PDA

View Full Version : Chuck Liddell to risk it all in Anderson Silva fight?



stiffler
10-09-2008, 15:12
He was once one of the most feared strikers on the planet, let alone the UFC and sat a top of the most exciting weight divisions for years. Now, after three losses in his last four, Chuck Liddell has his back to the wall and needs to win a super fight next to put him back into the title mix.
Rumour has it that “The Iceman” has expressed an interest in facing middleweight champion, Anderson Silva next, in an attempt to regain creditability and ranking places in the light heavyweight division, as he takes possibly his last run at the title.
One man who would consider this move to be a disaster for Liddell is Jim Rome, how ran his mouth this week on ESPN saying:

“Chuck you now look like the drunken frat guy at a party who hit on the wrong guy’s girl and ended up on queer street…. There’s now speculation that Liddell will try to get his cred back by challenging Anderson Silva. Chuck, my man, if you got any sense and you don’t want to end up nose flat on the mat, you’d be wise to stay as far away from The Spider as possible.”
With disrespectful comments like this, maybe Chuck could refocus on Rome, but one thing is certain, Liddell does need to win whoever he faces next and with true warrior spirit, he seems to be picking the toughest option.
Don’t expect to see this fight anytime soon, with Liddell receiving a 60 day medical suspension following UFC 88. Could “The Iceman” wait for the promotions centenary event this next summer (UFC 100) to make his return or will he look to take down “The Spider” before? We will all have to wait and see.
By Michael Pepper.

dirk5
10-09-2008, 15:40
Chuck will Anderson Silva gaan verslaan.....

Cocaine: one hell of a drug.

dontmindme
10-09-2008, 15:58
desperado moves, good luck chuck

nicolas the red
10-09-2008, 16:12
jim rome heeft wel gelijk

123trisweat
10-09-2008, 16:34
en yet he won Wanderlei Silva.

But why?

Heeft ie geen nekpijn??

YoMarK
10-09-2008, 17:04
jim rome heeft wel gelijk
Hoezo dat? :twak:
Chuck kan ook cookies gaan vechten(maar waarvoor?), maar Chuck heeft altijd top competitie gehad, omdat hij dat zelf wil.

Chuck heeft een fout gemaakt en is ge-KO-ed door Evans. So what...
Ik weet zeker dat hij het nog steeds kan, alleen moet hij gewoon wat beter opletten. Chuck had die partij tegen Jardine ook kunnen winnen, vond hem sowieso veel gevaarlijker dan Jardine(alleen had ie wat minder puntjes).

Biiyen
10-09-2008, 17:21
Hoezo dat? :twak:
Chuck kan ook cookies gaan vechten(maar waarvoor?), maar Chuck heeft altijd top competitie gehad, omdat hij dat zelf wil.

Chuck heeft een fout gemaakt en is ge-KO-ed door Evans. So what...
Ik weet zeker dat hij het nog steeds kan, alleen moet hij gewoon wat beter opletten. Chuck had die partij tegen Jardine ook kunnen winnen, vond hem sowieso veel gevaarlijker dan Jardine(alleen had ie wat minder puntjes).


Ik vond juist dat de partij tegen Jardine duidelijk maakte dat Chuck een hele middel matige kickboxer is.
Zeker als je bedenkt dat iedere Amerikaan riep dat Chuck de beste was en gemakkelijk in de K1 mee kon.
Het werdt toen pijnlijk duidelijk dat de realiteit anders was.

TOON
10-09-2008, 17:30
Ik vond juist dat de partij tegen Jardine duidelijk maakte dat Chuck een hele middel matige kickboxer is.
Zeker als je bedenkt dat iedere Amerikaan riep dat Chuck de beste was en gemakkelijk in de K1 mee kon.
Het werdt toen pijnlijk duidelijk dat de realiteit anders was.

x2! vind chuck een vermakelijke vechter om naar te kijken, zn kickboksskills voor een MMA vechter zijn wel goed, maar in vergelijking met K1 vechters inderdaad middelmatig...

YoMarK
10-09-2008, 17:49
Ik vond juist dat de partij tegen Jardine duidelijk maakte dat Chuck een hele middel matige kickboxer is.
Zeker als je bedenkt dat iedere Amerikaan riep dat Chuck de beste was en gemakkelijk in de K1 mee kon.
Het werdt toen pijnlijk duidelijk dat de realiteit anders was.
Dat iedere Amerikaan dat riep kan hij ook niets aan doen.

Tijdens een MMA partij kan je sowieso niet beoordelen of iemand een matige kickboxer is vind ik. Chuck heeft in ieder geval vele goede strikers ge-KO-ed, en kan zeker een aardig potje kickboxen verwacht ik.

Cro Cop was wel een geweldige K1 vechter, en het zou wel heel kort door de bocht zijn als je Gonzaga een betere kickboxer zou vinden Biiyen.
Er zijn legio andere voorbeelden te bedenken waarbij goede kickboxers verslagen worden door MMA vechters in de standup.

spacebox
10-09-2008, 17:50
x2! vind chuck een vermakelijke vechter om naar te kijken, zn kickboksskills voor een MMA vechter zijn wel goed, maar in vergelijking met K1 vechters inderdaad middelmatig...

X3
Chuck is echt geen kickboxer dat zeker niet, hij kan wel wat slaan en blokken maar dat is ook alles. Laat hem maar eens tegen Badr,peter of sem gaan kickboxen.

Dan gaat ie er net zo hard uit als laatst

el bastardo
10-09-2008, 18:02
Chuck krijgt zijn volgende KO te verwerken als hij tegen Silva zou aantreden. Hij zit zeker nog op een hoog niveau, maar heeft zijn beste tijd gehad. Daarbij is de concurentie een stuk groter geworden.

MilfhunterMMA
10-09-2008, 18:58
mma striking is ook heel wat anders dan kickboksen wat mij betreft.

MJOKKIE
10-09-2008, 23:37
Als chuck nou eens begint om zijn handen bij zijn hoofd te houden ipv zijn piemel. Dat zou schelen. Daarna werken aan zijn inleidingen. Hij loert veel te veel met die overhand right of die opstoot. Dan zijn trappen. Lowkicks werken tegenwoordig wel degelijk in MMA. Ik zie hem er nooit een geven.

Misschien moet chuckkie tijdje hier komen trainen

54321
11-09-2008, 10:07
Misschien moet chuckkie tijdje hier komen trainen

nou dat is een heel goed idee van jou, zeker als hij tegen silva wil staan.

Luka
11-09-2008, 11:21
zouden jullie ook vast niet erg vinden :P

Guillermo
11-09-2008, 11:24
Chuck gonna get whooped vs Spider, die man is beestachtig goed :eek:

Remco
11-09-2008, 11:43
Het viel me wel op dat Chuck de enige lowkick uit de partij keurig blokte. Royers zou gezegd hebben dat het een 'korte blok' was, die voor heel veel pijn zorgt door dat keiharde stukje bot, net onder de knie!

Dat MMA-striking iets anders is dan K-1-striking vind ik een zinnige opmerking. Als je naar de stijl van bijvoorbeeld Remy kijkt, dan weet je zeker dat ie binnen de korste keren omlaag gehaald wordt, zo hoog zit ie met die armen. Je moet je heupen en pik dus gewoon wat meer beschermen om te kunnen sprawlen. Dit neemt overigens niet weg dat wanneer je een looping uppercut maakt, je natuurlijk niet met je kin omhoog en je arm omlaag kunt gaan staan. Da's gewoon vragen om problemen.

FOCUS
11-09-2008, 11:43
het imo een groot probleem binnen de MMA,
dat wanneer je aan de top staat en een of twee partijen verliest, danwel ZWAAR nokkie gaat,
je toch op datzelfde niveau wordt ingezet.

Dat is niet realistisch.
stappie terug, je draai vinden en zelfvertrouwen terugwinnen.
Scherp worden, killerinstinct terugvinden.

Chuck is slechts een van de voorbeelden, Cro cop nog zo een...

Anderson Silva uitdagen:eek:

waanzin:wacko:

biggz
11-09-2008, 12:19
Ik denk dat chuck beter een andere hobby kan gaan uitzoeken.
Silva zorgt voor een massacre in de octo

dimitri
11-09-2008, 12:26
Het viel me wel op dat Chuck de enige lowkick uit de partij keurig blokte. Royers zou gezegd hebben dat het een 'korte blok' was, die voor heel veel pijn zorgt door dat keiharde stukje bot, net onder de knie!

Dat MMA-striking iets anders is dan K-1-striking vind ik een zinnige opmerking. Als je naar de stijl van bijvoorbeeld Remy kijkt, dan weet je zeker dat ie binnen de korste keren omlaag gehaald wordt, zo hoog zit ie met die armen. Je moet je heupen en pik dus gewoon wat meer beschermen om te kunnen sprawlen. Dit neemt overigens niet weg dat wanneer je een looping uppercut maakt, je natuurlijk niet met je kin omhoog en je arm omlaag kunt gaan staan. Da's gewoon vragen om problemen.

Idd; handen laten zakken wanneer je slaat is slechte techniek, of het nu gaat om kickboxen, boksen of MMA.

Chuck is groot geworden in MMA door z'n takedown defense, niet omdat het zo'n wereldklasse kickboxer is (en dat is hij zeker niet). Hij heeft het altijd goed gedaan tegen grapplers die hem wilden tegen de grond werken, tot Randy doorhad hoe het wel kon.

Tegen betere strikers zal Chuck blijven verliezen, zeker nu zijn reflexen en chin een pak minder lijken dan een paar jaar terug.

MilfhunterMMA
11-09-2008, 12:59
Idd; handen laten zakken wanneer je slaat is slechte techniek, of het nu gaat om kickboxen, boksen of MMA.

Chuck is groot geworden in MMA door z'n takedown defense, niet omdat het zo'n wereldklasse kickboxer is (en dat is hij zeker niet). Hij heeft het altijd goed gedaan tegen grapplers die hem wilden tegen de grond werken, tot Randy doorhad hoe het wel kon.

Tegen betere strikers zal Chuck blijven verliezen, zeker nu zijn reflexen en chin een pak minder lijken dan een paar jaar terug.

het type striking van liddell is gewoon heel onorthodox en zeer krachtig en dat is zijn speerpunt. couture is 2x ko geslagen door chuck dus ik denk dat het daarmee te maken heeft. overigens vind ik wanderlei silva, vitor belfort, guy mezger back in the days en alistair overeem goeie strikers wat ik overigens deels vind van jardine, maar rampage en evans niet echt. dat zijn eerder worstelaars met striking skills

dimitri
11-09-2008, 13:07
het type striking van liddell is gewoon heel onorthodox en zeer krachtig en dat is zijn speerpunt. couture is 2x ko geslagen door chuck dus ik denk dat het daarmee te maken heeft. overigens vind ik wanderlei silva, vitor belfort, guy mezger back in the days en alistair overeem goeie strikers wat ik overigens deels vind van jardine, maar rampage en evans niet echt. dat zijn eerder worstelaars met striking skills

Chuck slaat hard, maar qua complete boxing skills (dekking, beweging, techniek, voetenwerk) komt hij niet in de buurt van Evans of Jackson. In een bokswedstrijd zou hij kansloos zijn tegen die twee, tenzij hij een lucky looping punch tevoorschijn weet te toveren.

Trouwens Chuck is ook een worstelaar met striking skills, maar hij is gewoon minder goed in worstelen én in boksen dan sommige andere LHW's.

anonymous001
11-09-2008, 13:09
het type striking van liddell is gewoon heel onorthodox en zeer krachtig en dat is zijn speerpunt. couture is 2x ko geslagen door chuck dus ik denk dat het daarmee te maken heeft. overigens vind ik wanderlei silva, vitor belfort, guy mezger back in the days en alistair overeem goeie strikers wat ik overigens deels vind van jardine, maar rampage en evans niet echt. dat zijn eerder worstelaars met striking skills

Rampage geen goede striker? Nee, daar kan ik het niet mee eens zijn. Het is allemaal vuisten wat de klok slaat, maar damn, wat voor een vuisten...

FOCUS
11-09-2008, 14:15
Chuck slaat hard, maar qua complete boxing skills (dekking, beweging, techniek, voetenwerk) komt hij niet in de buurt van Evans of Jackson. In een bokswedstrijd zou hij kansloos zijn tegen die twee, tenzij hij een lucky looping punch tevoorschijn weet te toveren.
.


hoeft ook niet.
dit is UFC. No gloves..(nou ja, bijna niet)

dimitri
11-09-2008, 15:30
hoeft ook niet.
dit is UFC. No gloves..(nou ja, bijna niet)

Ja, met kleine handschoenen heb je geen dekking nodig. Dat denkt Chuck na een paar KO's ook nog steeds.

Tsuki
11-09-2008, 15:36
chuck komt gewoon om te vechten en nu hij meer verliest probeerd hij meer te forceren dan voorheen toen vocht hij iets meer bekeken ............................

wel apart dat chuck 4 a 5 partijen geleden nog de man was en nu beperkt maar ach ................. zoals jonh hacklemann terecht zei ................ the guy who said that is obviously a dick*&^%$ ......... so be it

FOCUS
11-09-2008, 15:53
dat zeg ik niet

maar t kan met 1 stoot bekeken zijn.
dus boxingskills....overrated;)

YoMarK
11-09-2008, 17:28
Chuck heeft wat slechte partijen gedraait, so what....als ie leert van z'n fouten, dan gaat nog steeds iedereen het moeilijk krijgen tegen hem.

En Chuck overrated? Dan heb je er dus geen verstand van, die gast heeft altijd topcompetitie gehad.

dimitri
11-09-2008, 21:42
dat zeg ik niet

maar t kan met 1 stoot bekeken zijn.
dus boxingskills....overrated;)

Da's logisch. Je kan ook elke dag door een auto overreden worden. Ik steek dus steeds achterwaarts en met m'n ogen toe het voetpad over;

Misschien geen goede techniek, maar ik ben wel sneller terug waar ik vertrok dan iemand die wel met deftige techniek oversteekt.

FOCUS
12-09-2008, 01:02
Chuck heeft wat slechte partijen gedraait, so what....als ie leert van z'n fouten, dan gaat nog steeds iedereen het moeilijk krijgen tegen hem.

En Chuck overrated? Dan heb je er dus geen verstand van, die gast heeft altijd topcompetitie gehad.


chuck overrated. dat zeg ik niet....of was het voor iemand anders bedoelt??

FOCUS
12-09-2008, 01:05
Da's logisch. Je kan ook elke dag door een auto overreden worden. Ik steek dus steeds achterwaarts en met m'n ogen toe het voetpad over;

Misschien geen goede techniek, maar ik ben wel sneller terug waar ik vertrok dan iemand die wel met deftige techniek oversteekt.


sorry maar ik denk dat je even moet wachten met posten tot je nuchter bent:lol:

Dimitri, wat bedoel je nou, ik snap er geen snars van?


In UFC kan iemand als Liddel het uitstekend doen.
Als je maar die ene stoot weet te plaatsen als de mogelijkheid zich voordoet.
De kans dat die ene stoot leidt tot een overwinning is vele malen groter dan in andere vechtsportdiciplines.

Chico
12-09-2008, 01:05
chuck komt gewoon om te vechten en nu hij meer verliest probeerd hij meer te forceren dan voorheen toen vocht hij iets meer bekeken ............................

wel apart dat chuck 4 a 5 partijen geleden nog de man was en nu beperkt maar ach ................. zoals jonh hacklemann terecht zei ................ the guy who said that is obviously a dick*&^%$ ......... so be it
mhwoa.. vier partijen geleden was ie ook beperkt...

het is toch geen geheim dat chuck het voornamelijk van zijn right cross en zijn sprawl moet hebben?

feit blijft wel dat ie gewoon jaren lang tegen iedereen vocht die voor hem werd gezet en bijna iedereen K.O. sloeg...

Ik heb respect voor Chuck maar om nou te zeggen dat ie een goede all round vechter is... niet echt..

MJOKKIE
12-09-2008, 11:40
Chuck slaat hard, maar qua complete boxing skills (dekking, beweging, techniek, voetenwerk) komt hij niet in de buurt van Evans of Jackson. In een bokswedstrijd zou hij kansloos zijn tegen die twee, tenzij hij een lucky looping punch tevoorschijn weet te toveren.

Trouwens Chuck is ook een worstelaar met striking skills, maar hij is gewoon minder goed in worstelen én in boksen dan sommige andere LHW's.

Other way around dude. Chuck is begonnen met karate, daarna in high school ook worstelen en toe kickboksen. Maar zijn basis is karate

FOCUS
12-09-2008, 12:57
je had zo'n dude in amerika in de tijd van chuck norris.. eddy-the foot Wallace heette hij geloof ik.
Iedereen wist dat ie mn zn linkerbeen voor de ko ging.
MAar het veranderde niets aan de uitslag: KO door li been....