PDA

View Full Version : Zondag 5 okt -1e NK Grappling no-gi en Grappling gi (BJJ)



Cachoeira
25-09-2008, 12:29
1e NK Grappling no-gi en Grappling gi (BJJ)

Onder auspiciën van (NOWB) Nederlandse Olympische Worstelbond
Aangesloten bij KNKF, NOC*NSF en FILA

Zondag 5 oktober 2008 aanvang 9.30 uur
Sporthallen Zuid te Amsterdam

Deelname aan 1 óf 2 onderdelen: gi en/of no-gi.
gewichten tot 62 kg, -70 kg, -80 kg, -92 kg, of tot 125 kg
Winnaars mogen naar WK in Luzern!!!

Inschrijvingen en meer info via mailtje naar: [email protected] met vermelding van naam, woonplaats, gi en/of no-gi en gewicht.

30 euro voor één onderdeel (dus: gi óf no-gi), of
40 euro voor beide onderdelen (dus: gi én no-gi)

Slome
25-09-2008, 12:31
en toeschouwers?

Chico
25-09-2008, 13:00
dude.. 30 euro?

ik zit dan trouwens in duitsland met een jiujitsu toernooi..

maar toch

30 euro is duur...

ijsblok
25-09-2008, 13:11
hmm.. dat ziet er lastig uit voor mij met m'n 96 kg. Volgend jaar dan maar!

Slome
25-09-2008, 13:15
hmm.. dat ziet er lastig uit voor mij met m'n 96 kg. Volgend jaar dan maar!

1 week 4 kilo, moet lukken;)

joost
25-09-2008, 13:23
Zit dan in Ahoy... maar vind 30 euro om mee te doen erg veel geld! Zijn er geld prijzen te winnen dan? dan kan ik me het enigsinds nog voorstellen

ijsbier
25-09-2008, 13:48
30 euro.. en geen prijzen? nooit gedacht dat mensen van grappling rijk zouden willen worden.

Dragao
25-09-2008, 14:09
Trouwens er staat winnaars mogen naar Zwitserland, zal dit worden bekostigd door de worstelbond, of is dit op eigen kosten

761217186
25-09-2008, 14:42
Dit is weer helemaal kut zeg!

Ik wil dol graag meedoen, maar ik zit dan ook in de Ahoi:wacko:
Jammer dat het niet op een andere dag is, anders was is er zeker bij.

remco pardoel
25-09-2008, 14:55
het is op eigen kosten, maar wel het WK grappling!
30 Euro valt mee, dude, kijk eens wat de US nationals of US open BJJ kost?

Ik vindt het een redelijke prijs

BBC
25-09-2008, 15:07
30 euro :thown:
geen prijzen te winnen :thown:

Waar gaat het in fucksname naartoe?

Verschil met de US Nationals en Europese kampioenschappen is:

1. Deze tornooien betekenen iets op wereldvlak.
2. De kans om tegen internationale vechters van hoog nivo uit te komen, waar je dus nog nooit hebt tegen gevochten.

PS: Wat is het wereldkampioenschap grappling? De No-Gi championships georganiseerd door de IBJJF.

paspoes
25-09-2008, 15:09
Dit is weer helemaal kut zeg!

Ik wil dol graag meedoen, maar ik zit dan ook in de Ahoi:wacko:
Jammer dat het niet op een andere dag is, anders was is er zeker bij.

:lol:na bjj doorrijden naar Ahoy hoofdprogramma begint volgens mij om 17:00;)

BBC
25-09-2008, 17:23
Neem nou eens voorbeeld aan de Dutch Open. 25€ inschrijvingsgeld, maar wel de kans om verschillende bekende blackbelts te zien strijden en 1000 € prijzengeld (niet dat ik daar kans op maak, maar ik begrijp wel dat die pingels van ergens moeten komen).

Christophe
25-09-2008, 19:41
Ik vind het ook maar vaag, en eerder een poging van de worstelwereld om via de FILA een grip te krijgen op het hele grapplinggebeuren.

En dat ze dan - vanuit een worstelvereniging - een NK "Grappling Gi" gaan organiseren is helemaal hilarisch! Grappling is BJJ zonder gi, niet andersom! :lol:

Het NK "Grappling Gi" is de Dutch Open, klaar! En ik beschouw het hele gebeuren in Ede als het "NK Grappling".

Niet dat iemand erop zat te wachten, maar dit waren mijn two cents! :p

mdk
26-09-2008, 00:56
Ik vind het ook maar vaag, en eerder een poging van de worstelwereld om via de FILA een grip te krijgen op het hele grapplinggebeuren.

En dat ze dan - vanuit een worstelvereniging - een NK "Grappling Gi" gaan organiseren is helemaal hilarisch! Grappling is BJJ zonder gi, niet andersom! :lol:

Het NK "Grappling Gi" is de Dutch Open, klaar! En ik beschouw het hele gebeuren in Ede als het "NK Grappling".

Niet dat iemand erop zat te wachten, maar dit waren mijn two cents! :p

Ach ja er valt wat voor te zeggen maar, het is altijd mooi dat er mensen zijn die hun vrije tijd steken in het organiseren van een toernooi.
Dit is volgens mij het eerste toernooi (in deze vorm) wat door deze bond georganiseerd word, leermomenten zullen er genoeg zijn waardoor het toernooi er volgend jaar hopelijk al beter uit zal zien.

Trouwens had een maand of 10 geleden ergens in september 2008 ook een datum in mijn agenda vrijgehouden voor een EXIT-toernooi, helaas is het bijna al oktober..... (sorry maar is een inkoppertje).

renamer
26-09-2008, 01:27
help ik ben de weg kwijt.. snap het niet of ik wil het niet snappen.. maar vind het wel erg vreemd allemaal.. gi no gi open nederlandse wk in zwitserland? ek bla bla word echt tijd voor 1 echte bond lijkt me..

Christophe
26-09-2008, 11:26
Ach ja er valt wat voor te zeggen maar, het is altijd mooi dat er mensen zijn die hun vrije tijd steken in het organiseren van een toernooi.
Dit is volgens mij het eerste toernooi (in deze vorm) wat door deze bond georganiseerd word, leermomenten zullen er genoeg zijn waardoor het toernooi er volgend jaar hopelijk al beter uit zal zien.

Trouwens had een maand of 10 geleden ergens in september 2008 ook een datum in mijn agenda vrijgehouden voor een EXIT-toernooi, helaas is het bijna al oktober..... (sorry maar is een inkoppertje).

Inderdaad reps voor elk tornooi dat georganiseerd wordt, hoe duur ook. Ik heb het alleen niet op die "titels" van die tornooien: een worstelclub kan even goed een NK BJJ organiseren als een BJJ-club een NK worstelen ... niet dus!

Wat dat Exit-tornooi betreft: inderdaad flink klote dat het niet doorgegaan is, en daar zijn meerdere redenen voor te noemen maar laten we het erop houden dat het eerstvolgende Exit-tornooi waarschijnlijk in Mexico zal plaatsvinden. En niemand uit Nederland of België zal daar voor zijn deelname moeten betalen! Zet dat maar in je agenda amigo! ;)

mdk
26-09-2008, 11:49
Inderdaad reps voor elk tornooi dat georganiseerd wordt, hoe duur ook. Ik heb het alleen niet op die "titels" van die tornooien: een worstelclub kan even goed een NK BJJ organiseren als een BJJ-club een NK worstelen ... niet dus!

Wat dat Exit-tornooi betreft: inderdaad flink klote dat het niet doorgegaan is, en daar zijn meerdere redenen voor te noemen maar laten we het erop houden dat het eerstvolgende Exit-tornooi waarschijnlijk in Mexico zal plaatsvinden. En niemand uit Nederland of België zal daar voor zijn deelname moeten betalen! Zet dat maar in je agenda amigo! ;)

Haha is afgesproken, ik wil dan wel de eer voor de eerste inschrijving, See you in Leon!

sanmiguel
26-09-2008, 11:53
Niet te vergeten:
Open belgian grappling championship (Grappling dus No-Gi... ook van de Fila).
22-11-08 in Erpe-Mere ( check Belgian Grappling Committee (http://www.fila-grappling.be/) ).

Kost enkel maar €15 en iedereen is welkom!!!! :-)

--> uitnodiging Open Belgisch Kamioenschap Grappling - 22/11/2008 - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=85249)

Christophe
26-09-2008, 11:55
Haha is afgesproken, ik wil dan wel de eer voor de eerste inschrijving, See you in Leon!

Daar hou ik je aan amigo! ;)

Christophe
26-09-2008, 20:05
Niet te vergeten:
Open belgian grappling championship (Grappling dus No-Gi... ook van de Fila).
22-11-08 in Erpe-Mere ( check Belgian Grappling Committee (http://www.fila-grappling.be/) ).

Kost enkel maar €15 en iedereen is welkom!!!! :-)

--> uitnodiging Open Belgisch Kamioenschap Grappling - 22/11/2008 - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=85249)

Beter!

Atama
27-09-2008, 11:05
30 euro is inderdaad TE, met of zonder prijs te winnen.
Ik hoop dat het geen trend wordt voor al de komende toernooien.

sebastiaan
27-09-2008, 14:14
lijkt me leuk om mee te doen..Maar 30,- pieke is inderdaad een hoop(zeker voor mij als arme student) Aan de andere kant,aangezien de opkomst voor GI dan wel laag zal zijn maak ik wel veel kans om de eerste Nederlands kampioen Grappling met Gi te worden!
Wat zijn de regels eigenlijk? En wat zijn dat voor enorme stappen in de gewichtsklassen trouwens! Dat word dan -92 voor mij,maar ik ben momenteel rond de 82,5 kilo.. Das dan flink aan de patat..Want van steroiden krijg ik jeuk..

Ow,trouwens,als we voor dat geld nou eens een leuke stereo konden winnen? Of een xbox360 game naar keus? Of zonder dolle, iets van MMA gear.

Justinian
27-09-2008, 14:21
30 euro is toch echt teveel van het goede als je het mij vraagt. Beetje ouderwets, maar dat is bijna 70 ouderwetse guldens!

Christophe
27-09-2008, 19:10
30 euro is toch echt teveel van het goede als je het mij vraagt. Beetje ouderwets, maar dat is bijna 70 ouderwetse guldens!

Inderdaad! €30 .... dat is zo maar even 472 Mexicaanse pesos ... daar kan je hier een hele avond van eten en zuipen met vrienden! :eek:

Maar vooral het "waarom" het zo duur moet, is me volledig een raadsel. Vooral voor een organisatie met - naar mijn weten - totaal geen ervaring noch "reputatie" in grappling (laat staan BJJ). :confused:

mdk
28-09-2008, 15:14
Zijn er buiten de gewichtsklasses ook nog verdelingen in b.v. beginners en gevorderden?

Robbie
01-10-2008, 10:57
Kreeg dit bericht net van de Worstelbond!!!!

Onderstaand mailtje had gisteren niet verstuurd mogen worden.
Er is helaas géén NK Grappling!
Excuses voor de verwarring en overlast.