PDA

View Full Version : vaag laptop probleem



De man van 14K
15-09-2008, 23:34
Vaag ik heb een nagelnieuwe Packard Bell laptop(2 weken) maar hij begint vreemd te doen, althans de software.

Excel doet het opeens niet meer (een programma wat ik vaak gebruik) als je het open klikt komt er een balkje in beeld waar in staat: Microsoft Excel werkt niet meer: naar een oplossing wordt gezocht. Vervolgens "het programma is afgesloten u krijgt een melding als een oplossing beschikbaar is"
WTF is dit nou weer? Mijn virus scanner maakt er niets van bijvoorbeeld.
Vervolgens maar een systeemherstel proberen te draaien en daarbij geeft hij ook na afloop ook een foutmeling: het programma werkte niet correct en heeft het systeem niet kunnen herstellen.
WTF nummer 2.
Iemand die me kan helpen hiermee voordat ik dit glimmende stuk plastic met een kloof-bijl te lijf ga?

joost
16-09-2008, 01:06
zou zeggen gewoon formatteren... ben je meteen van die bijgeleverde ''meuk'' software af.. en begin je met een schone lijn op de pc met de programma`s die jij erop wil hebben!
dat is meestal de beste oplossing!
als je geen windows hebt kun je volgens mij met de meegeleverde recovery cd/dvd alles opnieuw instaleren

chief108
16-09-2008, 07:14
ALTIJD eerst even stevig uitbranden
moet altijd met een nieuwe laptop

hebben ze dat niet gezegd bij de winkel??

http://computershopper.com/i/laptopfire_2_300.jpg

micha
16-09-2008, 07:27
wie adviseerde me nou ook alweer om een laptop te kopen.......

De man van 14K
16-09-2008, 07:41
ik was enthousiast, zo de de eerste 2 weken toen alles werkte maar nu..

En de meuk software eraf halen?? Er staat nog niets op, het enige wat ik vaak gebruik is excel en dat doet het nu niet meer.. vage shit.

micha
16-09-2008, 08:02
karma noemen ze dat

Tony
16-09-2008, 08:18
rosso, laat ik het zo zeggen..
als het mijn laptop was...

dan zette ik er eerst een hagelnieuwe XP op (na mooie formattering).. gebruik de corporate edition (mits je geen legale versie hebt).

Knal nu je virusscanner (AVG 8 Pro), spybot, spywareblaster, firefox en thunderbird erop...
knal nu office pakket erop..

en dan pas de rest..

just my 2 cts.


alhoewel ik kan begrijpen dat je hier niet op zit te wachten aangezien het een nieuwe laptop is, en die moet het gewoon doen!

paspoes
16-09-2008, 08:46
Grootste fout wat je hebt gemaakt een Packard Bell kopen :twak:.

Installeer office opnieuw zou ik zeggen en als het niet werkt naar de winkel

Tony
16-09-2008, 08:54
Mijn vriendin is juriste bij een rechtsbijstandverzekeraar... Je wilt niet weten hoeveel zaken ze hebben tegen packard-hell.

Als je een laptop wilt, en je hebt het geld... koop dan een lenovo (voorheen ibm)

NTT-FX
16-09-2008, 08:55
Pack. bell.... , had het dan gewoon gezegd als je iets ellendigs had willen scoren , medion en acer zitten op hetzelfde nivo ... maar goed.

Het is wel duidelijk dat dit typisch weer vista issues zijn , vaag maar niet geheel onoverkomelijk...
Hier wat tips:

- Stel veilig wat niet verloren mag gaan ( documenten, foto's , e-mail , etc. ) en zet het op een cd, dvd of usb stick

- Stop de recovery disc in je laptop en herstart 'm zodat de recovery disc z'n ding kan doen.

- Nadat de installatie helemaal klaar is ( en ja dat kan echt wel even duren... ) zorg dan dat je eerst alle updates binnen krijgt ( servicepack 1 is het belangrijkste )

- Scoor nu pcdecrapifier ( kun je ook voor het leeghalen doen ) , je kunt het hiero (http://www.pcdecrapifier.com/files/pc-decrapifier-2.0.0.exe) downloaden en installeer het.

- Het programma'tje verteld je precies wat je kunt doen, advies ; pleur zoveel mogelijk voorgeinstalleerde zooi weg !

Je laptop zou nu weer enigzins normaal moeten draaien.
Wellicht kun je overwegen om MS office de deur uit te trappen en over te gaan op openoffice ( lees er hiero (http://nl.openoffice.org) meer over ) , dat scheelt je een hoop ellende namelijk.

Succes !

Voor alle "installeer XP maar" hinters , hoe hebben jullie de driver issues opgelost ? ... ;)
( als je niet weet hoe je de betere driverpacks moet slipstreamen moet je echt geen xp op een vistabak pleuren als dat niet af fabriek ( drivers ! ) mogelijk is... ik doe er wekelijks zeker 3 dus ik weet een beetje waar ik het over heb ;) )

De man van 14K
16-09-2008, 09:04
Pack. bell.... , had het dan gewoon gezegd als je iets ellendigs had willen scoren , medion en acer zitten op hetzelfde nivo ... maar goed.

Het is wel duidelijk dat dit typisch weer vista issues zijn , vaag maar niet geheel onoverkomelijk...
Hier wat tips:

- Stel veilig wat niet verloren mag gaan ( documenten, foto's , e-mail , etc. ) en zet het op een cd, dvd of usb stick

- Stop de recovery disc in je laptop en herstart 'm zodat de recovery disc z'n ding kan doen.

- Nadat de installatie helemaal klaar is ( en ja dat kan echt wel even duren... ) zorg dan dat je eerst alle updates binnen krijgt ( servicepack 1 is het belangrijkste )

- Scoor nu pcdecrapifier ( kun je ook voor het leeghalen doen ) , je kunt het hiero (http://www.pcdecrapifier.com/files/pc-decrapifier-2.0.0.exe)downloaden en installeer het.

- Het programma'tje verteld je precies wat je kunt doen, advies ; pleur zoveel mogelijk voorgeinstalleerde zooi weg !

Je laptop zou nu weer enigzins normaal moeten draaien.
Wellicht kun je overwegen om MS office de deur uit te trappen en over te gaan op openoffice ( lees er hiero (http://nl.openoffice.org)meer over ) , dat scheelt je een hoop ellende namelijk.

Succes !

Voor alle "installeer XP maar" hinters , hoe hebben jullie de driver issues opgelost ? ... ;)
( als je niet weet hoe je de betere driverpacks moet slipstreamen moet je echt geen xp op een vistabak pleuren als dat niet af fabriek ( drivers ! ) mogelijk is... ik doe er wekelijks zeker 3 dus ik weet een beetje waar ik het over heb ;) )


Thanx guys,
De laptop was een cadeau en een gegeven paard moet je niet in de spreekwoordelijke bek kijken maar als het aan mij lag had ik een powerbook gekocht ofzo.
Maar dan nog wat is er slecht een Packard Bell: de laptop heeft geen kuren, alleen excel.
ik ga vanmiddag gewoon de CD van Office erin douwen (is overigens legaal) en dan Excel opnieuw installeren.
Zo spannend zal het toch wel niet zijn..

NTT-FX
16-09-2008, 09:11
pack. bell , acer en medion hebben voor mij iig de meeste kwaliteits issues.
M.a.w. , dat zijn de merken die ik hier het vaakst ter reparatie krijg aangeboden.
Steek liever wat meer geld in een asus ( degelijk en toch niet schofterig duur ) of een sony ( ook erg goed maar ernstig prijzig ) als je voor nieuw gaat.

Ben je niet bang voor een 2e handsje scoor dan IBM , ik verkoop die dingen 2e hands voor rond de 4 meier.
Dat lijkt aso veel maar de kwaliteit en degelijkheid zijn er dan ook naar !
Alleen panasonic toughbooks ( in de EU bijna niet te vinden ) zijn nog sterker ;)

Paganstars
16-09-2008, 09:38
Toughbbooks rule! die dingen kan je mee voetballen! Zolang je er maar niet tegen de lcd aan trapt!

NTT-FX
16-09-2008, 11:58
Idd :)

Ik heb de IBM T-serie modellen ook al de meest waanzinnige mishandelingen zien overleven... ;)
Hufterproof for sure ! :D

Paganstars
16-09-2008, 12:08
nee niet hufterproof... Ik heb er al 1 gesloopt....

De man van 14K
16-09-2008, 12:31
Alles gaat stuk als je iets van 3 hoog laat vallen...

Paganstars
16-09-2008, 12:38
Nou nee.... niet echt... ze vinden het kennelijk niet zo grappig als het beeldscherm kennis maakt met een hoek van een tafel

chief108
16-09-2008, 13:40
zo gaat het nou altijd...
maak je iets hufterproof

vinden ze grotere hufters uit......

Tony
16-09-2008, 13:46
Idd :)

Ik heb de IBM T-serie modellen ook al de meest waanzinnige mishandelingen zien overleven... ;)
Hufterproof for sure ! :D
Ben een CMD student... hiervoor heb ik nu al 4,5 jaar een IBM Thinkpad T42...

Niet kapot te krijgen... echt geweldig spul :)

Paganstars
16-09-2008, 14:23
zo gaat het nou altijd...
maak je iets hufterproof

vinden ze grotere hufters uit......

Tja... Ik werd niet voor niets sloopkogel genoemd... als er ergens op staat niet kapot te krijgen... tja dan moet het kapot!

Mike
16-09-2008, 14:25
gewoon ff bios flashje doen

Spike_tm
16-09-2008, 18:48
Als het twee weken oud is, dan heb je garantie toch? Kan je altijd bij de winkel gaan mekkeren. Dan moeten die het maar oplossen. Maar dat is wellicht lastig aangezien je de laptop gekregen hebt.

Andere tips zijn al voorbij gekomen. Office even compleet er af trappen en dan schoon installeren is een goede eerste stap. Open Office is een goed alternatief maar ik gebruik ook beide.
OS compleet opnieuw er op zetten is wat drastisch maar kan wel werken.
Een andere virus scanner laten draaien dan wat je nu hebt, die haalt wellicht wel een virusje er tussen uit.

Algemene kwaliteit discussie, Packard Bell zou ik ook niet kopen. Ik heb nu zelf een Acer en dat functioneert gewoon prima. Maar ik heb het ding ook alleen voor school/werk toepassingen en draai geen zware progrogramma's. Op m'n werk heb ik een fujitsu siemens laptopje, is redelijk maar ik heb eerlijk gezegd liever m'n eigen Acer dan dat geval.

micha
16-09-2008, 19:01
Idd :)

Ik heb de IBM T-serie modellen ook al de meest waanzinnige mishandelingen zien overleven... ;)
Hufterproof for sure ! :D


dat is wat voor hunter;)

De man van 14K
16-09-2008, 19:02
zo hij doet het weer, ik moest in beveiligde modus systeem herstel doen (Waar hij trouwens fukking lang over deed) en nu draait het weer redelijk ok.
ik wil er niet mee terug simpelweg omdat al mijn spreadsheets erop staan en ik volgende week naar het buitenland moet en deze laptop mee moet omdat ik dan gewoon aan mn studie / werk moet kunnen (leuk een weekje kreta met de schoonouders dus stel je voor als ik geen reden heb om te vluchten)

chief108
16-09-2008, 19:28
LOL...
zie nu pas je sig...


Chief: de pooier van de randdebielen..
gaat wel goed de laatste 2 dagen niet??? :p

De man van 14K
16-09-2008, 21:51
goed bezig ouwe, die sig blijft nog wel even staan ;)

chief108
17-09-2008, 07:54
ik heb duidelijk mijn roeping gemist.... :p

misschien wordt het tijd voor een nieuwe stap in mijn loopbaan :brow:

De man van 14K
17-09-2008, 12:39
idd. 'Get your freak on @ Chief 108'