PDA

View Full Version : Brugge



micha
25-09-2008, 07:07
Ik ben aanstaande vrijdag 5 jaar getrouwd en we zijn 12,5 jaar samen. Normaal gaan we met zijn tweetjes naar Ibiza naar de closingparties maar aangezien mijn vrouw zwanger is wilde ze niet daar naar toe.:crying:

we gaan nu naar Brugge!! Iemand nog tips? we gaan eten bij studio 57 en op zaterdag bij een bekende Thai.

ook zoek ik nog een internetcafeetje waar ik road to victory en de K1 kan zien.

phranq
25-09-2008, 09:07
Brugge staat ook hoog op mijn verlanglijstje, schijnt erg leuk te zijn! Heb je de film 'In Bruges' al gezien?

Tony
25-09-2008, 09:12
Ik ben vorige maand 3 dagen in Brugge geweest..

mijn mening:

Prachtig stadje.. echt middeleeuws qua sfeer en setting... Hopelijk heb je goed weer (zon) want dan ziet t stadje er nog veel mooier uit..

zowieso doen: Rondvaart met bootje door de grachten en de typische rondrit in een brugs koetsje met paard ervoor.

NIET ETEN BIJ: RESTAURANT TOM POUCHE... je betaald de jackpot voor een smerige aangebrande grilled steak met smerige saus.. bleh.. nooit meer.

Probeer absoluut het Brugse stadbier: De Brugse Zot... Echt heerlijk biertje.
Je kan ook hun brouwerij bezoeken (brouwerij de halve maan)

Eelco
25-09-2008, 09:14
Er was toen door jou toch ook een topic over aangemaakt toen Tony?

Tony
25-09-2008, 09:14
Paar daagjes Brugge... iemand nog leuke tips? - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=84797&highlight=brugge)

u roept, wij draaien ;)

Wheelie
25-09-2008, 09:20
Gefeliciteerd Micha, ook met de zwangerschap ;)

micha
25-09-2008, 09:30
Paar daagjes Brugge... iemand nog leuke tips? - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=84797&highlight=brugge)

u roept, wij draaien ;)


thanks man ik wist niet dat Brugge zo populair was op mixfight.

micha
25-09-2008, 09:30
Gefeliciteerd Micha, ook met de zwangerschap ;)


thanks gozer

was bij Glory 9 al maar toen was het nog maar net bekend.

Normaal gaan we op onze trouwdag los met sex en drugs op Ibiza maar dat doen we volgens jaar maar weer.

Tony
25-09-2008, 09:35
Micha, Christophe gat me destijds de gouden tip: De beste restaurantjes zitten op nooit op de pleintjes... en dat is echt TRUE...

pleintjes is toeristisch... en dus de massa... ook vaak smerige trucjes als "toeristen menu".. normaal betaal je bij zo'n restaurant makkelijk een 25 euro voor standaard friet, steak, sla...

en dan zie je ineens een toeristen menu voor 16 euro... met voorgerecht, hoofd en na.

Je neemt plaats.. besteld drinken... en daarna het menu... blijkt dan dat friet er niet bij zit.. (is optioneel voor 5 euro ofzo) championsausje over je bief? dan betaal je zowieso 2 euro extra voor de bief (want in standaard menu zit geen bief) en dan nog een 5 euro voor championsaus enzo..

echt triets.


Dus zoek het verderweg... aan de kant van het minnepark.. kleine terrasjes (niet in deze maanden uiteraard) met een heerlijk complete bief maaltijd voor 21 euro ofzo.

blazin.arr0w::::
25-09-2008, 10:20
thanks man ik wist niet dat Brugge zo populair was op mixfight.

Is het niet.

Mijn tip: Don't go. Brugge sucks, maar da's mijn ervaring :)

Tony
25-09-2008, 10:30
Is het niet.

Mijn tip: Don't go. Brugge sucks, maar da's mijn ervaring :)

had jij niet iets met die pannenkoeken in brugge?

Tony
25-09-2008, 10:31
Moet trouwens wel zeggen dat ik Brussel echt te gek vond (week voor kerst).... echt tof.
Maar Brugge is dan weer romantischer om met je vrouwtje heen te gaan ivm X aantal jaar getrouwd..

Slome
25-09-2008, 10:39
had jij niet iets met die pannenkoeken in brugge?

Hij zocht een pannekoeken restaurant, maar kon 't niet vinden...;)
de Pannekoek...

el bastardo
25-09-2008, 10:46
Vond Brugge wel ok. Leuk stadje. Hebt er meerdere kroegen die 23948239 verschillende soorten bier hebben. De kan ik je van harte aanraden!

Tony
25-09-2008, 10:47
http://tbn4-beta.google.com/images?q=tbn:pVZ1lj6wkSR-VM:http://www.beermerchants.com/Images/Products/Original/65_633362486154000000.jpg

Octavius
25-09-2008, 11:05
Ik heb zelf 2 jaar in Brugge gewoond voor studie en ik kan me nog wel een paar leuke plekken herinneren.

- Tanuki, Oude Gentweg 3.
Dit is een van de betere Japanse restaurants in Belgie. Vooral in de middag een bento nemen is een aanrader.

- 't Brugs Beertje, Kemelstraat 5.
Bekend biercafe met vele soorten om te proeven.

- Chocolate Line, Simon Stevinplein 19.
Lekkere chocolade en bonbons. Wel altijd ontzettend druk.

- Gelateria Da Vinci, Geldmuntstraat 34.
De ijssalon van Brugge. Heb er zelf liters weg gegeten.

- Trattoria Trium, Academiestraat 23.
Italiaanse traiteur waar je ook een hapje kan eten.

- Cafe's op de Eiermarkt.
Het uitgaans gebied in Brugge. Ikzelf ging nooit naar 't Zand toe. Teveel kraagjes en kakkers. Tip: Cafe Pick.

- Noctrune, Kuipersstraat 23.
Cocktail en lounge/paino bar. Als je geen zin heb in hele tijd te staan en de dansen.

Internet cafe's zitten meestal in hostels. Dus probeer
- Bauhaus, Langestraat 135
- Snuffel Backpackers Hostel, Ezelstraat 47.

Verder wegblijven van alles wat toeristisch is. Het is net als Amsterdam. Bezienswaardigheden genoeg en verder is Brugge niet groot en is alles goed lopend te doen.

dimitri
25-09-2008, 11:52
Bruggelingen zijn ok, maar er zouden echt standaard ondertitels bij moeten zijn.

YouTube - In de Gloria - Den West-Vloamink (http://www.youtube.com/watch?v=-wXUCnY1E0o)

En nog een prachtige In de gloria scene in het West Vlaams:

YouTube - Computerles int West-Vlaams (http://www.youtube.com/watch?v=DIHA3vRltrY&feature=related)

Octavius
25-09-2008, 12:00
Dimitri. Thnx. Krijg flashbacks.

micha
25-09-2008, 12:33
Ik heb zelf 2 jaar in Brugge gewoond voor studie en ik kan me nog wel een paar leuke plekken herinneren.

- Tanuki, Oude Gentweg 3.
Dit is een van de betere Japanse restaurants in Belgie. Vooral in de middag een bento nemen is een aanrader.

- 't Brugs Beertje, Kemelstraat 5.
Bekend biercafe met vele soorten om te proeven.

- Chocolate Line, Simon Stevinplein 19.
Lekkere chocolade en bonbons. Wel altijd ontzettend druk.

- Gelateria Da Vinci, Geldmuntstraat 34.
De ijssalon van Brugge. Heb er zelf liters weg gegeten.

- Trattoria Trium, Academiestraat 23.
Italiaanse traiteur waar je ook een hapje kan eten.

- Cafe's op de Eiermarkt.
Het uitgaans gebied in Brugge. Ikzelf ging nooit naar 't Zand toe. Teveel kraagjes en kakkers. Tip: Cafe Pick.

- Noctrune, Kuipersstraat 23.
Cocktail en lounge/paino bar. Als je geen zin heb in hele tijd te staan en de dansen.

Internet cafe's zitten meestal in hostels. Dus probeer
- Bauhaus, Langestraat 135
- Snuffel Backpackers Hostel, Ezelstraat 47.

Verder wegblijven van alles wat toeristisch is. Het is net als Amsterdam. Bezienswaardigheden genoeg en verder is Brugge niet groot en is alles goed lopend te doen.

thanks dude

blazin.arr0w::::
26-09-2008, 00:35
had jij niet iets met die pannenkoeken in brugge?

Yup. that's me. Enige rede om ooit nog eens terug te gaan naar Brugge is om die pannekoek snuiter eens met zo'n crepe spatel te bewerken ;)

blazin.arr0w::::
26-09-2008, 00:38
Hij zocht een pannekoeken restaurant, maar kon 't niet vinden...;)
de Pannekoek...

gvd, wordt mijn Bruggse Pannekoeken revolutie hier even te grabbel gegooid. Weg met Bruggse Pannekoeken (ook die met tussen -n!)

blazin.arr0w::::
26-09-2008, 00:38
andere rede is overigens om die minibar rekening te betalen... maar dat terzijde ;)

Christophe
26-09-2008, 10:40
Bruggelingen zijn ok, maar er zouden echt standaard ondertitels bij moeten zijn.

YouTube - In de Gloria - Den West-Vloamink (http://www.youtube.com/watch?v=-wXUCnY1E0o)

En nog een prachtige In de gloria scene in het West Vlaams:

YouTube - Computerles int West-Vlaams (http://www.youtube.com/watch?v=DIHA3vRltrY&feature=related)

Volgens mij is die computerles-scène uit "Alles kan beter" ... maar ik kan me vergissen! Geweldig stukje humor trouwens! :thup:

micha
28-09-2008, 13:46
ben weer teurg en heb alles gedaan wat je in Brugge moet doen. Rondrit koets rondvaart boot. OLV kerk beeld van Michelangelo gezien. In de bloed kathedraal het bloed van Jezus aangeraakt.
Opgelicht bij de restaurants op de pleinen en chocolade tieten en piemels gekocht.
Houten zwaarden voor de kids en bonbons voor Oma.
Ik heb heel goed gegeten bij 57 en Narat Thai.

thanks nog voor alle tips

Peter0711
28-09-2008, 13:49
Leuke film,maar een enorm saaie omschrijving van bruggen lees ik al...daar moet ik dus weg blijven.. :D

Christophe
28-09-2008, 18:46
Leuke film,maar een enorm saaie omschrijving van bruggen lees ik al...daar moet ik dus weg blijven.. :D

Waar ga jij met de kids naartoe dan? Ibiza?

Christophe
28-09-2008, 18:52
ben weer teurg en heb alles gedaan wat je in Brugge moet doen. Rondrit koets rondvaart boot. OLV kerk beeld van Michelangelo gezien. In de bloed kathedraal het bloed van Jezus aangeraakt.
Opgelicht bij de restaurants op de pleinen en chocolade tieten en piemels gekocht.
Houten zwaarden voor de kids en bonbons voor Oma.
Ik heb heel goed gegeten bij 57 en Narat Thai.

thanks nog voor alle tips

:lol:

Leuk dat je het er leuk gehad hebt! :thup:

Hier in Mexico zeggen de meeste mensen niet "Bruselas" of "Amberes" maar "Brugas" wanneer ik zeg dat ik uit België kom. Het heeft al erg veel intercontinentale Europa-bezoekers betoverd, dus iedereen die in België en Nederland woont zou er om de zoveel jaar een weekendje naartoe moeten, niet?! Genieten van wat we in de buurt hebben amigos! ;)

micha
29-09-2008, 03:13
als mensen zich afvragen waarom alles zo duur is en het eten klote dan heb ik voor jullie het antwoord: Brugge wordt ieder jaar bezocht door 10.000.000 miljoen toeristen.

ik zal het even schrijven voor de wat minder bedeelden onder ons: Brugge wordt jaarlijks bezocht door tien miljoen toeristen