ie terugkomt. nu maar hopen dat couture wint

renamer
02-09-2008, 22:25
domper van het jaar als je het mij vraagt.. hier zit ik dus echt niet op de wachten.. ik zie dana liever niet winnen en ik zie randy liever niet verliezen.. niemand wit hier als je het mij vraagt..
als lesnar wint.. sja.. kut
als randy wint.. sja kut.. en dan?

dutchnl
02-09-2008, 22:43
UFC President Dana White announced during a 4pm ET media conference call that UFC heavyweight champion Randy Couture will fight Brock Lesnar in a five-round championship bout on November 15th at UFC 91 at the MGM Grand Garden Arena in Las Vegas, Nevada.

MMAFrenzy.com’s live coverage of the announcement is currently in progress below.

3:05pm ET — The conference call has not yet begun as more media participants are still being admitted. We should be underway shortly.

3:12 pm ET — The UFC has announced that due to a “scheduling conflict” the media conference call has been postponed until 4pm ET.

4:12pm ET — Dana White has announced that UFC heavyweight champion Randy Couture will take on Brock Lesnar at UFC 91 on November 15th in Las Vegas. Both Couture and Lesnar are on the call.

4:13pm ET — Win or lose, Couture will remain in the UFC.

4:13pm ET — The UFC will do “everything in their power” to get Couture vs. Emelianenko booked, but says they must work it out with Affliction.

4:15pm ET — The fight will take place at the MGM Grand Garden Arena in Las Vegas, not in Portland, Oregon as expected. White says that the UFC will still be coming to Portland at some point but that the November 15th date was just rumors.

4:17pm ET — Nogueira and Mir will still fight at UFC 92 for the interim heavyweight title then the winners of both bouts will unify the titles in early-2009.

4:18pm ET — The UFC and Couture has settled their legal dispute as part of their agreement to have Couture return to the octagon.

4:19pm ET — Couture says he is not yet ready for Lesnar but will analyze his opponent and train accordingly.

4:20pm ET — Lesnar says heavyweight championship shot a “great opportunity”.

4:21pm ET — Dana White says they are happy to resolve issues and Couture adds that both sides had to make compromises to make things work. White says all he cares about is that Couture is “back and he’s fighting”. They have cleared the air and are “trying to move forward”.

4:23pm ET — White says Lesnar looked “damn good” in his fight against Heath Herring and that he was determined to be the top contender as fans had little interest in seeing Lesnar fight Cheick Kongo.

4:24pm ET — Dana White says Couture-Lesnar will be “biggest fight in UFC history

4:25pm ET — Lesnar “honored” to get into the octagon with Randy.

4:26pm ET — Couture says he weighs 225 pounds at present and will weigh 225 pounds for the fight. Says he can overcome the weigh difference with Lesnar.

4:27pm ET — Couture says he’d be okay walking away now in terms of his legacy but that he’s “fighting because he loves to fight” and he wants to take top heavyweight ranking away from Emelianenko.

4:28pm ET — White says UFC will offer Emelianenko a “fair deal”. Says contract of Emelianenko with Affliction another “obstacle” to Couture-Emelianenko happening.
__________________
4:33pm ET — White says UFC 91 will do over a million PPV buys.

4:34pm ET — Dana says he would be “horrified” if Affliction survives until January.

4:35pm ET — Couture says he’d rather fight Emelianenko in November but that they’re “on the right road”.

4:36pm ET — White calls upcoming heavyweight championship fights a “tournament”.

J_roen
02-09-2008, 22:47
hmm ik zie Couture toch liever tegen Fedor staan.

Nu maar hopen dat Couture Lesnar sloopt!

all-in op Randy Couture

fedor
02-09-2008, 22:51
sad sad day for MMA...totaal onverwacht en Dana krijgt z'n zin weer

Biiyen
02-09-2008, 23:08
Dat gevecht komt er niet en daar gaan we om wedden!

Chico
02-09-2008, 23:09
4:13pm ET — The UFC will do “everything in their power” to get Couture vs. Emelianenko booked, but says they must work it out with Affliction.

4:28pm ET — White says UFC will offer Emelianenko a “fair deal”. Says contract of Emelianenko with Affliction another “obstacle” to Couture-Emelianenko happening.

dit is volgens mijn zo'n grote hoop bullshit... affliction zou niets liever willen dat fedor tegen couture vecht in de kooi of in de ring.. in beide gevallen maken ze winst en er is een grote kans dat hun kampioen de kampioen van de ufc afdroogt... ik zie niet echt een downside...

J_roen
02-09-2008, 23:14
Dat gevecht komt er niet en daar gaan we om wedden!


make it happen :pimp:

appelsap
03-09-2008, 02:39
zover ik weet staat die title fight voor oud en nieuw geplanned.


27 december

Ik ga er een kijkje nemen:-)

fedor
03-09-2008, 07:33
dit is volgens mijn zo'n grote hoop bullshit... affliction zou niets liever willen dat fedor tegen couture vecht in de kooi of in de ring.. in beide gevallen maken ze winst en er is een grote kans dat hun kampioen de kampioen van de ufc afdroogt... ik zie niet echt een downside...

Yep...Dana heeft de boel omgedraaid...Randy heeft geen contract issues met de UFC..laat Fedor z'n contract met Affliction maar uitzoeken..
Dr Evil heeft een topweek achter de rug zo..Randy wordt weer terugghaald als slachtvee voor Lesnar want DAT is de bedoeling van dit hele circus...slachtvee

Tony
03-09-2008, 08:22
and the bottom line van dit alles is: MMA op top niveau is niks anders dan business. En dat geldt ook gewoon voor Couture.

Hij zegt zo mooi dat ie terugkomt omdat ie van vechten houdt... Nou, volgens mij komt het meer omdat ie zoveel van geld houdt.


maar hoe dan ook.. Als mma fan vind ik deze hele ontwikkeling niet erg. Couture komt terug in aktie en dat vind Tony fijn :)

en voorlopig komt ie toch niet tegen fedor (als het al ooit gebeurt)... Van mij hoeft t trouwens zowieso niet perse.. Winnaar na 1 of 2 ronden--> Fedor
Dus nu hebben we in de tussentijd een vermakelijk gehyped event tussen lesnar en couture.
ervanuitgaand dat couture dit wint, dan mag ie daarna direct uitkomen tegen de winnaar van mir-nog (en dat wordt mijns inzien Nogueira)... Dus na lesnar-couture krijgen we dan couture-nog... En dat lijkt me een heel erg toffe partij.

chief108
03-09-2008, 08:34
:wink:

oh well....
bullshit all around

Emilio
03-09-2008, 08:47
Fedor vecht op zijn vroegst ook weer in February tegen de winnaar van Arlovski - Barnett. Denk dat de zomer van 2009 dan Fedor - Couture gaat opleveren in een Super fight.


Verder vind ik het belachelijk dat Lesnar nu al een titleshot krijgt. Al snap ik het uit financieel oogpunt wel.

the boxer
03-09-2008, 08:54
:stupid:


En dan bedoel ik Tony. :D

dirk5
03-09-2008, 09:03
buh....

enigste wat ik kan en wil zeggen is WAR RANDY!!!!!!

Jochem
03-09-2008, 09:38
Dat betekent dus dat Brock Lesnar toch nog in 2008 HW kampioen kan worden. LOL, was daar niet ooit een bet over? I would have lost that one...

fedor
03-09-2008, 09:42
Ik snap Randy ook wel..Dana heeft waarschijnlijk op 'm ingepraat:tegen de tijd dat de UFC en Couture de rechtzaak hebben uitgevochten is Randy al 50 jaar oud. De tijd om nog wat centen te pakken is NU.

Mr 1 Leg
03-09-2008, 11:29
ik weet het niet het zijn 2 toppers maar ik denk dat
randy een lange weg moet afleggen om brok te domineren ik hoop randy maar de power van brok gaat het beslissen denk ik iy hoop to see e big fight maar daar ben ik zeker van ;)

tom l
03-09-2008, 14:11
Ik denk dat Randy het haalt tegen Brock. Randy is technisch beter als Brock, hij vecht slimmer en hij weet goed de zwakheden van zijn tegenstander uit te buiten en zijn eigen spel op te dwingen. Hij heeft daarenboven ook nog een pak meer ervaring. Randy is volgens mij ook gewoon een betere worstelaar als Brock. Het enige waar ik Brock het mee zie halen is uiteraard zijn pure kracht en zijn hoger gewicht. Ik hoop (en denk) alleszins dat het Randy wordt!

Jochem
03-09-2008, 15:12
Lesnar bij GNP round 1. Randy heeft het altijd moeilijk gehad tegen zware worstelaars, en nu moet hij in de nadagen van zijn carriere tegen de meest atletische, snelste en zwaarste worstelaar waar hij ooit tegen heeft gestaan.

fedor
03-09-2008, 16:25
Lesnar bij GNP round 1. Randy heeft het altijd moeilijk gehad tegen zware worstelaars, en nu moet hij in de nadagen van zijn carriere tegen de meest atletische, snelste en zwaarste worstelaar waar hij ooit tegen heeft gestaan.

x2....1 ding gaat dit duel one way or the other beslissen....minimaal 45 pounds verschil in gewicht.
Randy mag een betere g-r worstelaar zijn (wat nog te bezien valt) hij zegt dat hij de tapes nog niet bestudeerd heeft van Lesnar...dan zal ie nog wel zien hoeLesnar om Herring heen draaide op de grond alsoftie een middleweight was...knap van iemand die weight moeten cutten om 265 te halen.

nick
03-09-2008, 16:32
Nog zal hier wel enorm van balen

Jochem
03-09-2008, 18:48
Nog zal hier wel enorm van balen

x2, 2e keer dat ie een halve titel heeft.

123trisweat
03-09-2008, 22:17
snel gescreend

maar dit is toch respectloos t.o.v Nog of nie?

Een 5 ronden is toch een titel gevecht? of gooien ze er weer een inter ...hw championship belt tegen aan?

ICON
04-09-2008, 17:20
[quote=Tony;601297]and the bottom line van dit alles is: MMA op top niveau is niks anders dan business. En dat geldt ook gewoon voor Couture.

Hij zegt zo mooi dat ie terugkomt omdat ie van vechten houdt... Nou, volgens mij komt het meer omdat ie zoveel van geld houdt.


quote]


t is inderdaad schandalig dat ie geld wilt verdienen

anonymous001
04-09-2008, 17:38
Ik denk dat Randy het haalt tegen Brock. Randy is technisch beter als Brock, hij vecht slimmer en hij weet goed de zwakheden van zijn tegenstander uit te buiten en zijn eigen spel op te dwingen. Hij heeft daarenboven ook nog een pak meer ervaring. Randy is volgens mij ook gewoon een betere worstelaar als Brock. Het enige waar ik Brock het mee zie halen is uiteraard zijn pure kracht en zijn hoger gewicht. Ik hoop (en denk) alleszins dat het Randy wordt!


:lol:

1. Technisch beter? Heb je de laatste partijen gezien van Couture en Lesnar?
2. "Eigen spel op te dwingen"??? Imposing his will, imposing his will, imposing his will... Leuke kreet, maar als die UFC commentatoren het nou nog heel veel vaker zeggen, schiet ik me voor mn kop.
3. Betere worstelaar? Are you kidding?

Ik vind Brockje helemaal niet sympatiek, of wat dan ook, maar hij is wel een brute vechter! Alleen Nog maakt een kans tegen hem in de UFC, denk ik.

Tony
04-09-2008, 18:22
[quote=Tony;601297]and the bottom line van dit alles is: MMA op top niveau is niks anders dan business. En dat geldt ook gewoon voor Couture.

Hij zegt zo mooi dat ie terugkomt omdat ie van vechten houdt... Nou, volgens mij komt het meer omdat ie zoveel van geld houdt.


quote]


t is inderdaad schandalig dat ie geld wilt verdienen

je quote nu een post van me uit een ander topic..

Waar ik op doel is dat Couture niks anders is dan een zakenman.. geef hem eens ongelijk.. Maar ga niet anderhalf jaar schijnheilig lopen doen dat de ufc zo klote is en geen respect toont en wat nog meer allemaal... en dan na anderhalf jaar lekker een nieuw contract signen onder het mom van "ik mis het vechten".... dat is kantklare bullshit.

maar ik geef hem geen ongelijk hoor... zeer zeker niet.. het blijven zaken en niks anders...

bryan
04-09-2008, 18:27
ik vind het weak... als ik NOG was zou ik mooi pleite gaan... totaal geen respect voor vechters...

Il Loco
07-09-2008, 22:08
ik vind het weak... als ik NOG was zou ik mooi pleite gaan... totaal geen respect voor vechters...

Dana White heeft het toch uitgelegd, Randy zou tegen Nog moeten vechten. Maar omdat Nog en Frank Mir al bezig zijn met TUF nu, stond hun gevecht voor het interim titelgevecht al gepland. De winnaar daarvan mag het opnemen tegen de winnaar van Brock vs Randy, voor alsnog de echte titel zeker te stellen!

En daarbij vind ik het belachelijk dat Brock na zo weinig wedstrijden al een kans als deze krijgt, alleen voor de kijkcijfers!? Er zijn vechters die veel harder hebben moeten zweten voor een kans die ze nu word afgenomen door een nieuweling met een bekend gezicht/naam.

The Bulldog
07-09-2008, 22:36
Wie heeft er na Nog meer recht om tegen Randy te knokken dan?????

Hearing heeft een seminair gehad van Lesnar...

Kongo???? kom op hè...

Denk dat Lesnar helemaal niet zo`n gekke is...

mijn vraag is meer.....wat doet Mir tegen Nog?????

wie hoortr nu niet waar...

Il Loco
07-09-2008, 23:27
Wie heeft er na Nog meer recht om tegen Randy te knokken dan?????

Hearing heeft een seminair gehad van Lesnar...

Kongo???? kom op hè...

Denk dat Lesnar helemaal niet zo`n gekke is...

mijn vraag is meer.....wat doet Mir tegen Nog?????

wie hoortr nu niet waar...

Ja oké, maar dat is meer ultimate fighter traditie hé.