PDA

View Full Version : Manhoefs triangle/triangle escapes



kmr
26-09-2008, 00:35
YouTube - Triangle Escape:Sit and Pry (http://www.youtube.com/watch?v=6_3TXm0iGfI)
Dit is een triangle escape die Roger Gracie meerdere keren toepast in
YouTube - Roger Gracie: master of escapes (http://www.youtube.com/watch?v=J71vyjW8_6U&feature=related)
Bij 1:10 en bij 1:40.

Nu vraag ik me 2 dingen af:
1 Waarom gebruiken meer mensen deze escape niet? Het is namelijk neit 1 van die vage escape technieken, maar 1 die bewezen is te lukken.
2 Die triangle van Mousasi was dus totaal niet strak. Het leek of Manhoef in paniek raakte toen zn hoofd in Mousasi's dij werd gedrukt. Of zie ik het verkeerd?

The Bulldog
26-09-2008, 00:41
mooie escsape maar zoooooo open voor been/enkelklemmen......

wel weer eentje om te onthouden ....;)

renamer
26-09-2008, 01:49
ik dacht ook dat ie dr nog wel uit zou kunnen komen.. dat achterste been leek vrij los te zitten.. mja melvin lijkt me nou ook niet iemand die snel opgeeft..

appelsap
26-09-2008, 02:05
mooie escsape maar zoooooo open voor been/enkelklemmen......

wel weer eentje om te onthouden ....;)

Leuke techniek. Dat van di ebeenklemmen valt volgens mij reuze mee. Positie is wel een beetje vervelend...
Manhoef is waarschijnlijk niet gewend aan de traingle of dacht dat het met een slam wel gebeurt zou zijn. Als hij gewoon blijft staan en/of zijn arm aan de buitenkant houdt, is er niks aan de hand...

MMA-knaller
26-09-2008, 09:29
Techniek lijkt me lastig .... met name idd voor counter beenklemmen. Ook is het zo dat als je in een triangle zit en je bijde armen zo ver van je hoofd breng, je natuurlijk gigantisch veel stompen op je hoofd gaat krijgen.

Vergeet ook niet dat de aanvallende kant het hoofd vast gaat pakken om extra druk te geven....

lijkt mij dan ... maar wat weet ik

paspoes
26-09-2008, 10:39
Als ik de films kijk en jullie post lees, lijk mij dat hij in paniek raakte of zo.
Zou wel mooi zijn als hij bij Martijn,Roy of Remco wat escape skillz bij te leren of zeg ik wat dat niet mogelijk is!!!

Christophe
26-09-2008, 11:15
Dit is de enige Triangle-escape die ik gebruik (en volgens mij ook de meest effectieve) en je komt helemaal niet in gevaar voor beenklemmen (tenzij je niets van grondvechten kent): de tegenstander heeft namelijk geen controle over je benen doordat ze aan de buitenkant van zijn benen zitten. En ook al waren je benen in gevaar, je bent niet aan 't aftikken voor de triangle, dat is de eerste zorg, de rest komt later!

Verder kom je ook helemaal niet in gevaar voor stompen. Je tegenstander gebruikt beide handen om je hoofd naar beneden te drukken maar kan nooit de druk van je hele lichaam tegen houden. Zodra zijn handen je hoofd lossen val je naar achteren (weg van hem) dus hij heeft nog niet eens de kans je één slag te geven!

Lex
26-09-2008, 11:29
Ik denk dat Melvin best wel uit een triangle kan komen maar net zo als met alle partijen...het is een momentopname, waar voor Melvin een ongelukkige uitkomst is uit voort gevloeit.

dimitri
26-09-2008, 12:12
Als die slam gelukt was, zou het highlight reel material zijn geworden (zie Ramapge vs Arona).

Christophe
26-09-2008, 20:03
Als die slam gelukt was, zou het highlight reel material zijn geworden (zie Ramapge vs Arona).

Hmmm... volgens mij - buiten het rechtstaan - niet echt te vergelijken. Rampage's arm zat nog niet goed (of slecht, het is maar in wiens standpunt je het bekijkt ;)) om de triangle te laten zitten. Dus hij had nog al zijn lucht/kracht om die slam stevig uit te voeren.

Bij Manhoef zat de triangle (volgens mij) al stevig toen hij opstond, en was dat opstaan het laatste wat hij nog met volle kracht kon uitvoeren. Wat daarna kwam was (volgens mij) een poging tot slam gecombineerd met bijna het bewustzijn verliezen (en dan val je als een zak aardappelen in elkaar). Dat was (volgens mij) ook meteen de reden dat Musashi de triangle aanhield ook al werd hij zo hoog getild ... want hij zal vast wel beseffen welke schade een goed uitgevoerde slam van die positie zou aanrichten: hij wist gewoon dat het goed zat en dat het een kwestie van seconden zou zijn!

Met andere woorden: uit een mooie, technische triangle valt moeilijk te ontsnappen. Respect voor Musashi! :thup:

MilfhunterMMA
26-09-2008, 20:50
die ko op de slam van rampage, hoe mooi hij ook was, kwam door een kopstoot van rampage.

remco pardoel
26-09-2008, 22:52
Hij kende de verdediging... In een gevecht lopen dingen soms anders...

remco pardoel
26-09-2008, 22:53
Ze Marcello had een paar jaar geleden al eens voorgedaan.. praten we over minstens 6 jaar geleden :-)

Floris
27-09-2008, 02:44
Gegard heeft dan ook een erg strakke triangle... trust me.

Kamil
27-09-2008, 03:14
Gegard heeft dan ook een erg strakke triangle... trust me.

That's true :)

Briant
27-09-2008, 19:32
Er zijn verschillende escapes, het succes van de escapes is afhankelijk van veel facoren.

kooivechter
27-09-2008, 23:34
dat klopt. ik kon deze escape ook al. had ik ook al gezien op de triangle escape van de big dvd's van bas rutten, waar nog veel meer escapes op staan.

Tsuki
28-09-2008, 01:28
beste stuurlui verhaal ;-) ...................

kmr
28-09-2008, 02:20
beste stuurlui verhaal ;-) ...................

Nou dat niet eens, ik vraag me gewoon af waarom het Roger wel lukt in veel benardere posities. Ligt het aan de mate waarin iemand zich op z'n gemak voelt op de grond en met bjj?

TheSkindo
28-09-2008, 10:44
Ik herriner me nog een partijtje (en toen had ik een lange tijd niet getraind) waarbij ik in een triangle liep. Ik ging staan en dacht "wat ging ik nou ook al weer doen?" en toen ging het licht uit...lol

Tsuki
28-09-2008, 11:38
Nou dat niet eens, ik vraag me gewoon af waarom het Roger wel lukt in veel benardere posities. Ligt het aan de mate waarin iemand zich op z'n gemak voelt op de grond en met bjj?


lijkt me logisch zijn 2 TOTAAL verschillende vechters de 1 denkt in submissions de ander in een potje hagel ;-) ...............